Madeleine McCann

• Viestiketjun aloittaja Särkynyt sydän
  • Ensimmäinen viesti
Joku tuolla kirjoitti, että kyllä se pedofiili voi iskeä täällä Suomessa lapsen koulumatkalla. Täällä monta vuotta sitten katosi 7 tai 8-vuotias tyttö , oli varmaankin ollut menossa kotiin(en nyt muista tarkalleen). Tytön oli nähty menevän jonkun auton kyytiin.

Tyttöä etsittiin useita tunteja ja paikallisradiossa pyydettiin ihmisiä ilmoittamaan mahdolliset tietonsa. Tytön kyytiin ottanut mies toi tytön takaisin, oli ilmeisesti raiskannut tytön. :/ Mä en muista saatiinko sitä miestä kiinni.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 15:32 Scarlett-79 kirjoitti:
Joku tuolla kirjoitti, että kyllä se pedofiili voi iskeä täällä Suomessa lapsen koulumatkalla. Täällä monta vuotta sitten katosi 7 tai 8-vuotias tyttö , oli varmaankin ollut menossa kotiin(en nyt muista tarkalleen). Tytön oli nähty menevän jonkun auton kyytiin.

Tyttöä etsittiin useita tunteja ja paikallisradiossa pyydettiin ihmisiä ilmoittamaan mahdolliset tietonsa. Tytön kyytiin ottanut mies toi tytön takaisin, oli ilmeisesti raiskannut tytön. :/ Mä en muista saatiinko sitä miestä kiinni.
Jos tarkoitat täällä Oulussa Myllyojalla tapahtunutta sieppausta niin mies saatiin kiinni.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 15:43 Vacca Foeda kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 15:32 Scarlett-79 kirjoitti:

Jos tarkoitat täällä Oulussa Myllyojalla tapahtunutta sieppausta niin mies saatiin kiinni.
Ei ollut se. Asun Etelä-Pohjanmaalla ja tapahtui siis täällä

Ootteko muuten miettiny, et pedofiilit, jotka lapsia hyväkseen käyttää, kuuluu usein lapsen omaan sukuun/perheeseen/lähiympäristöön. Tietty niitä suvun ulkopuolisia namusetiä tai tätejä on, mut sit nää, milloin esim. isä/ukki/veli/eno käyttää viatonta lasta hyväkseen tai serkku tai joku muu.

Sit vielä saattaa olla niin, että jos vaikka perheen äiti saa tästä kuulla, ei nosta syytettä (koska häpeää tapahtunutta niin paljon) tai pahimmassa tapauksessa lukitsee korvansa ja sulkee silmänsä. Ettei näkisi..

harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 14:29 Herätkää kirjoitti:
Eikö ketään toden teolla järkytä tämä asia vai onko se niin ahdistavaa, että sen haluaa pois mielestä. Tietääkö ihmiset mitä näille lapsille tapahtuu!??
Tiedättekö mihin julmuuksiin ihmiset syylistyvät kohteena viattomat lapset!?
:'(
No mitä meidän pitäisi sun mielestä tehdä?
Kirjottaa 2+ nettipalstalle miten hirveän ahdistavaa ja kamalaa tollanen on?
Sinähän et voi tietää mitä ja missä me irl tehdään (esim minäkin työssäni aika paljon mistä en voi puhua kun on salassapitovelvollisuus)...

mie työnnän lusikkani tähän soppaan ja kysyn et onko se siis varmaan et se tyttö on siepattu sieltä hotellihuoneesta? onko jo ku nähny?

tuli vaan mieleen sellanen vaihtoehto et tää tyttö olis lähteny omin päin pois sieltä ja mitä sit sen jälkeen on tapahtunu, on täys arvotus...

surullista
Jep näinkin on voinut käydä. Tuli tuossa viikonloppuna luettua muutama karmaiseva tarina kadonneista lapsista. Ahdistaa..ahdistaa..
Se tosi asia vaan pysyy mielessä, että joka päivä lapsia hyväksikäytetään.
Italiassa oli paljastunut iso pedofiliarengas, kun poliisi oli nähnyt videon jossa käytetään hyväksi 1,5-v. lasta. Jopa 3kk ikäistä on käytetty hyväksi.
Tuntuu, että ihmisissä asuu paholainen. Tämä on niin täysin käsittämätöntä ja kamalaa.
Ihan sama miten Madeleine on siepattu, se ei oikeuta ketään satuttamaan lasta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 08:35 tyttö Tenonvarrelta kirjoitti:
mie työnnän lusikkani tähän soppaan ja kysyn et onko se siis varmaan et se tyttö on siepattu sieltä hotellihuoneesta? onko jo ku nähny?

