Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *talviketju*

Noniin ja taas iloitsin liian aikaisin.. :/ käytiin äsken mikaelin kans lääkärissä ku huomasin että toinen korva oli yöllä vuotanut verta, korva oli ihan musta sisältä kuivuneesta verestä ja lääkäri joutui putsailemaan sitä ihan jonkun aikaa ennen kuin näki edes mitään.. Korvassa on tulehdus ja taas viikon antibioottikuuri.. :( Ei se nyt kyllä päästä miun pientä poikaa helpolla..mie jo kerkesin ajattelemaan että nyt elpottaa ja sit tää..onneks sentään molemmat putket on pysyny paikallaan, nyt pitää korvaa putsailla ettei pääse menemään tukkoon ja ettei putki lähtisi paikaltaan..

Pikkunen ja taas pipi Mikael :heart:
 
Moikka!

Ihan vähän pikaiseen kommentoin, sitten pehkuihin!

Pikkunen: Kyllä se vielä Mikaelilla helpottaa, jospa noista putkista jotain apua ajan kanssa olisi! Oliko joku (Danjuska?) täällä kokeillut homeopaattisia? Eikös ne jotenkin toimineet? Mistä sä muuten niitä sait? Ittekin mietin niitä, kun Leolla oli noita tulehduksia nyt peräkkäin.

Marza: Paljon paljon onnea ja tarrasukkia!

Omia kuulumisia: Esimies pyysi käymään töissä juttelemassa, mennään huomenna. En kuulema jatka enää samoja hommia, vaan saan uudet tehtävät (?) Höö.... Toivottavasti menisi parempaan suuntaan, entisestä hommastani nääs tykkäsin. IT-alalla tosiaan olen, joten meilläpäin tilanteet ja tehtävät voivat elää aikas nopeasti. Töihin menen siis huhtikuun alusta.

T.Marais ja Leo, ensi viikolla 11kk
 
moikka ja mukavaa alkavaa viikkoa jokaiselle :)

Ihan pikaseen tulin pyörähtää.. esikoinen meni kerhoon ja jenna vielä tovin hyvällä tuurilla nukkuu..

Kaatjuska: Sitä oli vähän puhetta että kokoonnuttaisi täällä meillä silloin 13pv.. vai onko joku keksinyt Oulussa paikan minne olisi hyvä mennä lasten kanssa?
Tulkaahan tapaamiseen ilmoittautuneet kertoilemaan :attn:

Marais: Jep meillä auttoi tulehduksiin homeopaattiset =)

jaa, mutta nyt kuuluukin mutinaa häläristä.. paaaljon kerkes olla omaa aikaa ;) :LOL:
 
Moikka moi!

Meillä alkaa tyttökin jo tervehtyyn. Eilen loppui antibioottikuuri, vaikka kyllä oli tuskan ja vaivan takana antaa kuuri tytölle. Meinas joka kerta oksentaa kun annos annettiin ja lopulta sekoitettiin lääke ruokaan. Kolmen viikon päästä pitäis sit mennä jälkitarkastukseen.

Tsemppiä kaikille sairasteleville!

Raskaudesta sen verran et ultrassa kävin tänään ja ei näkynyt muuta kun ruskuaispussi. :eek: Raskaus oli viikolla 4+ jotain, mutta mulla on kovasti semmoinen tunne että se on mennyt jo kesken. Kolmen viikon päästä meen uudestaan ja silloin katsotaan löytyykö sykettä. En usko, et on mahdollista että raskaus olisi alkanut vasta pari viikkoa sitten, sillä se tarkottaisi sitä että mun kierto olis jotain 60 päivää. Voiko semmosella kierrolla edes tulla raskaaksi? Ja kun viime viikolla tein testin, viikkoja olis ollut kasassa vain 3+, eikä mulla kahdessa aikasemmassakaan raskaudessa testit ole vielä silloin näyttäneet plussaa, ei edes viikolla 4+4. Ja viime viikon plussa oli selvä plussa, ei mikään haamu. Ärsyttää nyt tämä odottelu, mutta eipä sille mitään voi. Toivon vaan että jos raskaus on jo kesken mennyt, tulis se pian itsellään ulos, ettei tarvis mitään kaavintoja tai lääkkellisiä tyhjennyksiä. :|

marza
 
Moi,

On taas hetki aikaa, kun viimeks kävin täällä. Olin nimittäin koko tammikuun sijaistamassa. :) Oli kiva käydä, mut nyt taas ihana palata kotiin. Tulin nyt käymään tosi nopeasti marzalle kommentoimaan tuosta testiplussasta. Itsehän plussasin juurikin noilla viikoilla, ja alkuraskauden ultrassa näkyi pelkkä pussi aluksi. Gyne ihmetteli, että näppärästipä olin testin tehnyt, kun noin varhain näytti viivaa :D. Mutta siis mulla viiva oli tosi tosi haalea, hyvä että erotti. Halusin vaan kertoa, miten meillä kävi. Ihan terve sikiö siellä polskii jo rv:lla 24, vaikka aluksi mitään ei näkynytkään. :) Halusin kertoa sulle siitäkin syystä, että myös minulla se PCO ja piiitkä kierto. Eikä meilläkään pitäis olla hedelmöittyminen mahdollista silloin, kun se näiden viikkojen mukaan olis tapahtunut. Eli ei näistä aina tiedä. Paljon tsempityksiä teille, katsotaan miten käy. :heart:

Luen ajan kanssa ja otan teidän jutuista kiinni, mutta vielä ennen ruokaa upupalle iso halaus ja paljon voimia täältä. Kylläpä sinua on koeteltu. :/

Pikkuisen Mikaelille paranemisia!

