Mä kyllä ihmettelen jos nainen on 40v mennessä jo kolmannen kerran aviossa.

  • Viestiketjun aloittaja "jee"
  • Ensimmäinen viesti
Minä ihmettelen ihmisiä jotka ihmettelevät ihmisiä joilla on erilainen elämä kuin heillä itsellään. Mitä jos eka mies pettää ja jättää, ja toka kuolee esim. ennen kuin nainen ehtii täyttää 30 vuotta. Pitäisikö naisen elää koko loppuelämä menemättä naimisiin vain siksi ettei ketään tuntematonta hänen elämänsä ihmetytä?
 
"Riipputisurupuska"
Toistamiseen rippikoulun hyödyntäneenä en ihmettele enää mitään...Vanheneminen tuonut näkemystä asioihin eikä enää jaksa jeesustella joka jutusta tai kenenkään naimisista tai naimattomuudesta!!
Hyvä kun ihmiset ehtivät jotain kokemaan! Parempi sekin kuin ikuinen yksinäisyys tai tahaton naimattomuus-ellei se sitten ole jonkun oma valinta....
 
vieras x
Mäkin ihmettelin kun olin nuori enkä paljon elämää ymmärtänyt, ajattelin että kerran menen naimisiin ja onnellisina eletään yhdessä loppuelämä. Kaikki vaan ei ole itsestä kiinni. Olen kokenut että onnellinen avioliitto voi päättyä esim. puolison kuolemaan tai yllättävään psyykkiseen sairauteen. Ihan mitä vaan voi tapahtua, ei kannata olla liian ylpeä omasta pitkästä liitostaan koska sekin voi päättyä odottamattomasta syystä. Joillain on onnea ja toisilla ei.
 
"Mielikki"
No kyllähän se epävakaudesta kertoo, että on nelikymppisenä ehtinyt kolmesti naimisiin, mutta eri asia on sitten tietysti se, onko ihmisen epävakaudessa nyt mitään niin ihmeellistä.
 
Mua ei kiinnosta hittojakaan mitä muut elämällään tekee. Menköön naimisiin vaikka 9 kertaa jos siltä tuntuu. Ainoa elämä josta mun täytyy huolta kantaa on mun omani.
 
[QUOTE="Mielikki";29607185]No kyllähän se epävakaudesta kertoo, että on nelikymppisenä ehtinyt kolmesti naimisiin, mutta eri asia on sitten tietysti se, onko ihmisen epävakaudessa nyt mitään niin ihmeellistä.[/QUOTE]

Millä tavalla se kertoo epävakaudesta? Jos ei ole oma syy, että avioliitto on päättynyt? Ovatko ne nuoret naiset epävakaita joiden miehet kuolevat tai pettävät, tulevat riippuvaisiksi pelaamisesta ja tuhlaavat siihen omat ja lainatut rahat tai alkoholisoituvat niin että naisen on pakko lähteä, tai jotain muuta todellista ongelmaa?

Ja jos ihminen olisikin alle nelikymppisenä epävakaa, mitä sitten? Elämä on oppimista varten, ja suurin osa ihmisistä kehittyy henkisesti, ihmisinä, parhaiten juurikin kantapään kautta.

Ei voi ymmärtää ihmisten suvaitsemattomuutta/ jeesustelua.
 
Viimeksi muokattu:
"Ahaa"
[QUOTE="Mielikki";29607185]No kyllähän se epävakaudesta kertoo, että on nelikymppisenä ehtinyt kolmesti naimisiin, mutta eri asia on sitten tietysti se, onko ihmisen epävakaudessa nyt mitään niin ihmeellistä.[/QUOTE]

Luonnollisesti syynä voi olla epävakaus tai mitä tahansa. Mutta elämänkokemuksen puutteesta kielii tuo kommenttisi. Syitä voi olla monia muitakin.
 
[QUOTE="jee";29606710]Eikö kukaan muu ihmettele?[/QUOTE]

Niin, onko sinusta siis kolme parisuhdetta jotenkin tosi PALJON, vai mitä kummallista tuossa on? Avioliittohan on juridinen sopimus, ja ehkä hänen elämässään se on ollut käytännön syistä tarpeellinen...?
 
Täällä yks
[QUOTE="Mielikki";29607185]No kyllähän se epävakaudesta kertoo, että on nelikymppisenä ehtinyt kolmesti naimisiin, mutta eri asia on sitten tietysti se, onko ihmisen epävakaudessa nyt mitään niin ihmeellistä.[/QUOTE]

Verrattuna henkilöön joka panee ensin 15 vuotta kaikkia joita vaan saa ja menee sitten kerran naimisiin ja jatkaa panemistaan? On näitäkin.
 

Yhteistyössä