Mä ajattelin aloittaa hiihtoharrastuksen sitten yläasteen! Sivakat ostettu!

  • Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti
*
On se tämä aikuisuus kummaan kun koulun pakkohiihtokin unohtuu ;-). Nyt on sivakat hommattu ja hiihtoa harjoittelemaan piakkoin. Tätä olen odottanut vuosia, mutta en ole raskinut investoida hikilautoihin. Nyt ne löytyy multa ja voi kun olen onnellinen!
 
Ina
Sama kävi mulle. Ala-asteella olin innokas hiihtäjä, yläaste tappoi tuon innostuksen. Nyt aikuisena hurahdin täysin hiihtoon. Kolme kertaa jo käynyt lapissa hiihtämässä. Ja viimeksi tänään oli pakko päästä ladulle vaikka nuha vielä vaivaa vähän....
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ina:
Sama kävi mulle. Ala-asteella olin innokas hiihtäjä, yläaste tappoi tuon innostuksen. Nyt aikuisena hurahdin täysin hiihtoon. Kolme kertaa jo käynyt lapissa hiihtämässä. Ja viimeksi tänään oli pakko päästä ladulle vaikka nuha vielä vaivaa vähän....
Perinteistä vai luistelua? Kumpaa lykit? Mulla ihan perinteinen nyt suunnitelmissa. Siis sukset odottaa pohjustusta, niin en ole vielä päässyt kokeilemaan - maanantaina vasta.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt:
Täällä sama juttu! Kova hinku ladulle olis, 13 vuotta pakkoliikunnan jälkeen. En oo vaan raskinu suksia ostaa. Jos enstalvena ostan, nii ei varmaan tuu edes lunta. Paljon maksoi, oliko paketti?
Cityssä ois ollut hyvä paketti hintaan 99 (ovh 179 eur), mutta ei monoissa kokoa. Prismassa myös paketteja. Ostetiin sitten sellainen koottu setti. En halunnut ihan halpojakaan kun joskus olen lykkinyt paljonkin, joten jos tässä nyt kunnolla vauhtiin pääsisi. Ostin siis sukset, sauvat ja monot hintaan 185 eur. Oikea hinta paketilla 310 eur. Meillä siis yleinen latu lähtee talon vierestä.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ina:
Mä ostin eka ihan halvan paketin. Kun olin vuoden hiihtänyt niin ostin kunnon sukset.
Ainakin ne City Marketin sukset oli tosi hyvät, mutta jäi harmittamaan kun monoja ei ollut enää. Paljon sovitin suksia, mutta paino oli esteenä (ilmeisesti kun jäykkyydestä puhuttiin). Aika hyvin myös koot olivat menneet kun näin myöhään olen liikkeellä.
 
Ina
Ekat talvet hiihdin ihan halpis tuulipuvulla. Kun lähdettiin toista kertaa lappiin ostin kunnon hiihtopuvun (rukka). Ja lisäksi on kahdet urheilukerrastot sekä fleece kerrastot. Urheilurintsikatkin ostin viime lapin reissulle ja hiihtosukat. En mitenkään liioittele :saint:
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ina:
Ekat talvet hiihdin ihan halpis tuulipuvulla. Kun lähdettiin toista kertaa lappiin ostin kunnon hiihtopuvun (rukka). Ja lisäksi on kahdet urheilukerrastot sekä fleece kerrastot. Urheilurintsikatkin ostin viime lapin reissulle ja hiihtosukat. En mitenkään liioittele :saint:
Käytäkkö kerrasto ja fleeceä yhdessä? Mulla siis urheilukerrasto ja villaa aina ulkollessa. Mites muuten eroaa tuo hiihtopuku normi tuulipuvusta käytössä? Mulla on ihan sellainen raiskin drytec, joten kait sillä sivakoin aluksi ainakin ;-). Jos nyt ne eka kilometrit sais hiihdettyä ensin, ennen kuin uusia investointeja teen. Kuis voitelu? Itsekkö laitat?
 
Ina
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ina:
Ekat talvet hiihdin ihan halpis tuulipuvulla. Kun lähdettiin toista kertaa lappiin ostin kunnon hiihtopuvun (rukka). Ja lisäksi on kahdet urheilukerrastot sekä fleece kerrastot. Urheilurintsikatkin ostin viime lapin reissulle ja hiihtosukat. En mitenkään liioittele :saint:
Käytäkkö kerrasto ja fleeceä yhdessä? Mulla siis urheilukerrasto ja villaa aina ulkollessa. Mites muuten eroaa tuo hiihtopuku normi tuulipuvusta käytössä? Mulla on ihan sellainen raiskin drytec, joten kait sillä sivakoin aluksi ainakin ;-). Jos nyt ne eka kilometrit sais hiihdettyä ensin, ennen kuin uusia investointeja teen. Kuis voitelu? Itsekkö laitat?
Mulla oli tänään kaikki alla ja tavis tuulipuku päällä. Huomas ihan selvästi eron paremman ja huonomman tuulipuvun välillä. Tuo huono oli ihan märkä lenkin jälkeen. Yleensä hiihtopuvun kanssa käytän vain kerrstoa. Ja sellaiset hiihtohanskat ostin kanssa, ne on tosi hyvät. Normaalisti mä olen kova palelemaan...

Mulla on se onni, että mies on vielä kovempi hiihtäjä ja hoitaa tuon huolto puolen

:)
 
Minäkin hurahdin hiihtoon kymmenkunta vuotta sitten. Peruskoulussa tykkäsin hiihtää mutta lukion liikunnanope tappoi innostuksen. Meni melkein 20 v, ennen kuin edes mietin suksien hankkimista. Nyt nautin ja opettelin yksi talvi luistelutyylin ja lujaa menee eikä tarvitse pitovoiteiden kanssa tapella.
 
Mäkin vihasin hiihtoa kouluaikoina kun ei sitä koskaan kunnolla opetettu, vanhemmat ei vieneet hiihtämään eikä kelejäkään aina ollut. Sitten yhtäkkiä koulussa yritettiin pakottaa kisoihin ja uhattiin numeronalennuksella jos ei osallistu.

No nyt vanhemmiten olen senkin itse opetellut ja rakastan murtsikkaa. :) Taidan kanssa käydä heittämässä lenkin järvellä tänään.

"Lampisen limalaudat" :whistle: :D
 
Ap
Minä kyllä ystäväni kanssa hiihtelin ihan vapaaehtoisestikin paljon nuorena. Nyt kun tuo latu lähtee tuosta talon päästä, niin jotenkin tuo kuume alkanut nousemaan kun ihmisiä näkee päivittäin siellä hiihtävän. Miehellä löytyy harrastusta, jos jonkinmoista niin tuo olkoon mun harrastus sitten. Kunhan nyt se eka lenkki päästään suorittamaan ;-). Ärsyttää kun saan vasta sukset pohjustettua huomenna kun mies vie ne töihin laitettavaksi.
 

Yhteistyössä