Siis mistä te noita miehiä revitte? 2-3 tuntia harrastuksia PÄIVÄSSÄ vauvan synnyttyä?
Mitä mahtaa mies sanoa, kun sanot ettet jaksa enää?
Sopikaa, että jos mies on kahtena päivänä viikossa harrastuksissaan esim. 2 tuntia, niin sinulle jää 2 päivää viikossa heti miehen töiden jälkeen aikaa 2 tuntia, jolloin et huolehdi millään tavalla lapsista (paitsi tissität tarvittaessa). Eli niin, että voit käyttää sen aikasi YKSIN ulkoiluun, nukkumiseen, lukemiseen, vaikka kotitöihin jos niin haluat. Mutta ei lapsia sinä aikana.
Ja esikoinen miehen kanssa samaan huoneeseen nukkumaan. Sinä hoidat vauvan, sitä vartenhan se äitiysloma on, VAUVAA varten. Ei tulisi mieleenkään, että itse hoitaisin molemmat lapset.
Missä teidän kommunikaationne on, ettekö saa keskusteltua asioita? Sovittua molempia tyydyttävä ratkaisu? Vai miehelläkö on oikeus vähätellä sinun tarpeesi ja jaksamisesi?
Kyllä meilläkin monet riidat käytiin siitä, kun mies harrasti ja minä olin väsynyt ja täysin kiinni kotona, vaikka kyse ei todellakaan ollut tuollaisista harrastusmääristä. Teki kipeää pelkästään se, että minä jouduin yhtäkkiä luopumaan kaikista omista tarpeistani (siihen asti elänyt hyvinkin itsenäistä ja itsekästä elämää) ja miehelle edelleen tuntui jäävän aikaa vaikka mihin. Mutta äkkiä hän tiputti menemisiään kun selitin etten jaksa enää, nyt töiden jälkeen ottaa ensimmäisenä vauvan ja minulla on omaa aikaa.
Yhteinen projekti, yhteinen perhe, yhteiset lapset, yhteinen arki. Aika jaetaan sen mukaan.