Mä en kestä tätä stressiä kun en osaa päättää otetaanko H1N1-rokotetta!!

  • Viestiketjun aloittaja voi kun tietäis
  • Ensimmäinen viesti
voi kun tietäis
Siis mä tuun kohta hulluksi! Parin päivän päästä olis rokotusvuoro ja mistä ihmeestä voin tietää, onko rokotteen otto paras vaihtoehto?
Esikoiselle otettiin joskus influenssapiikki ja hän oli koko talven nuhassa. Mitenkähän nyt käy? Tekis mieli luottaa siihen, että sairastetaan h1n1 ihan luomuna, jospa se olis elimistölle parempi vaihtoehto? Toisaalta, en uskalla olla ottamatta rokotetta lapsille. Sekoan tämän stressin takia kohta!
 
vieras
Mieti pystytkö elämään sen faktan kanssa jos lapsellesi jotain vakavaa taudin tiimoilta tulee ja sinä olet tietoisesti jättänyt rokotteen ottamatta.
On kuitenkin yleinen suositus ottaa rokote.
 
Samat tuntemukset mulla oli,ymmärrän sua täysin,mulle koko sikaflunssa sekoitanut koko päätä ja kaikki sunnitelmat meni perseseen(anteeks)
Niin mut mä otin kuitenkin tokalle,kun hän sairastu usein ja pelottaa miten vaikutta sika häneen,esikoiseta en tiedä vielä,ei edes milloin vuoro on hänellä ja pitääkö
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mieti pystytkö elämään sen faktan kanssa jos lapsellesi jotain vakavaa taudin tiimoilta tulee ja sinä olet tietoisesti jättänyt rokotteen ottamatta.
On kuitenkin yleinen suositus ottaa rokote.
Totta. Näin se varmasti kannattaa ajatella. Ja nyt varmaan mun kannattais sulkea koko netti!
 
Ukki
Kukaan ei sinun puolestasi voi päättää oletko jostain asiasta ennakkoon huolissasi vai et. En neuvo, mutta kuitenkin.
On tilanne mikä hyvänsä, huominen tulee omia aikojaan. Vain tähän hetkeen ja sitä kautta huomiseen voi vaikuttaa. Päätä nyt, huolestutko ensi tammikuun pakkasista tai juhannuksen keleistä, vai elätkö juuri nyt. Tämä sikainfluessa on tauti, jota ei koskaan aikaisemmin ole ollut. Kukaan ei voi ennakolta tietää, mitä seuraa. Kaikista tähänastisista vitsauksista ihmiskunta on tänne saakka selvinnyt, eikä mikään viittaa, että nyt oltaisiin loppusenteillä.
 
m
tänään ja helpottunut olen, varsinkin kun Ukrainassa riehuu viruksen muunnos, jolta tämä rokote luultavasti suojaa. Sanon luultavasti koska mikään asia maailmassa ei ole 100 % varma. Lapsi ei ole 11 tunnin jälkeen saanut rokotteesta mitään oireita, joten en todellakaan tiedä miksi joku ei sitä ottaisi. Koska ikinä et voi tietää kuinka pahana itse tauti tulee ja varsinkin lapsilla kohtalokas kun menee keuhkoihin. Lähipiirini 5 lasta ovat rokotteen ottaneet ja kellekään ei ole tullut kuumetta tai paikallista kipua enempää reaktiota.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi kun tietäis:
Siis mä tuun kohta hulluksi! Parin päivän päästä olis rokotusvuoro ja mistä ihmeestä voin tietää, onko rokotteen otto paras vaihtoehto?
Esikoiselle otettiin joskus influenssapiikki ja hän oli koko talven nuhassa. Mitenkähän nyt käy? Tekis mieli luottaa siihen, että sairastetaan h1n1 ihan luomuna, jospa se olis elimistölle parempi vaihtoehto? Toisaalta, en uskalla olla ottamatta rokotetta lapsille. Sekoan tämän stressin takia kohta!
Se on muuten jatkuva juttu se, että kun ottaa influenssa piikin, niin on koko talven nuhassa. Yhden tai kahden tai kolmenkaan talven perusteella ei voi tehdä päätelmiä, että johtuisi influenssapiikistä. Yhtälailla on vaikka kuinka paljon ihmisiä, jotka eivät koe siitä mitään haittaa. Sen vain saa usein parhaan flunssakauden alkuun, niin sitten on helppo syyttää piikkiä, jos onkin kipeänä usein sen jälkeen. Sattumallakin on osuutta asiaa.
Itse annoin pojallemme ja otin itse, koska pidän tautia vaarallisempana kuin rokotetta ja luotan asiantuntijoihin, joiden mielipidettä tukevat omat "selvitykseni" rokotteesta ja taudista.
Yksi ihminen kerran sanoi minulle, että ihminen tekee sen hetkisillä tiedoillaan lapselleen parhaan päätöksen. Joten periaatteessa "vääriä" ratkaisuja ei ole. Jos rokoteesta omalle pojalleni tulisi jotain, olisi se tottakai rankka paikka, mutta jos hän kuolisi tautiin joka olisi ollut vältettävissä rokotteella, jonka olisin jättänyt ottamatta asiantuntijoiden suosituksista huolimatta - en antaisi itselleni koskaan anteeksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mieti pystytkö elämään sen faktan kanssa jos lapsellesi jotain vakavaa taudin tiimoilta tulee ja sinä olet tietoisesti jättänyt rokotteen ottamatta.
On kuitenkin yleinen suositus ottaa rokote.
Totta. Näin se varmasti kannattaa ajatella. Ja nyt varmaan mun kannattais sulkea koko netti!
toisaalta taas, miten jos rokote aiheuttaa pitkällä tähtäimellä jotain huomattavasti vakavampaa kuin tuo tauti perusterveellä ihmisellä koskaan? mua mietityttää esim. se, että sveitsissä rokotetta ei jaeta laisinkaan niille ryhmille joille suomessa sitä ollaan antamassa ensimmäisenä. syynä joku sellainen ettei sitä ole tutkittu tarpeeksi, se on kehitetty liian pikaisesti.
 
