Mä haluan tämmöisen koirun!

JONSERED Karhunkantaja
Minun olisi tyhmää otta koira tuohon tilanteeseen. Sinusta en tiedä.

Olen niin nipo, että koiran on oltava kunnolla koulutettu, eikä aika riitä siihen ja ihmispennuille.
 
marianna
itsellä kanssa koirakuume, lapset nyt 2,5v ja 9kk:tta. Ajattelin kuitenkin siirtää ensi kesään koiran ottoa niin pienempikin ymmärtää paremmin jättää koiruuden rauhaan ja ettei vahingossakaan pääse repimään yms.
 
vieras
Kesällä olet sitten viisaampi sen suhteen et jaksatko/kerkeätkö.

Typerää olisi ottaa koira nyt,ja jättää se sitten vähemmälle kun lapsi syntyy.
Ihan hyvä siis et harkitset asiaa.

 
vieras
Itse odottaisin vuoden vielä siitä. Joillakin homma onnistuukin, mutta kyllä siihen paljon tarvitaan, että ehtii koiraa kouluttaa ja opettaa sisäsiistiksi. Aina lapset napata mukaan, kun juoksuttaa pihalle monta kertaa päivässä. Okt asuminen helpottaa kyllä, mutta jos ois vaikka kerrostalo niin ei kiitos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse odottaisin vuoden vielä siitä. Joillakin homma onnistuukin, mutta kyllä siihen paljon tarvitaan, että ehtii koiraa kouluttaa ja opettaa sisäsiistiksi. Aina lapset napata mukaan, kun juoksuttaa pihalle monta kertaa päivässä. Okt asuminen helpottaa kyllä, mutta jos ois vaikka kerrostalo niin ei kiitos.
Meillä on okt, ja ensi kesänä aidattu piha, niin että koiran voi lykätä vaan taka-ovesta pihalle.
 
vierailija
Mukava rotu, mutta vaatii myös osansa eli helpottas elämää kummasti jos odottaa, että lapset hieman vanhempia on. :) Ellei kaksi aikuista ole päivät kotona, niin helpottaa sisäsiistiksi opetuksessa. Itsellä vaan ei hirveesti aikaa ole ollut koiria kouluttaa kun ihan pienet lapset.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse odottaisin vuoden vielä siitä. Joillakin homma onnistuukin, mutta kyllä siihen paljon tarvitaan, että ehtii koiraa kouluttaa ja opettaa sisäsiistiksi. Aina lapset napata mukaan, kun juoksuttaa pihalle monta kertaa päivässä. Okt asuminen helpottaa kyllä, mutta jos ois vaikka kerrostalo niin ei kiitos.
Meillä on okt, ja ensi kesänä aidattu piha, niin että koiran voi lykätä vaan taka-ovesta pihalle.
Täs haiskahtaa provo.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse odottaisin vuoden vielä siitä. Joillakin homma onnistuukin, mutta kyllä siihen paljon tarvitaan, että ehtii koiraa kouluttaa ja opettaa sisäsiistiksi. Aina lapset napata mukaan, kun juoksuttaa pihalle monta kertaa päivässä. Okt asuminen helpottaa kyllä, mutta jos ois vaikka kerrostalo niin ei kiitos.
Meillä on okt, ja ensi kesänä aidattu piha, niin että koiran voi lykätä vaan taka-ovesta pihalle.
Ei se mahdotonta ole. MUTTA tosiaan kyllä se vaatii jaksamista itseltään. :) Että ehtii myös kouluttaa ja kiertää sen kanssa muuallakin kuin omalla pihalla sosiaalistamassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse odottaisin vuoden vielä siitä. Joillakin homma onnistuukin, mutta kyllä siihen paljon tarvitaan, että ehtii koiraa kouluttaa ja opettaa sisäsiistiksi. Aina lapset napata mukaan, kun juoksuttaa pihalle monta kertaa päivässä. Okt asuminen helpottaa kyllä, mutta jos ois vaikka kerrostalo niin ei kiitos.
Meillä on okt, ja ensi kesänä aidattu piha, niin että koiran voi lykätä vaan taka-ovesta pihalle.
Täs haiskahtaa provo.
Juu ei ole. tarkoitan lähinnä, että pentuvaiheessa helpottaa, kun koiran voi lykätä pihalle pisulle, ettei tarvitse lähteä vaikkapa kerrostalon ylimmästä kerroksesta koiraa pissattamaan.

Kyllä koiraa lenkitettäisiin, jos sitä meinaat. :D
 
Joskus aiemminkin tätä kertonut
Landseerihän on rotuna ihana, pari olen tuntenut :) Meillä esikko oli 1v8kk ja pienempi 4kk kun koira otettiin ja voisin sano ettei ole ollut ongelmia niin minkäänlaisia :)
 
-
Ottaisin ehkä vähän myöhemmin. Pentu vaatii niin paljon aikaa. Meillä on koira 3,5 vuotta ja vauva 5kk, niidenkin kesken on hankalaa saada asiat järjestymään, niin, että kaikki saavat tarpeeksi aikaa ja huomiota. Omakotitalo kyllä helpottaa asiaa... Ja se 3,5vuotias varmaan osaa jo leikkiä pennun kanssa, niin niilläkin olisi iloa toisistaan... kinkkistä.
 

Yhteistyössä