Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Vauvat ja taaperot
Maalismussukat - syntyneet
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="kamiliya, post: 24457012, member: 26834"]</p><p>Sununtaihuomenta!</p><p></p><p>Mäkin olen ymmärtänyt, että <strong>isäkuukauden</strong> saa pitää isä vain siinä tapauksessa, että äiti ei ole silloin kotona. Mutta en ole asiaa sen tarkemmin tutkinut - mulla kun on pienyrittäjämies, ei siinä pidellä isäkuukausia eikä juuri muitakaan lomia.</p><p></p><p><strong>Töihin</strong> on pakko täälläkin palata heti äippäloman ja vuosilomien päätyttyä. Olen koittanut olla kauheasti sitä miettimättä, mutta tammikuun alkupuolella se olisi taas edessä. Nyt jo tuntuu haikealle.</p><p></p><p>Meillä on se onnellinen tilanne kuitenkin, että vauva saa olla edelleen kotona - yrittäjyydessä on se hyvä puoli, että asioita voi järjestellä aika pitkälti omien aikataulujen mukaisesti. Mä vien sitten aamulle esikoisen kouluun ja keskimmäisen hoitoon (aloittaa tammikuussa, täyttää 3 nyt syyskuussa) ja pienin saa jäädä isän kanssa kotiin. Mies käy hakemassa isommat muksut päivällä kotiin.</p><p></p><p><strong>Syyllisyys</strong> kuuluu vanhemmuuteen, mutta töihin paluusta ei tarvitse mun mielestä syyllisyyttä kantaa. Niin moni sanoo, että kyllä voi olla kotona jos vaan haluaa, ja että onko pakko ostaa leikkelettä leivän päälle, vähemmälläkin pärjää. No, aina se ei mene niin. Kyllä mä ainakin ajattelen, että esim. koti ja elämän "pysyvyys" on erittäin tärkeää hyvälle lapsuudelle. Ei meillä olisi varaa asua nykyisessä kodissa vain yksillä tuloilla.</p><p></p><p><strong>Osittaista hoitovapaata</strong> suosittelen niille, joilla molemmat vanhemmat ovat "normitöissä", jos vaan rahapussi antaa myöden. Siinä saa siis palkasta 80%, työaika myös vastaavasti lyhyempi. Kela käsittääkseni korvaa jotain (ei varmaan paljoa) tuosta "menetetystä" palkasta. Sitä en sitten tiedä saako hoitomaksussa mitään alennusta.</p><p></p><p><strong>KisaKin</strong> pojalla hurja vauhti! Meillä mennään kierimällä, potkimalla sekä työntämällä käsillä itseään taaksepäin. Ryömimisen yritys on kova.</p><p></p><p><strong>Täällä 6 kk täysimetetty juuri kiinteät aloittanut vauva!</strong> :wave:</p><p></p><p>Viikko on nyt maisteltu kiinteitä, ja hyvin on maistuneet! Parina ekana päivänä annoin vaan pari lusikallista aamupäivällä, mutta kohta alkoi mennä jo puoli purkillista. Nyt pari viimeistä päivää on mennyt purkillinen päivässä niin, että annan puoli purkkia aamupäivällä ja toisen puolikkaan iltapäivällä. Kasviksilla ollaan menty - tähän mennessä maisteltu kukkakaalia, bataattia, kesäkurpitsaa, parsakaalia ja sitä neuvolan rakastamaa perunaa. Mistään ei ole tullut mitään vatsavaivoja, ja vauva syö hyvällä ruokahalulla.</p><p></p><p>Ensi viikolla laajennan vielä tuota kasvisvalikoimaa ja sitten alan antaa myös broileria ja lihaa. Lopuksi sitten lisään vielä puuron valikoimaan. Neuvolassahan suosittellaan, ettei hedelmäsosetta annettaisi alkuun, mutta olen kyllä jälkkäriksi antanut vähän maistella mangoa.