Määrittele yllätysvauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viivi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viivi

Vieras
Onko sinun mielestä yllätys jos tulee raskaaksi eikä ehkäisyä ole ollut? Minusta ei,kyllä jokainen aikuinen tietää miten vauvoja tehdään. Mutta jos on saanut lääkäriltä "tuomion" että luomulapsia ei voi saada ja silti sellainen tulee niin se on jonkunlainen yllätys.
Tai jos kierukka pettää tai ehjä kumi pettää niin se on myös yllätys.

Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Onko sinun mielestä yllätys jos tulee raskaaksi eikä ehkäisyä ole ollut? Minusta ei,kyllä jokainen aikuinen tietää miten vauvoja tehdään. Mutta jos on saanut lääkäriltä "tuomion" että luomulapsia ei voi saada ja silti sellainen tulee niin se on jonkunlainen yllätys.
Tai jos kierukka pettää tai ehjä kumi pettää niin se on myös yllätys.

No on sekin yllätys että sen jälkeen kun on vuosia yrittänyt ja alkaa luopua toivosta, tulee+ . Se ei ole että vauva voi tulla mutta kuitenkin se yllättää. Sittenkin se onnistui....

Jos ei ole tarpeeksi tietoa asioista, esimerkiksi siitä, että keskeytetty yhdyntä ei ole kovin varma keino, niin silloin vauva voi kyllä olla yllätys. Tosin ei varmaan niin suuri yllätys, etteikö olisi pelko takaraivossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Jos ei ole tarpeeksi tietoa asioista, esimerkiksi siitä, että keskeytetty yhdyntä ei ole kovin varma keino, niin silloin vauva voi kyllä olla yllätys. Tosin ei varmaan niin suuri yllätys, etteikö olisi pelko takaraivossa.

Kyllä kaikilla nykyaikana on niin paljon tietoa aiheesta että pitäisi ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Kyllä kaikilla nykyaikana on niin paljon tietoa aiheesta että pitäisi ymmärtää.

Niihä sitä luulis. :whistle:

Mun mielestä se on yllätysvauva jos ehkäsy pettää tai lääkäri sanonut että ei voi saada luomusti ja kumminkin tulee raskaaksi. En mä ainakaan näitä mun lapsia sanoisi yllätysvauvoiksi vaikka molemmat eivät ole mitenkään suunniteltu, olen tullut raskaaksi just niillä parilla kerralla kun ei ole ollut ehkäisyä käytössä.

Yllätysvauva on mun mielestä vauva, joka päättää tulla ehkäisystä huolimatta. Tai jos on vakuutettu, että lasta ei luomusti tule, ja yhtäkkiä ollaankin raskaana.

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
No kyllä se mulle oli melkoinen yllätys kun tajusin olevani raskaana ja jopa vielä yli puolet raskaudesta jo mennyt.

Tätä on hyvä peesailla! :D Menkat edelliset synnytyksen jälkeen ei olleet alkanet, eikä mitään oireita raskaudesta. Sitten vasta kun liikkeet rupes tuntuun, tajusin raskauden, ja ultrassa selvis et viikkoja on 22+5.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
No kyllä se mulle oli melkoinen yllätys kun tajusin olevani raskaana ja jopa vielä yli puolet raskaudesta jo mennyt.

Tätä on hyvä peesailla! :D Menkat edelliset synnytyksen jälkeen ei olleet alkanet, eikä mitään oireita raskaudesta. Sitten vasta kun liikkeet rupes tuntuun, tajusin raskauden, ja ultrassa selvis et viikkoja on 22+5.

Nyt odotan toista 5+1 ja tää alkuraskaus on ihan uutta mulle :D

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:

En siis ole ainoa... Esikoinen ilmoitti tulostaan melko samoilla viikoilla. SE oli yllätys! Kapseli käytössä, ei mitään oireita ennen liikkeitä. Vatsa ollut aina samanlainen pinkeä pötsi jo pelkästään tavismaidon juonnista...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko kenelläkään pettäny Cerazettet? Mulla ne käytössä ja viimesimmät menkat oli kesäkuussa, joten aloin vaan tässä miettiä, että mitä jos...

Jos käyttää pillereitä, kierron pitäisi olla säännöllinen. Jos menkat on noin paljon myöhässä, niin testaa jo ihmeessä!

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko kenelläkään pettäny Cerazettet? Mulla ne käytössä ja viimesimmät menkat oli kesäkuussa, joten aloin vaan tässä miettiä, että mitä jos...

Jos käyttää pillereitä, kierron pitäisi olla säännöllinen. Jos menkat on noin paljon myöhässä, niin testaa jo ihmeessä!

Kävin juuri uusimassa pillerireseptiä ja sanoin lääkärille, että menkat olleet viimeksi kesäkuussa. Lääkäri vain kysyi, että olenko ottanut pillerit säännöllisesti. Sanoin, että joo ja ei sitten enempää kysellyt. Sitä aloin itse vaan ihmettelemään, että lääkäri totesi mulla emätintulehduksen, jota ei ole aikaisemmin ollut. Voisko sellanen viitata raskauteen?

Yllätysvauva tarkoittaa minusta sitä että vauva on tulossa ehkäisystä huolimatta tai että vauva saa luomusti alkunsa kun lääkärit ovat sanoneet ettei se ole mahdollista.

No mut vois aika hyvin nyt yllättää luomuvauva, kun ei lapsettomuushoidotkaan tuota tulosta.

Tai sitten jos ois ehkäisy, vaikka pillerit tai kierukka, ja sitten olisi yhtäkkiä raskaana.

Yhteistyössä