Mä KUOLEN tähän närästykseen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Monenmamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Monenmamma"

Vieras
Jo kolmas yö menossa ihan päin puuta kun närästää ja närästää ja närästää.
Olen syönyt rennietä tähän asti. Tänä yönä olen kokeillut Gavisconia ja eikun pahenee vaan vaiva.
Tuntuu et koko ruokatorvi on tulessa =(

Raskaudesta varmaan... tosin eipä ole ennen missään raskaudessa ihan tällaista ollut..

Joo ei tähän oikeesti kuole jos ei sitten välillisesti... huomenna pitäis viedä lapsi lääkäriin aamupäivällä. Toivottavasti en nukahda rattiin...

Tää on oikeesti aika hirveetä kun ei voi nukkua.
Nyt nousin takas pystyyn ja olo on vähän helpompi.

[QUOTE="vieras";25319497]Omepratsolia ei saisi syödä raskausaikana kuin lääkärin luvalla. Yleisesti ei saa suositella kenellekään.[/QUOTE]
Pahoittelen.

Ilmeisesti ulosantini on surkea koska en tajunnut että aina pitää vääntää rautalangasta.

Kai nyt jokainen tajuaa mennä lääkäriin jos odotusaikana kauheat oireet, ilman että erikseen pitää mainita.

Mä tässä just mietin keinoa miten voisin nukkua melkein istuvassa asennossa. Jotenkin tuntuis et selällään olis muuten hyvä olla, mut vauva on jo niin iso et estää selällään olon. Kyljellään taas tuntuu tosi pahalta jos on pää koholla, en tiedä miks.

Mut yritän virittää itselleni sohvaan sellaisen puoliistuvan asennon.

Olin just muutama päivä sitten käymässä äitipolilla ja siellä oli IHANA tuoli jossa otettiin sydänkäyrä.
Sen sai säädettyä just sopivaan asentoon ja mä varmaan nukuin osan aikaa siinä käyrällä kun asento oli niin hyvä ja rento.
Mut meillä ei oo sellasta tuolia..
Nyt kyllä supisteleekin aika tiukasti oi JOSPA JOSPA nää kovenis ja mä pääsisin synnyttämään =)
Loppuis varmaan tää närästyskin siihen ja kaikki muut raskausvaivat.

Tää närästys on nyt vasta pari päivää ollut näin kamalaa..
Viimeks kun oli lääkäriaika niin rennie tehos vielä ihan hyvin, enkä maininnut lääkärille kuin ohimennen että närästää.
Seuraava äitipoli on viikon päästä, mut pitää vissiin mennä jo aiemmin lääkriin jos tää tilanne jatkuu näin pahana... tai jos tää vauva ei nyt päätä syntyä.

[QUOTE="Selina";25319514]Pahoittelen.

Ilmeisesti ulosantini on surkea koska en tajunnut että aina pitää vääntää rautalangasta.

Kai nyt jokainen tajuaa mennä lääkäriin jos odotusaikana kauheat oireet, ilman että erikseen pitää mainita.[/QUOTE]
:laugh:

Onks se muuten närästystä, jos tuntuu inhottavalta kuuman nauttiminen ruokatorvessa, tai esim. nyt kun otin valkkaria, niin tuntuu jäävän polttamaan. Ja tuntuu että viini jää ihan tohon kurkun pintaan(ei siis ikäänkuin laskeutuisi normaalisti :D), että jos kumarrun niin tulee takasin.

[QUOTE="Monenmamma";25319525]Tää närästys on nyt vasta pari päivää ollut näin kamalaa..
Viimeks kun oli lääkäriaika niin rennie tehos vielä ihan hyvin, enkä maininnut lääkärille kuin ohimennen että närästää.
Seuraava äitipoli on viikon päästä, mut pitää vissiin mennä jo aiemmin lääkriin jos tää tilanne jatkuu näin pahana... tai jos tää vauva ei nyt päätä syntyä.[/QUOTE]
Mene nopeasti, mieluiten jo huomenna. Tuossa vaiheessa raskautta ei vauvallekaan ole lääkkeestä enää varmasti haittaa. Synnytys ja sen jälkeinen aika on niin rankka kokemus, että pitäisi saada nukkua hyvin nyt.

[QUOTE="Sirkkeli";25319527]Onks se muuten närästystä, jos tuntuu inhottavalta kuuman nauttiminen ruokatorvessa, tai esim. nyt kun otin valkkaria, niin tuntuu jäävän polttamaan. Ja tuntuu että viini jää ihan tohon kurkun pintaan(ei siis ikäänkuin laskeutuisi normaalisti :D), että jos kumarrun niin tulee takasin.[/QUOTE]
Voi olla merkki vaurioista ruokatorvessa, jos kyseessä ei ole niin kuuma, että siitä tulisi kenelle tahansa oireita. Polttavan kuuman nauttiminen (esim. kahvi mustana heti nautittuna) ei ole suositeltavaa, koska lisää sekin ruokatorvensyövän riskiä. Alkoholin nauttiminen vaikuttaa mahaportin toimintaan ja aiheuttaa närästystä.

