Mä haluan piilarit!

  • Viestiketjun aloittaja "daadaa"
  • Ensimmäinen viesti
"daadaa"
En jaksa näitä laseja. Jompi kumpi lapsista aina osuu niihin jollain, toinen löi pikkuautolla ja toinen kolautti päällä ja mun nenänpieleen sattuu koko ajan missä tuo tyyny on. :/ Ne on vääntyny jotenki ja tuntuu huonoilta päässä.
Paljonhan piilareitten laittaminen maksaa jos on hajataittoa?
 
"hmmh"
Mä taas haaveilen siitä lasikleikkauksesta ja säästän siihen, mun silmät on kuivat ja arat eikä oikein piilarit toimi ja laseja en oikein ole ikinä osannut pitää, monet oon kyllä rikkonu. Nykyään enneminkin olen ilman mitään ja katson sitten maailmaa hiukan suhruisena.
 
"Halikatti"
Selvitä ensin se ettei leikkauksen jälkivaivana saa kuivia silmiä vai onko se vain ohimenevä ilmiö? Kuivat silmätkin voivat johtua kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Ei tarvitse olla se kuin lievänä (piilevä eli subkliininen muoto) niin tyroksiinista voisi olla apua.
 
Riippuu kai siitä että missä liikkeessä niitä käy kysymässä ja millaiset piilarit hankkii. Mulla on itellä kanssa lievä taittovika ja kävin just SpecSaversilla piilaritarkistuksessa ja hakemassa lisää linssejä: tarkastus & 30 paria kertakäyttölinssejä makso yhteensä 58€ eli ei mikään mahdoton hinta.
 
Saraldo
Hajataittoa korjaavat piilarit tosiaan maksavat aika lailla enemmän kuin tavalliset. Mä tilaan netistä piilarit ilman hajataittoa ja puolen vuoden satsi maksaa alle 70€. Mullakin on siis hajataittoa, mutta ei niin hirveästi, että tavalliset piilarit eivät toimisi. Vähän joutuu välillä tarkentamaan paremmin, mutta pääasiassa näillä kyllä pärjää.

Kun menet optikolle, niin hän kyllä osaa arvioida pärjäätkö tavallisilla piilareilla.
 
"hmmh"
[QUOTE="Halikatti";24382898]Selvitä ensin se ettei leikkauksen jälkivaivana saa kuivia silmiä vai onko se vain ohimenevä ilmiö? Kuivat silmätkin voivat johtua kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Ei tarvitse olla se kuin lievänä (piilevä eli subkliininen muoto) niin tyroksiinista voisi olla apua.[/QUOTE]

Silmien kuivuus vaihtelee, mutta varsinkin piilarit silmässä tuntuu että ne olis roskia täynnä ja tikkuilee. Silmiä ei oo tutkittu erikseen sen takia. Kilpparista se ei varmaan johdu, se on tutkittu ja oikein hyvässä kunnossa. Kunhan on rahaa, niin käyn kyllä sit tarkkaan tutkituttamassa että miten ja mikä leikkaustapa olis paras. Muutama ystävä on käynyt, ja he ovat kehuneet että hyvin meni.
 
"heips"
Mä oon käyttäny piilareita melkeen 10 vuotta ja musta ne on aika epämukavia. Mulla meni muutamassa vuodessa silmä huonoon kuntoon niistä ja enää en voi käyttää kuin satunnaisesti. Kun alotin käytön oli ne ihan ok, mutta tuntu silti.

Suosittelen mielummin leikkausta. Itsekin menen heti kun saan rahat kasaan.
 
"joku"
Alkuperäinen kirjoittaja Mönkiäinen;24382945:
Riippuu kai siitä että missä liikkeessä niitä käy kysymässä ja millaiset piilarit hankkii. Mulla on itellä kanssa lievä taittovika ja kävin just SpecSaversilla piilaritarkistuksessa ja hakemassa lisää linssejä: tarkastus & 30 paria kertakäyttölinssejä makso yhteensä 58€ eli ei mikään mahdoton hinta.
No on aika hintavat jos käyttää joka päivä. Mä tilaan netistä ja sain 26 eurolla 90 paria.
 

Yhteistyössä