Mä en kuulema saa enää syödä kaurapuuroa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Mun mies kieltää :D

Kuulema mun lihominen johtuu kaurapuurosta. Okei se on mun intohimoni ja mättään sitä kyllä aika paljon...

Silti :( Minkä uuden herkun mä voisin nyt löytää itselleni?

Kysyykö joku oikeasti lupaa jostain kaurapuuron syömiselle?

Paljonks sitä kaurapuuroa päivässä menee? Minkä kanssa sä sitä syöt?

Ehkä rahka + marjoja vois olla uusi herkku? Tai raejuusto ja marjasosetta?

No en mä nyt lupaa kysykään, mutta...

Mä syön yleensä sellaisen 200g päivässä. (siis kuivana tuon verran) niitä elovenan valmiiksi "maustettuja" kaurapuuroja lisää vesi-menetelmällä. Niissä on noin 370 kaloria/ 100g.

No en mä nyt lupaa kysykään, mutta...

Mä syön yleensä sellaisen 200g päivässä. (siis kuivana tuon verran) niitä elovenan valmiiksi "maustettuja" kaurapuuroja lisää vesi-menetelmällä. Niissä on noin 370 kaloria/ 100g.

Noh - mitä jos alkaisit ensinnäkin tekemään ihan oikeaa kaurapuuroa. Jolloin sokerin määrä tippuisi.

Parempi ois ainakin osa noista puuroista korvata rahkalla/raejuustolla ja marjoilla, niin saisit proteiinia ja kalsiumia. Kun tuo puuro on pelkkää hiilaria.

[QUOTE="vieras";27939688]Noh - mitä jos alkaisit ensinnäkin tekemään ihan oikeaa kaurapuuroa. Jolloin sokerin määrä tippuisi.

Parempi ois ainakin osa noista puuroista korvata rahkalla/raejuustolla ja marjoilla, niin saisit proteiinia ja kalsiumia. Kun tuo puuro on pelkkää hiilaria.[/QUOTE]

No se ei taas ole sama asia. Ja niinhän mä just sanoin, joudun luopumaan kaurapuurosta. Siitä kaurapuurosta, joka mun suuri herkkuni on.

Ps. Se ei paljon tippuisi kun lisäisin sitä sokeria kuitenkin plus vielä voitakin.

No se ei taas ole sama asia. Ja niinhän mä just sanoin, joudun luopumaan kaurapuurosta. Siitä kaurapuurosta, joka mun suuri herkkuni on.

Ps. Se ei paljon tippuisi kun lisäisin sitä sokeria kuitenkin plus vielä voitakin.

No. Jos haluat väenvängällä ja painonnoususta viis veisaamatta syödä sokeria, voita ja kauraa niin taitaa se sun mies olla oikeassa.

ei oo kovin suuret erot jos vertaa että eloveenan valmispuurossa yhdessä annoksessa hiilareita 22g, valion profeel rahkassa hiilareita 19,2g.

vai mitä rahkaa te oikein syötte? sitä maustamatonta joka on niin pahaa että siihen oksentaa. joutuu kuitenkin lisäämään siihen sokeria.

[QUOTE="vieras";27939733]No. Jos haluat väenvängällä ja painonnoususta viis veisaamatta syödä sokeria, voita ja kauraa niin taitaa se sun mies olla oikeassa.[/QUOTE]

Ei niissä annospusseissa ole voita. Eikä maitoa, jonka myös normaaliin kaurapuuroon lisäisin. Ja periaatteessa niissä pusseissa on marjoja, jota en normaaliin puuroon laittaisi.

Niin, ja en ole väittänyt ettäkö mieheni olisi väärässä. yritin vaan löytää jotain johon vaihtaa herkutteluni. Normaali kaurapuuro ehdotettu, rahka, raejuusto ja marjat ehdotettu.

Ehkä en ole vielä löytänyt sitä mihin haluaisin vaihtaa :)

ei oo kovin suuret erot jos vertaa että eloveenan valmispuurossa yhdessä annoksessa hiilareita 22g, valion profeel rahkassa hiilareita 19,2g.

vai mitä rahkaa te oikein syötte? sitä maustamatonta joka on niin pahaa että siihen oksentaa. joutuu kuitenkin lisäämään siihen sokeria.

