Maalismasut 2009

Zoe-F Ai teilläkin on jo tauti käynyt :( Tulkaahan nyt nopeasti kuntoon. Onkos tämä nyt sitten noroa vai jotain ihan muuta vatsatautia. Tuntuu, että melkein jokainen on sen täältä maaliskuisista jo sairastanut!

Marza 21. syyskuuta on la. Vatsa on jo kasvanut aika tavalla vaikka viikkoja vasta 12. Ja ihan kun olisin jo tuntenut liikkeitä, mutta en usko että se voi olla mahdollista näin aikaisin :/

Synttärionnitteluja kaikille pienille taaperoille :heart:

Työrupeamasta selvitty kunnialla. Olipas tosi ihanaa käydä vähän aikuisten ihmisten parissa tuulettumassa :LOL: Ja bonuksena saan siitä rahaakin :D
Eilen yksi asiakas meinasi töissä käydä käsiksi. Kerkesin justiinsa väistää, olisi tullut nyrkistä suoraan vatsaan :eek: Onneksi sitten kumminkin rauhoittui lähes samantien, ettei kerennyt mitään vakavaa sattua.
 
Heippa taas pitkästä pitkästä aikaa!

On sitten ollu muutama hetki taukoa tästä palstailusta. Hengissä kuitenkin ollaa. Ite oon toipumassa mahataudista ja toivon kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että tauti ei tarttuis Seelaan. Se on nyt onneks hoidossa, ku mä en jaksais sitä hoitaa. Välillä on parempi olo ja sit taas iskee joku kipu kohtaus mahaa. Ei siis mitään suppailuja tai muuta vaan ihan mahatautimahakipua.

Meillä ei synttäreitä oo vielä päästä viettämään vaikka aikaa 1- vuotis päivästä jo on. Aina on joku kipeenä, kummit, me tai lapset. No, ehkä joskus niistä tulee sit ökybileet ku saadaan pidettyä. Onneks kermat ei ihan heti mee vanhaksi tuolla jääkaapissa.

Hampaita on 6. jUstiinsa toissa viikolla puhkes 6 hammas. Miten saatte pestyä hampaat? Seela puree hammasharjaa kun vaan vähän vilauttaa suuhun päin. Antaa kyllä laittaa harjan suuhun mutta ei anna sitä enää pois. Ei viittis väkisin alkaa pesemään ku pitäis vielä muutama vuosi hampaita harjailla.

Seela ottaa jo muutman askeleen ja sit lösähtää pyllylleen. kova yritys on käynnissä. KOvasti selittää omalla kielellään. Äiti ja jotain muuta sanoja tulee jo selkeästi.

Itellä maha senkun kasvaa. Kovin aktiivinen kaveri tuolla mahassa jyllää. ja on taatusti isompi kuin edeltäjänsä. Olo alkaa olla samalainen kuin viime raskaudessa pari viikkoa ennen synntytystä. toivottavasti ei synny nyt ihan vielä.

paranemistä kaikille! :flower:
Onnitteluja 1 vee nassikoilla!
Outius, kiitos uudesta pinosta!
Marsuja siskit: Sä oot kyllä niin aktiivinen, että kateeksi käy. Mä en saa kotona mitään aikaseksi. Seela roikkuu ja itkee jalassa suurimman osan päivästä, siis jos yritän tehdä jotain. Sitten on tyytyväinen kun sen kanssa leikkii ja puuhaa.

Hyvää naistenpäivää itse kullekin naiselle!

täytyy lähteä lepäämään kun olo on vielä sen verran heikko, ettei kärsi kauan olla jalkeilla. Paino on kyllä kivasti huvennu parissa päivässä.

 
heipä hei

Täällä kotiuduttiin OYKS.sta jokunen tunti sitten.
Jenna alkoi pe aamuyöllä oksentamaan ja mikään ei oikein pysynyt sisällä. oli eilen aamupäivällä jo sen verta rento että vietiin päivytykseen ja laittoivat ouluun nesteytykseen.
Oli pikkusta vaille 19h tipassa ja nyt virkku tyttö ja ruokakin pysyy sisällä.
Mutta oli neiti kipeä. Aivan kalpea ja voimaton. Sylissä vaan torkkui.
Monta yötä ,ennyt ihan totaalisesti valvoessa.. josko tämä pikku hiljaa tästä.

Poika on nyt samassa taudissa... viime ma alkoi mies oksentaa ja oli kolme pv:ää saikulla... ja tietty seuraavaks on meikäläisen vuoro :headwall: Että tämmönen talvoloma viikko meillä :whistle:

pyykkikone laulaa tasasen tappavaan tahtiin kun vaan kerkeis kuivua pyykit sitä tahtia ;) vein jo lakanoita ulos tuohon tuuleen että kuivusivat nopeammin.
Mutta nyt tarttee poika äitiä..
 
Terve pitkästä aikaa!

Voimia kaikille vatsataudin parissa taisteleville. Itsekin sairastin sen pari viikkoa sitten, mutta miehet onneksi säästyivät.

Kiitos synttärionnitteluista ja onnea myös kaikille tuleville ja menneillekin päivänsankareille!

Kiva, että ainakin marzalla ja Aplolla oli hyviä ultrakuulumisia.

Keiju: tosi ikävää tommonen esimies. Olisivat vain tyytyväisiä, että olet ylipäänsä palannut töihin eivätkä vaatisi kohtuuttomia.

Mä aloitin työt viikko sitten ja olen ihan fiiliksissä. Tosi kivaa on ollut. Työ on mielenkiintoista, esimies tosi mukava ja projekti varsin rento (ei tartte matkustaa, voi tehdä etätöitä jne.). Töissä viihtymiseen on kyllä vaikuttanut varmasti se, että Velmo on ollut vielä isänsä kanssa kotona, niin ei ole tarvinnut jännittää, miten lapsi pärjää. Tällä viikolla harjoittelevat kyllä päiväkodissa käyntiä ja ensi viikolla hoito alkaa ihan oikeasti. Vähän oli ollut vakavaa poikaa tänään, mutta eiköhän se siitä vähitellen. Aika kiireisiä ja rankkoja on kyllä päivät olleet, vaikka teen vain 6h/pv. En ymmärrä, miten sitä joskus ehtii tehdä täyttä päivää.

Synttäreitä vietettiin eilen. Aikamoista hulinaa oli, kun oli n. 20 vierasta ja 3 koiraa. Hyvin kuitenkin meni ja Velmo oli innoissaan saamistaan lahjoista ja lukuisista viihdyttäjistä.

