Mä olen käyttänyt ihan vääränkokoisia rintaliivejä.

  • Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti
Kippuravarvas
Ja niin kai moni muukin..eilen selvittelin kokoani triumphin sivuilla ja tajusin että olen käyttänyt 3 kuppikokoa liian pieniä liivejä :eek: :eek: ei ihme ettei oikein koskaan ole liivit istuneet :ashamed: ja ihan liivikaupasta aina ostanut liivit..
 
huooh
Mie en voi käsittää miten ihmiset käyttävät liian pieniä liivejä. Johan olokin on niissä epämukava.
Miehen veljenvaimolla on aina niin pienet kupit, että sillä näyttäisi olevan 4 tissiä. :LOL:
 
huooh
Alkuperäinen kirjoittaja huooh:
Mie en voi käsittää miten ihmiset käyttävät liian pieniä liivejä. Johan olokin on niissä epämukava.
Miehen veljenvaimolla on aina niin pienet kupit, että sillä näyttäisi olevan 4 tissiä. :LOL:
Jatkan, ja 4 selkäkyttyrää myös. :D
 
entäs
kun minusta triumphit ovat hirveän tilavia. muissa merkeissä käytän c-d, mutta triumphit ovat b. tosin niitä en enää ostakaan, kun ovat jotenkin amazoni-mitoitusta. ympärys mulla 75, mutta ei triumphissa. ne tissikupit on liian leveällä mulle tai jotain.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja huooh:
Mie en voi käsittää miten ihmiset käyttävät liian pieniä liivejä. Johan olokin on niissä epämukava.
Miehen veljenvaimolla on aina niin pienet kupit, että sillä näyttäisi olevan 4 tissiä. :LOL:
No en minäkään :snotty: :D

Nyt menen kauppaan ja sovintan niitä isommallakin kupilla olevia :snotty:
 
Näin mullekin kävi. Menin Funky Ladyyn ostoksille ja ilmoitin koon. D75-80 vaihtui tyylikkäästi F65-70 kokoon. Myyjä sanoi siellä, että suurin osa ihmisitä käyttää vääränkokoisia liivejä, kun ei osata katsoa oikeaa kokoa. Esim. kaariliiveissä kaaren pitää tulla lähes kainaloon asti. Ja ympärys on kuulemma järjestäen ihmisillä liian iso eikä liivit silloin tue povea.
 
ookko te kattonu sitä Nätti nakuna-ohjelmaa mis on se Gok Wan ( myöskin fab 5 se yks jamppa )

no täs yhes jaksos käytiin oikein tarkasti läpi millanen on sopiva rintaliivi. Mieleen jäi et jos nostaa olkaimia ja ne nousee yli muistaakseni 5cm niin ne on väärän kokoiset

Gok Wan :heart: :heart:
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Luminella:
Näin mullekin kävi. Menin Funky Ladyyn ostoksille ja ilmoitin koon. D75-80 vaihtui tyylikkäästi F65-70 kokoon. Myyjä sanoi siellä, että suurin osa ihmisitä käyttää vääränkokoisia liivejä, kun ei osata katsoa oikeaa kokoa. Esim. kaariliiveissä kaaren pitää tulla lähes kainaloon asti. Ja ympärys on kuulemma järjestäen ihmisillä liian iso eikä liivit silloin tue povea.
Mutta koko vaihtelee eri merkkejen välillä, myös liikkeiden omat. Esim mulla pari kokoa väliä Changen liiveissä verrattuna muihin. Ja ovat "samankokoisia". Mutta oih...ois ihanaa jos joskus sais päälleommellut rintikat :D on niin hankala löytää oikeasti hyviä, olen kai niin eriparia keskenäni :D
 
