Maanantain höpötysketju, mitä teille kuuluu, ruokasuunnitelmat, päivän ohjelma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Äiti35

Jäsen
15.04.2012
359
0
16
Pohjois-Pohjanmaa
Jep, mä oon saikulla :D. Mulla on tylsää ja siksi tämmöinen...tänne voi jakaa maanantain mietteitä ja pulinoita!

Mä oon itte siis lähdössä parin tunnin päästä lääkäriin pitkittyneen flunssan/poskiontelotulehduksen takia, ketuttaa tosissaan tämä jatkuva yskä ja huono yleisvointi:(. Tässä jo tunnin istunut ja hörppinyt vihreää minttuteetä hunajalla ja dataillut...maha kurnii, pitäs varmaan jotain syödä, mutta ei oikein mikään maistu. Lääkärireissulla pitää poiketa kaupassakin, jotain täytyis kokata perheelle, mutta mitä? Ideoita? Mitäs teillä aamupalaksi, ruuaksi?

Mulla päivän ohjelma aika tylsä, jos pyykkiä jaksais pestä ni hyvä on, muuten varmaan menee makoillessa ja lukiessa, ehkäpä True Blood-boksia vois katella. Ja nukkua...Tytön haen päiväkodista klo 15.

olisi työpäivä, mutta muuttui vapaapäiväksi illalla kun muksu alkoi oksentamaan. onneksi meni yönaikana ohi ja pirteen olonen muksu tappelee sisaruksensa kanssa. ruuanlaittoa, pyykkäystä ja lumitöiden tekoa tiedossa siis tänään. ja kenties koneella oloa.

Mä olen aina iloinnut siitä, että meillä sairastetaan vähän. Nyt saan vissiin korkojen kans tän ilon takaspäin. Meillä on lapset ollu räkätaudissa 3viikkoa. Viikko sitten nuorin (6kk) sai lääkkeet korvatulehdukseen. Lauantaina loppu kuuri ja samantien paheni olo, eli lääkäriin taas. Viime viikon eskarilainen oli kotona ku sairasti, mm. paha silmätulehdus. Nyt hän saa mennä taas eskariin, mutta keskimmäinen lapsi on näköjään saanu sen tulehduksen. Kauhea yskä on myös keskimmäisellä, eli lääkäriin kai se on seki otettava. Mä inhoon lääkärikäyntejä!! Esikoinen ja keskimmäinen on elämänsä aikana käyny yhden käden sormilla laskettavan määrän lääkärissä ja nyt tän yhden taudin aikana näköjään saa kaikkia siellä juoksuttaa. Vauva on ihan raukka :( Että siinäpä mun suunnitelmat, en jaksa ees miettiä loppupäivää tai ruokailuja vielä.

Tsemppiä sulle, toivottavasti paranet pian!

Ei ole vielä ruokasuunnitelmia. Käyn varmaan kaupassa katsomassa päiväystuotteet ja kehitän niistä sitten jotain maukasta.
Työmaalla pitää käydä vilkaisemassa työvuorolistaa, kun olen jo viikon ollut sairaslomalla. Sinne on tullut varmasti muutoksia tässä ajassa, joten tarkistaa pitää, etten nuku työvuoron yli. :D

olisi työpäivä, mutta muuttui vapaapäiväksi illalla kun muksu alkoi oksentamaan. onneksi meni yönaikana ohi ja pirteen olonen muksu tappelee sisaruksensa kanssa. ruuanlaittoa, pyykkäystä ja lumitöiden tekoa tiedossa siis tänään. ja kenties koneella oloa.

Aaaarggh, tuota oksutautirumbaa ootellessa! Siis not...hyvä että meni nopeesti ohi, sulle tuli sitte ylimääräinen "vapaapäivä", hyvä niin :)

:hug: Paranemisia kipeille!

Miulle ei sen kummasempaa, tänään vaan on haastattelu yhtä koulua varten ja se jännittää niin hemmetisti. Aika on vasta iltapäivällä niin saa viel tän aamupäivänkin hermoilla.

