Mä olen niin vihainen, enkä tiedä miten suhtautua. Auttakaa löytämään oikea asenne! Tuttava tartutti meihin

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
hirveän vatsataudin. Kutsuivat meidät kylään ja vasta kun oltiin jo jonkun aikaa kahviteltu, kertoi, että heillä ollaan muuten juuri eilen parannuttu ihan hirveästä mahtaudista! Oltiin siellä kylässä meidän 2 kk pikkuvauvan sekä 1,5v ja 4v isompien lasten kanssa. Alkoi kuulemma jo seinät kaatua päälle tällä äidillä, kun viikko oltiin oksennettu ja ripuloitu ja edelleen heikotti, että oli kuulemma tosi kiva kun päästiin tulemaan.

Vuorokausi meni ja tauti iski meihin!!! :( Luojan kiitos 2 kk vauva ei sairastunut, mutta 1,5v vietti sairaalan tiputuksessa yhden päivän. 4v:kin oli ihan kunnolla taudin kourissa ja me vanhemmat molemmat myös. Yli viikko meni tautia sairastaessa meidän perheessä.

Nyt ollaan parannuttu ja oltu terveinä jo jonkin aikaa. Huomenna yli 2 viikon tauon jälkeen lähdemme taas leikkipuistoihin ja perhekerhoihin. Tuo meihin taudin tartuttanut äiti ei vielä tiedä, että tauti iski meihinkin. Väkisin tapaamme ensi viikolla jossain vaiheessa ja mä en tiedä miten hillitsen itseni!!! Olen niin vihainen, että pelkään saavani kunnon raivarin kun näen tuon mamman.

Multa on mennyt ihan suhteellisuudentaju ja olen kironnut tuon äidin perheineen alimpaan helvettiin ja miehelle sanonut, että kohta soitan sen meille hoitamaan sairastuneita yms. Sappi alkaa kiehua kun ajattelenkin häntä.

Kertokaapa nyt, miten normaali ja järkevä äiti-ihminen hoitaa tilanteen kun näemme taas?

....
Kävi viime syksynä ihan samanlailla.

Otin kans melkosta kilaria aikani ja sit rauhotuin ja laitoin sille mammalle tekstiviestiä että tarttu sit meihin se teiän tauti, ja että ens kerralla jos ovat kipeenä niin ei tartte kutsua ilman varotusta.

Kyllähän jokainen normaali ihmine ymmärtää helvetti varottaa kanssaihmisiää et meillä ollaan kipeitä et tulkaa jos tuutte mut omalla vastuulla.

Tai olla melkosen sosiaalisuudenkipee kaveris :D

ähis
No sen taudin olisitte voineet saada ihan jostain muualtakin.

Mutta nyt kun näette seuraavan kerran toteat vain kylmän vileästi, että seuraavalla kerralla kun he sairastavat vatsatautia on kohteliasta ilmoittaa siitä ennen vierailua. Muuta et voi.

• Tykkää
Reactions: niukinnaukin
"vieras"
Voi luoja mikä daiju se sun kaverisi... Hmm, yritä vain hillitä itsesi, se lienee kuitenkin järkevintä. Ehkä ystäväsi oppii kuitenkin tästä eteenpäin, ettei kavereita kutsuta kylään kun sairastetaan (tai ollaan juuri sairastettu)

"bee"
Ei helvetti. Ihan sama VOIKO tauti tarttua jostain muualtakin, tässä tapauksessa se tarttui hyvin suurella todennäköisyydellä juuri heiltä. Ei tuollaista käyttäytymistä kuulukaan suvaita. Itse sanoisin asiasta, enkä välttämättä kovin kiltisikään.

Noooo
Niin noissa taudeissa on vaikea tietää mistä tartunta oikeasti peräisin. Mun miehen veljellä on tapana aina manata että on saanut meidän lapsilta jonkun taudin vaikka lapset olisi olleet terveitäkin. Eihän tuo kivaa ole, mutta hienovaraisesti voisin asiasta mainita. En halua uskoa että kukaan tahalteen yrittää tartuttaa ja jotkut ei vaan stressaa noista taudeista niin. Toivottavasti pääset vihasi yli ja että teille ei tule enää ikinä moista tautia :)

"vieras"
[QUOTE="bee";25993487]Ei helvetti. Ihan sama VOIKO tauti tarttua jostain muualtakin, tässä tapauksessa se tarttui hyvin suurella todennäköisyydellä juuri heiltä. Ei tuollaista käyttäytymistä kuulukaan suvaita. Itse sanoisin asiasta, enkä välttämättä kovin kiltisikään.[/QUOTE]

Mua kans ärsyttää noi, jotka sanoo, että olis se voinut tarttua jostain muualtakin. On se nyt ihan eri mennä kylään sellaiseen paikkaa, jossa on sairastettu esim. vastatauti, kun käydä esim. kaupassa. Kylässä syödään ja leikitään. Lapsilla kuola lentää ja leluja työnnetään suuhun. Ollaan ihan läheisessä kontaktissa niiden juuri toipumassa olevien kanssa jne. Kuinka moni tekee noita juttuja kaupassa? Kaupan jälkeen pestään kädet jne. Miettikää nyt vähän, jos teillä yhtään aivosolua on käytössä.

