maatalonemännät ja maataloissa vierailevat tukijoukot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Laitatteko ruuan/kahvit kun maatilallanne tulee käymään esim. eu-tukipapereiden täyttäjä tai maatalousnauvoja jne?

Mua vain niin alko tänään ärsyttään. Meil oli papereiden täyttäjä. Laiton ruuan omilleni (eli itelle ja 2:lle lapselle) ni samalla laiton myös papereiden täyttäjälle ja toiselle isännälle.

Ainut joka kiitti pöydästä lähtiessä oli meidän 2v ja ainut joka vei likaiset astiat tiskipöydälle oli mun mies.. :/

Sanoinki miehelle et vois sitä edes kiittää, jos talosta ruokatarjotaan. Uhkasin lopettaa kyseisen palvelun, mutta kuulemma EI käy. No voin mä muutaman potun enempi keittää tai kahvit laittaa tippaseen jos oon ite lasten kanssa kotona, mutta sen takia en aijo vartavaste olla. KAhvit ossaa ukko itekki keittää ja pullaa löytyy pakkasesta :(

Niin ja mitä mieltä te ootta jotka ootta näitä kirtäviä tukijoukkoja? Syöttekö mielellänne taloissa?

kyllä meillä eu-papereiden täyttäjä kahvit on aina saanut, ja meillä myös on syötetty ja juotettu työntekijät ja monet muutkin. onhan se ärsyttävää välillä mutt paha siinä on ite syödä ja antaa toisten odotella, varsinkin kun se papereiden täyttäjä on usein monta tuntia meillä

Niin ja varsinkin kun lähimpään ruokapaikkaan on matkaa 20km, siinä menee pari tuntia jos työmiehen päästää ruokatunnilla lounaalle! Täällä keittiössä se on 20 min ja taas töissä, ja urakka valmistuu nopeammin.

Mutta ap, kyllä se ärsyttää välillä!

sepä se.. ku sen puoleen se on ihan mukava tarjota ja tykkään ruuan laitosta, mutta aina sitä vain odottaa sitä yhtä pientä sanaa "kiitos". (niin ja mulla itellä ku ei ole nuitten paperiasioiden kanssa mitään tekemistä).

on se silleen ressi, ku joutuu vähän miettiin et mitä sitä laittaa.. ei viitti kalapuikkoja tai muuta einesruokaa laittaa nokan etteen ja muutenki yrittää keksiä joku aika neutraali vaihtoehto.

Tänään tein hiven/porsaanliha palapaistia, muussia ja salattia

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa:
no kyllä kiitos kuuluu asiaan aina oli työmies tai ei. Seuraavalla kerralla sanot kovaan ääneen että olkaa hyvä jos poistuvat ilman kiitosta pöydästä

se on muuten jännä et miks mua ei lähellekkään niin paljo ärsytä laittaa ruokaa muille työmiehille esim. miehen veljille tai kavereille jos ovat tulleet porukalla esim. talkoisiin tai vaik muuten vain korjaan autoa/kelkkaileen :D

Se ei vissiin ole sitä "pakollista"

Alkuperäinen kirjoittaja maajussitt:
ÖÖ, miksette täytä itte niitä papereita??? Miks se pitää teidän puolesta tehdä?

siks... että pienempi paha se on maksaa siitä että joku ne meille tekee, mitä että tulee joku virhe ja tulee isommat tappiot. Katokku itetehdyillä ei ole mitään takuuta jne

Yhteistyössä