rokotettu
Jos rokotuksella voi pelastaa lapsensa esim mahdolliselta sairaalakeikalta niin empä kovin kauaa miettisi. Ja joo, onhan se mahdollista saada vaikka rokotteen ottaisikin, mut epätodennäköisempää ja ainakin oot sit tehty kaikkesi lastasi suojellaksesi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tähtihedelmä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mieti pystytkö elämään sen faktan kanssa jos lapsellesi jotain vakavaa taudin tiimoilta tulee ja sinä olet tietoisesti jättänyt rokotteen ottamatta.
On kuitenkin yleinen suositus ottaa rokote.
Totta. Näin se varmasti kannattaa ajatella. Ja nyt varmaan mun kannattais sulkea koko netti!
toisaalta taas, miten jos rokote aiheuttaa pitkällä tähtäimellä jotain huomattavasti vakavampaa kuin tuo tauti perusterveellä ihmisellä koskaan? mua mietityttää esim. se, että sveitsissä rokotetta ei jaeta laisinkaan niille ryhmille joille suomessa sitä ollaan antamassa ensimmäisenä. syynä joku sellainen ettei sitä ole tutkittu tarpeeksi, se on kehitetty liian pikaisesti.
koska heille tuli oma rokote,sen takia ne ei anna
 
x
Neuvolasta suositeltiin ottamaan rokote. Jos tauti tulee lievässä muodossa, niin sitten rokotteen ottamisella ei niin suurta merkitystä ole, mutta jos sattuu tulemaan se vakavampi muoto, niin sitten rokote on ehdottomasti parempi vaihtoehto. Ja tätä ei pysty kukaan ennustamaan kenelle tulee lievä ja kenelle paha tauti. Siksi päädyin ottamaan lapsille rokotukset.
 
vieras
Tuota pitkän tähtäimen juttua mietin minäkin. Ja tuota sveitsin juttua. Ja eihän sveitsi oo ainut maa jossa ei tätä rokotetta käytetä lapsilla. Mutta lopulta kuitenkin jokaisen vanhemman on itse tehtävä päätös oman lapsen kohdalla.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja tähtihedelmä:
toisaalta taas, miten jos rokote aiheuttaa pitkällä tähtäimellä jotain huomattavasti vakavampaa kuin tuo tauti perusterveellä ihmisellä koskaan? mua mietityttää esim. se, että sveitsissä rokotetta ei jaeta laisinkaan niille ryhmille joille suomessa sitä ollaan antamassa ensimmäisenä. syynä joku sellainen ettei sitä ole tutkittu tarpeeksi, se on kehitetty liian pikaisesti.
Syynä on Sveitsissä "joku sellainen", että ottivat tilalle sveitsiläisen firman kehittämän rokotteen. Sisältää tehosteainetta, kuten Suomenkin rokote.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja tähtihedelmä:
toisaalta taas, miten jos rokote aiheuttaa pitkällä tähtäimellä jotain huomattavasti vakavampaa kuin tuo tauti perusterveellä ihmisellä koskaan? mua mietityttää esim. se, että sveitsissä rokotetta ei jaeta laisinkaan niille ryhmille joille suomessa sitä ollaan antamassa ensimmäisenä. syynä joku sellainen ettei sitä ole tutkittu tarpeeksi, se on kehitetty liian pikaisesti.
Syynä on Sveitsissä "joku sellainen", että ottivat tilalle sveitsiläisen firman kehittämän rokotteen. Sisältää tehosteainetta, kuten Suomenkin rokote.
jees,eli mä olinkin oikeassa B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja tähtihedelmä:
toisaalta taas, miten jos rokote aiheuttaa pitkällä tähtäimellä jotain huomattavasti vakavampaa kuin tuo tauti perusterveellä ihmisellä koskaan? mua mietityttää esim. se, että sveitsissä rokotetta ei jaeta laisinkaan niille ryhmille joille suomessa sitä ollaan antamassa ensimmäisenä. syynä joku sellainen ettei sitä ole tutkittu tarpeeksi, se on kehitetty liian pikaisesti.
Syynä on Sveitsissä "joku sellainen", että ottivat tilalle sveitsiläisen firman kehittämän rokotteen. Sisältää tehosteainetta, kuten Suomenkin rokote.
selvä tämä =) mä en kuulu mihinkään riskiryhmään muutenkaan joten en aio ottaa. mua ihmetyttää ristiriitainen informaatia tosta rokotteesta, esim. raskaana oleville ei suositella oikeastaan mitään rokotteita tai muitakaan lääkeaineita sen takia että ne läpäisee istukan ni miksi tää nimenomainen rokotus tekis poikkeuksen?
 

Yhteistyössä