Jutskataan paremmin kaikki, nyt kun minullakin on taas kaikki maailman aika. On se työnteko vaan niin aikaanvievää hommaa. :)
 
Hei!

Mahtuisiko tänne joukkoon vielä kirjoittelemaan? Olin silloin odotusaikana mukana maalismasuissa, mutta nyt vauvavuoden aikana on jäänyt kokonaan tämä palstailu, lapset ovat hyvin ottaneet oman aikansa. Meille siis syntyi 8.3.2009 poika, ja nimeksi tälle ikiliikkujalle on laitettu Robert. Saa nyt sitten nähdä löytyykö aikaa nytkään sen enempää täällä kirjoitteluun, mutta koitetaan kuitenkin.

Olen vielä kotona Robertin kanssa. Herra on vikkelä täystuho, joka konttailee kovaa vauhtia joka paikkaan mihin ei pitäisi. Vaan hän on aina niin hyväntuulinen ettei oikein voi hermostuakaan :)

Käyn nyt lukemaan tätä talviketjua läpi, josko parin päivän päästä olisin selvillä mitä muille kuuluu.
 
Moikka!

Marza Toivottavasti ei ole kesken mennyt. Eikös se voi hyvinkin olla mahdollista, että noinkin aikaisin testi näyttää plussaa. Ikävää varmasti odotella se muutama viikko. Uskon kyllä että kaikki on ihan hyvin. Ja kyllähän tuo Minean tilanne antaa myös toivoa.

Metsälauha Tervetuloa mukaan vaan!

Meillä tyttö on nyt alkanut osoittelemaan kaikkea mahdollista. Jos kysyy, että missä on lamppu, niin osoittaa kädellä lampun suuntaan. Ton oppi ihan parissa päivässä. Hassua miten nopsasti nämä pikkuihmiset oppii uusia asioita.
Nyt kun on ilmat vähän lämmenneet, niin tyttö pystyy taas nukkua ulkona päikkärit. Nukkuu about 2½ tuntia. Huomaa, kyllä että on nyt paljon pirteämpi, kun silloin kun joutui sisällä päikkärit nukkumaan.

Nyt pitää mennä syömään jotain, alkaa tulla taas paha olo :X
 
Kaa
Tervetuloa takaisin Hansku ja Metsälauha. Lisään teidät listaan jossain vaiheessa, mutta siis hieman myöhemmin.

Taustailu jatkuu, vessanpytty on yhä ystäväni. Ja tänään migreeni. Jee, tää raskaanaolo on ihan hunajaista! |O

:D

Kaa ja poitsu 10 kk 2vkoa sekä kakkonen rv 16
 
Kaa
Olen muutaman päivän tässä miettinyt (nyt kun ketjun ekat 1-v synttärit lähestyvät), josko aloitettaisiin uusi ketju tuonne taaperopuolelle tässä lähiaikoina? Sinnehän me aletaan pikkuhiljaa "kuuluakkin".

Olisiko joku halukas aloittamaan ketjun vaikka parin viikon päästä? Itse olisin tästä halukas luopumaan, koska oloni on yhä melko huono ja työt alkavat parin viikon päästä. Ei varmaan tule paljon koneeneella aikaa vietettyä.
 
iltoja

Hanskulle ja Metsälauhalle tervetuloa porukkaan!

Outius: Jenna on aina silloin tällöin lumessa.. vähän aikaa viihtyy ja sitten hermostuu kun ei pääsee nopsaan konttaamaan toppatamineet päällä ;)
Luistinradan reunalla kun on velipojan luistelua katsottu niin tykkää lumikasaa vasten seisoa ja ulkona kun on semmoinen pieni potkutrakroti niin sen päällä töröttää istua ja katsella :D
Juu kyllä olis hauska tietää aina että mitä millonkin vesselin päässä liikkuu :whistle: helpotais tosiaan kummasti.
Nauti huomisesta!! :D

Marza: Toivottavasti siellä pikkuinen kuitenkin kehityy hurjaa vauhtia.. jospa vain raskaus niin alussa että ei vielä kunnolla näkynyt.

