Maalle vai kaupunkiin asumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rider
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rider

Vieras
Olen maalta, mies kaupungista, minä pidän isoista kaupungeista mutta myös maaseudusta, miehellä samat mieltymykset. Olemme asuneet molemmissa, Suomessa ja ulkomailla. Nyt on taas sama mahdollinen pyöritys mielessä: maaseutua vai kaupunki?

Kummassa itse asutte ja miksi? Kummass haluaisitte asua ja miksi? Pohdintaa ja raikkaita näkökulmia etsin :)

Itse haluaisin maalle, lyhyen ajomatkan päähän kaupungista.. olisi luonnon rauhaa, mutta tarvittaessa pääsisi nopeasti kaupunkiin.. Meillä ei vain töiden ja lapsen hoidon vuoksi onnistu tuollainen vaihtoehto, joten kaupungissa asutaan..

Olen kotoisin kaupungista, mies on asunut molemmissa. Nyt asutaan ihan maalla, ollaan asuttu omakotilähiössä sekä kaupungissa.
Asuisin mieluiten omakotitalossa, isolla tontilla, lähellä kaupunkia. Eli tonttia joku 5000 neliötä tai enemmän, isohkoon kaupunkiin ehkä 10 km, palveluita alle 2 km säteellä.
Miksi? En halua kerrostaloon, koska en kestä sitä kyttäämistä. Omakotilähiössä oli ok, mutta tarvittais iso talli, joten siksi vähän kauemmas. Maalla asumiseen olen ihan kypsä, koska täällä ei ole naapureita, kaikkialle on pitkä matka ja jos auto hajoaa, niin täällähän sitten kykkäät yksinäs. Ehkä jos asuis lähellä sukulaisia tms. maallakin vois olla ihan mukavaa.

Asumme maalaiskaupungissa =) Taajaman reunalla, josta alkaa peltoalueet.

Lähimpään kauppaan on 2 km, samoin kouluun on 2 km. Kirjastoon on noin 3 km. Lapsen hoitopaikkaan on 2 km ja molempien työpaikkaan 11 km. Olen tyytväinen. En joudu jonottelemaan aamuruuhkissa töihin ja ilma on puhdasta.

Mulle maalle muuttaminen ei ole vaihtoehto ollenkaan. Ollaan miehen kanssa molemmat asuttu aina kaupungissa ja täällä pysytään. Just asunnon vaihto edessä ja ehdottomasti halutaan pysyä tällä samalla alueella. Asutaan lähiössä, missä pientaloja, keskustaan hurauttaa metrolla nopeesti, mutta luontokin alkaa kotiovelta. Kävin maalla kesällä ja jo se hiljaisuus öisin pelotti :o :D

Me ollaan molemmat maalta, asutaan maalaiskaupungissa, noin 6 km:n päässä keskustasta. Keskellä peltoja, hiekkatien varressa. Meitä kumpaakaan ei kaupunkiin sais, ois kamalaa kun ees öisin ei oo hiljasta. Ja naapurit ois ihan vieressä, meillä lähimpään asuttuun naapuriin on 300m.

Yhteistyössä