"vieras"
[QUOTE="noo";25993464]No jos on tauti tarttuakseen niin se tarttuu mistä vaan. Jokatapauksessa kaikkea ei voi välttää, toki olis voinut asiasta sanoa, mutta kaikki ei ajattele[/QUOTE]

Just sun kaltaisia mä inhoan. Et kyllä kovin fiksu taida olla. Perukoulun käynyt ehkä ja siitäkin rimaa hipoen läpi?!?! Ei se nyt niin mee, että jos tauti on tarttuakseen... Kyllä se nyt tarttuu keneen vaan, jos vatsatautisten kotiin pitää mennä syömään, juomaan ja leikkimään.

vrs
[QUOTE="vieras";25993420]
Kertokaapa nyt, miten normaali ja järkevä äiti-ihminen hoitaa tilanteen kun näemme taas?[/QUOTE]

Tuosta en tiedä, ei ole kokemusta.

Itse sanoisin kyllä varmasti "kantavalla äänellä" ja "varsin nasevasti" asiasta... Eli saattaisin hiukan avautua. :xmas:

eiootodellista
Voi helvetti! Mä kihisen täällä sun puolesta!!! Mun mielestä tollasen "kaveri" kuuluukin kuulla kunniansa että varmasti muistaa olla tekemättä samalla tavalla uudestaan. Enkä usko että kovasti pitäisin enää yhteyttä jatkossa. Uskomatonta mitä ihmisiä maa päällään kantaa! =/

Mulla ei löydy tollasia ihmisiä kohtaan pienintäkään ymmärrystä. Mulle on aivan sama voiko se tauti tarttua jostain muualtakin, kun tässäkin tapauksessa olisi helposti säästetty kyläilevä perhe tartunnalta. Itse olisin varmaan tämän toisen perheen äitinä soittanut teille ja vaatinut siirtämään vierailua parilla viikolla eteenpäin, jotta voisin olla lähes varma siitä, että tartuntaa ei enää tulisi.

Itse varmaan laittaisin äidille viestiä, että saatiin tartunta ja jouduttiin sairaalaan jne. ja lisäisin siihen, että toivon heidän jatkossa ilmoittavan "tauti-riskistä", jotta voidaan tehdä riskinottopäätös ihan itse.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
mur, voi että mä vihaan tommosta!! Ja varsinkin, kun perheessä on vauva!! Olen saman kokenut ja kyllä pidin monen kuukauden tauon kyläilyssä ja kysyin aina etukäteen, kun olivat tulossa, että ovathan terveenä.. Kyllä vieläkin v*tuttaa vaikka tapahtuneesta on jo paljon aikaa.

"vieras"
[QUOTE="noo";25993464]No jos on tauti tarttuakseen niin se tarttuu mistä vaan. Jokatapauksessa kaikkea ei voi välttää, toki olis voinut asiasta sanoa, mutta kaikki ei ajattele[/QUOTE]

Kaikkea ei voi välttää, ei... mutta bakteerien ja virusten määrä vaikuttaa siihen, miten helposti tauti tarttuu... Jos on juuri parannuttu viikon kestäneestä taudista, niin koti on kyllä aivan täynnä näitä viruksia ja kestää aikansa ennenkuin ne häipyy pinnoilta jne... Olisi ollut järkevää odottaa ennenkuin kutsuu vieraita tai antaa ainakin vieraiden itse valita. Varsinkin, kun pieni vauva tulee kylään!

"kolmen äiti"
Noroltahan tuo kuulostaa kun noin raju on ollut ja se tosiaan alkaa 24h sisään tartunnasta. Norovirus voi elää esim. matossa, peitossa tai vaikkapa sohvassa yli 2 viikkoa! Meillä tuo kerran on vieraillut ja kaksi lasta käytettiin kans nesteytyksessä siinä viikon varrella silloin. En todellakaan toivois pahimmalle vihollisellekaan sitä tautia, saati tartuttaisi kehenkään ehdoin tahdoin.

Mitenkäs tuon nyt sitten sanoisi.. "Seuraavalla kerralla olethan ystävällinen ja ilmoitat ennen vierailua jos teillä on ripuloitu, oksennettu tai yskitty verta viimeiset kaksi viikkoa? Tiedän olla vauvan kanssa tulematta sitten." En pystyis ite, mua ärsyttää jo ne paksut vihreät räkämatonenä-lapset kerhossa, "yöllä oli kuumetta ja vähän oli lämpöä aamullakin, mutta kun lähti lääkkeellä pois niin tultiin sitten.."

"Mei"
Inhoan tuollaisia ihmisiä!
Musta tuntuu että melkein koko kaveripiiri harrastaa tuota ´tahallaan tartuttamista´.Edellisen yön oksentaneet tunkevat kylään seuraavana päivänä jne.
Naamakirjassa on hyvä seurata näitä mammoja, vaikka ois muksut kipeenä niin koko porukalla tietenkin kauppaan suuntaavat..tai kylään,tai harrastuksiin...

Yhteistyössä