Mä en vaan enää jaksa

Olen ollut minäkin joskus pienituloinen ja yh,tiedän mistä puhut.Kyllä joskus saa valittaa kunhan sitten nostaa leuan pystyyn,jonain päivänä kaikki on paremmin.Luota siihen.

Mieti vielä olisiko mahdollista muuttaa lähemmäs työpaikkaa vaikka väliaikaisesti,säästäisit pitkän pennin bensoissa ym ja työmatkoihin kuluisi vähemmän aikaa.
 
Lunatic
Pitkäkö matka töihin on, jaksasko sen polkea? (anteeksi jos se on mainittu, en lukenut ketjua kokonaan)

Aattelin vaan, että tosta autosta sun ois kyllä päästävä eroon, jos aiot pärjätä. Se syö kaikki rahat. :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 17:03 heh kirjoitti:
Oon aina miettinyt että mitä ihme laskuja ihmisille oikeen tulee jos rahat niihin menee. Meillä ei tule kuin vuokralasku (400)ja miehen puhelinlasku (20)kerran kuussa. Minun puhelilasku joka 4. kuukausi (n. 20)ja kerran vuodessa kotivakuutu (alle 60).

Joten olisiko mahdollista olla tekemättä turhia laskuja?
:headwall:
Meillä menee pelkkään asumiseen jo 730 euroa kuussa. Lainanlyhennys + yhtiövastike, vesi ja sähkö
Vuokralla ollessa meni hieman enemmän ja pienemmässä asunnossa. Koska käymme töissä ja koulussa on pakko olla 2 autoa ja bensa ja vakuutusmaksut nielee sikana rahaa. Emme voi muuttaa lähemmäs työpaikkaa, koska molempien työpaikat ja koulu on ihan eri suunnilla. Opintolainan takaisinmaksu, joka sekin on minimi, päivähoitomaksu, auton vakuutukset, henkivakuutukset, kotivakuutus, puhelinlaskut, netti. No, netti on periaatteessa ylimääräinen, mutta helpottaa koulun kannalta.

Silloin kun mekin lusmuttiin kotona, pärjättiin paaaljon paremmin. Saatiin täysi asumistuki, ei tarvinnut autoa, ei bensaa, ei mennyt päivähoitomaksua jne...
Asioilla on puolensa. ;)
 
sama juttu
sama juttu meikäläisellä,olen "onneksi"tällä hetkellä sairaslomalla ja saan pvärahan entisten tulojen mukaan(muutin paikkakuntaa) Karmaisee ajatus et jos en saakkaan töitä heti kun sairasloma loppuu??
Mullakin pakko täällä maalla on olla auto että pystyn yleensä menemään töihin.Lapsi koulussa,mutta sitten pitää olla iltapvähoito ja se taas maksaa n 100,-/kk.Laskin just että pitäs tienata min 2500,./kk että pärjäis normaalisti. vuokra on alle 500 ja joutuu töihin mentyä maksamaan sen itse kokonaan.netti on että saa pinennettyä puh laskun minimiin,mese kovassa käytössä. Eli ihmettelen mistä löytää töitä tuolla palkalla,sehän on politiikkojen laskema keskiverto palkka matti meikäläisellä.realiteetti on että harva saa 2500,-kk palkkaa,ns normaali töistä. :'(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 17:02 Minni-86 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 17:00 vieras kirjoitti:
minäkin tuota halvempaa asuntoa ajattelin.. täällä meillä päin ainakin ihan tilavan yksiön saa noin 200euroa kuussa? siinähän jo säästäisi paljon =) tätä en pahalla sano, mutta ihmettelen vaan tuota rahan menoa, kun meillä on YHTEISET tulot noin 800euroa/kk ja sillä eletään minä, mies ja poika.. ja silti pärjätään vaikka vuokrakin meillä tosiaan on 460euroa/kk mutta toivotaan että apua saatte ja jaksamista sinne :hug:
Me asumme jo 40neliön kämpässä, ei viitsisi enää pienempään vaihtaa!!!
En voi vaihtaa työtä nyt, siihen on syynsä. En nyt ala kaupnkia tässä kaikelle kansalle kertomaan, y:tä saa laittaa jos haluaa.
No ymmärrän täysin, eihän duunipaikkaa tai asuntoakaan tosta noin vaan "vaihdeta"!!!!! Ja ymmärrän muutenkin veetutuksen...mä en nyt muista mihin kaikkeen sun rahat meni, paitsi et eikö se 300egee ollut vaan tän kuun maksu..et käytännössä sulla olis ens kuussa 300e enemmän? No enivei, jos lapsen ihottumaa ei oo varaa hoitaa, niin kyllä kannattais sossuun ottaa yhteyttä...
Kyllä se siitä hellittää!!!!!! :hug:
 