Misstra + Velmo 1v 1 pv
 
Iltaa!

Kylläpä nyt on tuota vatsatautia liikkeellä. Hurjasti paranemisia kaikille pikkupotilaille, ja isommillekin! Me selvittiin Mimosan kanssa ilman tautia, miehellä oli päivän ripuli eikä muuta. Monillahan on tullut ekaksi pari päivää tavaraa molemmista päistä, ja kaupan päälle vielä kunnon nuhakuume. Me alettiin syömään heti maitohappobakteereja, kun mun sisko alkoi oksentaa, joten oliskohan niillä ollut vaikutusta.

Mukava kuulla että marzan ja Aplon tulokkailla on kaikki hyvin :) Ja mutykin jo noin pitkällä, että potkut tuntuu, vau :D

marzalta piti kysyä, että minkälaisen tatuoinnit olet ottamassa sitten joskus?

Hampaiden pesu on meilläkin pitkälti harjan pureskelemista, mutta yleensä saan sutaistua hampaat edes jotenkuten kelvollisesti. Annan Mimosan myös itse ottaa harjan käteen, jolloin typy yrittää alkaa pesemään mun hampaita :LOL: Tänään oli puhjennut viides hammas, ainakin kaks on vielä tuloillaan.

Aplo hui, minkälaista työtä sä teitkään? Onneksi ehdit väistää!

Me ollaan miehen kanssa jääty ihan koukkuun tuollaiseen lautapeliin kuin Dominion. Tai se on oikeastaan sellainen Magic-tyyppinen korttipeli, ostin sen miehelle joululahjaksi ihan sillä perusteella, että se oli valittu vuoden 2009 aikuisten peliksi. Yhden kaveripariskunnan kanssa ollaan sitä tahkottu nyt monena iltana. Toinen ihan mielettömän hyvä peli on Carcassonne, ollaan ostettu siihen lisäosiakin ja pelikertoja on kertynyt varmaan lähemmäs tuhat (miehellä varmaan ylikin, kun sitä voi pelata myös netissä). Meillä kun ei ole telkkaria, niin täytyy keksiä jotain ajan tappamiseksi. Mimosa touhuaa mukana, sekoittaa kortteja ja paukuttaa pelilaatikkoa :D

Meillä olis keskiviikkona Mimosan 1-vuotisneuvolakin. Kävin tänään hakemassa apteekista Mimon a-hepatiittirokotteen, saa sen sitten silloin. Me lähdetään ensi viikon lauantaina kahdeksi viikoksi Thaimaahan, vähän lomailemaan ennen kevättä, kun miehellä alkaa työt. Näillä näkymin miehellä olis kolme hommaa, eli käytännössä ei edes viikonloppuvapaita ehdi pitämään. Sadepäivinä jää sitten tietty kotiin, kun ei linnut ja ötökät lennä normaalisti. Onneks on sentään työ, joka ei tunnu työltä, ei kukaan muuten jaksais toukokuusta syyskuuhun painaa duunia miltei kokonaan ilman vapaapäiviä. Ja kyllä tuo sen tiesi alaa valitessaan, että kasvukausi painetaan hommia jotta talvella saatais voita leivän päälle. Vähän sama homma kun nyt tänä talvena on ollut auraajilla, aika paljon on saanut duunia painaa yötä myöden...

Töihin palaajia kadehdin kyllä vähän salaa :ashamed: Musta on ihana olla kotona, mutta tää talvi on kyllä ollut vähän raskas kun mies on ollut kotona turhautuneena kun ei ole ollut mitään töitä ja tosi huono lintutalvikin, se kaipais niin jotain tekemistä (oon kyllä kovasti ehdottanut sellaista suursiivousoperaatiota, olis saanut toteuttaa ihan yksin, muttei jostain syystä kelvannut? :eek: :D ). Ehkä tää kesää myöten alkaa mennä ohi, mutta just nyt mulla on NIIIIN kauhea kaipuu koulun penkille, että jos tää jatkuu, mun täytyy varmaan käydä tutkituttamassa mun pääparkani :LOL: Pääsykoekirjan olen nyt lukenut kahdesti, huhtikuussa alkaa kunnon pänttäys!

Tälläinen pläjäys tällä kertaa, nyt pelaamaan ylläri-pylläri.... DOMINIONIA!

upupa ja Mimosa 1v
 
:D huomenta! Tääl se ollaan mahatauti voitettu! Eile pääs Emppu piiiitkästä aikaa ulos nukkuu,ensi oli se flunssa ja sit toi oksennus,ni enhä uskaltanu laittaa vaunuhi nukkuu ku tienny millo reppana oksentaa. Ja Minnikii pääs pihale leikkii =) Mies vielä eile kävi veskissä mut kyl senkii osalta jo on tauti voitettu :) kouluun lähti aamulla.
Voimia teille kaikille jotka taistelee pöpöjen kans :hug:
Ja :D onnittelut 1 vuotiaille! :flower: :heart:
Ens viikolla valmaan siirretään yläkerrasta sohva alakertaan ja toisin päin..pitäs päällystää se mikä tänne yläkerran olkkariin tulee :D tahtoo kangas kauppaan! Tykkeen kyl tosta divaani sohvasta joka on nyt tässä olkkarissa..mies haluis et se menis lastenhuoneesee ja se toinen tänne olkkariin..tosiaan siinä toisessa on parempi istuu.. :LOL: että sillee!!! Sen siirron vois kyllä tekasta heti jos vaa jaksasin kantaa..voi olla et muute jaksasin..mut miun selkä..se on kippee.. :| ..ja sit viel toi miun käsi..siin napottaa semmonen ganglio :| No mutta ei anneta häiritä.. :) nyt ettii toinen kuppi kaffetta!
Moroloiskis vaan ja hyvvee päivän jatkoo! :flower:

terkuin Marsu ja siskit
 
paljon vointeja vatsatauti potilaille :hug: on se siten hirvittävä tauti ja tuntuu että kaikki sen taitaa sairastaa.
täälläkin pikkuhiljaa on kaikki tutut sen saanut. eilen olin hierojalla ja lopetettiin kesken kun hälle tul huono olo. tänään puhuttiin puhelimessa niin oli sitten muutaman tunnin päästä oksentanut :/
ja sitten paljon onnea kaikille 1-vuotta täyttäneille :flower: ja samalla tuleville synttärisankareille.
aplo onneksi kerkesit väistämään huh :eek: millaista työtä teet?
upupa oikein ihanaa reissua teille. nauttikaa lämmöstä =)
käväsin tänään lasten kanssa lääkärissä taas kun ei millään flunssa helppaa.
tytöllä oli kaikki kunnossa. tukkosuus voin kuulemma kestää todella kauan.
jerellä rohisi todella paljon keuhkot ja sai antibiootti kuurin. jospa nyt pikkuhiljaa rupeisi tuo yskäkin helpottaa. saadaan mennä illalla ennen kun jere menee nukkumaan niin tuohon lähelle tk:lle hengittää sitä höyryä mikäli tuntuu että henkeä ahistaa. ihan kiva niin ei tarvitse lähteä turkuun asti (meiltä noin 30km).
kyllä tässä on tullut valvottua taas pidemmän aikaa että jos vielä töissä tarttis käydä niin olisin varmaan aivan loppu.
 
