Mä olen kääntänyt takkia pikku-antonin tapauksessa ja olen nyt äidin puolella!

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
:LOL: No miten joku maallikko sen tekee jos äiti kerran on rikkonut Suomen lakia? Ja eihän tää äiti HALUNNUT tulla Suomeen sen enempää yksin kuin pojan kanssakaan. Äiti on rikkonut Suomen lakeja, ei mikään sitä muuta.
eiköhän kaikki olisi päässeet yhteisymmärrykseen isän niin halutessa, (tätähän me emme saa tietää, mutta...) olisi saanut pojat takas kun äidillä ei olisi ollut uhkaa. kyllä varmasti olisi voinut junailla viranomaisten kans asian jos siinä olisi ollut noin mahdollinen onnellinen loppu =)
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
:LOL: No miten joku maallikko sen tekee jos äiti kerran on rikkonut Suomen lakia? Ja eihän tää äiti HALUNNUT tulla Suomeen sen enempää yksin kuin pojan kanssakaan. Äiti on rikkonut Suomen lakeja, ei mikään sitä muuta.
eiköhän kaikki olisi päässeet yhteisymmärrykseen isän niin halutessa, (tätähän me emme saa tietää, mutta...) olisi saanut pojat takas kun äidillä ei olisi ollut uhkaa. kyllä varmasti olisi voinut junailla viranomaisten kans asian jos siinä olisi ollut noin mahdollinen onnellinen loppu =)
joo, nii just.. huomaa kyllä ettei sulla ole tietoa / kokemusta asiasta. Jopa Saksasta on jouduttu "kaappaamaan" lapsia, ja luulet että Venäjältä noin vain saa omansa mukaan? Miten tyh.mä oletkaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
:LOL: No miten joku maallikko sen tekee jos äiti kerran on rikkonut Suomen lakia? Ja eihän tää äiti HALUNNUT tulla Suomeen sen enempää yksin kuin pojan kanssakaan. Äiti on rikkonut Suomen lakeja, ei mikään sitä muuta.
eiköhän kaikki olisi päässeet yhteisymmärrykseen isän niin halutessa, (tätähän me emme saa tietää, mutta...) olisi saanut pojat takas kun äidillä ei olisi ollut uhkaa. kyllä varmasti olisi voinut junailla viranomaisten kans asian jos siinä olisi ollut noin mahdollinen onnellinen loppu =)
No mä en kyllä usko. Se äitihän oli mm. väärentänyt passiin isän nimen, se on rikos. Suurin osa hänen rikoksistaan oli muita kuin asianomistajarikoksia, syyttäjä niistä tekee päätökset. Lapsikaappaus on kuitenkin aika vakava rikos, asianomistaja ei mun nähdäkseni voi kyllä peruuttaa sitä. Rangaistusvaatimuksen voi toki peruuttaa, mutta syyttäjällä on yleensä silti omat rangaistusvaatimuksensa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No mä en kyllä usko. Se äitihän oli mm. väärentänyt passiin isän nimen, se on rikos. Suurin osa hänen rikoksistaan oli muita kuin asianomistajarikoksia, syyttäjä niistä tekee päätökset. Lapsikaappaus on kuitenkin aika vakava rikos, asianomistaja ei mun nähdäkseni voi kyllä peruuttaa sitä. Rangaistusvaatimuksen voi toki peruuttaa, mutta syyttäjällä on yleensä silti omat rangaistusvaatimuksensa.
kai sitä ollaan katsottu liikaa jenkkileffoja (minä siis), mut yhä mä näkisin asian äidin valossa :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No mä en kyllä usko. Se äitihän oli mm. väärentänyt passiin isän nimen, se on rikos. Suurin osa hänen rikoksistaan oli muita kuin asianomistajarikoksia, syyttäjä niistä tekee päätökset. Lapsikaappaus on kuitenkin aika vakava rikos, asianomistaja ei mun nähdäkseni voi kyllä peruuttaa sitä. Rangaistusvaatimuksen voi toki peruuttaa, mutta syyttäjällä on yleensä silti omat rangaistusvaatimuksensa.
kai sitä ollaan katsottu liikaa jenkkileffoja (minä siis), mut yhä mä näkisin asian äidin valossa :whistle:
Varmaankin olet. Mahtasko sun taustas vaikuttaa siihen että olet äidin puolelle kääntynyt?
 
