Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Vauvat ja taaperot
MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="mama-L, post: 11451522, member: 22262"]</p><p>täällä tämä mamma istuu suht väsyneissä tunnelmissa. Täytyis varmaan laittaa tulitikut silmiin et pysyis auki... Näitä 4-6x heräystä per yö on jatkunu nyt pari viikkoa ja mulla rupee olee keinot loppu... Eka pätkä on 3 tuntia ja sen jälkeen 1-2 tunnin välein syö, useimmiten 1. Oisko nyt käyny niin että on kääntyny vuorokausirytmi toisinpäin, kun välillä nukkuu päivällä sit 2x 3 tunnin unet (tosin tääkin on harvinaista...) vasta nyt viime päivinä menny näin. Sitä ennen ei nukkunut päivälläkään ku puolen tunnin pätkiä. |O Koitettiin tosiaan se vellikin jo, lusikalla antaa mut ei mitään vaikutusta.. Toisaalta ei sitä sillä konstilla mennykkään ku hikiset parikyt milliä alas. Onneks miehellä alkaa kohta loma et saan aamuisin nukkua. On ollu ihan älytöntä rallia, koti ku pommin jäljiltä ku kaiken valvomisen jälkeen ei vaan riitä energia enää siivoamiseen... En oo ottanu siitä sen isompaa stressiä, vauva tulee ensin, sitten minä ja sit vasta pölypunkit. Harmittaa vaan kun en tykkää sotkun keskellä elää... Nyt on ollu vaan pakko ku päivän jälkeen en jaksa muuta ku pötkähtää sänkyyn. Onneksi vauva on sentään nyt parinä päivänä ottanut kunnon päikkärit, et on saanu itekki vähän hengähtää. Surettaa vaan niin kovasti ajatuskin siitä että mulle jää Telman vauva-ajasta päällimmäisenä mieleen järkyttävä väsymys ja riittämättömyyden tunne. Oon monesti ajatellut että <u>mussa</u> on jotain vikaa kun mun vauva ei nuku, vaikka typeräähän se on. Eli <strong>Heidi85</strong>, täällä ei tosiaan podeta vielä vauvakuumetta, ollaan niin väsyneitä molemmat... Pelottaa etten halua koskaan enää vauvaa, ja siitä tulee syyllinen olo... Vaikka Telma ei oo kiukkuinen eikä kipuitkuinen paljoakaan hereillä ollessaan, on silti rankkaa jos vauva valvoo lähes kokoajan. Mä kun en edes kotoa pääse mihinkään, kun Telma ei huoli pulloa mitenkään päin... Ei mitenkään. Anoppi joka on alalla ollut koko elämänsä oli ihan varma että Telma ottaa siltä pullon, niin 7 tuntia yritti ja sitten soitti meidät anoppilaan yöksi. Ei ollu ihan kauheen kiva juhlatunnelma sen jälkeen. :ashamed: </p><p></p><p><strong>Ippu</strong>, toinenkin väsynyt äiti lähettää voimahalauksia täältä... Et ole todellakaan yksin, etkä ainoa. :hug: Koita jaksaa kirjoitella, mua se ainakin helpottaa. Ja mun piti vielä kysyä sulta että onko neuvolassa teille sanottu mitään siitä Annikan läikästä poskessa? Telmalla on tosiaan selässä semmonen, pari astetta tummempi ja isompi ja mun anoppi (kätilö ) oli sitä mieltä että täytyis näyttää se neuvolassa, kun vastasyntyneillä on harvoin luomia tms. Mut sano kyl myös että tuskin siinä mitään erikoista on...</p><p></p><p>Ja <strong>bellona</strong>, oletko kokeillu nukuttaa Aavaa vaunuihin sisällä, jos nukkuis pidempiä pätkiä? Meillä ainakin toimii se hyvin useimmiten. Lähes aina 45min päästä heräisi, kun tulee herpaantuminen unesta mutta vaunuihin saa melkeimpä aina hyssytettyä takaisin uneen, kannattaa kokeilla! </p><p></p><p>Mulla on pyykkiurakka tälle päivälle, sitä on kasaantunu ihan järkyttävät määrät, ei mahdu enää edes koriin... Joten täytyy mennä jatkamaan. Telma on onneks nukkunu hienosti jo 2 tuntia aamupäiväuniaan. </p><p></p><p>t. väsynyt äiti-L :heart: Telma-pikkuinen, 3kk ja 6 päivää.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="mama-L, post: 11451522, member: 22262"] täällä tämä mamma istuu suht väsyneissä tunnelmissa. Täytyis varmaan laittaa tulitikut silmiin et pysyis auki... Näitä 4-6x heräystä per yö on jatkunu nyt pari viikkoa ja mulla rupee olee keinot loppu... Eka pätkä on 3 tuntia ja sen jälkeen 1-2 tunnin välein syö, useimmiten 1. Oisko nyt käyny niin että on kääntyny vuorokausirytmi toisinpäin, kun välillä nukkuu päivällä sit 2x 3 tunnin unet (tosin tääkin on harvinaista...) vasta nyt viime päivinä menny näin. Sitä ennen ei nukkunut päivälläkään ku puolen tunnin pätkiä. |O Koitettiin tosiaan se vellikin jo, lusikalla antaa mut ei mitään vaikutusta.. Toisaalta ei sitä sillä konstilla mennykkään ku hikiset parikyt milliä alas. Onneks miehellä alkaa kohta loma et saan aamuisin nukkua. On ollu ihan älytöntä rallia, koti ku pommin jäljiltä ku kaiken valvomisen jälkeen ei vaan riitä energia enää siivoamiseen... En oo ottanu siitä sen isompaa stressiä, vauva tulee ensin, sitten minä ja sit vasta pölypunkit. Harmittaa