Eli:

-Muuttaa ei nyt ole varaa

-Työmatkaan ja jatkuviin sairaala käynteihin tarvitsen autoa

- Työpaikkaa en voi nyt vaihtaa

- Voi toki syödä vain puuroa ja makaroonia, ei lapselle koskaan lauantai karkkeja tms, sehän sitä varsinaista elämää on

- En kerjää, ruinaa, tai valita, purkaan vain pahaa oloa. Antakaa siis suosiolla olla, tuli vain pahempi mieli.
 
sama juttu
Kyl tässä on jo miettinny jopa sitä ratkaisevinta vaihtoehtoa...mutta lapsi joutuisi silloin isänsä hoiviin ja hänen uusioperhe #&%?$!*(pitää kirjaimmelisesti paikkansa)muutimme paikkakuntaa jotta olisi paremmin asiat,mutta perskatti kun terveys petti ja ei ole varaa mennä privaatti puolelle,joten olen arvauskeskuksen armoilla ja jonot on mitä on... ei tuu kesää... :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 17:14 Minni-86 kirjoitti:
Eli:

-Muuttaa ei nyt ole varaa

-Työmatkaan ja jatkuviin sairaala käynteihin tarvitsen autoa

- Työpaikkaa en voi nyt vaihtaa

- Voi toki syödä vain puuroa ja makaroonia, ei lapselle koskaan lauantai karkkeja tms, sehän sitä varsinaista elämää on

- En kerjää, ruinaa, tai valita, purkaan vain pahaa oloa. Antakaa siis suosiolla olla, tuli vain pahempi mieli.
Mitä sitten pitäisi vastata? Eikö ne vaan ollut hyväntahtoisia ehdotuksia? :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 17:11 MorbidMama kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 17:02 Minni-86 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 17:00 vieras kirjoitti:
minäkin tuota halvempaa asuntoa ajattelin.. täällä meillä päin ainakin ihan tilavan yksiön saa noin 200euroa kuussa? siinähän jo säästäisi paljon =) tätä en pahalla sano, mutta ihmettelen vaan tuota rahan menoa, kun meillä on YHTEISET tulot noin 800euroa/kk ja sillä eletään minä, mies ja poika.. ja silti pärjätään vaikka vuokrakin meillä tosiaan on 460euroa/kk mutta toivotaan että apua saatte ja jaksamista sinne :hug:
Me asumme jo 40neliön kämpässä, ei viitsisi enää pienempään vaihtaa!!!
En voi vaihtaa työtä nyt, siihen on syynsä. En nyt ala kaupnkia tässä kaikelle kansalle kertomaan, y:tä saa laittaa jos haluaa.
No ymmärrän täysin, eihän duunipaikkaa tai asuntoakaan tosta noin vaan "vaihdeta"!!!!! Ja ymmärrän muutenkin veetutuksen...mä en nyt muista mihin kaikkeen sun rahat meni, paitsi et eikö se 300egee ollut vaan tän kuun maksu..et käytännössä sulla olis ens kuussa 300e enemmän? No enivei, jos lapsen ihottumaa ei oo varaa hoitaa, niin kyllä kannattais sossuun ottaa yhteyttä...
Kyllä se siitä hellittää!!!!!! :hug:
Joka kuukausi tulee jotain ylimääräistä. Telkkarilupa, autonvakuutukset jne... Ensikuussa ei ole yhtään enempää, tässä kuussa en saa laskuja edes maksettua. Kesäloma alkaa, eikä ole rahaa mennä edes korkeasaareen.
 