tuli vaan mieleen sellanen vaihtoehto et tää tyttö olis lähteny omin päin pois sieltä ja mitä sit sen jälkeen on tapahtunu, on täys arvotus...
Ilmeisesti aiemmin lukittuna olleesta ikkunasta, jossa olivat ulkolaudat kiinni, oli murtauduttu huoneeseen sisään.

WTF
Onhan toi tapaus tosi järkyttävää, mutta minä olen edelleen sitä mieltä, että vanhemmat saavat tässä tapauksessa syyttää ainoastaan itseään tytön katoamisesta!!!

Pedofilia karmentuu päivä päivältä ja osaksi siihen on syynä netti. Joskus taannoin poliisi tv esitti ko. aiheesta osan (englantilaisen) ja siinä näytettiin filminpätkä, missä pieni tyttö (muist. 5-6v.) joka sängyllä naureskeli ja sitten poliisi poliisi sanoi erittäin vakavana, että 5 miestä joukko raiskasi tytön... sekin pätkä löytyi netistä ihan tavallisen haun yhteydessä. tuollaisia pätkiä poliisit (englannissa) joutuvat harva se päivä katsomaan ja parhaan mukaan yrittävät kitkeä pedofiilejä pois vankiloihin! Itse en edes pysty kuvittelemaan mitä järkytyksiä netistä voisi löytyä. samaisessa ohjelmassa kerrottiin kuinka juuri netistä erilaisilla, vaikka ihan tavalliisista hauista löytyy mitä järkyttävimpiä tapahtumia. poliisit lähinnä varoittivat vanhempia, kun lapset surfailevat netissä, mitä kaikkea voi löytyä. kannattaakin kotona tarkkaan seurata mitä lapset netistä hakevat, etteivät saa ikuisia traumoja!!!

Kuinka moni julkkis on puuttuut esim. thaimaan tai intian tai kambotsean pedofiliaan??? ei varmasti yksikään... harmittaa asia , sillä jos vanhemmat luistavat vastuustaan heti jalkapalloilijat ja muut julkkikset antavat kortensa kekoon, mutta pahemmalle ongelmalle ei tehdä mitään!

Amerikoissa lapsia katoaa päivittäin, en edes muista kuinka moni, mutta luku oli aivan käsittämätön. siellähän lasta ei voi jättää mihinkään vailla valvontaa. lähinnä kadonneet lapset menevät mustanmarkkinan adoptointiin, mutta osa varmasti myös pedofilien saaliiksi!

kyllä maailmasta on tullut kamala ja mihinkähän suuntaan vielä ollaan menossa??? en edes halua miettiä.

toivottavasti omat lapseni saavat elää elämäsnä hyvin, ettei heille tapahdu mitään kamaluuksia... yhdyn aiemman kirjoittajan sanoihin, että tapahtuu kamaluuksia, jos minun lapsiin kajotaan!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 08:35 tyttö Tenonvarrelta kirjoitti:

Tätä minäkin oon miettinyt.

Anoppi ja Appi oli tuolla just lomailemassa (ei ihan samassa paikassa, oliko 30km päässä niiden hotelli) ja sanoivat eilen, et sotilaat ym siellä kiersivät koirien kanssa ettimässä ympäriinsä..

iltasanomissa oli juttu, et vanhemmat saavat ehkä syytteen siitä et olivat jättäneet lapset yksin.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1367609