vieras
Lyhyellä näköhavaintoperustaisella tutkimuksella voi sanoa, etä 50% suomalaisista naisista käyttä liian pieniä liivejä ja näyttävät tursuavan ulos kaikista vaatteistaan. Erityisesti ylävartalon, liivien ja kadonneen vyötärön kohdilta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Luminella:
Näin mullekin kävi. Menin Funky Ladyyn ostoksille ja ilmoitin koon. D75-80 vaihtui tyylikkäästi F65-70 kokoon. Myyjä sanoi siellä, että suurin osa ihmisitä käyttää vääränkokoisia liivejä, kun ei osata katsoa oikeaa kokoa. Esim. kaariliiveissä kaaren pitää tulla lähes kainaloon asti. Ja ympärys on kuulemma järjestäen ihmisillä liian iso eikä liivit silloin tue povea.
Mutta koko vaihtelee eri merkkejen välillä, myös liikkeiden omat. Esim mulla pari kokoa väliä Changen liiveissä verrattuna muihin. Ja ovat "samankokoisia". Mutta oih...ois ihanaa jos joskus sais päälleommellut rintikat :D on niin hankala löytää oikeasti hyviä, olen kai niin eriparia keskenäni :D
Ostin myös kotikutsuilta F70 liivit, että on enemmän oikeilla jäljillä tuo koko kuin se aiemmin kuvittelemani D/DD75-80. :D nyt on hyvät napakat liivit. Tosin nyt on imetysliivit ja ne on kokoa I75. Ja nekin erityisliikkeestä (eri kuin Funky Lady). Jahka tää imettäminen loppuu, niin täytyy taas käydä tsekkaa oma oikea koko ja päivittämässä liivit. ;)
 
4n äiti minäkin
Juu ei ole sitä ongelmaa, että liivit olisivat liian pienet... 4n imetyksen jälkeen hukun kaikkiin liiveihin ja joka lapsen jälkeen saa ostaa pienemmät ja enemmän toppauksia :)
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Luminella:
Ostin myös kotikutsuilta F70 liivit, että on enemmän oikeilla jäljillä tuo koko kuin se aiemmin kuvittelemani D/DD75-80. :D nyt on hyvät napakat liivit. Tosin nyt on imetysliivit ja ne on kokoa I75. Ja nekin erityisliikkeestä (eri kuin Funky Lady). Jahka tää imettäminen loppuu, niin täytyy taas käydä tsekkaa oma oikea koko ja päivittämässä liivit. ;)
No mun ongelma on just kanssa pieni ympärys, aina joutuu heti laittaan kireimpään hakaseen jo ostaessa. Ja siltikin tuntuu monesti, että ympärys jää suureksi. Jos taas isontaa kuppia, tulee kaaret liian pitkälle kainaloihin ja hankaa...huoh... Minkä merkin kotikutsut nuo olivat? Ei tarvitse kertoa, jos tuntuu liialliselta urkinnalta :)

 
vieras
Minäkin luulin melkein 20v. olevani kokoa 80 B... :eek: hesarissa oli vuosi sitten juttu just et suomalaiset ostaa väärän kokoisia liivejä.Kyllä se olikin vaikeeta se liivin osto kun hyviltä tuntuvia ei löytynyt millään,kädet kun nosti ylös,tissit pullahti alakautta ulos... no oikea koko onkin 70 d tai f,no nyt löytyy helposti kauniita ja mukavia liivejä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Ihmeellisesti tuo Triumphin laskuri antaa kooksi 95C, tuon ympärysmitan jos laitan niin kyllä tippuu liivit vyötärölle... Normisti käytän siis 85D.
Ympärysmitta otetaan rintojen alta. Kuppi tulee alta olevan mitan ja rinnan päältä otetun ympäryksen erotuksesta. Jos saat rintojen alta 95cm niin kyllä silloin pitäisi joutua 95 liivejä käyttämään.
 
tavallinen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Ihmeellisesti tuo Triumphin laskuri antaa kooksi 95C, tuon ympärysmitan jos laitan niin kyllä tippuu liivit vyötärölle... Normisti käytän siis 85D.
Ympärysmitta otetaan rintojen alta. Kuppi tulee alta olevan mitan ja rinnan päältä otetun ympäryksen erotuksesta. Jos saat rintojen alta 95cm niin kyllä silloin pitäisi joutua 95 liivejä käyttämään.
Juuri niin mittasinkin. Vaan näissäkin 85D-kokoisissa joutuu kiristämään keskimmäisiin hakasiin että pysyy päällä...
 

Yhteistyössä