moi
Utelias aatu kyselee mitä teet työksesi? Toivottavasti ensi kuussa ei ole yllättäviä menoja että saisit talouden tasapainoon. Koitas keksiä jotain mukavaa puuhaa ja unohtaa hetkeksi rahahuolet!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 17:18 Minni-86 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 17:11 MorbidMama kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 17:02 Minni-86 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 17:00 vieras kirjoitti:
minäkin tuota halvempaa asuntoa ajattelin.. täällä meillä päin ainakin ihan tilavan yksiön saa noin 200euroa kuussa? siinähän jo säästäisi paljon =) tätä en pahalla sano, mutta ihmettelen vaan tuota rahan menoa, kun meillä on YHTEISET tulot noin 800euroa/kk ja sillä eletään minä, mies ja poika.. ja silti pärjätään vaikka vuokrakin meillä tosiaan on 460euroa/kk mutta toivotaan että apua saatte ja jaksamista sinne :hug:
Me asumme jo 40neliön kämpässä, ei viitsisi enää pienempään vaihtaa!!!
En voi vaihtaa työtä nyt, siihen on syynsä. En nyt ala kaupnkia tässä kaikelle kansalle kertomaan, y:tä saa laittaa jos haluaa.
No ymmärrän täysin, eihän duunipaikkaa tai asuntoakaan tosta noin vaan "vaihdeta"!!!!! Ja ymmärrän muutenkin veetutuksen...mä en nyt muista mihin kaikkeen sun rahat meni, paitsi et eikö se 300egee ollut vaan tän kuun maksu..et käytännössä sulla olis ens kuussa 300e enemmän? No enivei, jos lapsen ihottumaa ei oo varaa hoitaa, niin kyllä kannattais sossuun ottaa yhteyttä...
Kyllä se siitä hellittää!!!!!! :hug:
Joka kuukausi tulee jotain ylimääräistä. Telkkarilupa, autonvakuutukset jne... Ensikuussa ei ole yhtään enempää, tässä kuussa en saa laskuja edes maksettua. Kesäloma alkaa, eikä ole rahaa mennä edes korkeasaareen.
No voi ei, en mä osaa oikeen mitään sanoa, paitsi et meillä on aika samanlaista..mut se ei paljon lohduta =) Käy edes laskemassa sos.viraston sivulta ootteko oikeutettu tttukeen...oletko hakenut asumistukea????
 
huhheijaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 17:18 Minni-86 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 17:11 MorbidMama kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 17:02 Minni-86 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 17:00 vieras kirjoitti:
minäkin tuota halvempaa asuntoa ajattelin.. täällä meillä päin ainakin ihan tilavan yksiön saa noin 200euroa kuussa? siinähän jo säästäisi paljon =) tätä en pahalla sano, mutta ihmettelen vaan tuota rahan menoa, kun meillä on YHTEISET tulot noin 800euroa/kk ja sillä eletään minä, mies ja poika.. ja silti pärjätään vaikka vuokrakin meillä tosiaan on 460euroa/kk mutta toivotaan että apua saatte ja jaksamista sinne :hug:
Me asumme jo 40neliön kämpässä, ei viitsisi enää pienempään vaihtaa!!!
En voi vaihtaa työtä nyt, siihen on syynsä. En nyt ala kaupnkia tässä kaikelle kansalle kertomaan, y:tä saa laittaa jos haluaa.
No ymmärrän täysin, eihän duunipaikkaa tai asuntoakaan tosta noin vaan "vaihdeta"!!!!! Ja ymmärrän muutenkin veetutuksen...mä en nyt muista mihin kaikkeen sun rahat meni, paitsi et eikö se 300egee ollut vaan tän kuun maksu..et käytännössä sulla olis ens kuussa 300e enemmän? No enivei, jos lapsen ihottumaa ei oo varaa hoitaa, niin kyllä kannattais sossuun ottaa yhteyttä...
Kyllä se siitä hellittää!!!!!! :hug:
Joka kuukausi tulee jotain ylimääräistä. Telkkarilupa, autonvakuutukset jne... Ensikuussa ei ole yhtään enempää, tässä kuussa en saa laskuja edes maksettua. Kesäloma alkaa, eikä ole rahaa mennä edes korkeasaareen.
Nyt järki käteen. Kesälomasta voi nauttia myös ilman lintsi tai korkeasaari käyntejäkin. Ilmeisesti asutte pääkaupunkiseudulla. Sinulla on auto jne. joten menkää käymään hietsussa, metsäretkiä ja eväät mukaan. On paljon ilmaistakin tekemistä.
 