Kaa
Taustapalstailija täällä hei...

mukana yhä ollaan vaikkakin melko taustalla. Ei oikein koskaan muista kirjoitella, vaikka ahkerasti lueskelenkin kirjoituksianne.

Vihville paljon onnea ja tuuria raskaushaaveisiin!

Sairastaville pikaista paranemista. Meillä vatsatauti (molemmista päistä) sairastettiin vajaa kuukausi sitten... hehkeätä oli. Nesteytin pojan kotona, vaikka päivystykseen olisi varmaan pitänyt lähteä... hyvin parani ja nesteytyi kuitenkin kotonakin.

Upupa oli käynyt hakemassa uutta väriä ihoonsa. Voi, kun minäkin pääsisin... nyt tämä raskaus "sotki" taas sen suunnitelman. Mutta enhkä sitten ensi syksynä. Jotain lapsiin liittyvää voisi kuvailla (aivan kuten m a r z a :kin oli hieman suunnitellut).

Muty kyseli hampaiden pesusta. Meillä hampaiden pesu onnistuu hyvin, on aina onnistunut. "Vanhana koirankouluttajana" olen opettanut pojalle "käskyn" ("Hampaat!") jolloin poika aukaisee suunsa ja antaa hyvin pestä hampaansa. Sen jälkeen kun olen itse pessyt häneltä hampaat, annan vielä pojan itse pestä hieman hampaitaan... eli pureskella harjaa ja tonkia sillä poskiaan.

Upupalle ja perheelle oikein ihanaa matkaa!

Ja sitten omia kuulumisia:

Työt aloitin pari viikkoa sitten ja kaksi-vuorotyötä teen tällä hetkellä. Ihan tervetullutta vaihtelua kyllä on ollut ja kotiin on mukava palata. Ainut miinuspuoli tuossa on jatkuva fyysinen väsymys. Työ on sen luonteista, että energiaa kuluu ja kroppa väsyy. Mutta töissä käyntiä en lopeta, on se niin hyvää vaihtelua kotielämään (joka kyllä myös on mieluista, ei siinä mitään).

Hampaita poitsulla on nyt 7 kpl, uusia ei ole ihan heti tulossa. Ei ainakaan missään tunnu hampaanalkua.

Kävelemään poika lähti noin viikko sitten. Oli kyllä kävellyt tuetta jo jonkun viikon sitä ennen, mutta vain houkuteltuna. Viikko sitten lähti itse kävelemään ilman mitään erityistä syytä. Suurin osa matkoista kyllä vieläkin kontataan, mutta kävelyaskelia otetaan monesti päivän aikana, matkaa on aina sellaiset kaksi-viisi metriä kerrallaan.

Kiipeily on ollut myös kova sana viime viikkoina. Joka paikkaan pitäisi päästä kiipeämään, mitä ylemmäksi, sen parempi. Riskaabelia, mutta hauskan näköistä.

Puhe on lähinnä sitä tavujen toistelua. Muutamia tiettyä asiaa tarkoittavia sanoja kyllä on, mutta ei mitään varsinaista puhetta.

Synttärit on parin viikon päästä. Pidetään ne perhepiirissä ja itse ajattelin tehdä tarjottavat. Jotain pinetä kivaa, ei mitään suurta juhlaa kuitenkaan.

Uusi raskaus on mennyt ihan hyvin, pieniä kremppoja lukuunottamatta. Rakenneultrasta tuli hyviä uutisia, kaikki rakenteet olivat kunnossa ja sikiö vastasi viikkojansa (noh, pari päivää vanhempaa, mutta silti). Istukka vaan aiheutti päänvaivaa ja siitä onkin seurantaa tiedossa lähempänä 30 raskausviikkoa. Ja sekin saatiin tietää, että pikkuveli on meidän pojalle tulossa. :heart:
 
Heips! Miun kirjotus sit katos jonnekkii.. Tänää tyssit heräs seiskan jälkee. Empulle ei oo kokopäivänä ruoka maistunu. Ymmärränhä mie sen et kipeenä ei sapuska maistu,mut eihä toine ennee kippee oo.Eilenkää ei hyvi maistunu. Mikähä siin on..
Ulkona kyl näyttää niin mukavasti aurinko paistavan et sinnehän se täytyy lähtee. Emppu ei oo vielkää päikkäreitä nukkunu vaikka nii aikasi heräs..
Hampin pesut sujuu oikeen hyvin,ensi pesasen mie ja sit Emppu nakertelee ite :D
Mut nyt pihale ku koko päivä ollaa napotettu sisällä..mars matkaan!
Hyvät päivän jatkot!

t. Marsu ja siskit
 
Nopsasti vaan 1-vuotisneuvolakuulumiset, suluissa 10kk mitat

9030g (8000g)
76cm (72cm)

Hienosti Mimosa näytti neuvollatädille taitojansa, pinsettiote lähinnä tsekataan ja sitten kartotetaan muita taitoja. Kaksi rokotetta sai (toinen siis se itse hankittu hepatiittirokote) ja nyt on neiti ihan väsynyt, kiukkuinen ja kuumeinen. Onneksi muistin samalla apteekkireissulla, kun ostin rokotteen, ostaa myös suppoja.

upupa ja Mimosa 1v
upupa
 
Huomenta kaikille! Tyssit heräs tuossa puol 8 aikaan ja siin samalla mies saateltiin halien ja pusujen kera kouluun :heart: Nyt täs aamukaffetta hörpin. Mummon synttärit on perjantana,mennään miehen vanhempien luo viikonloppuna yökylään. Voisinkii kohta askarrella korttia :) tykkeen hirveesti askartelemisesta! Minni sit saa piirrellä siihen kuvia,ja nykyään ne on semmosia pääjalkasia :D :heart:
Nyt tyssit kattoo aamun lastenohjelmia. Kohta tekasen mikrossa mannapuuroo.
Ja selvis muute se Empun syömättömyyski! Hammas!!!! Kuudes hampi puhkes eile =)
Eilen oli oikee mukava käyvvä pihalla leikkimässä =) molemmat tyssit otti pulkka kyytiä. Minni halus päällesä muovi pussin :heart: kiipes penkan päälle ja laski alas =) ja taas uusix!
Voimia kaikille pöpöjen kans painioille :hug:
Mukavat päivän jatkot! :flower:

t Marsu ja siskit
 
Heipä hei vaan kaikille!