Nimenomaan maustamatonta tavallisat rahkaa. Enkä lisää sokeria kun en halua turhia kaloreita ja hiilareita. Jos mättää kaikkeen sokeria, ei kannata ihmetellä painonnousua. Elämä on täynnä valintoja.

Rahkassa ei ole noin paljon hiilareita. Sen sijaan siinä on paljon proteiinia, joka on terveellistä ja auttaa painonhallinnassa.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="vieras";27939748]Puuroei todellakaan kuulu laihduttavan ruokavalioon. Kaiken tarvittavan viljan saa yhdestä pienestä ruisleipäpalasta.[/QUOTE]

No tässä olikin oikeastaan enemmän kyse herkuttelusta kun laihduttamisesta.

Joku vaan kertoi laihtuvansa hyvin kaurapuurolla ja onhan se edullistakin :)

Ei niissä annospusseissa ole voita. Eikä maitoa, jonka myös normaaliin kaurapuuroon lisäisin. Ja periaatteessa niissä pusseissa on marjoja, jota en normaaliin puuroon laittaisi.

Niin, ja en ole väittänyt ettäkö mieheni olisi väärässä. yritin vaan löytää jotain johon vaihtaa herkutteluni. Normaali kaurapuuro ehdotettu, rahka, raejuusto ja marjat ehdotettu.

Ehkä en ole vielä löytänyt sitä mihin haluaisin vaihtaa :)

Sanoit että laittaisit tavalliseen kaurapuuroon voita. Annospusseissa ei ole. Kyllä ne marjat vaan kantsis laittaa ihan tuoreeltaan eikä mitään kuivattuja juttuja joita on aivan minimaalisesti. Kunnon tuore ruoka, runsaat marjat jne on hyväksi painonhallinnalle. Rasvattomaan maitoon voit huoletta keittää pienen puuroannoksen ja se on vain hyväksi. Mutta ei kolmea kertaa päivässä kannata syödä tuollaista teollista puuroa. Sitä paitsi se on aivan pas...n makuista verrattuna kunnon maitoon keitettyyn kaurapuuroon.

No mies on oikeassa. Täällä meidän töissäkin niitä lihavia on juuri ne jotka vetävät aamutuimaan mikrokaurapuuroa... Siis puurohan on kauhea hiilaripommi.
Syö mieluummin hedelmiä ja marjoja. Tai rahkaa tms. Mutta älä nyt niitä viljoja puputa.

Ei puuro ketään lihota jos sen syö vain aamiaiseksi. kyllä siinä ruokavaliossa on muutaki vikaa sitten ja ehkä jopa siinä liikunnassaki. Ihmiset on lihavia nykyään sen takia että istutaan perseelllämme aamusta iltaan. Toki jotkut herkuttelee päivittäin ja lihoaminen johtuu siitä heillä.

Herran jumala noitten ihmisten paska haisee pahalle jotka puputtaa sitä rahkaa aamupalaks, rahkaa välipalaks, rahkaa iltapalaks..... örk tää on tullu todettua työpaikalla.

No mies on oikeassa. Täällä meidän töissäkin niitä lihavia on juuri ne jotka vetävät aamutuimaan mikrokaurapuuroa... Siis puurohan on kauhea hiilaripommi.
Syö mieluummin hedelmiä ja marjoja. Tai rahkaa tms. Mutta älä nyt niitä viljoja puputa.

Tiekkö mitä Jutta Dietissä syödään aamupalaksi? Puuroo ja ammattilaiset laatinut ruokavalion, että hiljaa vaan :D

• Tykkää
Reactions: soja
Tiekkö mitä Jutta Dietissä syödään aamupalaksi? Puuroo ja ammattilaiset laatinut ruokavalion, että hiljaa vaan :D

Niin, no hyvä kunto ja timmi kroppa on kyllä minulla ilman puuroakin. Ja vieläpä monipuolisesti ja maukkaasti :)
Myös minä syön ammattilaisen ohjeiden mukaan. Tosin se ammattilainen ajaa ihmisten terveyttä eikä hän puolisoineen näytä siltä että poksahtavat steroidien vaikutuksesta :) Jutta ei missään nimessä ole minun ihanteeni missään suhteessa.

Yhteistyössä