vaan kun en tykkää sotkun keskellä elää... Nyt on ollu vaan pakko ku päivän jälkeen en jaksa muuta ku pötkähtää sänkyyn. Onneksi vauva on sentään nyt parinä päivänä ottanut kunnon päikkärit, et on saanu itekki vähän hengähtää. Surettaa vaan niin kovasti ajatuskin siitä että mulle jää Telman vauva-ajasta päällimmäisenä mieleen järkyttävä väsymys ja riittämättömyyden tunne. Oon monesti ajatellut että [u]mussa[/u] on jotain vikaa kun mun vauva ei nuku, vaikka typeräähän se on. Eli [b]Heidi85[/b], täällä ei tosiaan podeta vielä vauvakuumetta, ollaan niin väsyneitä molemmat... Pelottaa etten halua koskaan enää vauvaa, ja siitä tulee syyllinen olo... Vaikka Telma ei oo kiukkuinen eikä kipuitkuinen paljoakaan hereillä ollessaan, on silti rankkaa jos vauva valvoo lähes kokoajan. Mä kun en edes kotoa pääse mihinkään, kun Telma ei huoli pulloa mitenkään päin... Ei mitenkään. Anoppi joka on alalla ollut koko elämänsä oli ihan varma että Telma ottaa siltä pullon, niin 7 tuntia yritti ja sitten soitti meidät anoppilaan yöksi. Ei ollu ihan kauheen kiva juhlatunnelma sen jälkeen. :ashamed: [b]Ippu[/b], toinenkin väsynyt äiti lähettää voimahalauksia täältä... Et ole todellakaan yksin, etkä ainoa. :hug: Koita jaksaa kirjoitella, mua se ainakin helpottaa. Ja mun piti vielä kysyä sulta että onko neuvolassa teille sanottu mitään siitä Annikan läikästä poskessa? Telmalla on tosiaan selässä semmonen, pari astetta tummempi ja isompi ja mun anoppi (kätilö ) oli sitä mieltä että täytyis näyttää se neuvolassa, kun vastasyntyneillä on harvoin luomia tms. Mut sano kyl myös että tuskin siinä mitään erikoista on... Ja [b]bellona[/b], oletko kokeillu nukuttaa Aavaa vaunuihin sisällä, jos nukkuis pidempiä pätkiä? Meillä ainakin toimii se hyvin useimmiten. Lähes aina 45min päästä heräisi, kun tulee herpaantuminen unesta mutta vaunuihin saa melkeimpä aina hyssytettyä takaisin uneen, kannattaa kokeilla! Mulla on pyykkiurakka tälle päivälle, sitä on kasaantunu ihan järkyttävät määrät, ei mahdu enää edes koriin... Joten täytyy mennä jatkamaan. Telma on onneks nukkunu hienosti jo 2 tuntia aamupäiväuniaan. t. väsynyt äiti-L :heart: Telma-pikkuinen, 3kk ja 6 päivää. [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Järjestä seuraavat numerot pienimmästä suurimpaan: 3 6 1
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Järkevä artikkeli kaksplussalla: lasten teko pitää aloittaa 23-vuotiaana.
43 min sitten
Johnny Appleseed
0 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Kuu. Muilla kuvia?
Tänään 00:23
-roosaruusa-
0 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Mitäs tänne kuuluu? Pitkästä aikaa päätin kirjautua tänne
Eilen 22:11
Scarlett-79
11 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Viikon OrpoPurra: Vihantunteet politiikkaa kohtaan nousseet vuodessa 33%:sta 50%:iin
Eilen 21:32
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Hallituksen velkakello käy, mutta kasvua ei vain näy
Eilen 21:08
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
6.
"Donald Trump teki harvinaisen comebackin, aivan kuten esikuvansa Richard Nixonkin"
Eilen 20:50
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Mummaa ja puppaa!!!👴🏻👵🏻
Eilen 20:48
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
8.
"Pormestariehdokas Wille Rydman: On aika tehdä Helsingistä jälleen saavutettava myös autoliikenteelle"
Eilen 20:47
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Kuu. Muilla kuvia?
Started by -roosaruusa-
Tänään 00:23
Luettu: 36
Aihe vapaa
2.
Started by Johnny Appleseed
43 min sitten
Luettu: 8
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
Miss Universum-kisojen jatkot täällä
Latest: vierailija
1 min sitten
Aihe vapaa
2.
Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju
32 min sitten
Aihe vapaa
3.
Latest: Johnny Appleseed
43 min sitten
Aihe vapaa
4.
Mummaa ja puppaa!!!👴🏻👵🏻
44 min sitten
Aihe vapaa
5.
”Näyttelijä Eva Longoria jätti Yhdysvallat – masentui Trumpin voitosta.” Tsemiä ihqu Eva, ymmärrämme sinua. Ota ero ja tule minun luokseni 🥰
Latest: Johnny Appleseed
56 min sitten
Aihe vapaa
6.
Hallituksen velkakello käy, mutta kasvua ei vain näy
Tänään 01:48
Aihe vapaa
7.
Onnenarpa ja Janne Antin
Tänään 01:46
Aihe vapaa
8.
Viikon OrpoPurra: Vihantunteet politiikkaa kohtaan nousseet vuodessa 33%:sta 50%:iin
Tänään 01:32
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Vauvat ja taaperot
MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*
Bottom
+ Aloita uusi keskustelu