Voimia sulle kovasti!
:hug:
Voin sanoa, että tiedän miltä tuntuu olla köyhä, meillä kutakuinkin sama tilanne!Meitä tosin on kolme, eli mies, minä ja lapsi, mutta ei tässä opiskelijoiden tuloilla hurrata...
Ja voin kyllä sanoa, että mekin haluttais joskus esim. Korkeasaareen, juu juu, tiedän, että voi sitä kesästäkin esim. muuten nauttia, mutta kyllä ihmisellä pitäis jumalauta joskus olla varaa myös hemmotella itseään. Etenkin kun kaikkensa yrittää, ja käy töissä/ koulussa =) =)
 
heipävaan
Hei sinulle hei vaan ja kaikille muille samanmoisille.
Tuo logiikka on järjetön "oisi kannattanut miettiä ennen lapsia"
elämä tuo tullessaan vaikka mitä ja jos kaiken osaisi etukäteen järkevästi tietää,eihän täällä maailmassa ongelmia olisi.
Tulee vaan semmonen raivo noin mustavalkoisia ihmisiä kohtaan....
Alkuperäiselle voimia, en kyllä ymmärrä mikset saisi tukia noin tukalassa tilanteessa,kun on sitä enemmilläkin tuloilla tukia saatu?????
 
Ymmärrän sinua. Ainainen rahanpuute/senttien venyttely KÄY hermoon. Mitä pirua hyödyttää jonkun täällä marmattaa, että "hankkikaa lapset vasta, kun on riittävän paksu lompuuki" :eek: :eek: :/ Jos tulee ns. ylimääräisiä, mutta silti pakollisia menoeriä, se saa pienellä budjetilla pyörivän talouden ihan sekaisin. Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot näet. Ja kun sitten ne tulot on kutakuinkin pienet, ja yhtäkkinen menoerä normaalia suurempi, minkä teet. Olen itse elänyt, osin elämme vieläkin aika "köyhyysloukossa". Tämä on oma valinta, mutta silti se OTTAA väliin KUUPPAAN. JA SE SAA OTTAA. Minua ottaa kupoliin nämä näsäviisaat "lisääntykää vasta rahakkaan ammatin, kahden auton ja ikuisesti onnellisen, vakaan parisuhteen vallitessa" :headwall: Elämä EI yleensä mene suunnitellun kaavan mukaan.

Toivon sinulle ihan oikeasti jotain arpaonnea, lottovoittoa tms. Tajuan täysin, ettei työnvaihto/asuinpaikan muuttaminen ja ylimääräiset työtunnit käy sinun tilanteeseesi ratkaisuksi juuri nyt. Kaukaa on helppo neuvoa ja mestaroida (tämä eräille perin näsäviisaille). Muuttaminen maksaa pirusti, esim. Eikä ne työpaikatkaan puussa kasva, varsinkaan ne rahakkaat.Kun ei ole rahaa, sitä ei ole. Koettu on, ja se on ikävä tunne.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 17:43 heipävaan kirjoitti:
Hei sinulle hei vaan ja kaikille muille samanmoisille.
Tuo logiikka on järjetön "oisi kannattanut miettiä ennen lapsia"
elämä tuo tullessaan vaikka mitä ja jos kaiken osaisi etukäteen järkevästi tietää,eihän täällä maailmassa ongelmia olisi.
Tulee vaan semmonen raivo noin mustavalkoisia ihmisiä kohtaan....
Alkuperäiselle voimia, en kyllä ymmärrä mikset saisi tukia noin tukalassa tilanteessa,kun on sitä enemmilläkin tuloilla tukia saatu?????
Niinpä, kyllähän sitä voi kaikenlaiset todennäköisyyslaskelmat suorittaa ennen lasten tuloa maailmaan, mutta mutta, elämä yllättää..ja se on pelkkää kuittailua ja veetuilua toi "olisit aatellut ennen..blaablaablaa..."
Mikään ei ole niin epävarmaa kuin elämä!
 