</p><p></p><p>Keskimmäisellä aloitin mangolla, eikä ole ollut syömisessä mitään ongelmia. Hyvin on kelvanneet "oikeatkin ruuat".</p><p></p><p>Kiinteiden ohella meillä juodaan edelleen rintamaitoa. </p><p></p><p>Kuinka moni muuten <strong>valmistaa soseet itse</strong>? Mä käytän ainakin aluksi kaupan soseita. Meillä kun ruuanlaitto ei ole sellaista perinteistä suomalaista, josta voisi helposti esim. soseuttaa perunan "samalla kun keittää itselleen", niin en yksinkertaisesti viitsi valmistaa soseita erikseen. Vaikka olisi varmaankin hyvä niin tehdä. Mä olen perustellut sen itselleni sillä, että vauva on saanut ja saa edelleen rintamaitoa, ja että on niin lyhyt aika tuo soseaika ennen kuin voi alkaa syödä samaa ruokaa kuin muutkin.</p><p></p><p>Esikoinen oli aikoinaan huono syömään, ja on jäänyt elävästi mieleen kun keittelin sitä yhtä perunaa, pumppasin sinne maitoa sekaan ja soseutin - ja arvatkaa vaan kelpasiko se...</p><p></p><p><strong>Pienikokoisuudesta</strong> oli täällä puhetta. Suomessa yleisesti ottaen on isoja vauvoja, ja trendi lienee ollut viime vuosina se, että vauvat ovat aina vain isompia kuin ennen.</p><p></p><p>Pieniäkin sekaan mahtuu, mm. meillä, enkä ole ollut siitä koskaan huolissani. Erittäin hyvin kehittyviä ja terveitä ovat olleet kaikki.</p><p></p><p><strong>5kk mitat</strong> oli meillä 6000g ja 62,2 cm. 6kk mitat tällä viikolla otettuna 6360g ja 63 cm (kiinteiden maistelu juuri aloitettu). Suunnilleen samaa rataa ovat nuo aiemmatkin menneet.</p><p></p><p>Esikoisen aikana totuimme siihen, että oli aina ja kaikkialla aina ryhmän pienin. Nyt sitten yllätykseksemme huomasimme, että on ihan "keskivertokoululainen". Ei edelleenkään mitenkään iso, mutta ei pieninkään.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="kamiliya, post: 24457012, member: 26834"] Sununtaihuomenta! Mäkin olen ymmärtänyt, että [B]isäkuukauden[/B] saa pitää isä vain siinä tapauksessa, että äiti ei ole silloin kotona. Mutta en ole asiaa sen tarkemmin tutkinut - mulla kun on pienyrittäjämies, ei siinä pidellä isäkuukausia eikä juuri muitakaan lomia. [B]Töihin[/B] on pakko täälläkin palata heti äippäloman ja vuosilomien päätyttyä. Olen koittanut olla kauheasti sitä miettimättä, mutta tammikuun alkupuolella se olisi taas edessä. Nyt jo tuntuu haikealle. Meillä on se onnellinen tilanne kuitenkin, että vauva saa olla edelleen kotona - yrittäjyydessä on se hyvä puoli, että asioita voi järjestellä aika pitkälti omien aikataulujen mukaisesti. Mä vien sitten aamulle esikoisen kouluun ja keskimmäisen hoitoon (aloittaa tammikuussa, täyttää 3 nyt syyskuussa) ja pienin saa jäädä isän kanssa kotiin. Mies käy hakemassa isommat muksut päivällä kotiin. [B]Syyllisyys[/B] kuuluu vanhemmuuteen, mutta töihin paluusta ei tarvitse mun mielestä syyllisyyttä kantaa. Niin moni sanoo, että kyllä voi olla kotona jos vaan haluaa, ja että onko pakko ostaa leikkelettä leivän päälle, vähemmälläkin pärjää. No, aina se ei mene niin. Kyllä mä ainakin ajattelen, että esim. koti ja elämän "pysyvyys" on erittäin tärkeää hyvälle lapsuudelle. Ei meillä olisi varaa asua nykyisessä