En mä huomenna varmaan pääse mihinkään omia asioitani hoitamaan, kun on se lapsen lääkäri. Täytyy soittaa neuvolaan, jos sieltä sais jotain apua.

Mä tiedän kyllä että uni olis enemmän kuin tarpeen tässä vaiheessa mut minkäs voit... saa nähdä meneekö taas koko yö ylhäällä.. sen verran närästää nytkin istuessa etten taida uskaltaa enää pitkälleni..

Ei kun ihan maitokahvi runsaalla maidolla, itseasiassa poltta myös kylmä, eli jätski. Jää pitemmäksi aikaa polttamaan, sen takia huomasin että normaalia ei ole. Alkoholia en juuri käytä, korkeintaan pari kertaa vuodessa. Nyt juon yhtä lasia valkkaria, kun jouluaatoksi ostin sitä ja teki mieli. mutta ei näköjään oikein uppoa.

[QUOTE="Monenmamma";25319537]En mä huomenna varmaan pääse mihinkään omia asioitani hoitamaan, kun on se lapsen lääkäri. Täytyy soittaa neuvolaan, jos sieltä sais jotain apua.

Mä tiedän kyllä että uni olis enemmän kuin tarpeen tässä vaiheessa mut minkäs voit... saa nähdä meneekö taas koko yö ylhäällä.. sen verran närästää nytkin istuessa etten taida uskaltaa enää pitkälleni..[/QUOTE]
No mutta lapsen lääkäriltä saat itsellesikin reseptin, kun kerrot mikä tilanne (ei tarvitse nolottaa kysyä). Lastenlääkäri (jos sellainen on) tietää varmasti raskaudenajan lääkityksestäkin, niin onnistuu kyllä samalla reissulla.

[QUOTE="Sirkkeli";25319538]Ei kun ihan maitokahvi runsaalla maidolla, itseasiassa poltta myös kylmä, eli jätski. Jää pitemmäksi aikaa polttamaan, sen takia huomasin että normaalia ei ole. Alkoholia en juuri käytä, korkeintaan pari kertaa vuodessa. Nyt juon yhtä lasia valkkaria, kun jouluaatoksi ostin sitä ja teki mieli. mutta ei näköjään oikein uppoa.[/QUOTE]
Pitäisi sitten ihan ehdottomasti tutkia.

[QUOTE="vieras";25319543]No mutta lapsen lääkäriltä saat itsellesikin reseptin, kun kerrot mikä tilanne (ei tarvitse nolottaa kysyä). Lastenlääkäri (jos sellainen on) tietää varmasti raskaudenajan lääkityksestäkin, niin onnistuu kyllä samalla reissulla.[/QUOTE]
Ja vaikka olisi ihan yleislääkärikin, niin saat häneltä reseptin.

No valitettavasti se on sairaalan korvalääkäri tms. Lapselle tehdään leikkausarvio nielurisaleikkauksen tarpeesta... tuskin se mulla mitään närästyslääkkeitä alkaa kirjoittaa.

Jos olisikin meidän omalääkäri tk:ssa tai edes tuttu lastenlääkäri niin eipä olis ongelmaa mut nyt tuskin onnistuu.

[QUOTE="Monenmamma";25319549]No valitettavasti se on sairaalan korvalääkäri tms. Lapselle tehdään leikkausarvio nielurisaleikkauksen tarpeesta... tuskin se mulla mitään närästyslääkkeitä alkaa kirjoittaa.

Jos olisikin meidän omalääkäri tk:ssa tai edes tuttu lastenlääkäri niin eipä olis ongelmaa mut nyt tuskin onnistuu.[/QUOTE]

Mikään ei estä kysymästä silti. Oikeasti: väsyneenä ajaminen on kuin kännissä ajaisit. Ei kannata vajota superäitiyteen hölmöyteen asti. Selitä, että tilanne on akuutti koska et pysty nukkumaan. Terveyskeskuksessa saattaisivat jopa ymmärtää antaa puhelinreseptin apteekkiin, että hakisit sen samalla reissulla.

Mulla on sohva nurkassa niin, että viritän päätyyn tyynyillä ja tarpeen mukaan peitollakin semmoisen systeemin, että sitä vasten on hyvä nojata kellottaa. Tässä nukun, jos on selkä sökö niinkuin nyt, tai silloin kun raskaana närästi.

Kyllähän se raskausnärästys tehokkaasti unen vie. Ja käteenkin voi sattua, kun puoliunessa raivopäissään paukuttaa sitä sängynlaitaan ja kiroilee.

Mä varmaan yritän soittaa äitipolille aamulla, jos sieltä joku lääkäri kirjoittais reseptin ja hakisin sen kun mennään samaan sairaalaan kuitenkin sen lapsen takia..

Tai sit jos neuvolan th pystyis järkkäämään puhelinreseptin...

Mä en tiedä miten mä selviin jos en saa nukuttua.. Kahviakaan ei uskalla juoda tän närästyksen takia. Sillä mä pysyn aika hyvin hereillä...

Nyt tosin supistelee sen verran että sekin estää nukkumisen. Syntys nyt vaan =)

Yhteistyössä