Mä en enää ihmettele erotilastoja

• Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
järkyttynyt
Todellako naiset on niin epävarmoja suhteestaan, että kieltävät mieheltä lähes kaiken? Ei saa olla naispuolisia kavereita, reissuihin ei saa lähteä poikien kanssa, joka paikkaan on mentävä yhdessä tai ei mennä ollenkaan, mies ei saa enää juoda enempää kuin sen yhden sillon kun vaimo antaa luvan. Vaimollakaan ei ole mitään omaa elämää vaan mies täytyy raahata mukana vaikka sinne Leenan luokse kuukautiskivuista puhumaan, perheenä kuljetaan kaikkialle lapsia ei voida ikinä viedä hoitoon... Siis mitä h*lvettiä?! Se ei ole normaalia että kaksi aikuista ihmistä ei ole koskaan erossa toisistaan, ettei heillä ole mitään omaa, parisuhteesta erillään olevaa!!! Tuollainen ei ole rakkautta vaan riippuvuutta!! Ei toinen ihminen voi tai saisi olla koko elämä!! Täysin käsittämätöntä! :eek:

Tuo on kyllä totta. Jos LIIKAA rajoittaa kaikessa, niin toki ajan myötä alkaa ahdistaan ja tiet monilla erkanee. Monesti rajoittaja-vaimot ovat huonolla itsetunnolla varustettuja ja eivät luota miehiin. Se on surullista ja siinä nainen tekee itselleen myös hallaa. Mutta toki ymmärrän että ei itsetuntoakaan noin vain korjata ja jos on petetty, niin luottamus ei ole 100% ihan heti. Toivon vain että jokainen nainen kykenisi sallimaan miehellen elämän missä ei tarvitse pelätä reaktioita, piilotella ja salailla tai elää rajoitettua elämää. Tilaa voi antaa eikä se aina tarkoita petturuutta. :)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Hansu86:
erotilastojen syytkö NAISET vain..kyllä ne miehetkin osaa!!!ihan samoja juttuja.
Varmasti osaa mutta en mä en ole missään keskustelupalstalla käynyt lukemassa miesten ajatuksia (pitäisi varmaan) ja tämä tuli mulle täytenä yllätyksenä! Että jotkut naiset ajattelee näin! Miten sä voit olla itsenäinen ihminen jos et uskalla tai edes halua mitään omaa? Jotain sellaista mitä teet vain itseäsi varten?

vieras
Eiköhän niiden erotilastojen takaa löydy nimenomaan ne miehet, jotka viettävät ikuista poikamieselämää omine menoineen, juomineen, peleineen, harrastuksineen... perhe tulee siellä jossain hännillä...

enempi mä olen kuullut niitä erojuttuja joissa mies tai vaimo on alkoholisti (tai ainakin juopottelu ja bilettäminen menee perheen edelle)ja se vie mennessään.. tai mies lyö.. myös rahaongelmat toisilla johtaa eroon. Mutta sitten on tietty näitä jotka on sairaalloisen mustasukkaisia että alkaa tosiaan kieltämään toiselta kaikki menot, mutta onko se nyt niiin suuri erojen syy?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Mikäs sun onnellisen parisuhteen salaisuus on?
Tehdään asioita yhdessä miehen kanssa kaksi, tehdään asioita perheenä lasten kanssa MUTTA miehellä on myös omat kaverit ja harrastus joitten kanssa mä en ole missään tekemisissä. Samoin mulla on kaverit ja harrastukset ja mielenkiinnon kohteet jotka eivät liity mieheeni millään tavoin. Tasa-painoinen suhde yhdessäoloa ja erillään oloa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiköhän niiden erotilastojen takaa löydy nimenomaan ne miehet, jotka viettävät ikuista poikamieselämää omine menoineen, juomineen, peleineen, harrastuksineen... perhe tulee siellä jossain hännillä...
Niin no se täytyy löytää se tasa-paino. Ihan yhtä hallaa sitä tekee suhteelleen jos on aina kaksin kuin että ollaan aina erillään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
erotilastojen syytkö NAISET vain..kyllä ne miehetkin osaa!!!ihan samoja juttuja.
Varmasti osaa mutta en mä en ole missään keskustelupalstalla käynyt lukemassa miesten ajatuksia (pitäisi varmaan) ja tämä tuli mulle täytenä yllätyksenä! Että jotkut naiset ajattelee näin! Miten sä voit olla itsenäinen ihminen jos et uskalla tai edes halua mitään omaa? Jotain sellaista mitä teet vain itseäsi varten?
SIIS HÄH!?!MISSÄS VÄLISSÄ MÄ OLEN PUHUNUT ITSESTÄNI TAI OMASTA PARISUHTEESTANI?

vieras
Meillä tehdään kaikki perheenä. Kaksin käymme joskus jossakin ilman lasta. Oikein hyvä parisuhde. Ai niin, kavereita tavataan myös perheen kesken, tai ilman lapsia. Joskus menen kaverin kanssa leffaan tai mies kaverin kanssa lätkämatsiin.