kodissa vain yksillä tuloilla. [B]Osittaista hoitovapaata[/B] suosittelen niille, joilla molemmat vanhemmat ovat "normitöissä", jos vaan rahapussi antaa myöden. Siinä saa siis palkasta 80%, työaika myös vastaavasti lyhyempi. Kela käsittääkseni korvaa jotain (ei varmaan paljoa) tuosta "menetetystä" palkasta. Sitä en sitten tiedä saako hoitomaksussa mitään alennusta. [B]KisaKin[/B] pojalla hurja vauhti! Meillä mennään kierimällä, potkimalla sekä työntämällä käsillä itseään taaksepäin. Ryömimisen yritys on kova. [B]Täällä 6 kk täysimetetty juuri kiinteät aloittanut vauva![/B] :wave: Viikko on nyt maisteltu kiinteitä, ja hyvin on maistuneet! Parina ekana päivänä annoin vaan pari lusikallista aamupäivällä, mutta kohta alkoi mennä jo puoli purkillista. Nyt pari viimeistä päivää on mennyt purkillinen päivässä niin, että annan puoli purkkia aamupäivällä ja toisen puolikkaan iltapäivällä. Kasviksilla ollaan menty - tähän mennessä maisteltu kukkakaalia, bataattia, kesäkurpitsaa, parsakaalia ja sitä neuvolan rakastamaa perunaa. Mistään ei ole tullut mitään vatsavaivoja, ja vauva syö hyvällä ruokahalulla. Ensi viikolla laajennan vielä tuota kasvisvalikoimaa ja sitten alan antaa myös broileria ja lihaa. Lopuksi sitten lisään vielä puuron valikoimaan. Neuvolassahan suosittellaan, ettei hedelmäsosetta annettaisi alkuun, mutta olen kyllä jälkkäriksi antanut vähän maistella mangoa. Keskimmäisellä aloitin mangolla, eikä ole ollut syömisessä mitään ongelmia. Hyvin on kelvanneet "oikeatkin ruuat". Kiinteiden ohella meillä juodaan edelleen rintamaitoa. Kuinka moni muuten [B]valmistaa soseet itse[/B]? Mä käytän ainakin aluksi kaupan soseita. Meillä kun ruuanlaitto ei ole sellaista perinteistä suomalaista, josta voisi helposti esim. soseuttaa perunan "samalla kun keittää itselleen", niin en yksinkertaisesti viitsi valmistaa soseita erikseen. Vaikka olisi varmaankin hyvä niin tehdä. Mä olen perustellut sen itselleni sillä, että vauva on saanut ja saa edelleen rintamaitoa, ja että on niin lyhyt aika tuo soseaika ennen kuin voi alkaa syödä samaa ruokaa kuin muutkin. Esikoinen oli aikoinaan huono syömään, ja on jäänyt elävästi mieleen kun keittelin sitä yhtä perunaa, pumppasin sinne maitoa sekaan ja soseutin - ja arvatkaa vaan kelpasiko se... [B]Pienikokoisuudesta[/B] oli täällä puhetta. Suomessa yleisesti ottaen on isoja vauvoja, ja trendi lienee ollut viime vuosina se, että vauvat ovat aina vain isompia kuin ennen. Pieniäkin sekaan mahtuu, mm. meillä, enkä ole ollut siitä koskaan huolissani. Erittäin hyvin kehittyviä ja terveitä ovat olleet kaikki. [B]5kk mitat[/B] oli meillä 6000g ja 62,2 cm. 6kk mitat tällä viikolla otettuna 6360g ja 63 cm (kiinteiden maistelu juuri aloitettu). Suunnilleen samaa rataa ovat nuo aiemmatkin menneet. Esikoisen aikana totuimme siihen, että oli aina ja kaikkialla aina ryhmän pienin. Nyt sitten yllätykseksemme huomasimme, että on ihan "keskivertokoululainen". Ei edelleenkään mitenkään iso, mutta ei pieninkään. [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta sanaa on lauseessa: "Kuinka paljon kello on?"
