Hellou! :wave:
Ihana "oma päivä" mulla täällä, kun esikoinen on mummilassa hoidossa siihen asti, että iskä käy töistä tullessaan hakemassa. Saan kerranki istua koneellakin rauhassa, kun vauvakin nukkuu.
Käytiin aamupäivällä neuvolassa. Uusimmat mitat oli
4485 g (syntyessä 2870) ja
55 cm (syntyessä 48), eli hyvin on kahdessa kuukaudessa kasvanut. Edelliset mittaukset oli kolme viikkoa sitten, ja niistä kasvua oli 620g ja 2,7cm. Päänympärys oli nyt
38 cm.
Heijasteet ja muut oli ok, ja leluakin jaksoi jonkin verran katseella seurata, mutta kyllä silti huomaa, että keskonen on, kehitys on sen verran "jäljessä" kuin minkä verran etumatkaa otti tuon syntymisen suhteen! Kehitys vastaa siis n. kuukauden ikäisen vauvan kehitystä. Ei lääkäri näin sanonut, minä itse tuumailen tässä. Lääkäri kirjoitti neuvolakorttiin että kehitys ok, ja otti muuten tosi hienosti huomioon sen keskosuuden koko ajan! Meillä kun ei siis ollu mikään lastenlääkäri, vaan ihan tavan neuvolalääkäri. Meille kuulemma "riittää" tavan neuvolaseuranta, ei tarvita keskoskontrolleja tms. Mikä itseasiassa mua kyllä vähän harmittaa, tuntuu että olisi varmempaa ja turvallisempaa käydä oikealla lastenlääkärillä ja tarkemmassa syynissä...
Niin ja Annika sai myös
rotavirus-rokotteen. Aiotteko muut ottaa sen? Se on ainakin täällä meillä ilmainen tänä vuonna syntyneille lapsille.
Babyblues. kiitos jälleen kaikille tuesta ja halauksista! :flower:
Terkkarin kanssa juteltiin aiheesta, ja hänellä oli paljon fiksua sanottavaa. Ensinnäkin se, että minähän olin siinä Annikan syntymän jälkeen hurjan pirteä, oikein itsekin sitä ihmettelin, että kuinka tämä ei niinku tunnu missään?! Synnytetty on, vaan mihinkään ei satu eikä itketä eikä tee oikein mitään, ei huomaa ollenkaan että mitään olisi tapahtunut! Terkkarikin oli sitä itsekseen ihmetellyt, taustani tuntien, ja hänelle ei tämä minun tämänhetkinen fiilikseni tainnut juurikaan yllätys olla, ja lisäksi hänellä oli siihen aika pätevä selityskin, miksi NYT tuntuu tältä. Elimistö on kuulemma viisas. Hädän hetkellä se kerää ihmisestä kaikki voimanrippeet, jotta ihminen jaksaa elää vaikean ja pelottavan ja jännittävän ja raskaan ja kellä minkäkinlaisen elämäntilanteen läpi (eli minun tapauksessa keskosuuden ja siihen liittyvien juttujen). Kun elämäntilanne sitten helpottaa, kun pahin on takana, elimistö voi taas antaa periksi.. ja minä olen nyt siinä vaiheessa. Pahin on takana, enää ei tarvitse jaksaa hullun lailla huolehtia ja juosta keskolassa imettämässä jne. Nyt on siis tilaa ja aikaa itkun tulla ja huolien purkautua ulos.. enää ei ole pääosassa se huoli vauvasta, vaan on tilaa huolehtia itsestäänkin.
riksu Ei sinulla sitten tosiaan yhtään ylimääräistä painoa ole!! Lihoa käsken minäkin!!