Hyvä, että joku muukin tajuaa asian karmeuden kokonaisuudessaa, vaikka olenkin sitä mieltä, ettei madeleinen vanhempia voi syyttää. En olisi itse kylläkään voinut jättää lapsia vartioimatta ulkomaanreissuilla. Meidän yhdessä hotellissa Kanarialla kierteli vartija iltaisin ja öisin hotellialueella. Mistä sekin sitten kertoo!? Hotelli oli hyvätasoinen ja lapsiperheiden suosiossa. On totta, etta pedofilia on raaistunut ja lapset on täysin käsittämättöällä tavalla vaan pelinappuloita aikuisten maailmassa. Lapsen henki ei ole minkään arvoinen "miesten" huvituksissa. Olen joskus miettinyt, onko pedofiileillä jotain yhteistä aikaisempaa taustaa (esim. surkea lapsuus) mutta tuntuu, että ne on ihan "norm" miehiä (naisia) Onko joku tietoinen asiasta!?Pahalta tuntuu, pahalta tuntuu..!!
Suomestakin käydään paljon Virossa kokousmatkoilla ja ohjelmistossa on varmasti joskus ja joillakin myös s...
Kukaan ei aavista mitä sielläkin tapahtuu.
Ei ole mitään lieventävää asiaa jolla voisi tätä asiaa puolustaa, ei mitään!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 08:50 Udenforstående kirjoitti:
Onhan toi tapaus tosi järkyttävää, mutta minä olen edelleen sitä mieltä, että vanhemmat saavat tässä tapauksessa syyttää ainoastaan itseään tytön katoamisesta!!!

Pedofilia karmentuu päivä päivältä ja osaksi siihen on syynä netti. Joskus taannoin poliisi tv esitti ko. aiheesta osan (englantilaisen) ja siinä näytettiin filminpätkä, missä pieni tyttö (muist. 5-6v.) joka sängyllä naureskeli ja sitten poliisi poliisi sanoi erittäin vakavana, että 5 miestä joukko raiskasi tytön... sekin pätkä löytyi netistä ihan tavallisen haun yhteydessä. tuollaisia pätkiä poliisit (englannissa) joutuvat harva se päivä katsomaan ja parhaan mukaan yrittävät kitkeä pedofiilejä pois vankiloihin! Itse en edes pysty kuvittelemaan mitä järkytyksiä netistä voisi löytyä. samaisessa ohjelmassa kerrottiin kuinka juuri netistä erilaisilla, vaikka ihan tavalliisista hauista löytyy mitä järkyttävimpiä tapahtumia. poliisit lähinnä varoittivat vanhempia, kun lapset surfailevat netissä, mitä kaikkea voi löytyä. kannattaakin kotona tarkkaan seurata mitä lapset netistä hakevat, etteivät saa ikuisia traumoja!!!

Kuinka moni julkkis on puuttuut esim. thaimaan tai intian tai kambotsean pedofiliaan??? ei varmasti yksikään... harmittaa asia , sillä jos vanhemmat luistavat vastuustaan heti jalkapalloilijat ja muut julkkikset antavat kortensa kekoon, mutta pahemmalle ongelmalle ei tehdä mitään!

Amerikoissa lapsia katoaa päivittäin, en edes muista kuinka moni, mutta luku oli aivan käsittämätön. siellähän lasta ei voi jättää mihinkään vailla valvontaa. lähinnä kadonneet lapset menevät mustanmarkkinan adoptointiin, mutta osa varmasti myös pedofilien saaliiksi!

kyllä maailmasta on tullut kamala ja mihinkähän suuntaan vielä ollaan menossa??? en edes halua miettiä.

toivottavasti omat lapseni saavat elää elämäsnä hyvin, ettei heille tapahdu mitään kamaluuksia... yhdyn aiemman kirjoittajan sanoihin, että tapahtuu kamaluuksia, jos minun lapsiin kajotaan!!!

Lisko MUKANA
Vastaus ap:n kysymykseen. JOS SINÄ TAI JOKU MUU KEKSITTE JONKIN KEINON TÄMÄN ASIAN ETEENPÄIN VIEMISEEN (SIIS PEDOFIILIEN JA MUIDEN LAPSIIN HIRMUTEKONSA KOHDISTAVIEN KUKISTAMISEEN), OLEN EHDOTTOMASTI MUKANA!!!! Oli keino mikä tahansa. Esim laki ei saa suojella lasten hyväksikäyttäjien henkilöllisyyttä millään tavalla, on minun vakaa mielipiteeni. Sitä saa mitä tilaa. Mistä päin Suomea olet?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 16:16 harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 14:29 Herätkää kirjoitti:
Eikö ketään toden teolla järkytä tämä asia vai onko se niin ahdistavaa, että sen haluaa pois mielestä. Tietääkö ihmiset mitä näille lapsille tapahtuu!??
Tiedättekö mihin julmuuksiin ihmiset syylistyvät kohteena viattomat lapset!?
:'(
No mitä meidän pitäisi sun mielestä tehdä?
Kirjottaa 2+ nettipalstalle miten hirveän ahdistavaa ja kamalaa tollanen on?
Sinähän et voi tietää mitä ja missä me irl tehdään (esim minäkin työssäni aika paljon mistä en voi puhua kun on salassapitovelvollisuus)...

