Mä oon kuopukselle velkaa 150?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
|O |O |O |O Se sen lompsa ei löydy mistään.. Ja mulle kuopus on sen antanut, kaupan pihassa, pääsiäisviikolla. Sen verran reilu lapsi, että saan maksaa erissä :D
Mikä takki sulla oli silloin päällä? Ootko katsonut niistä taskuista?

plm
Alkuperäinen kirjoittaja matamiko:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Se on 900 markkaa, mieti sitä!
Siis kuka oikeesti vielä muistelee jotain markkoja?!?
se kannattais joskus muistella ettei ihan sokeudu euroista....
Mutta silloin pitää musitella myös tulonsa markkoina. Ei tuollainen irrallinen 900 markkaa mitään kerro. Joo, iso raha mutta varsinkin tuntuu valtavan isolta kun miettiin että jaaha, saan kuussa 1500 eur käteen.

martta
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja martta:
tuollaisia summia lompakossaan?
Missäs niitä sitten pidettäis?
ja mulla on kotona käteisvara, mutta en mä nyt hitto tuollaisia summia antaisi muksun pitää lompakossa, vaikkei ole koskaan lompakkoaan hukannut (enkä minä hänen puolestaan) mutta ehkä opitte jotain, tai sitten ette, aivan sama mulle ;)

Mutta silloin pitää musitella myös tulonsa markkoina. Ei tuollainen irrallinen 900 markkaa mitään kerro. Joo, iso raha mutta varsinkin tuntuu valtavan isolta kun miettiin että jaaha, saan kuussa 1500 eur käteen.
Totta, vuonna 2001 900 markkaa vastasi 170 euroa.

http://www.tilastokeskus.fi/til/khi/2008/khi_2008_2009-01-16_tau_001.html

iida
Kyllä se on parempi elää tulojensa mukaan eikä pitää kynsin hampain kiinni markka-ajasta. Itse en koskaan ryhtynyt mihinkään eurot markoiksi-ajatteluun ja laskutoimituksiin. Tärkeintä on, että osaa elää tuloillaan ja mieluusti varautua siihen pahempaan aikaan.

vieras
Minusta outoa, jos pitäisi miettiä vielä markkoina. Ei minun järkeni ole sumentunut euroista. Kyllä sitä aikaa myöten pitää oppia ne eurot ihan euroina. Eihän niitä markkojakaan mihinkään suhteuttaa pitänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja martta:
ja mulla on kotona käteisvara, mutta en mä nyt hitto tuollaisia summia antaisi muksun pitää lompakossa, vaikkei ole koskaan lompakkoaan hukannut (enkä minä hänen puolestaan) mutta ehkä opitte jotain, tai sitten ette, aivan sama mulle ;)
Mitä tästä nyt oppia pitäis? Että vahinkoja sattuu, se on varmaan pudonnu mun takin taskusta. Mun lapsilla on suljetut tilit, joten kukkarossa saavat säilyttää "irtorahat"

Yhteistyössä