Minä ymmärrän. Hyvin. Suorastaan loistavasti. Meillä on ollut tosi tiukkaa jo vuosia. Pätkätöitä, epävarmuutta, sairasteluja, vastoinkäymisiä... Ihan just hain kolme antibioottikuuria viimeisillä rahoilla. Lisää rahaa tulee viikon päästä. MITÄÄN ylimääräistä ei osteta. Auto on pakosta, mutta sillä ajetaan vain pakon edessä. Kohta pätkähtää taas 2 sairaalalaskua postista. Satoja euroja menee niihin. En jaksa minäkään. En hitto jaksa. Miehen pätkätyö loppui just ja kaikki KELAn tuet seisoo ja odottaa sitä viimeistä tilinauhaa, joka tulee joskus. Lapset teettää ja valvottaa nyt ihan järjettömästi, mutta rahatilanne tappaa kyllä kaiken ilon ja toivon yksistäänkin. Näen kyllä tästäkin ketjusta, että ymmärrystä ei juuri ole. Ihan sama. Sukulaiset kaikkoaa, lastenhoitoapua ei saa koskaan. Kukaan ei ota näitä hoitoon. Me ollaan huutavassa hukassa jaksamisen ja ikuisen pennin venyttämisen kanssa. Nyt ku sais ostettua loput lääkkeet jollain konstilla. En voi nyt mennä töihin, koska en vois sielä paljoa olla sairastelujen takia. Kuka minut ottaa töihin, kun joudun olemaan pois puolet ajasta, ei kukaan. Haukkukaa kaikkitietävät viisaat vaan pask.aksi taas. Kiitos ja anteeksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 18:15 vieras kirjoitti:
Minä ymmärrän. Hyvin. Suorastaan loistavasti. Meillä on ollut tosi tiukkaa jo vuosia. Pätkätöitä, epävarmuutta, sairasteluja, vastoinkäymisiä... Ihan just hain kolme antibioottikuuria viimeisillä rahoilla. Lisää rahaa tulee viikon päästä. MITÄÄN ylimääräistä ei osteta. Auto on pakosta, mutta sillä ajetaan vain pakon edessä. Kohta pätkähtää taas 2 sairaalalaskua postista. Satoja euroja menee niihin. En jaksa minäkään. En hitto jaksa. Miehen pätkätyö loppui just ja kaikki KELAn tuet seisoo ja odottaa sitä viimeistä tilinauhaa, joka tulee joskus. Lapset teettää ja valvottaa nyt ihan järjettömästi, mutta rahatilanne tappaa kyllä kaiken ilon ja toivon yksistäänkin. Näen kyllä tästäkin ketjusta, että ymmärrystä ei juuri ole. Ihan sama. Sukulaiset kaikkoaa, lastenhoitoapua ei saa koskaan. Kukaan ei ota näitä hoitoon. Me ollaan huutavassa hukassa jaksamisen ja ikuisen pennin venyttämisen kanssa. Nyt ku sais ostettua loput lääkkeet jollain konstilla. En voi nyt mennä töihin, koska en vois sielä paljoa olla sairastelujen takia. Kuka minut ottaa töihin, kun joudun olemaan pois puolet ajasta, ei kukaan. Haukkukaa kaikkitietävät viisaat vaan pask.aksi taas. Kiitos ja anteeksi.