Täällä on ollut sellaista hulinaa viime kuukaudet etten ole ehtinyt tänne kirjoitteleen. Sopivaa väliä ei oikein ole ollut että ois saanu rauhassa syventyä kirjoittelemaan! Päivittäin kuitenkin oon käynyt lukasemassa teän kuulumisia! :)

Ensiksi paljon onnea kaikille jo 1-vuotta täyttäneille :flower: Ja kävelytaidon oppineille :flower: Ja vielä kaikille muillekkin hienoja taitoja saavuttaneille :flower: Ainakin Siiri oli oppinut konttaamaan!!!! Hienoa ja onnea! Niin ne vain nämä meän hitaammatkin "vauvat" oppii samat koiruudet kuin kiireisimmät ja yhtälailla pitää äitit kiireisinä :LOL: Jälkikäteen voi vaan todeta, että hyvä että oli pidempään rauhallista ;)

Meillä Saaga ei vielä kävele, ja musta tuntuu että on vielä aika kaukana, kun ei vielä seiso ilman tukeakaan. Eli luulen että saa tasapainoa vielä karttua aikalailla lisää ennenkuin kävelyharjoitukset voi alkaa! Meillä kyllä kävellään PALJON tukea vasten ja taaperokärryillä. Jokapaikassa seisotaan ja tutkitaan/puretaan paikkoja. Kovasti puhetta harjoittelee ja osoittelee mielenkiintoisia juttuja ja yrittää nimetä. Viimeaikoina selvästi on lisääntynyt se että yrittää sanoja toistaa perässä. Ja odottaa naama veikeänä että menikö oikein :D Sitten kun sanoo että"Hienoa Saaga" niin johan vain toistaa sen sata kertaa samaa sanaa ja hihkuu innosta :D Suloista :heart: En oikein tiiä lasketaanko Saagan sanoja vielä sanoiksi, itte en vielä laskisi, mutta osaa sanoa lamppua "mp-pu"ksi ja kato (tai täsä) on "ta-to", isi tulee jotenkuten ja pappa ja mummu. Mutta Äitiä ei vaan kuulu :ashamed: Ja ku kysyy missä äiti niin yleensä kattelee ihan muualle... :| Joskus tosin mua ja oikein naurun kanssa... Kaikki muut neiti kyllä jo tunnistaa, mut jospa se äitikin jostain löytyis joskus :LOL: Olen lohuttanut ittiä sillä ajatuksella et jospa se neiti pitää äitin läsnä oloa niin itsestään selvyytenä että ei viitti sitä osotella :snotty: :heart: :LOL:

Sairasteltu ollaan täälläkin heti ku työt aloitin (Saaga ei itte ehtinyt hoidossa käydä, niin en voi syyttää hoito tautien alkamisesta :D )Ensin oli kurkunpääntulehdus ja heti perään ja osin yhtäaikaa se rotavirus... Oli kyllä pieni niin lujilla niiden tautien kanssa että voin suositella kaikille että OTTAKAA ROTA-rokote jos saatte valita?! Meillä neiti kun ei ole koskaan ennen mitään tautia sairastanut niin olin ittekkin aivan huolesta soikeana koko sairastelu pätkän, mut nyt onneksi jo kuukausi saatu olla terveenä taas :) Pientä nuhaa tosin nyt näyttäis olevan, mut toivotaan ettei pahemmaksi käänny!

Sairasteluista tuli mieleen... Kun Danjuska puhuit joku aika sitten että olit aloittanut Jennalle homeopaattiset lääkkeet johonkin ja sitten vähän ajan sen päästä oli ilmestynyt taas pahempia allergia oireita (jotain vesikellukoita) niin voiko olla että ne homeopaattiset lääkkeet eivät sovi Jennalle, oletko lääkärille niistä puhunut? Ittehän en yhtään tiiä millaisia on homeoppaattiset lääkkeet, mutta hieman epäluuloinen olen niitä kohtaan niin mietin vaan että voiko niille olla yhtälailla allerginen/ettei ne sovi ku ihan tavan lääkkeetkin? Onko niitä tutkituu paljon lapsilla? Enkä todellakaan millään pahalla sano enkä tuomitse, mut mietin vaan ja ihan uteliaasuudesta kyselen :)

Meillä tosiaan Saaga on nyt tammikuun lopusta asti ollut hoidossa noin 1-3 päivää viikossa. Monesti ei tarvisi olla yhtään päivää, mut en halua että tulee pitkiä taukoja hoidossa että neiti tottuisi siellä olemaan. Niin Saaga on käynyt vähintään yhden päivän viikossa hoidossa. Hyvin on mennyt. Itkuhan se tulee kun äiti sinne jättää, mut kuulemma kun oven suljen niin rauhottuu ja lähtee isompien matkaan leikkiin :) Saaga on oivaltanu muutenkin tuon hoitohmman oikein, se nukkuu aina kärryissä 3-4h päiväunet, syö, leikkii vähän ja nukkuu toiset 1h unet jos ei ole ehitty sitä ennen hakea. Kotona sittten jaksaa olla hereillä illan ja leikkiä äidin ja isin kanssa :) Raskasta se alkuunsa olikin kun töiden päälle vielä piti jaksaa olla skarppina ja leikkiä neidin kanssa, mut kaikkeen tottuu, nykyään väsy iskee vasta kun neiti menee nukkumaan, siihen asti sitä jaksaa touhuta niinku tavallisena päivänä kotona :)

Mut nyt tulta tyvär taas huutelee, eli on vissiin ekat unet vähän taas lyhyenlaiset :) Kirjoittelen taas kun päästään omaan kotiin! Ollaan tosiaan asuttu nyt 3kk mun porukoitten nurkissa pohjois-pohjanmaalla kun on odoteltu että päästäis omaan uuteen rivitalokolmioon muuttamaan. Nyt sitten huomenna käydään vähän seiniä siellä maalaamassa/tapetoimassa ja lauantaina haetaan muuttokuorma Rovaniemeltä ja sunnuntaina åitäis jo päästä uuteen kotiin muuttamaan!