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
"Yhdysvalloissa republikaanien Donald Trump, 78, on voittanut maan presidentinvaalit"
1 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Tänään koko Suomi liputtaa Donald Trumpin vaalivoiton kunniaksi
6 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Teemu Selänne kysyy meiltä suomalaisilta tärkeän kysymyksen
15 min sitten
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Kamala Harri myönsi Donald Trumpin voittaneen
40 min sitten
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
5.
"Minnesotassa myös somaIijohtajat ovat kuuleman mukaan kehottaneet väkeään äänestämään Donald Trumpia."
Tänään 08:14
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
6.
MAGA2024 🇺🇸🇺🇸🇺🇸
Tänään 08:02
vierailija
7 Viestiä
Aihe vapaa
7.
"Donald Trump on saamassa suurimman osan vaa'ankieliosavaltioista ja siten voittamassa koko presidenttikisan."
Tänään 08:00
vierailija
8 Viestiä
Aihe vapaa
8.
USA presidentinvaalin tulos
Tänään 05:11
Johnny Appleseed
10 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Seksihaluissa on eroja sukupuolten välillä
Started by Johnny Appleseed
Maanantai klo 22:43
Luettu: 842
Aihe vapaa
2.
Setis lienee ainoa mies palstalla, joka on saanut naiseltaan tämän hauskan ja vihjailevan videon. (Ekko ja Alepa voivat sivuuttaa tämän ketjun 🤣)
Started by vierailija
Maanantai klo 00:02
Luettu: 816
Aihe vapaa
3.
Ollaanko me joku Yhdysvaltojen osavaltio?
Started by vierailija
Eilen 08:17
Luettu: 694
Aihe vapaa
4.
"Taloustieteilijöillä on nyt suomalaisille hyviä uutisia"
Started by vierailija
Sunnuntai klo 23:17
Luettu: 584
Aihe vapaa
5.
Trump: ”Minua ei haittaisi, jos joku ampuisi kampanjatilaisuudessa paikalla olevia toimittajia”. Palstan Trump-fanit, onko OK sanoa noin?
Started by vierailija
Sunnuntai klo 23:27
Luettu: 563
Aihe vapaa
6.
Miten oikeasti pärjäisitte pidemmän sähkökatkon yli?
Started by vierailija
Sunnuntai klo 12:23
Luettu: 380
Aihe vapaa
7.
Trumpin onnitteluketju 2024🇺🇸
Started by vierailija
Maanantai klo 20:42
Luettu: 318
Aihe vapaa
8.
Helsingin käräjäoikeus tuomitsi Ousman Ceesayn, 33, viideksi vuodeksi vankeuteen lapsenrai.skauk.sesta
Started by vierailija
Sunnuntai klo 14:42
Luettu: 311
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
Teemu Selänne kysyy meiltä suomalaisilta tärkeän kysymyksen
Latest: vierailija
1 min sitten
Aihe vapaa
2.
"Yhdysvalloissa republikaanien Donald Trump, 78, on voittanut maan presidentinvaalit"
1 min sitten
Aihe vapaa
3.
K/B-komposti
3 min sitten
Aihe vapaa
4.
Tänään koko Suomi liputtaa Donald Trumpin vaalivoiton kunniaksi
6 min sitten
Aihe vapaa
5.
Kamala Harri myönsi Donald Trumpin voittaneen
14 min sitten
Aihe vapaa
6.
Relaatio 1062
14 min sitten
Aihe vapaa
7.
"Donald Trump on saamassa suurimman osan vaa'ankieliosavaltioista ja siten voittamassa koko presidenttikisan."
20 min sitten
Aihe vapaa
8.
Haaveena vauva 2025
Latest: jauhopeukalo
22 min sitten
Lapsen saaminen
Yhteistyössä
Vauvat ja taaperot
Maalismussukat - syntyneet
Bottom