Mä olen niin rakastunut lapseni päiväkotiin <3

Tänään laps oli ensimmäistä kertaa ilman äitiä päiväkodissa. Tai olin mä aamupalan ajan seurana. LTO laittoi mullekin puuroa ja keitti vielä teetä kyytipojaksi :heart:

Ainoa huono puoli tähän mennessä on ollut se, että mun lapsi on ollut ainoa hoidokki koko tän viikon ajan. Voi lapsiparkaa kun sille olin mennyt lupaamaan, että päiväkodissa saa uusia samaa kieltä puhuvia kavereita :p

Mites muilla lasten päivähoitoura on alkanut? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Data
Jos oikein muistan niin ei ihan tavallinen pk ollu? :) Meillä muksut on jo vanhoja tekijöitä tässä asiassa, tosin nyt ollut pitkä kesäloma. Ensi viikolla alkaa työt ja lasten hoito. Mielenkiinnolla odotan, että millainen ryhmä siellä nyt on, kun ryhmis muuttuu 8 paikkaiseksi (ennen oli 12 paikkainen). Ja sekin on uutta, että kuopukselle tulee nyt se oma avustaja, tai ainakin pitäisi tulla. Vielä ei ole kukaan ollut päivähoitotoimistolta yhteydessä tuon avustajan tiimoilta.

Niin joo, minäkin pidän hirmuisesti lasten hoitopaikasta :)
 
"Anna K"
Alku kesäkuussa oli hyvä, mutta sitten, kun poika tajusi, että jää yksin tarhaan, niin muuttui täysin. Nykyisin itkee aina viedessä tosi rajusti. Tarhaan tosin olemme erittäin tyytyväisiä. Hoitajat todella sydämellisen oloisia.
 
Käytiin tänään aamupäivällä tutustumassa tytön päiväkotiin, ihana paikka! :) Ei oltu vielä kuin pari tuntia, huomenna uudestaan vähäksi aikaa ja ensi viikolla sitten ruokailuun asti jne,, tytölle kasvoi sarvet päähän ja torahampaat suuhun, kun tultiin kotio :D oli niin väsyttävä eka kokemus. :D
 
[QUOTE="vieras";24331529]ai ihan oikea päiväkoti? eikös un pitänyt imettää ikuisesti ja hoitaa kotona vaan?[/QUOTE]

Miten tää liittyy imetykseen? :) Imetys kyllä jatkuu yhä. Ja kotihoito oli yksi vaihtoehto ihan loppusuoralle asti, mutta kun löysin tämän helmen niin vaaka kallistui tähän päiväkotiin. Ihan mihin tahansa en olisi lykännyt vielä, olisi saanut kasvaa kotona vielä vuoden tai kaksi. Mutta tää oli niin ihana :heart: Ja ainakin ekan viikon perusteella lunastaa lupauksensa! :)
 
Jos oikein muistan niin ei ihan tavallinen pk ollu? :) Meillä muksut on jo vanhoja tekijöitä tässä asiassa, tosin nyt ollut pitkä kesäloma. Ensi viikolla alkaa työt ja lasten hoito. Mielenkiinnolla odotan, että millainen ryhmä siellä nyt on, kun ryhmis muuttuu 8 paikkaiseksi (ennen oli 12 paikkainen). Ja sekin on uutta, että kuopukselle tulee nyt se oma avustaja, tai ainakin pitäisi tulla. Vielä ei ole kukaan ollut päivähoitotoimistolta yhteydessä tuon avustajan tiimoilta.

Niin joo, minäkin pidän hirmuisesti lasten hoitopaikasta :)
Ei ihan tavallinen, suomeksi löytää samanhenkisiä päiväkoteja "luonnossa kotonaan" hakusanoilla :) Luomuruokaa, metsäretkiä ja kolme hoitajaa 11:sta 3-6vee lapsen ryhmässä... Oon vielä ihan ihmeissäni, miten mulla kävikään näin hyvä tsägä :D Työntekijät on ihania ja mä saan olla siellä ihan ku kotonani. Tällä viikolla ei tarvinnu paljoa ruokaa laittaa, kun ollaan molemmat syöty lounas päiväkodissa, paitsi tänään olin sitten itse jo töissä ja söin aamupalan siellä!