Ei ole vielä ruokasuunnitelmia. Käyn varmaan kaupassa katsomassa päiväystuotteet ja kehitän niistä sitten jotain maukasta.
Työmaalla pitää käydä vilkaisemassa työvuorolistaa, kun olen jo viikon ollut sairaslomalla. Sinne on tullut varmasti muutoksia tässä ajassa, joten tarkistaa pitää, etten nuku työvuoron yli. :D

Saanko udella, mitä olet sairastellut? :) Toivottavasti paranemaan päin!

Muutkin vois laitella niitä ruokasuunnitelmia, edelleen hämärän peitossa päivä menu. Kuten se aamupalakin, huomauttaa ap:n vatsa ISOLLA äänellä...:stick:.

meillä on päivän menussa aamupäivällä pakkasesta löytynyttä hernekeittoa. muksuille savulohta ja salaattia. iltapäivällä syödään muusia ja makkarakastiketta ja salaattia.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti35;27677192:
Saanko udella, mitä olet sairastellut? :) Toivottavasti paranemaan päin!

Muutkin vois laitella niitä ruokasuunnitelmia, edelleen hämärän peitossa päivä menu. Kuten se aamupalakin, huomauttaa ap:n vatsa ISOLLA äänellä...:stick:.
Mulla on ollut ärhäkkä tulehdus oikeassa ranteessa. Vielä se on turvonnut, mutta kivun olen saanut häädettyä vahvemmalla Buranalla ja levolla pois.
Huomenna pitäis mennä työterveystarkastukseen ja lääkäriaikakin on varattuna, niin kattoo sitten jatkon. : /

Mulla on ollut ärhäkkä tulehdus oikeassa ranteessa. Vielä se on turvonnut, mutta kivun olen saanut häädettyä vahvemmalla Buranalla ja levolla pois.
Huomenna pitäis mennä työterveystarkastukseen ja lääkäriaikakin on varattuna, niin kattoo sitten jatkon. : /

Nuo kannattaa kyllä hoitaa kuntoon! Toivottavasti et tee työtä käsilläs? Mä oon suorassa asiakaspalvelussa, välillä kahvilassa, välillä myymälän puolella (tiimivetäjänä cittarissa), niin että tää erittäin limainen, hakkaava yskä ei tod ole miellyttävää...enkä yksinkertaisesti jaksa :(. Toivottavasti lääkäri sais hengenahdistuksen poies...

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti35;27677202:
Nuo kannattaa kyllä hoitaa kuntoon! Toivottavasti et tee työtä käsilläs? Mä oon suorassa asiakaspalvelussa, välillä kahvilassa, välillä myymälän puolella (tiimivetäjänä cittarissa), niin että tää erittäin limainen, hakkaava yskä ei tod ole miellyttävää...enkä yksinkertaisesti jaksa :(. Toivottavasti lääkäri sais hengenahdistuksen poies...
Oikea käsi on minulle olennainen ja tarpeellinen työssäni. Olen tällä hetkellä postilla jakajana.

Esikoinen kouluun lähdössä näillä minuuteilla, Kuopus nukkuu vilä, mutta saa nukkuakin tänään pitempään. Itsellä vapaapäivä, aamupäivällä pitää viedä tuo kuopus hammaslääkäriin. Hammaslääkärissä kun ei ole niin kivaa, niin ajattelin keksiä kuopuksen kanssa jotain kivaa tekemistä loppupäivälle. Eskariin ei tänään lähdetä, kun ei ehdittäis tuon hammaslääkärin takia ennen päikkäreitä. Siivoillaan, ehkä kokkaillaan - mikä sekään ei ole mikään pakko, kun mies laittoi eilen sen verran ruokaa, että hyvin riittää tällekin päivälle syötävää. Ehkä leivotaan kuopuksen kanssa joku kakku tai vaikka pipareita.

Kuuntelen YleX Aamua ja odottelen, että pääsisin lähtemään liikkeelle. Pitäis hakea juna-asemalta lippu ja käydä syömässä toisaalla riisipuuro, hörpätä ehkä kahvi tai tee.
Tänään vois safkailla ahventa ja perunaa. Kissalla onneksi on kunnon ruokaa, vaikka minä oon elänyt näillä ties kuinka kauan.
Leipää vois leipoa myös.

Tsemppiä haastatteluihin, voimia kipuileville, jaksamista siivouksen kanssa tuskailijoille.