Kiva kuulla kaikken uudelleen raskaana olevien kuulumisia, hurjan nopeasti tuo aika menee! Kaa:lle onnea hyvistä ultra kuulumisista ja tulevasta pojasta :) ja toivotaan ettei istukka aiheuttaisi enempää päänvaivaa! oliko se jotenkin huonossa paikassa/irronnu kun sitä vielä kontrolloidaan?

Voimia kaikille sairasteleville! :hug:

Nyt lähen lämmitteleen ruokia ja valmistautuun töihin, onneksi on sht lyhkänen päivä tänää :)

-Viola ja Saaga 1,5viikon päästä 1-wee :heart:

ps. upupaepops ja Kaatuska täällä kans yksi neiti joka sai riihipeikon mekon kuvauksiin/synttäreille! On ne vaan nIIIIIIIIIIIn ihania, että... Kiitos upu.. vinkistä samasta paikasta tilasin violetin pellava mekon missä pieni ruusu edessä ja ihana pitsi nauha vartalon ympäri :heart: Siirin mekko kuulosti hyvin samantapaiselta, mutta eri kankaasta :) Saagalle mekko ja väri sopi kuin nakutettu!!!!
 
Viola mukava oli kuulla teistäkin pitkästä aikaa!!! Se on ihan totta, että ei yhtään harmita Siirin myöhäinen liikkeellelähtö - nyt saa aina huhuilla ja ihmetellä, että mihin se on pyhkässy ja mitä tekemään... Mun ollessa harrastamassa tiistai-iltana Siiri oli kiertänny äitiä etsimässä kaikissa huoneissa huudellen äitiä ääneen :heart: Meillä on nyt Siiri noin kuus viikkoa osannu tuon äiti-sanan sanoa ja paljon sitä käyttää. Muita oikeita sanoja on tullu vain joitain yksittäisiä kertoja (isi, iti, pakka, kakka). Paljon käytössä olevat tavut ovat nam-nam ja mam-mam.
Upeeta, että pääsette tulevana viikonloppuna muuttamaan! Tuntuu varmaan ihanalta toisten nurkissa pyörimisen jälkeen. Onnea uuteen kotiin!

Kaatjuska ja Siiri 11,5 kk
 
moikka

täällä aletaan vihdoin saada tauti voitettua..
johan tuota on 1,5vk kestänytkin.. ensin sairasti mies 3pv.. sitten viime pe alkoi jenna oksentamaan ja sunnuntaina poika.. mulle iski sitten eilen kuumeen.. Meni kuitenkin päivässä ohi ja tänään ollut vaan aamulla pientä heikotusta, mutta nyt ei enää mitään hätää :) Eilen oli kyllä lähellä etten itsekkin alkanut oksentamaan, mutta sitkeästi sellaista geeli juomaa otin niin ilmeisesti auttoi.

Jenna alkanut vasta nyt osoittaa kunnolla toipumisen merkkejä. Tänään jopa syönytkin jotain, eikä ole koko aikaa vaan nukkunut. Viikko raukalla melkein menikin. Ei tosin vieläkään ihan oma itsensä.. sellainen hiljaisen tuumivainen ja vakava.

Sanoista.. täällä ei jennalla tule vielä mitään sanoja. omaa kieltään sepostaa ja matkii kovasti.
Tukea vasten nousee ja seisoo tuetta pieniä hetkiä.
Kovasti osoittelee kaikkea ja selvittää, mutta ei oikein ymmärretä aina että mitä :D

Viola: Onneksi teillä alkanut sairastelu helpottaa.
Joo en toki pahalla ota ;) saa sitä kysellä ja eihän epäilykään pahasta oel.. itsekkin alussa olin hyvin epäluuloinen ja epäröivä.
Itse olen noitten homeopaattisten suhteen ihan "vasta-alkaja" ja kovinkaan en niistä vielä tiedä, mutta kaverilta olen tietoja kysellyt ja opetellut .. tuota en muuten edes tiedä voika homeopaattisille lääkkeille olla allerginen, mutta pitääpä ottaa siitäkin selvää ;)
Mutta Jennan tapauksessa en usko sitä, koska samoilla homeopaattisilla aineilla parani myös Jennan korvatulehdukset jotka aikaisemmin kiusasivat.
Ennemminkin uskon että tuo maitoaltistus räjäytti pahempaan päin noita allergioita.

Eilen myös soitin eräälle homeopaatille että onko antaa neuvoja tytön olon helpottamiseksi.. hän antoi neuvoja ja antoi muutaman aineen nimen mitä antaa.. en sitten tiedä auttoiko ne oikeasti, vai oliko vaan sattumaa että typy alkoi voimistumaan, mutta selvästi parempi ollut tämän pv:n.

Outius: Täällä mennään vielä toppahaalarilla, mutta kunhan säät lämpenee ja lumet alkaa hävitä niin sitten välikausihaalari ja esim. villahaalari vielä tarpeen mukaan alle, koska onhan se maa vielä kylmä.
Meillä on käytössä vanha äp:n toppahaalari niin ei pidä kosteutta ollenkaan.

Upupalle ihanaa reissua!!

Meitlä sitten tosiaan kissa lähti :/
En tiedä johtuuko siitä että Jenna ei ole oikein mitään syönyt nyt viikon aina ( mikä mahdollisesti ärsyttäis ihoa ) vai johtuuko tosiaan siitä kissasta, vaiko vähän kaikesta, mutta neitin iho paljon parempana.
Eilen kun jaksoi hiukan konttailla lattialla niin heti alkoi käsiin nousta punaista ihottumaa ja kutista.. on mennytkin sitten aika pestessä pehmoleluja, olohuoneen maton vaihdoin, sohvat jynssätty jne että saataisiin koti mahdollisimman puhtaaksi kissan karvasta.

juuh.. tyttö nukkuu jo täyttä häkää.. jos lähtis miehen kanssa saunaan. Poika lähti tänään mummolaan.. edes vähän reissuta lomalla.
Tuntuu pahalta poitsun puolesta kun oltiin suunniteltu loman ajaksi kaikkea hauskaa mutta mennytkin sairastaessa :( Jennan kans kun torkuttiin eilen illalla sohvalla niin kävivät iskän kanssa elokuvista ja oli onneksi innoissan :)

danjuska ja jenna
 
Kaa
Viola: istukka on ihan kiinni kohdunsuussa, ja kontrolli on sen liikkumisen tarkistamiseksi. Suurin osa liian alhaalla olevista istukoista kyllä nousee ylöspäin, toivon niin käyvän nytkin. Alatiesynnytys kun on toiveena.
 
