Hei!
Pitkästä aikaa luin Kaksplussaa ja tämäkin ketju oli edelleen olemassa!
Meillä on täällä erittäin omatoiminen kohta kaksivuotias. Kaikki pitää saada tehdä itse ja hyvin onnistuukin asioissa. Mennään selkeästi edellä isoveljeä mutta siihen vaikuttaa varmasti esimerkin lisäksi myös jo yli vuoden kestänyt päiväkodissa olo. Meillä pääsääntöisesti puetaan ja riisutaan itse, syödään itse ja touhutaan muutenkin paljon omatoimisesti. Pojat leikkivät paljon keskenään ja muutenkin heistä on riidoista huolimatta hitsautunut oma tiiminsä. Jos jotain en ymmärrä mitä pikkuveli selittää niin isoveli tulkkaa
. Meillä puhutaan selkeitäkin lauseita mutta myös sitä omaa sekasotkua josta tuskin kukaan vieras saa selvää. Joskus en minäkään mutta tulkki auttaa! Lapset puhuvat kahta kieltä. Välillä sekaisin ja välillä lauseet sisältää vain toista. Kovin toistetaan ja seurataan sekä halutaan osallistua kaikkeen. Mm. ruuanlaittoon ja pyykkihommiin sekä siivoamiseen. Vielä eli pitää nauttia tilanteesta
. Poika on omapäinen, suuttuu helposti ja pitää edelleen huutamisesta. Hermostuessaan voi huutaa ja kiukutella ikuisuuksia... Äkkipikaisia ollaan ja lisäksi erittäin kärsimättömiä. Kaikki mulle ja heti! Tykkää eniten leikkiä duploilla, pikkulegoilla sekä autoilla. Piirtämisestä tykätään mutta useasti myös naama on tussissa... Palapelien rakentaminen jne. ei meillä tällä hetkellä toimi koska siinä on aina pari lisäkättä "näyttämässä". Siitäkös hermostutaan. Ylipäätään se menee niin et vain sama asia kelpaa ja jos toisella on se pitää saada. Ei se yhteiselo siis pojilla ole mitään sopua ja jatkuvaa rakkautta! Useimmiten kaikki leikit päättyy tappeluun eikä syypää useimmiten ole pikkuveli. Vaikka paljon tapellaan niin silti tositilanteissa huomaa sen rakkauden mikä heidän välillään on. Isoveli auttaa ja pikkuveli jakaa jos huomaa isoveljen olevan surullinen. Isoveli tosin ei jaa - kaikki on hänen!
Kolmatta lasta ei tule. Tässä hullunmyllyssä on tarpeeksi. Tykkään olla kotona mutta on ihana aina maanantaina herätä töihin. Aikansa kutakin ja nyt on kiva elää tätä vaihetta. Vaikka aika haipakkaa arki onkin!
Vauva-ajasta muistuttaa enää vaippa. Muuten ei meillä enää vauvaa ole. Vaippa tosin saa ollakin vielä. Minusta on hienoa jos jaksaa potattaa jne. mutta itse tunnustan ettei ole mun juttu. Isoveli oppi itse ajallaan kuivaksi ja nyt alta 4 vuotiaana käy itse yöllä vessassa eikä vahinkoja juurikaan enää tapahdu. Ei ne vaippoihin jää
.
Onnea kaikille joiden perhe on kasvanut uusilla vauvoilla ja onnea yrittäville!