Töissä olen ja mussutan porkkanoita, vauva potkii ja riehuu. :)
Äiti tulee illalla käymään enkä tiedä mitä ruokaa tekisi. Kahvikupposen voisi juoda kun se tuossa edessä polttelee.

Aloittajan vatsa sai kaurapuuroa Oivariinisilmällä :p. Päivällinen edelleen mietinnässä. K-marketissa ois hyvät tarjoukset, Uunilenkkikin 1 €, samoin mehu...oisko pottumuusi ja uunilenkki + sekavihannekset kova sana? ainakin koko perhe tykkäis...jos tekis muusia kahelle päivälle, niin vois huomenna paistaa kaveriksi vaikka kalapuikkoja tai kananugetteja :)

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti35;27677270:
Aloittajan vatsa sai kaurapuuroa Oivariinisilmällä :p. Päivällinen edelleen mietinnässä. K-marketissa ois hyvät tarjoukset, Uunilenkkikin 1 €, samoin mehu...oisko pottumuusi ja uunilenkki + sekavihannekset kova sana? ainakin koko perhe tykkäis...jos tekis muusia kahelle päivälle, niin vois huomenna paistaa kaveriksi vaikka kalapuikkoja tai kananugetteja :)
täällä taitaa muuttua muusin kaveri uunilenkiksi:whistle:

Pojan kanssa vietetään vapaapäivää. Kohta aamupala ja sit itikseen tiimariin askartelutarvikkeita. Meillä on tänään siis askartelupäivä :) kaikkea neppajymystä joulukuusenkoristeisiin :) ruokaa en ole vielä miettinyt. Joko käydään syömässä tai sit kaupasta mukaan jotain nopeeta. Ja yhteiset päiväunet myös suunnitelmissa <3

Paranemisia sairastupalaisille ja IhanaValolle kovasti tsemppiä haastatteluun! :hug: Vapaapäiväläisille rentoa päivää! :)

Mulla päivä alkoi oikein punaisesti. Yöllä oli alkanut menkat ja aamulla sitten verta rupes tursuumaan nenästäkin. Nyt jo kolmas kerta viikon sisään kun tota verta tulee nenästä oikein urakalla. Vähän heikottaakin, mut vissiin johtuu vaan tosta oman veren näkemisestä. Aamulla kans jomotteli vatsakin siihen malliin, et rupesin miettimään kohdun poistoa. Hittoako näistä kärsiä? Nyt sellanen olo etten toista lasta halua ja ikääkin jo lähes 34v. Mut sitten taas joo, eihän sitä koskaan tiedä. Myöhemmin vois kaduttaa tai sitten ei.

Kohta pitäs lähtee ostamaan mustetta tulostimeen kun tietty kriittisellä hetkellä loppui sekin. Tylsää paperihommaa ja kelassa käyntiä edessä |O. Kämppä taas kaipais puunausta, deadlinet lähestyy ja hommaa ois taas ihan kivasti. Alkais jo joululoma!

Viimeksi muokattu:
Paranemisia sairastupalaisille ja IhanaValolle kovasti tsemppiä haastatteluun! :hug: Vapaapäiväläisille rentoa päivää! :)

Mulla päivä alkoi oikein punaisesti. Yöllä oli alkanut menkat ja aamulla sitten verta rupes tursuumaan nenästäkin. Nyt jo kolmas kerta viikon sisään kun tota verta tulee nenästä oikein urakalla. Vähän heikottaakin, mut vissiin johtuu vaan tosta oman veren näkemisestä. Aamulla kans jomotteli vatsakin siihen malliin, et rupesin miettimään kohdun poistoa. Hittoako näistä kärsiä? Nyt sellanen olo etten toista lasta halua ja ikääkin jo lähes 34v. Mut sitten taas joo, eihän sitä koskaan tiedä. Myöhemmin vois kaduttaa tai sitten ei.

Kohta pitäs lähtee ostamaan mustetta tulostimeen kun tietty kriittisellä hetkellä loppui sekin. Tylsää paperihommaa ja kelassa käyntiä edessä |O. Kämppä taas kaipaus puunausta, deadlinet lähestyy ja hommaa ois taas ihan kivasti. Alkais jo joululoma!
käy ostamassa samalla apteekista A-vitamiini tippoja nenääsi. pikkuveljellä ainakin auttaa jos nenä ratkeilee usein.

Yhteistyössä