juhana
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No mä en kyllä usko. Se äitihän oli mm. väärentänyt passiin isän nimen, se on rikos. Suurin osa hänen rikoksistaan oli muita kuin asianomistajarikoksia, syyttäjä niistä tekee päätökset. Lapsikaappaus on kuitenkin aika vakava rikos, asianomistaja ei mun nähdäkseni voi kyllä peruuttaa sitä. Rangaistusvaatimuksen voi toki peruuttaa, mutta syyttäjällä on yleensä silti omat rangaistusvaatimuksensa.
kai sitä ollaan katsottu liikaa jenkkileffoja (minä siis), mut yhä mä näkisin asian äidin valossa :whistle:
Antonista on käyty Suomessa huoltajuusoikeudenkäynti, jossa huoltajuus on päätetty antaa isälle. Suomessa äiti useimmissa tapauksissa saa huoltajuuden, vaikka isä olisi "parempi" huoltaja. Et siis luota oikeuslaitokseen, vaan asetut äidin rikollisten tekojen puolelle mutu-tuntuman pohjalta? Kyseessä oli kuitenkin lapsikaappaus, josta useissa maissa tuomitaan pitkä vankeusrangaistus.
 
vieras
Mä yritän olla kuulostamatta rasistilta, koska en halua sitä olla. Mutta on joitain ihmistyyppejä ja rotuja, jossa suuri osa tai suuri osa tuntemistani käyttäytyy tietyllä tapaa, josta en ehkä pidä. Ja en suoraan sanottuna luota venäläisiin naisiin. Mutta en myöskään vanhoihin ukkoihin, jotka hakee nuoren morsion venäjältä. Joten en ota asiaan enempää kantaa. Outo ja turha taistelu lapsesta mielestäni, naikkonen ois voinu pysyä Suomessa ja oisivat hoitaneet lapsen niin että molemmat oisivat lapsen elämässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keijo 50v:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinä et haluaisi lastasi takaisin, jos lapsesi isä hänet veisi maasta, etkä saisi häntä enää tavata?
toki haluaisin, mut mulla ei oo väärä sukupuoli joka lasta haluaa :xmas:
Eli isä ei voi rakastaa lastaan niin paljon, että taistelisi hänestä ilman, että on joku koira haudattuna?
samaa mieltä oon keijon kanssa tästä.

ja jos vaikka aatellaan että sillä pojalla ois ollu USAn passi niin se ois alta aikayksikön lentäny takas jenkkeihin :whistle:

jotku maat vaan osaa pitää kansalaistensa puolia...

muuten en ota kantaa koko juttuun koska en tunne faktoja enkä tunne kyseisiä ihmisiä.
 
En tiedä kuinka paljon ap on lukenut jutusta mutta tää lapsen äitihän on hylännyt esikoisensa alaikäisenä ja jättänyt Suomeen ja ei ilmeisesti ole yhteydessä tähän ollenkaan. Tää tapauksen lapsensa "kaapannnut" isä on pitänyt huolta siitäkin pojasta vaikkei oma olekaan. En tiedä todellisia faktoja, mutta äiti on rikkonut lakia vahvasti ja sekä Suomen että Venäjän oikeudet ovat katsoneet huoltajuuden kuuluvan isälle joten sillon kuulus menetellä kuten oikeuden päätös on, eli äiti on itse sotkenut tilanteensa.