Yhdessä 22 vuotta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
enempi mä olen kuullut niitä erojuttuja joissa mies tai vaimo on alkoholisti (tai ainakin juopottelu ja bilettäminen menee perheen edelle)ja se vie mennessään.. tai mies lyö.. myös rahaongelmat toisilla johtaa eroon. Mutta sitten on tietty näitä jotka on sairaalloisen mustasukkaisia että alkaa tosiaan kieltämään toiselta kaikki menot, mutta onko se nyt niiin suuri erojen syy?
Onhan niitä muitakin syitä. En ymmärtänyt miten niin paljon voi olla näitä alkoholisteja tai hakkaajia mutta syy olikin (tai ei pelkästään) naisten vääristyneessä kuvassa parisuhteesta. Eihän mistään suhteessa voikaan ikinä tulla mitään jos odotetaan tuommoista symbioosia miehen kanssa! Eikä pitäisikään koska tuo ei ole aikuisen ihimisen tervettä toimintaa.

vieras
Voin kertoa että annoin miehen ihan vapaasti päättää ajankäytöstään ja se tarkoitti sitä että hän sitten oli mieluummin omien kavereidensa kanssa kuin perheensä. Ja mies lopulta ei kuulemma rakastanut ja jätti minut ja lapsen. Mitä olisi pitänyt tehdä? Antaa lisää vapautta eikä kahlehtia kotiin?

vieras
Meillä tehdään kaikki perheenä. Kaksin käymme joskus jossakin ilman lasta. Oikein hyvä parisuhde. Ai niin, kavereita tavataan myös perheen kesken, tai ilman lapsia. Joskus menen kaverin kanssa leffaan tai mies kaverin kanssa lätkämatsiin.

Yhdessä 22 vuotta.
Jatkan, että se mikä sopii toiselle, ei sovi toiselle. Vähän vapaamielisyyttä ap.

sivusta seurannut
Voin kertoa että annoin miehen ihan vapaasti päättää ajankäytöstään ja se tarkoitti sitä että hän sitten oli mieluummin omien kavereidensa kanssa kuin perheensä. Ja mies lopulta ei kuulemma rakastanut ja jätti minut ja lapsen. Mitä olisi pitänyt tehdä? Antaa lisää vapautta eikä kahlehtia kotiin?
Tämä vaara juuri on, puhumattakaan kaikista Tallinnan matkoista...

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Mikäs sun onnellisen parisuhteen salaisuus on?
Tehdään asioita yhdessä miehen kanssa kaksi, tehdään asioita perheenä lasten kanssa MUTTA miehellä on myös omat kaverit ja harrastus joitten kanssa mä en ole missään tekemisissä. Samoin mulla on kaverit ja harrastukset ja mielenkiinnon kohteet jotka eivät liity mieheeni millään tavoin. Tasa-painoinen suhde yhdessäoloa ja erillään oloa.
Kiitos vastauksesta. Kyllähän se paljon paremmalta kuulostaa kuin tossa alotuksessa kuvailemas järjestely.

ap
SIIS HÄH!?!MISSÄS VÄLISSÄ MÄ OLEN PUHUNUT ITSESTÄNI TAI OMASTA PARISUHTEESTANI?
Missä vaiheessa mä sanoin että nimenomaan SUN parisuhteesta oli kyse? Tarkoitin tuossa "sä" ihan yleisesti ihmisiä enkä mitenkään sua. Anteeksi.

vieras
Niin no se täytyy löytää se tasa-paino. Ihan yhtä hallaa sitä tekee suhteelleen jos on aina kaksin kuin että ollaan aina erillään.
Usein molemmat menevät päivän töissä ja illan kotihommissa... ongelmana on lähinnä aikuisten yhteisen ajan löytäminen.

Yhteistyössä