Hellurei! Tuossa askarreltiin mummolle kortti Minnin kans. Eile pähkäilin vaatteitten kaa,,ja oon koko aja ollu iha siinä luulossa et se on Minni joka tarvii lumien sulettuu jonku puvun,ni eikä mitä ku se on Emppu. Ei oo Minniltä jääny pienex 86 tai 92 kokosta pukuu. 80 löytyy mut se ei pitki mahu. Maanantaina lähetäänki mummin elikkä miun äipän kans kiertelee kauppoja, ja mummi ostaa puvun Empulle synttäri lahjax. Varmaanki kax osanen,koska on tarkotus et Emppu käyttää sitä myös syksyllä. Minnille sopii noi mitä on ni nyt kevääx, uskosin ainakii. Ja kattoo sit syksyllä uusix et tarviiko jotai hommata. Oisha se uus kiva Minnillekkii,mut kyl mielellää käytän edelliset nii pitkää ku vaa mahollista.
Millasias vaatteita työ ootte lapsosille aatellu? joku kyselikii ideoita =)
Emppu lopetti imuttamisen,joten vien sen nukkuu. Ja sit pakkaus puuhiin.
Päivän jatkot! :flower:

Terkuin Marsu ja siskit
 
hyi että mitä se mittari aamulla näytti -18 :eek: ja kevät pitäis olla tulossa.....
onneksi päivällä pitäisi olla alle 5 astetta.
viime viikolla oli 1-vuotis neuvola ja tässä mitat (suluissa edelliset 8kk)
painoa 12 630 (12 870)
pituutta 82 (76,5)
paino oli reilu 200g tippunut mutta empä ihmettele kun jere on ollut jatkuvasti kipeenä ja sitten oli vielä se vatsatauti. nyt mennään 3kk päästä painokontrolliin.
meillä rupee lapset jo olemaan parempaan päin. nenät enään vaan tukossa.
itsellä jo viikon verran tehnyt flunssa tuloaan mut ei vaan millään meinaa tulla.
mahtaa tulla kiva megaflunssa kun se sieltä tullee.
täällä kanssa mietitty mitä pistää päälle kun päivällä jo paljon lämpimämpää mutta toppapukua olen vielä pitänyt.
ostin jerelle reiman välikausipuvun ja fleesepuvun minkä saisi sinne välikausipuvun alle.
jos kohta rupeisi niitä pitämään.
talvikengätkin jerellä on mutta ei niitä saa hänen jalkaan. on myös sellaiset välikausikengät mitä ollaan pidetty nyt jalassa että oppii niilläkin kävelemään.
ihanaa kun kesä tulee niin ei tarvitse sitä vaatetta niin paljoa =)
nyt hetkeksi siivoilee kun jere nukkuu ja tyttökin kerhossa.
 
Heippa!

Meillä näyttää toi 1v olevan maaginen ikä, ku tähän asti on selvitty ilman mitään sen kummempia tauteja, ja nyt on sitte perä perään eka noro ja nyt joku ihme limaflunssapöpö :( täytyy toivoa ettei kauheen pahaksi äidy, vähän kylmää ku oon yksin pari vuorokautta kotona lapsen kans ilman autoa.

1-vuotisneuvola oli meilläkin viime viikol, mitat oli
10710g (9320g)
80,5cm (75cm)
eli paino edelleen juuri ja juuri ettei aleta huomauttelemaan :) mut onkos tuo mikään ihme et pysyy soukkana, ku koko aika juoksee johonki suuntaan. Purkkiruoista tuli sanomista, että ku kyllä pitäis tehdä itse ruokaa, ei sellasia purkkeja koko ikäänsä voi syödä... Ihanko totta, ja mä ku olinki jo ihmetelly et mistäs vuoden päästä niitä ostetaan ku loppuu asteikko :kieh: ja tottakai meidän aamumaidon juomisesta ja tutista huomautettiin myös. Maidosta totesin etten jaksa nähdä vaivaa yrittää nyt sitä väkisin pois, kun jos pääsen toukokuun alusta töihin, niin herätys siirtyy automaattisesti niille nurkille kun nyt herätään maidon perään.

Valokuvalla käytiin, tällä viikolla pitäis saada koevedokset. Meillä päällä oli ihan farkut, harmaa neulepaita ja valkoinen kauluspaita siellä alla sekä jalassa ensiaskel-Reinot :D Aika vauhti oli pojalla päällä sielläkin, toivottavasti nyt ees pari hyvää kuvaa tulis.

Pyydän anteeksi, koska olen tosi huono kommentoimaan muitten juttuja, mutta on tosi kiva lukea niitä. Kiitos siis vertaistuesta :flower: , jota livenä mulla ei pahemmin ole

Agda ja flunssainen pikkujätkä
 
Moikka!

Voi, onpa täällä ollut paljon mahatautia liikkeellä. :( Tsemppiä ja paranemista, niille jotka edelleen on sairauden kourissa. Me ollaan ainakin toistaiseksi säästytty mahataudeilta, mitä kyllä tuntuu olevan tosi paljon liikkeellä.

Upupa, oon niin kade kun pääsette reissuun. :D Muistanko väärin et olitte reissussa syksylläkin vai olikos se joku muu? Kyselit myös tuosta tatuoinnista. Mulla olis tarkoitus tatuoida lasten nimet nilkkaan. Olen sunnitellut semmoisen köynnöksen kiertävän nilkkaa ylös ja siihen eri kohtiin lasten nimet. Ei sït haittaa tuleeko niitä lapsia 3 vai 10. :LOL: Ja nimet olen ajatellut tatuoida niin, ettei niistä välttämättä saa selvää, ellei tiedä mitkä lasten nimet on.