Joo,no ekaks täytyy lopettaa matkustelu ulkomailla ja kotimaassakin vaan suurissa ryhmissä kuljetaan ja lapset flexissä kiinni ja kotona ovet ja ikkunat tietty lukossa ja ikkunoissa vielä kalterit...
Ja lapset tietysti näkyvissä 24/7!
Joko tää olis tarpeeksi vastuullista?

Hyvä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:04 Lisko MUKANA kirjoitti:
Vastaus ap:n kysymykseen. JOS SINÄ TAI JOKU MUU KEKSITTE JONKIN KEINON TÄMÄN ASIAN ETEENPÄIN VIEMISEEN (SIIS PEDOFIILIEN JA MUIDEN LAPSIIN HIRMUTEKONSA KOHDISTAVIEN KUKISTAMISEEN), OLEN EHDOTTOMASTI MUKANA!!!! Oli keino mikä tahansa. Esim laki ei saa suojella lasten hyväksikäyttäjien henkilöllisyyttä millään tavalla, on minun vakaa mielipiteeni. Sitä saa mitä tilaa. Mistä päin Suomea olet?

Olen keskipohjanmaalta. Tämä asia on ehdottomasti sen arvoinen, että jotain olisi syytä keksiä. En ole perillä lainsäädännöistä pedofileille ja täytyy tässä ottaa nyt selvää tarkemmin ja miettiä asiaa eteenpäin viemiseksi!?

Ja minua haukuttiin hysteeriseksi kun en löytänyt äitiäni ja lapsiani leikkipaikalta vaik oli puhe et sinne het kohta tulen.
Kyllä tämä Madeleine on ainakin minun mielessäni joka ikinen päivä ja joka päivä käyn lukemassa lehden ja toivon että lapsi olisi löytynyt. Kyllä se sydämeen ottaa kun pakostakin tulee mieleen mitä hirveyksiä lapselle on voinut tapahtua ja tapahtuu.
Olen samaa mieltä että pedofiileille paljon pahemmat rangaistukset ja enemmän virkavaltaa tutkimaan juuri pedofiilien hommia ja kitkemään noi s-aatanat pois maan päältä.
Itse en jätä lapsiani hetkeksikään yksin mihinkään. Äitini seurassa ovat saaneet tos takapihan leikkipaikalla olla mut en uskalla enää sitäkään tehdä. Olen ruvennut niin pelkäämään lasteni puolesta.
Mitäpä me voitas Madeleinen eteen tehdä. en tiedä. voiku jotain voisikin tehdä. mut yritettäis ainakin täällä suomessa kitkeä pedot pois.
Vaikka en uskovainen olekkaan niin mielessäni rukoilen Madeleinen puolesta.
Pitäkää lapsistanne huolta ettei tällaista tapahdu. se on myöhäistä sitten kun joku saa lapsenne käsiinne ja satuttaa häntä.
Onko muuten pedoja tutkittu et mikä niil on pääs vikana. Meinaan et saatais ne toimintakyvyttämäksi jotenkin etteivät ikinä enää samaa tekis. tai et ne tunnistettaisiin jotenkin jo ennenkuin ne kerkiävät tehdä jotain.

Aivan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:09 Marina kirjoitti:
Joo,no ekaks täytyy lopettaa matkustelu ulkomailla ja kotimaassakin vaan suurissa ryhmissä kuljetaan ja lapset flexissä kiinni ja kotona ovet ja ikkunat tietty lukossa ja ikkunoissa vielä kalterit...
Ja lapset tietysti näkyvissä 24/7!
Joko tää olis tarpeeksi vastuullista?
Ei tarvitse mennä ihan toiseen ääripäähän, ja heittää vitsiksi keskustelua vanhempien vastuusta.

