Mä en oo vielä tähän päivään mennessä keksinyt äp:n haalarin käyttötarkoitusta?

• Viestiketjun aloittaja ei tajuu
  • Ensimmäinen viesti
ihme valittaja
Alkuperäinen kirjoittaja neva eva:
Joo nimenomaan VAUNUPUSSINA, se on ainoo tarkotus mokomalle TODELLA OHUELLE muka-toppahaalarille.....eihän se pidä kosteutta, ei likaa, ei mitään. Aivan paska riepu.
Ohuelle? just meillä kyllä on ainakin ihan yhtä paksu kun noi marketista ostettavat, ei ole varmaa tarkoitettu miksikään "rymy" puvuksi. Enemmin pienelle vaunu puvuks tai vastaavaks. Ulkoilupuvut ovat asia erikseen ja sen varmaan kaikki ymmärtää!!!

allu
Alkuperäinen kirjoittaja ihme valittaja:
Joo nimenomaan VAUNUPUSSINA, se on ainoo tarkotus mokomalle TODELLA OHUELLE muka-toppahaalarille.....eihän se pidä kosteutta, ei likaa, ei mitään. Aivan paska riepu.
Ohuelle? just meillä kyllä on ainakin ihan yhtä paksu kun noi marketista ostettavat, ei ole varmaa tarkoitettu miksikään "rymy" puvuksi. Enemmin pienelle vaunu puvuks tai vastaavaks. Ulkoilupuvut ovat asia erikseen ja sen varmaan kaikki ymmärtää!!!
juuri näin.. ei sen äp tarkoituskaan ole tarjota kaiken kattavaa varustusta lapselle!! Kuravaatteet on erikseen!

niinpä ninatt
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä en ottanu äp-pakkausta mut jos olisin niin varmana olis ollu käytössä haalarikin! Nyt on ollu koko talven käytössä just kokoa 68 sellanen "hyödytön riepu" joka ei pidä tuulta tai vettä tai likaa ;) Ku ei tällanen alle 8 kk sellasta tecciä tarvii ;)
aivan, eli pelkkä vaunupussi siis.

vieras
mulla on 6kk ikänen poika, joka on 72cm pitkä. Mitään muuta haalaria ei täksi talveksi olekaan kun tuo äippäpakkauksen haalari, joka on juuri sopiva nyt kun vaunuissa nukkuu.
Esikko syntyi maaliskuussa ja silloin käyttöä oli tosi vähän, mutta silloinkin pidin sen maalis-huhtikuun vaunuissa nukkuessa sitä vaikka siihen hukkuikin.

Meilläkään ei kukaan oo tuota käyttänyt.. Esikoisen haalarin vein kirpparille, keskimmäisen annoin kaverille ja kuopukselle otin äitiysavustuksen rahana. 9kk, jolle tuo sopis, tarvii kyllä jo vedenpitävän haalarin kun konttailee ja käveleskelee tukea vasten pihalla.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja allu:
juuri näin.. ei sen äp tarkoituskaan ole tarjota kaiken kattavaa varustusta lapselle!! Kuravaatteet on erikseen!

näimpä..mutta kylläpä jotkut tuntuu pukevan sen ihan jo ulkoiluleikkikäyttöön...ja siihen ei kyllä todellakaan oo tarkotettu!!!ei mitään tuulen, eikä vedensietoa...

