Mä nukun nykyään todella huonosti

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Itse myös. Omalta osaltani uneen vaikuttaa oma elämänrytmini, mikä on ristiriidassa ns. normityörytmin kanssa. Olen enemmän iltavirkku ja työt kuitenkin alkavat toisinaan jo ennen kukonlaulua, niin unirytmitys laatuinen on huonoa. Lisäksi uneeni vaikuttaa kuunkierto, loppuviikosta ei tartte nukkua juuri ollenkaan, menopaussi sekä sairastumiseni.

Ne kultakehykset. Oli joo, Colinille
Mitä mieltä pitäiskö sun mielestä eutanasia sallia just alzheimer potilaille. Ellei sit ganja auttais. Voinko mä ehdottaa lääkärille et kokeiltais lääkekannabista hoitomuotona suun kautta otettavaksi ettei tarvii polttaa ku se polttaminen on epämielyttävää monille. Mut mihin viittaat kultakehyksillä? Onko sua koskaan kiinnostanut näytteleminen tai edes teatteri taiteen tekeminen ja esiintyä lavalla. Tyttöni tykkää teatteri harrastuksessa mut nyt valitettavasti oli tullut sinne laiska ohjaaja jonka kaa ei juuri tehdä mitään ja se harmittaa esitykseskin kuulemma kaikilla vähän linei. Tiedätkö onko sellaista lasten teatteri paikkaa mis ohjaaja vois opettaa niin et ne lapset rakentaa itse näytelmän? Niin et jotkut ohjaa toiset suunnittelee käskirjaa ja sit valitaan ne näyttelijät sopiviin rooleihin ja lapset pitää vaik vuoron perään koeroolisuorituksii eri rooleihin mitä näytelmässä on ni se kierrätetään kaikis sen käsikirjoituksen rooleissa kunnes löytyy se sopivin rooli. Ohjaaja vois tietty auttaa ja tukea tätä hommaa neuvonantajan roolissa. Vai oisko tällänen liian vaikeata lapsille?

vierailija
Villasukat jalkaan!
"Saamit uskoivat, että taivas oli tuettu Maailman Pilarilla.
Pilarin päässä oli Pohjantähti.
Taivaankansi oli kupu, mikä peitti Maan (minkä uskottiin olevan litteä)
–Maailmanpuu, maailmanpilari tai jättiläiset tukivat taivaankantta.
–Tähdet olivat reikiä, mistä ulkopuolinen valo tuli läpi.
–Taivaankannella oli eri kerroksia ja kerroksien määrä vaiheteli eri kulttuurien mukaan.
Suomalaiset uskoivat, että Väinämöisellä oli koti taivaalla, mistä hän pystyi kertomaan auringon- tai kuunpimennyksistä ja tulevasta säästä vaihtelemalla tähtien paikkaa."
-diaesityksessä...-

Ei ollut muuta valoa kuin Aurinko ja sen heijastukset Maassa/Vesissä/Pilvissä ja planeetoissa. Mut tiesivätkö, et Kuu kiersi maata? Sitähän ei ainakaan Luther uskonut😵

Yhteistyössä