Tuon iltasanomien linkin mukaan hotellihuoneen ovi ei ollut edes lukossa, kun vanhemmat olivat iltaa viettämässä. He siis olivat jättäneet 4-vuotiaan ja 2-vuotiaat kaksoset yksin huoneeseen siksi aikaa. Vanhemmilla on vastuu lapsistaan, ja tässä tapauksessa vanhemmat tekivät ison virheen.
Liian ison.

Tämä seikka ei tietenkään vähennä mahdollisen sieppaajan vastuuta, eikä toiveita Madeleinen löytymisestä ehjin nahoin-.

Lisko MUKANA
Ok. Minä pääkaupunkiseudulta. Jään hetkeksi miettimään asiaa. Palataan. Mites muut? Aiotteko vaan päivitellä kauheuksia vai alkaisitteko myös miettimään mitä seuraavaksi?

beware
Jonkun teistä miehetkin ovat pedofiileja, puistattavaa mutta totta.
Jos eivät omia lapsia käytä hyväksi, voivat kuitenkin saada niistä kiksejä, ja mennä vaikka lomalla ostamaan lapsi käyttöönsä tai vikitellä autoonsa lapsia tms. :x
Tarkkailkaa niitä äijiänne välillä, riisukaa vaaleanpunaiset lasit.
Monet pedofiilit ovat "lapsirakkaita", haluavat viettää aikaa lapsien kanssa kotona ja tehdä heidän kanssaan retkiä yms. Useat hakeutuvat ammattiin jossa pääsevät lähelle lapsia (valmentaja, opettaja, lastenhoitaja, leiriohjaaja jne jne). :x

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:21 beware kirjoitti:
Jonkun teistä miehetkin ovat pedofiileja, puistattavaa mutta totta.
Jos eivät omia lapsia käytä hyväksi, voivat kuitenkin saada niistä kiksejä, ja mennä vaikka lomalla ostamaan lapsi käyttöönsä tai vikitellä autoonsa lapsia tms. :x
Tarkkailkaa niitä äijiänne välillä, riisukaa vaaleanpunaiset lasit.
Monet pedofiilit ovat "lapsirakkaita", haluavat viettää aikaa lapsien kanssa kotona ja tehdä heidän kanssaan retkiä yms. Useat hakeutuvat ammattiin jossa pääsevät lähelle lapsia (valmentaja, opettaja, lastenhoitaja, leiriohjaaja jne jne). :x

näin se on, mutta ei miehiä kannata vihaamaan ruveta. olen omalle ukolleni joskus luennoinut siitä, miten miehet voivat tehdä jotain niin järkyttävää ja hän on kyllä selkeästi ilmoittanut sen olevan kuitenkin pieni vähemmistö miehiä, jotka ovat hyvin sairaita rikollisia. ei miehiä voi yleisesti syyttää.

beware
\
näin se on, mutta ei miehiä kannata vihaamaan ruveta. olen omalle ukolleni joskus luennoinut siitä, miten miehet voivat tehdä jotain niin järkyttävää ja hän on kyllä selkeästi ilmoittanut sen olevan kuitenkin pieni vähemmistö miehiä, jotka ovat hyvin sairaita rikollisia. ei miehiä voi yleisesti syyttää.

[/quote]

Ei tietenkään kaikki ole pahoja, mutta ei kannata olla koskaan sinisilmäinen kun on kyse miessukupuolesta. Jokainen mies on arvaamaton, vaikka olisi miten kiltin oloinen tahansa, olen tullut siihen johtopäätökseen. Jos ei mies pedofiili ole, niin yleensä sillä viiraa jostain muusta kohtaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:31 beware kirjoitti:
\
Ei tietenkään kaikki ole pahoja, mutta ei kannata olla koskaan sinisilmäinen kun on kyse miessukupuolesta. Jokainen mies on arvaamaton, vaikka olisi miten kiltin oloinen tahansa, olen tullut siihen johtopäätökseen. Jos ei mies pedofiili ole, niin yleensä sillä viiraa jostain muusta kohtaa.
[/quote]

No voi hyvänen aika...

Yhteistyössä