Aplo, meillä ei sit kauheesti ole eroa la:ssa. Mulla la 1.10. Ja mukavaa kun ultrasta sait kivoja uutisia. =)

Kaa; teille tulee sinne sitten oikein kunnon ukkovalta. :LOL:

Meillä kävi tytön 1-vuotissynttäreiden kanssa niin, ettei saatu mitään paikkaa varattua. Seurakunnan kaikki tilat tässä lähellä oli varattuna, eikä viitsitä vuokrata mitään kallista paikkaa. Päätettiin sit ettei pidetä sen kummempia synttäreitä. Sunnuntaina juodaan mummulassa kakkukahvit, leivon prinsessakakun ja kummit kutsutaan sitten joskus muulloin kahvitteleen. Vähän harmittaa mutta kun ei ole mitään paikkaa mihin kutsua vieraat niin eihän sille mitään voi. :|

Agda, mua sitten ärsyttää kun neuvolassa puututaan siihen miten äiti lastaan kasvattaa. Musta se on ihan sama saako lapsi purkkiruokaa vai itsetehtyä, imetetäänkö vai annetaanko korviketta. Se on jokaisen äidin oma päätös ja neuvolan kuuluisi sitä tukea, eikä alkaa paasaamaan äidin valinnoista. Pistää oikein vihaksi sun puolesta. :kieh:

Mä olen edelleen käyttänyt likalla toppapukua, mutta olen vähentänyt vaatetta sieltä alta. Nyt laitan vaan bodyn, pitkähihaisen paidan ja gollegehousut toppapuvun alle. Ja on ollut vissin hyvä, kun tyttö ei ole ollut hikinen eikä kylmältäkään tuntunut.

Nyt meen juomaan kupposen kahvia. ´

marza
 
pikaseen lukemassa. Meillä on ilm. RS-virus Kallella. Kuumetta, yskää ja limaa niin että raukka välillä oksentaa kun yskii sitä limaa pois. Petivaatteet on menny kerran päivässä vaihtoon. Ja kaiken hyvän lisäksi meitsi on yh:na vielä huomisiltaan asti :headwall: :headwall:

Kommentoin kunhan jaksan :ashamed:
 
moikka

Riksulle hurjasti jaksuja ja Kallelle pikaistaparanemista! :hug:

Agda: Siis mitä aamumaidosta sanoivat? entä tutista?

Meillä näyttää siltä että Jennalta ei saa pulloa vielä lähimainkaan pois.. tai jos ottaa pullon pois niin siihen loppuu sitten nutrilon soijan meno... Tästä sanoin lääkärille niins anoi että anna vaan pullosta. Mutta ei tainnut tajuta minun pointtia, että en minä nyt 2v asti halua pullosta toista juottaa. Kunhan on 1vuotiaana kontrolliaika niin otan asian puheeksi ja josko saatais kokeilla kauramaitoa ( jos kaura alkaa siis sopia ) ja käytäis ravintoterapeutilla ( vai mikä se nyt olikaan.. ) Tuohonkin lääkäri sanoi että eipä siinä oikeastaan muuta ole kuin antaa sitten vähän enemmän lihaa ruuan seassa. Ja kun tuo soija maito on aivan järkyttävän makuista :x ihmettelen miten tyttö yöipäätään sitä suostuu syömään :x

Poika lopetti itse pullosta juomisen 10kk:n ikäisenä. Jennalla en pidä mitään kiirettä juuri tuon maidon menekin takia.
Tutista jos koitettas vierottautua kesällä, viimeistään sitten syksyllä kun jään taas kotiin. Tosin ei ole tutti onneksi koko aikaa suussa. Nukkuessa pääasiassa tarvitsee.

Tänään annoin taas lusikan tytölle käteen ja kappas kummaa, tiesi mitä sillä tehdään :eek: :D Tosin ei osannut itse ottaa lastia vaan tömpsäytti lusikan aina lautaselle, äiti teki kuorman ja se vietiin sitten suuhun ;) ja välillä piti vähän ruuan koostumusta toisella kädellä lusikasta varmistaa :whistle: :LOL:

Marza: Toivottavasti säästytte jatkossakin mahataudeilta!

Outius: Meillä kans tyttö kyllä kova äänisesti ilmoittaa jos pullo ei ole heti käsissä kun sen näkee.
Tapoja on varmaan monia tuon kiukuttelun suhteen, mutta itse jos kiellän jostain ( Jennaa pitää kieltää joskus 10krt ja toisinaan silloinkin vaan nauraa :whistle: :ashamed: ) niin se on myös ei. Kokeilen houkutella puuhailemaan jotain muuta tai keksiä jotain "kiinostavampaa".

kello taas hurahtanut ihan yks kaks. Hetkeksi telkkarin ääreen ja sitä myöten nukkumaan. Tullut taas paha tapa että pitää olla nenä kiinni kirjassa ja siinähän se aika vasta rientääkin :eek:
 
Huomenta!

Ensiksi pahoittelut kun ei ole ehtinyt kirjoittelemaan. Aika vain lentää siivillä ja kun käy vielä töissä niin iltaisin on vain hetki aikaa perheelle.

Kamala kun tuo aika juoksee nopeaa. Vasta omakin tyttönen syntyi ja nyt jo viime viikolla tuli vuosi täyteen. Edelleen työn ohessa imetän mutta tarkoitus olisi vähitellen lopettaa tämä mutta tyttö ei tee sitä mitenkään helpoksi. Ei suostu juomaan maito ollenkaan vaan sylkee maidot suusta pois. Kova väsytystaistelu tuolossa.

Viime viikolla onneksi oli loma ja nyt pari viikkoa töissä ja sen jälkeen viikon loma jälleen. Noita kertyneitä lomia äitiyslomanajalta pitäisi käytellä pois.

Mies on viihtynyt tosi hyvin kotona tytön kanssa ja hyvin niillä menee. Mutta kohta sitä pitää ruveta päiväkotihakemusta tekemään kun elokuun alussa on tarkoitus laittaa tyttö hoitoon ja isä takaisin töihin. Huomasin vain että päiväkotimaksu on jo ihan järkyttävän suuri! Elokuun alusta nousee 254 euroon.

Tyttö oppi 10kk:en iässä viimeinkin syömää tuttia! Jee! Yöt sen jälkeen on muuttunut paljon levollisemmiksi ja ei nouse pitämään tunin mittaisia huutokonsertteja. Ja muutenkin saa rauhoitettua väsyneen lapsen tuon tutin avulla.

Neuvolassa käytiin ja mitata olivat:

Paino: 9.9kg
Pituus: 74.3cm

Hyvä kasvu vaikka painokäyrä onkin laskusuunnassa. Mutta neuvolassa ei oltu huolissaan kun mikään ruikuli lapsi ei tyttönen ole vaan vauvan makkaroita on edelleen vaikka lähdössä ne on tuon kovan liikkumisen takia.

Tässä kiireismmät kuulumiset.