Saako udella mihin kuopus tarvitsee avustajaa? :) Onko ollu helppoa saada sellainen?
 
Olikohan se sinä joka laittoi lapsen luomu(ruoka?)-päiväkotiin? Mietin vaan... Ihan ku mulla olis sellanen muistikuva.. No mut enivei, jos sä oot sama, niin hienoa :) Mua rassaa suunnattomasti kun en saanut omia lapsiani päiväkotiin jossa olisi ollut parempilaatuista ruokaa. Nyt vetävät Palmian myrkkyjä..
 
Ei ihan tavallinen, suomeksi löytää samanhenkisiä päiväkoteja "luonnossa kotonaan" hakusanoilla :) Luomuruokaa, metsäretkiä ja kolme hoitajaa 11:sta 3-6vee lapsen ryhmässä... Oon vielä ihan ihmeissäni, miten mulla kävikään näin hyvä tsägä :D Työntekijät on ihania ja mä saan olla siellä ihan ku kotonani. Tällä viikolla ei tarvinnu paljoa ruokaa laittaa, kun ollaan molemmat syöty lounas päiväkodissa, paitsi tänään olin sitten itse jo töissä ja söin aamupalan siellä!

Saako udella mihin kuopus tarvitsee avustajaa? :) Onko ollu helppoa saada sellainen?
Kuulostaa kyllä hyvältä tuo teidän päiväkoti :)

Saa udella. Kuopuksella on autismi, joten ihan neurologi (+toimintaterapeutti ja puheterapeutti) suositteli avustajaa. Meillä on ollut helppoa saada avustaja, tosin meidän elto on ollut tosi tehokas ja vienyt meidän asioita kovasti eteenpäin. Neurologin lausunnosta lähtien oli selvää, että se avustaja hommataan :) Nyt vain toivotaan, että tulee asiansa osaava ihminen sieltä.
 
Kuulostaa kyllä hyvältä tuo teidän päiväkoti :)

Saa udella. Kuopuksella on autismi, joten ihan neurologi (+toimintaterapeutti ja puheterapeutti) suositteli avustajaa. Meillä on ollut helppoa saada avustaja, tosin meidän elto on ollut tosi tehokas ja vienyt meidän asioita kovasti eteenpäin. Neurologin lausunnosta lähtien oli selvää, että se avustaja hommataan :) Nyt vain toivotaan, että tulee asiansa osaava ihminen sieltä.
Hyvä ettei teidän ole tarvinnut taistella, sellaisia kauhutarinoita joskus kuulee. Toivottavasti tulee sopiva avustaja!
 
Olikohan se sinä joka laittoi lapsen luomu(ruoka?)-päiväkotiin? Mietin vaan... Ihan ku mulla olis sellanen muistikuva.. No mut enivei, jos sä oot sama, niin hienoa :) Mua rassaa suunnattomasti kun en saanut omia lapsiani päiväkotiin jossa olisi ollut parempilaatuista ruokaa. Nyt vetävät Palmian myrkkyjä..
Mitä lähipiiristä olen kuullut, niin yllättävän moni vie nykyään lapselleen omat maidot ja levitteet tarhaan o_O Toivottavasti tilanteeseen herättäis kuntatasolla, ja ruvettais pohtimaan miten lisäainetaakkaa sais kevennettyä noissa laitosruoissa. Meidän päiväkodissa on pääosin luomua (rahatilanne ei salli ihan kaiken ostamista luomuna, eikä kaikkea luomuna edes löydä) ja ruoka valmistetaan ihan paikan päällä. Omani pääsi jo ruoanlaittotouhuihin, kuori porkkanoita yhtenä päivänä ihan tohkeissaan :D
 