Toivon että jutussa on onnellinen loppu mutta kuvista päätellen Antonilla on hyvä olla täällä ja tuntuu aidosti pitävän isästään. Joskus isä todella voi olla parempi huoltaja kun äiti vaikka toivoisin että erotilanteissa unohdettaisiin omat kaunat ja ajateltaisiin lasta jolle tulisi järjestää hyvät oltavat eikä käyttää tätä koston välineenä toista kohtaa.
 
fh


hänhän oli jo saanut venäjälläkin hänen edukseen tehdyn oikeuspäätöksen, miksi salakuljettaa lapsi rajan yli siis?[/quote]


Ajankohtases kakkoses eilen just sanottiin et Samassa lauseessa kun myönnettiin tämä Antonin suomalaisuus niin Äiti oli hakenut venäjän kansallisuutta ja se myönnettiin. Et ehkä sekunnin Anton oli suomalainen! Eikai ny kukaan oo niin tyhmä et huvikseen salakuljettas ketää!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
En tiedä kuinka paljon ap on lukenut jutusta mutta tää lapsen äitihän on hylännyt esikoisensa alaikäisenä ja jättänyt Suomeen ja ei ilmeisesti ole yhteydessä tähän ollenkaan. Tää tapauksen lapsensa "kaapannnut" isä on pitänyt huolta siitäkin pojasta vaikkei oma olekaan. En tiedä todellisia faktoja, mutta äiti on rikkonut lakia vahvasti ja sekä Suomen että Venäjän oikeudet ovat katsoneet huoltajuuden kuuluvan isälle joten sillon kuulus menetellä kuten oikeuden päätös on, eli äiti on itse sotkenut tilanteensa.

Toivon että jutussa on onnellinen loppu mutta kuvista päätellen Antonilla on hyvä olla täällä ja tuntuu aidosti pitävän isästään. Joskus isä todella voi olla parempi huoltaja kun äiti vaikka toivoisin että erotilanteissa unohdettaisiin omat kaunat ja ajateltaisiin lasta jolle tulisi järjestää hyvät oltavat eikä käyttää tätä koston välineenä toista kohtaa.
Mitä voi sanoa valokuvat?! :eek: Voi näyttää suomi köyhä jos valokuvan oikein ja voi näyttää suomi rikas jos toinen kuvat. Sama jos katsomme vain iloiset kuvat ei nähdä suru.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa idiootti:
Varmaankin olet. Mahtasko sun taustas vaikuttaa siihen että olet äidin puolelle kääntynyt?
enpä usko, olen aina ollut venäjällä vallitsevaa kulttuuria vastaan, että lapsi kuuluu automaattisesti äidille =)
Mä itseasias vähän veikkaan et sun taustas vaikuttaa AIKA paljonkin sun puoltamiseen mitä Antonin äitiin tulee.. Tottakai sulla on lojaalius venäläisiä kohtaan, kun me Suomalaiset taas katotaan venäläisiä aika kieroon..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä itseasias vähän veikkaan et sun taustas vaikuttaa AIKA paljonkin sun puoltamiseen mitä Antonin äitiin tulee.. Tottakai sulla on lojaalius venäläisiä kohtaan, kun me Suomalaiset taas katotaan venäläisiä aika kieroon..
:LOL: joo ihan miten vain... palstahan tietää taas parhaiten mun ajatukset :xmas:
 
älämölö
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja Keijo 50v:
Miten olisi esim isällinen rakkaus poikaansa kohtaan syyksi siihen, miksi halusi pojan takaisin.
olisi voinut järjestää asiat niin, että äiti olisi voinut palata pojan kanssa takaisin ilman pelkoa vankilatuomiosta =)
No se isä saa tuskin sitä kv-pidätysmääräystä purettua tosta noin vaan ihan omasta tahdostaan. Ja vaikka se oikeuden päätös Venäjällä ratkaisi asian isän hyväksi, niin venäläisillä viranomaisilla ei ollut aikomustakaan päästää poikaa Suomeen, vaan pitää venäläisen äidin puolia hamaan loppuun asti, kuten venäläisen oikeusvaltion periaatteisiin kuuluu.

 
noksu
Mulla ei ole tapana uskoa mediaa tai mitään muutakaan kuulopuheita siitä kumpi olisi parempi lapsenkasvattaja. Mutta uskon siihen että jos Suomen oikeuslaitos myöntää isälle huoltajuuden, hänen täytyy varmasti olla asiansa takana. Mutta sekin tietty voi olla mun luuloani.

Kuitenkaan missään nimessä en pysty hyväksymään lapsen kaappausta. Lapsella on oikeus vanhempiinsa ja lapsen maasta vieminen ilman toisen vanhemman lupaa on todella väärin.
 

Yhteistyössä