Mä en ymmärrä miten uskovainen ihminen voi väheksyä elämää niinku tänään JT ovella

  • Viestiketjun aloittaja nigaragua
  • Ensimmäinen viesti
nigaragua
Itse olen lestaadiolainen ja kysyin sitten ovella tältä JT:ltä et koskas on perheenlisäsystä tulossa niin hän tosi topakkana sanoi et lapsiluku on jo todellakin täynnä Hänellä siis kaksi poikaa. En oikeesti pysty ymmärtämään tota asennetta et elämän lahjaa ei haluta ottaa vastaan varsinkin kun sanotaan olevansa uskossa.
 
lastoja lähisuvussa
Alkuperäinen kirjoittaja nigaragua:
Itse olen lestaadiolainen ja kysyin sitten ovella tältä JT:ltä et koskas on perheenlisäsystä tulossa niin hän tosi topakkana sanoi et lapsiluku on jo todellakin täynnä Hänellä siis kaksi poikaa. En oikeesti pysty ymmärtämään tota asennetta et elämän lahjaa ei haluta ottaa vastaan varsinkin kun sanotaan olevansa uskossa.
se kirjoitetaan lestadiolainen, luulisi että tietäisit jos lahkoon kuulut.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
meinasin taas eilen kysyä JT:ltä että kuinka jumala sallii hiusten värjäämisen ja meikkaamisen, mut pidin suuni kiinni :D
:xmas: No kuinkas Jumala ei sitä sallisi? Etkö siis itse leikkaa hiuksiasi? Onko teillä miehilläkin hiukset niinkuin Simsonilla (tiedätkö kuka se oli)?
 
Rollolainen
Eikö ne uskovaiset oo ihmisiä siinä missä muutkin?
Ainkin mun tuntema diakonissa on uskovainen ja meikkaa ja värjää hiuksiaan,. Ja hän ei tuomitse vaikka joku kiroilisikin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
meinasin taas eilen kysyä JT:ltä että kuinka jumala sallii hiusten värjäämisen ja meikkaamisen, mut pidin suuni kiinni :D
:xmas: No kuinkas Jumala ei sitä sallisi? Etkö siis itse leikkaa hiuksiasi? Onko teillä miehilläkin hiukset niinkuin Simsonilla (tiedätkö kuka se oli)?
Ei leikkaamisen vaan meikkaamisen. :)
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
just joo, anteeksi nyt vaan mutta mulla on lukihäriö. Niin kyllä lestadiolaisellakin voi olla sellainen!
Niin mut miten voi olla uskovaisella? :eek: :eek:

Onko se muuten uskovilla yleistäkin, että aletaan arvostella toisen naamataulua, meikkiä, tukkaa...?
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
meinasin taas eilen kysyä JT:ltä että kuinka jumala sallii hiusten värjäämisen ja meikkaamisen, mut pidin suuni kiinni :D
:xmas: No kuinkas Jumala ei sitä sallisi? Etkö siis itse leikkaa hiuksiasi? Onko teillä miehilläkin hiukset niinkuin Simsonilla (tiedätkö kuka se oli)?
Ei leikkaamisen vaan meikkaamisen. :)
Mjaa, näköjään uskovalla siis voi olla todella lukihäiriö :D

Tää ei oo oikeasti kenenkään lessun alottama, olen aika varma.
 
huu
Alkuperäinen kirjoittaja nigaragua:
Itse olen lestaadiolainen ja kysyin sitten ovella tältä JT:ltä et koskas on perheenlisäsystä tulossa niin hän tosi topakkana sanoi et lapsiluku on jo todellakin täynnä Hänellä siis kaksi poikaa. En oikeesti pysty ymmärtämään tota asennetta et elämän lahjaa ei haluta ottaa vastaan varsinkin kun sanotaan olevansa uskossa.
Kukin olkoon onnellinen uskossaan, niin kuin sinäkin, lesta. Eipä sulla ole paljon rahkeita arvostella muiden uskoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
meinasin taas eilen kysyä JT:ltä että kuinka jumala sallii hiusten värjäämisen ja meikkaamisen, mut pidin suuni kiinni :D
:xmas: No kuinkas Jumala ei sitä sallisi? Etkö siis itse leikkaa hiuksiasi? Onko teillä miehilläkin hiukset niinkuin Simsonilla (tiedätkö kuka se oli)?
Ei leikkaamisen vaan meikkaamisen. :)
Mjaa, näköjään uskovalla siis voi olla todella lukihäiriö :D

Tää ei oo oikeasti kenenkään lessun alottama, olen aika varma.
:D

Mutta juu, totta viserrät. Eiköhän tämä(kin) ketju ole aloitettu ihan herjausmielessä. :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja lastoja lähisuvussa:
Alkuperäinen kirjoittaja nigaragua:
Itse olen lestaadiolainen ja kysyin sitten ovella tältä JT:ltä et koskas on perheenlisäsystä tulossa niin hän tosi topakkana sanoi et lapsiluku on jo todellakin täynnä Hänellä siis kaksi poikaa. En oikeesti pysty ymmärtämään tota asennetta et elämän lahjaa ei haluta ottaa vastaan varsinkin kun sanotaan olevansa uskossa.
se kirjoitetaan lestadiolainen, luulisi että tietäisit jos lahkoon kuulut.
Ovatko lestadiolaiset lahko tai kultti?
Jotkut määrittelevät lahkon merkitsevän ryhmää, joka on irtautunut jostakin vakiintuneesta uskonnosta. Toiset soveltavat tämän termin ryhmään, joka seuraa jotakuta ihmisjohtajaa tai opettajaa. Sanaa käytetään yleensä halventavassa mielessä. Lestadiolaiset eivät ole minkään kirkon sivuhaara, vaan heidän joukossaan on ihmisiä kaikilta elämän aloilta ja heillä on monenlaisia uskonnollisia taustoja. He eivät pidä ketään ihmistä, vaan Jeesusta Kristusta, johtajanaan.
Kultti on uskonto, jota ei pidetä puhdasoppisena tai joka korostaa määrätyn rituaalin mukaista hartauden harjoitusta. Monet kultit seuraavat elävää ihmisjohtajaa, ja usein niiden kannattajat elävät ryhmissä muusta yhteiskunnasta erillään. Puhdasoppisuuden mittapuun pitäisi kuitenkin olla Jumalan sana, ja lestadiolaiset pitävät ehdottomasti kiinni Raamatusta. Heidän palvontansa on elämäntapa, ei rituaalista hartaudenharjoitusta. He eivät myöskään seuraa ihmistä eivätkä eristäydy muusta yhteiskunnasta. He elävät ja työskentelevät muiden ihmisten keskellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Ja tiesittekö, että JT:t ei usko Jeesuksen jumaluuteen eivätkä ole kristittyjä.
Eikö kristitty tarkoita Raamattuun pohjautuvaa uskontoa? JT:t uskoo, että Jeesus on Jehova jumalan esikois poika mutta jumalia ei heidän mukaansa voi olla enempää kuin yksi.
 

Yhteistyössä