Alkuperäinen kirjoittaja allu:
Minusta ois melkoisen hankalaa pukea tuollainen 9kk ensin haalariin ja sen jälkeen vielä kuriksiin. Vois olla liikkuminenkin hankalaa, sitäpaitsi kuriksien koot taitaa alkaa 86cm.

hei
kyllä se vain sopii vauvalle, kokeileppas. Mä aloin käyttään sitä kun vauva oli 3kk(68/6kg) ja on tosi hyvä kun sielä on ne jännät kuminauhat johon voi lahkeet ja hihat kääntää. Viimevuotinen on tosi sievä. Lakista en pidä. Tumputkin tosi laadukkaat.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä ninatt:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä en ottanu äp-pakkausta mut jos olisin niin varmana olis ollu käytössä haalarikin! Nyt on ollu koko talven käytössä just kokoa 68 sellanen "hyödytön riepu" joka ei pidä tuulta tai vettä tai likaa ;) Ku ei tällanen alle 8 kk sellasta tecciä tarvii ;)
aivan, eli pelkkä vaunupussi siis.
Ei tuo kovinkaa paljon aikaa vaunuissa vietä, kantoliinassa kyllä ;) Ja pari kertaa keinumassa.

Mutta en mä kokoan 68 ostaiskaan mitään ulkoilupukua :eek: Pitäiskö tää turvalleen nakata lumeen vai mitenköhän ap oli ajatellu pukua käyttää...? :LOL:

Kyllä mä käytin sitä kummallakin kun nukkuivat ulkona päikkäreitä. Eihän se sillon haittaa sekään, että on iso. Ja itse asiassa: just ja just se puku on mahtunu tänäkin talvena meidän 1,5 v:lle kun hän nukkuu niit päikkäreitä viel ulkona. Että oikeen hyvä, sanoisin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja no:
se on tarkotettu kylmänä vuodenaikana puettavaksi lapsen päälle. mittatilausmallistoa tuskin koskaan äitiyspakkauksesta tulee, joten jos oma lahjana saamasi haalari tuntuu käsittämättömältä anna ihmeessä se kaikessa hiljaisuudessa eteenpäin. olen vuorenvarma että joku sille käyttötarkoituksen keksii.
Hei

Kelan äitiyspakkaus ei ole lahja, se on tuki lapsiperheille ja kuuluu hyvinvointimaan etuuksiin, joista on pidettävä kiinni. On harmillista, jos haalari on vain vähän aikaa käyttökelpoinen. Meillä oli ekana talvena 2008 iso, otimme sen käyttöön viime syksynä ja käytimme noin puoli vuotta ennen kuin ostimme isomman. Minusta olisi hyvä asia, jos äitiyspakkauksessa saisi valita haalarin koon vaikka kahdesta vaihtoehdosta.

Jotkut halauavat, että lapsen kädet ja jalat jäävät haalarin sisään ja pysyvät siellä lämpöisinä. Ulkona nukkumisessa se esim. on hyvä asia, että haalari on hieman iso. Monet kokevat, että haalari on pieni siinä vaiheessa, kun se oikeasti olisi sopiva esim. itse kävelevälle lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Nykyään se puku on 68 cm.
Tämä oli huono juttu meille kun poika syntyi kesää vasten ja sitten kun tuli kylmät kelit, jolloin haalaria ois tarvittu, niin sitten se oli jo pieni... Harmi sinänsä kun se olis ollut tosi hieno aiempiin vuosiin verrattuna.

Äityli kolmelle
Meillä on kaikilla kolmella ollut kovassa käytössä. Vaunuissa nukkumiseen oivallinen. En mä tuota 8kk ikäistä vauvaa maahan laita. Mitä se siellä kylmässä tekis, söis vaan lunta.

Oikeastaan on todella turhaa, että on erikseen lapselle äp:n vaunuhaalari ja sitten pitää kuitenkin ostaa ulkoilupuku. Ainakin meidän 9kk jo tutki maassa maailmaa ja otti tuntumaan lapioleikkeihin.

Ainakin minun ymmärryksen mukaan sitä ulkoilupukua voikin käyttää myös vaunuissa nukkuessa. Ei, en ottanut pakkausta...

Äiti
Meillä 3,5 kuukautinen poika käyttää haalaria päivittäin. Vaunuissa nukkuessa, kyläillessä yms. Muuta haalaria meillä ei enää ole käytössäkään, kun edellinen jäi pieneksi. Minusta ainakin on hyvä ja lämmin!

Yhteistyössä