Mitä lähipiiristä olen kuullut, niin yllättävän moni vie nykyään lapselleen omat maidot ja levitteet tarhaan o_O Toivottavasti tilanteeseen herättäis kuntatasolla, ja ruvettais pohtimaan miten lisäainetaakkaa sais kevennettyä noissa laitosruoissa. Meidän päiväkodissa on pääosin luomua (rahatilanne ei salli ihan kaiken ostamista luomuna, eikä kaikkea luomuna edes löydä) ja ruoka valmistetaan ihan paikan päällä. Omani pääsi jo ruoanlaittotouhuihin, kuori porkkanoita yhtenä päivänä ihan tohkeissaan :D
Jos miettii että mulla ei todellakaan ole rahallisesti kovin hyviä edellytyksiä tehdä mitään kummempaa kurmeeta ja minä kuitenkin pystyn tekemään aika paljon ruokia joissa no, on kyllä lisäaineita, mutta se lisäaineiden määrä on mahdollisimman vähäinen. Ihmettelen tosissaan jos lasten päiväkotiruuan kohdalla ei pystytä samaan. Ihannehan olisi jos lisäaineiden määrä olisi nolla, mutta mua henkilökohtaisesti jo huojentaisi ajatus että se ruoka mitä lapsilleni syötetään ei olisi suurimmaksi osaksi sitä lisäainetta.
 
"meidän päiväkodissa", voi hellanlettas.
Arvasin, että joku tarttuu tohon :D Itseasiassa pysähdyin miettimään hetkeksi miten mä sen siihen kirjotan, mutta tuntu jotenkin hassulta kutsua lasta nimeltä ja sit ajattelin, että oon sitä jo "lapsen päiväkodiksi" kutsunut niin tekstistä tulee turhaa toistoa :D Sit vaa laitoin, että meidän :heart: Oli se munkin päiväkoti kolmen päivän ajan :LOL:
 
Kiva kuulla että kokemus on ollut noin positiivinen. =)

Meillä meni aikanaan molempien päiväkodinaloitukst mukavasti. Kakkonen oli jopa innoissaan kun vihdoin sai jäädä itsekin rauhassa leikkimään paikkaan minne oli veikkaa jo vuoden päivät saatellut.

Nyt ollaankin vuorostan erilaisissa tunnelmissa, ensi viikko on pojun viimeinen viikko hoidossa ja sitten alkaakin jo koulutie. Ollaan tässä suurinpiirtein itkua väännetty pojun oman hoitajan kanssa kun tämä 4,5v yhteistyömme nyt päättyy, ikävä tulee olemaan kova niin hoitajalla kuin hoidokillakin... Onneksi pikkusisko vielä jatkaa tuolla ja pojun tuleva koulu sijaitsee vain parin talon päässä päiväkodista, eli varmaan näkevät puistoulkoilujen yhteydessä ja poju voi käydä siskoa hakiessa tervehtimässä vanhoja hoitajia.

Tuo on todellakin Meidän päiväkoti ja haikealta tuntuu sekin että kun tyttö vuoden päästä lopettaa tuolla, tuleekin 1,5v taukoa yhteistyöhön ennen kun kuopuksen on aika aloittaa päiväkotiuransa. Jos siis kaiki menee suunnitelmieni mukaan.
 
jkljklj
Mites ne siellä päiväkodissa toteuttaa tätä sinun kasvatustyyliä... Mahtaa olla kivaa kun muita kielletään mutta sinun lasta ei. Tarvinnee parikin omaa hoitajaa että voivat vähän ohjata pois vaaroista kieltämättä.
 
[QUOTE="vieras";24332950]Tuo on vaan kulissia. kun ovest jälessäsi suljet, alkaa pakkosyöttö, tuoliin sitominen ja pimeässä kaapissa istutus. Nimimerkillä ei enää ikinä päiväkotiin[/QUOTE]

Onneks mä teen niin joustavasti töitä, että voin milloin tahansa kävellä sinne pk:seen kesken päivää ilmoittamatta :) Itseasiassa oon jo kerran tehny niin, kun mentiin jättämään hakemus sinne! Seurasin toimintaa kauempaa hetken ennen kun mentiin sisälle. Mukavilta vaikuttivat silloinkin. Ja luulisi vanhempien lasten jo osaavan jollakin tavalla valittaa jos hlökunta ei oikeasti ole makuun; iltapäivähoidossa käy eka- ja tokaluokkalaisia.
 

Yhteistyössä