No ei vaan. ei se vain kaikkiin tartu, ja pitää yrittää olla tyytyväinen siihen. Toiset ne pasuaa liikakilojen kanssa, ei se hyvä sekään ole. Oma painoni, juuri tänä aamuna tarkistettuna, näytti olevan tismalleen sama kuin ennen raskautta... imetys taitaa ottaa osansa syödyistä eväistä!
mama-L Kiitos röyhtäytysneuvosta, meillä on tuon lukemisen jälkeen röyhtäisty joka ruoan päälle, kun aiemmin en omilla konsteillani saanut ilmoja pihalle millään!! :/ Mutta nyt ne tulee, ja jospa olisi siitä ansiosta kitinät vähän vähempänä! =)
Tuo Anna Wahlgrenin ohjelmakin oli noin sinun kirjoittamanasi paljon selkeämpi kuin kirjasta luettuna, mulla nimittäin oli se opus joskus lainassa. Ja hokasin, että mekin tehtiin esikoisen kanssa juuri noin, enkä oikein ymmärrä, miksen ole toiminut nyt samoin. Mutta nyt siis kun luin tuon, on alettu tehdä taas tuolla tavalla, joskin ne leikkihetket on melkoisen lyhyitä, kun tuo onneton ei jaksa valvoa.
enne Saa kysyä
vuodatus.net -sivuilla pidän blogia, ja voidaan vaihtaa osoitteita vaikka y-viestillä, tosi mielelläni nimittäin kävisin sinun blogiasi lukemassa!! =) =) =)
Ehkäisy Kumeja käytetään ainakin jälkitarkastukseen asti. Sit laitatan hormonikierukan, kai. hitusen vieläkin mietin renkaan ja laastarin ja kierukan välillä, mutta ehkä se kierukka kuitenkin. Pillereitä ei missään nimessä, kun en muista niitä ottaa!
Ja ne on aika kalliita, jos meinaan jatkuu tämä seksitahti, mikä meillä nyt vallitsee. Siis oikeesti. minä en ole mikään hillitön kani ollu ikinä, mutta nyt!! Tekisi mieli vaikka kuinka, voisin tuon miehenikin vaikka syödä kun se on niin ihana-syötävä-seksikäs-rakas-ihana :heart: , mutta hitto kun me ei ihan totta oikeasti JAKSETA!! Illalla molemmat kaatuu naattina sänkyyn, hätinä jaksaa pusut vaihtaa. ni jos tälleen kerran kolmessa viikossa meiningillä jatketaan, niin eipä paljo pillereitä kannattaisikaan syödä. Kierukka kun on täällä ilmainen, se eka siis, ni. hinta menee passelisti suhteessa tähän seksin määrään! Joskin toivon että tämä todellakaan ei ole pysyvä olotila! No tuskin on, jospa me ei ikuisesti näin väsyneitä oltaisi.
Napatynkä irtosi keskolassa eli vajaa 2 viikon ikäisenä, mutta en tiedä enkä muista tarkempaa päivää ja ikää.
Oikukas En joo tykkää samalla lukea..
Imettäessä en muutenkaan tykkää puuhailla mitään, koska ne on ainoita hetkiä, kun saan rauhassa keskittyä vauvaan. Telkkaria saatan samalla vähän vilkuilla, mutta muutoin käytän ne lyhyet ajat mieluiten vain vauvan katseluun. Imetys on muutakin kuin ruoan antamista, ja siksipä minä pyrin ottamaan vauvan kanssa katsekontaktia, silittelen jalkoja, tukkaa. hellin ja rakastan ja hemmottelen koko olemuksellani! Yöunille tissittäessäni taas luon omalla rauhallisella olemuksellani vauvalle nukahtamisrauhan. Joskin jos se kestää 2 tuntia ja alkaa olla lievästi sanottuna tissi(t) hellänä, ni siitä on rauhallinen olemus kaukana!!
=)
Lämmönnousu / maidonnousu En ole huomannut lämmönnousua, mutta toisin kuin esikoisesta, niin ylipäätään huomaan että maito nousee. Rintoja kihelmöi, tikustelee, ja niitä tekee mieli hieroa. Olin aluksi aivan äimistynyt että mistä tässä on kyse, että onko mulla rintatulehdus tms, mutta aivan normaalia se kuulemma on =)
No van, jokohan tässä olisi taas romaania kerrakseen, reipasta päivänjatkoa koko porukalle! :wave:
Ippu :heart: Annika