T: Lotta ja neiti 1v :)
 
Huomania! Lauantaina mentiin yökylään mummon ja papan luo. Syötiin ja lämmitettii pihasauna. Sunnuntaina sit pika pyöröähys kotona vaatteita hakee ja sit suorilta mummin ja ukin luo. Myö tyssit mentii sinne yökylään. Emppu oppi sit sunnuntaina ite juomaan pullosta :D tai siis nokkamuki,mut pullox sanon ku on mam merkkine pullo missä on semmonen pehmee nokka,ei kuiteskaa tuttipullo. Ihana ku iha ite nosti ylös ja joi :) Maanantaina sit mummin kans lähettii kaupunkii. Mummi oli ostanu reiman kax osasen puvun koko 92,oli kyl nii reilu et Minnille kävi,jote käytii vaihtaa pienempää,86. On kyl aivan ihana puku :) Mie käväsin sit ostaa Empulle sen kaulakorun synttärilahjax :heart: Hirmu useesti Emppu on kontillaan,vähä väliä. Joka paikkaan nousee polvilleen.
Mut nytpä hörppäsen kaffeen loppuun ja rupeen tekemään perunalaatikkoo,sen ku saap uunii ni sit myö tyssit painutaa pihalle :) ihanaa ku Sannikii o kotona,meijän koiruus.

terkuin Marsu ja siskit
 
Huomenta!

Voi että kun nyt on niin kauheasti kaikkia tauteja liikkeellä. Hurjasti jaksamisia sairastaville. :hug:

1-vuotiskuvista saatiin koevedokset viime viikolla, ihan älyttömän hyviä kuvia tuli! Ihan runsaudenpula iski, en meinaa millään osata päättää, että mitä teetetään. Ei viittis kuitenkaan koko kämppää vuorata lapsen kuvilla :LOL:

Uhmaa ja kiukuttelua on meilläkin ollut nyt n. kuukauden verran. Selkä kaarella itketään kun otan esim. kännykän pois Mimosan kädestä. Lisäksi Mimosa on alkanut läpsimään mua. Ketään muuta ei läpsi, kai äiti on sitten se turvallisin kokeilun kohde... Jos läpsäisee, sanon tiukasti ''ei saa, äitiä sattuu.'' Jos läpsäisee uudestaan, niin lasken vaan pois sylistä. Onko muilla tälläistä?

Agda ei mun mielestä vuoden ikäisen kanssa kyllä ole mitään ihmeellistä siinä, että herää aamulla juomaan maitoa tai että syö tuttia. Noi terkat on välillä vaan vähän tuollaisia... Kyllä äiti tietää, mikä oman lapsen kanssa on paras juttu.

marza tatskaidea kuulostaa tosi kauniilta :) Juu me oltiin siellä Portugalissa miehen vanhempien kanssa viime lokakuussa. Meidän piti lähteä tuonne Thaimaahan ihan vaan oman perheen kesken, mutta mun yks kaveri tuli käymään tässä lauantaina, ja kysyin että lähtiskö meidän mukaan, niin tämähän innostui ja saatiin hälle vielä paikka koneeseen! On kyllä kiva homma, mies saa rauhassa kulkea linturetkillä ja me voidaan sitten tehdä tyttöjen juttuja :D Pitäis pikkuhiljaa alkaa pakkaamaankin.

Juotatteko te muksuille jo ihan tavallista maitoa? Mimosalle kyllä sopis ihan tavallinenkin maito, mutta mä annan vielä tuttelia, kun siinä on enemmän kaloreita kuin tavallisessa maidossa. Paino kun kulkee ihan tasan samalla käyrällä, kuin aina ennenkin.

Nyt täytyy mennä vaipanvaihtoon, Mimo tuli tähän viereen ja toi mukanaan aika mehevät aromit :x :D

upupa ja Mimosa 1v 3vko
 
Päivää kaikille! Siitä onkin vierähtänyt aika tovi, kun viimeksi kirjoitin tänne.. Lueskelemassa olen kyllä välillä käynyt... Yritän nyt kovasti lukea pääsykokeisiin aina kun Tobias nukkuu.

Meillä vietettiin viime viikonloppuna synttärit! Tobias on ruvennut harjoittelemaan tosi paljon kävelemistä ja käveleekin jo pitkiä matkoja. Konttaaminen on kuitenkin vielä paras tapa päästä eteenpäin. Meillä on torstaina neuvola ja rupesi vähän jännittämään, kun luin Agdan neuvolakäynnistä.. Tässä olis nyt sitten pari päivää aikaa lopettaa aamuyön maito ja tutin lutkutus.. Eipä taida onnistua. Toivottavasti ei saada huutia siellä! :D

Upupaepops Oon antanut tavallista maitoa päivisin ja nyt viime yönä myös, koska lähikaupasta oli Tutteli 2 loppu. Meiläl ei tule kanssa mitään ongelmia siitä ja poika on varmaan ihan normipainoinen, niin ei tarvitse tuttelia sen vuoksi. Oon ihan kade, kun meette matkalle! Olis aivan ihana päästä kanssa etelään! Me oltiin Lanzarotella joulukuussa ja se oli tosi ihana matka. Nyt ei taloyus anna periksi edes ruotsinristeilylle! :LOL:

Laitoin päivähoitohakemuksen vetämään elokuun alusta. Lomakkeessa kysyttiin, että onko mahdollisuus kulkea autolla ja laitoin tietysti että joo. Nyt sitten kaduttaa, kun tarkemmin ajateltuna olisi ihan mukava hakea lasta tuosta naapurista eikä automatkan päästä. Ja eihän mulla ole autoa edes aina käytettävissä, jos mies menee autolla töihin.

Uhma ja kiukkua Esiintyy. Vahvatahtoinen lapsi kyllä. Kiva huomata, että muidenkin lapset osaavat sen, koska välillä ajattelen, että mitä oon tehnyt väärin, kun poika kiukkuaa ja huutaa selkää kaarella.

Lepäilystä ja halailusta Kun poika on väsynyt, niin rupeaa lepäilemään kesken leikkien. Laskee pään lattialle tai tulee halailemaan. Poika on kyllä tosi kova halailemaan ja suukottelemaan. Hänellä on sellainen 7-kuinen kaveri, jota aina jaksaa halailla. Vauva on ihan hätää kärsimässä, kun Tobias halailee ja suukottelee..

Pitääpi mennä, kun poika jo heräilee! Heippa!

Mimmu ja Tobias 1v
 

Yhteistyössä