Se onkin pahimpia juttuja, kun se rahanpirulainen, tai sen puute lähinnä, imee ilon loppuun. Jopa ilon niistä lapsista. Eikä siis se työkään ole AINA se "poppakonsti" onneen ja paksumpaan lompakkoon. On helppo sivusta ladella neuvoja.

Toivon voimia ja sitä arpavoittoa/onnea sinnekin. Ei tässä auta kuin musta huumori, joskin sekin väliin hyvin huonosti.

Kun raha on "vain paperia", sitä PITÄISI suoda jokaiselle tarpeeksi. Ei liikaa, mutta tarpeeksi.
Ja ihan ilman mitään titteleitä. Siis sitä rahaa, se kun on vain paperia. Jotenkin niin pirun väärin.... Se ainainen sentinvenyttely.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 18:21 Tammikuu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 18:15 vieras kirjoitti:
Minä ymmärrän. Hyvin. Suorastaan loistavasti. Meillä on ollut tosi tiukkaa jo vuosia. Pätkätöitä, epävarmuutta, sairasteluja, vastoinkäymisiä... Ihan just hain kolme antibioottikuuria viimeisillä rahoilla. Lisää rahaa tulee viikon päästä. MITÄÄN ylimääräistä ei osteta. Auto on pakosta, mutta sillä ajetaan vain pakon edessä. Kohta pätkähtää taas 2 sairaalalaskua postista. Satoja euroja menee niihin. En jaksa minäkään. En hitto jaksa. Miehen pätkätyö loppui just ja kaikki KELAn tuet seisoo ja odottaa sitä viimeistä tilinauhaa, joka tulee joskus. Lapset teettää ja valvottaa nyt ihan järjettömästi, mutta rahatilanne tappaa kyllä kaiken ilon ja toivon yksistäänkin. Näen kyllä tästäkin ketjusta, että ymmärrystä ei juuri ole. Ihan sama. Sukulaiset kaikkoaa, lastenhoitoapua ei saa koskaan. Kukaan ei ota näitä hoitoon. Me ollaan huutavassa hukassa jaksamisen ja ikuisen pennin venyttämisen kanssa. Nyt ku sais ostettua loput lääkkeet jollain konstilla. En voi nyt mennä töihin, koska en vois sielä paljoa olla sairastelujen takia. Kuka minut ottaa töihin, kun joudun olemaan pois puolet ajasta, ei kukaan. Haukkukaa kaikkitietävät viisaat vaan pask.aksi taas. Kiitos ja anteeksi.

Se onkin pahimpia juttuja, kun se rahanpirulainen, tai sen puute lähinnä, imee ilon loppuun. Jopa ilon niistä lapsista. Eikä siis se työkään ole AINA se "poppakonsti" onneen ja paksumpaan lompakkoon. On helppo sivusta ladella neuvoja.

Toivon voimia ja sitä arpavoittoa/onnea sinnekin. Ei tässä auta kuin musta huumori, joskin sekin väliin hyvin huonosti.

Kun raha on "vain paperia", sitä PITÄISI suoda jokaiselle tarpeeksi. Ei liikaa, mutta tarpeeksi.
Ja ihan ilman mitään titteleitä. Siis sitä rahaa, se kun on vain paperia. Jotenkin niin pirun väärin.... Se ainainen sentinvenyttely.
Ei ole reilua, ei. Kiitos. Piristit todellakin minun vaihteeksi synkkää päivää. Musta huumori auttaa monesti kyllä. En minä muuta tarvis, kun toimeentulon. Että voisin hakea tarvitsemani välttämättömän kaupasta. Että voisin vaikka ostaa lapsille juhlavaatetta juhliin tai tankata autoa, että päästäis jonnekin joskus. Lomalle ei tarvis päästä, mutta ois ihana ostaa kaupasta vaikka iso satsi hedelmiä tai jotaki ihanaa jogurttia lapsille. Hitto. Miksi tää on niin epäreilua. Kun ei paljoa vaadi, niin ei saa koskaan mitään. Tosin uskon, että kyllä se pomppii meillekin, joskus. Pakkohan se on. Ihan pakko, muuten en kestä.
 

Yhteistyössä