Kaalle jaksuja pahoinvointiin! :hug: sullakin raskaus jo miltei puolessa :D

Itse olen niin tumpelo tämän tietotekniikan kanssa että jos joku muu aloittaisi uuden ketjun sitten??

ja sitten Jennun napaa...
Käytiin tänään siellä polilla ja ei siellä mennytkään kuin 3,5h |O tekivät ihotestit ja ainut mihin reagoi, oli kissa.. mutta kattia ei kuitenkaan tartte vielä hävittää kerta jenna ei kotona siihen reagoi.
Pojalla oli sama homma. veressä näkyi vasta-aineita koiralle ja kissalle, mutta vaikka koirat oli evakossa ( tokihan karvaa aina vähän jää vaikka kuinka siivoais ) niin eipä juuri tilannetta muuttanut. Mutta sitten toki jos alkaa iho punoittaa kissasta johtuen tms. niin saa luvan lähteä.. mutta se on sen ajan murhe sitten.

Nyt menee sitten nan tytölle ja heti illasta masu vaivoja ja itkuisuutta :| että aivan selvä homma että maito ei sovi.
Kovasti jennaa kehuivat teräväksi ja eloisaksi tytöksi :D hyvin tarkkaan katsoi kun ihotestit tehtiin.. vähän kyllä pistely suututti ;)

Huomenna ois sitten vielä neuvola.

Jennalla muuten kans samat yleensä mitä osoittelee ( outius siitä taisi sanoa että annikalla sama ).. yleensä osoittaa lamppua ja kukkaa.. sitten poppaa, veljeä, koiraa, kissaa ym. kääntyy katsomaan, mutta ei osoita.
Lisäksi joku ihmeen kurkku äänne on mitä harjoittelee. sekä veljeä on kiva matkia ( mm. pärisyttää kielellä ) välillä kuuluukin auton takapenkiltä semmoinen lärinä ja nauru että alkaa itseäänkin huvittamaan =)


kokeillaas onnistuuko kuvaa piktästä aikaa lisätä..




 
Moikka!

Kiitos Minea tuosta sun kirjoituksesta. Antaa kummasti toivoa. =) Tänään sain kutsun uuteen ultraan ja se olis helmikuun lopussa. Sinne asti pitää nyt jännittää. :x

Kaa; mäkin oon tässä jo tovin aikaa miettynyt tuon uuden ketjun aloittamista taaperopuolelle. Toivottavasti löytyy joku innokas päivittelijä. =)

Outius; mä oon päästänyt tytön lumeen leikkimään. Kovasti tyttö tykkää ja kontaa ympäri pihaa. Pari kertaa on saanut kunnon lumipesun, kun on kaatunut naamalleen lumeen. :LOL:
Teillä on siellä kyllä edistyksellinen tyttö, kun nyt jo tekee kakan pottaan. =) Mutta en kyllä osaa sanoa onko taito opittua vai olisko sattumaa. Toisaalta miksei olisi jo opittuakin, jos kerran lähes aina kakkaa vaan pottaan. Meillä tyttö kakkaa varmaan 5 kertaa päivässä, joten musta tuntuu et saa jatkuvasti olla vaihtamssa kakkavaippaa. Ja tuota pottaa me ei olla vielä edes kokeiltu... :(

Metsälauha; tervetuloa takaisin! :flower:

Nyt meen ruoanlaittoon, kun esikoinen tuolla jo kilisyttelee paistinpannua. :LOL:

marza
 
Heipä hei taasen.

Hansku ja Metsälauha, tervetuloa!!

Marza: Toivottavasti saat sitten ultrasta hyviä uutisia, minä pidän täällä peukkuja että siellä pikkuinen vauvanalku näkyy!!

Pottailua ei olla vielä aloitettu. Luin jostakin että lapsille ei ole mahdollista tunnistaa hätäänsä ennen 1,5-2 vuoden ikää, ja pojilla se kestää kauemmin kuin tytöillä. Meillä ei edes vielä ole pottaa hankittuna.

Täällä kanssa nyt viime aikoina on pötkötelty lyhyitä pätkiä leikin tiimellyksessä :)

Danjuska: Ihana kuva Jennasta. Mekin käytiin tänään verikokeessa tuon maitohomman takia. olihan se kamala paikka, äiti ja poika ihan hikisenä ja toinen huusi kuin syötävä, eikä se hoitaja edes osunu heti suoneen vaan sitä piti etsiskellä :headwall:
Mutta, mun sisko joka on lääkäri kertoi että tuskin se Kallella on maitoallergiaa näin lievillä oireilla (meillä siis vain yölevottomuus) vaan vain sitä ettei suoli vielä kestä maitoa. Näin ollen noissa testeissä ei välttämättä näy mitään, vaan sitten mennään altistuskokeilla ja vanhempien tuntemuksilla eteenpäin. Tärkeintähän on löytää vauvalle sopiva maito. Ajattelin käydä ostamassa apteekista soijamaitoa ja antaa sitä ja kattoa sopiiko se meille. Ja sitten odotetaan sitä B-lausuntoa että saadaan kelakorvaus noista törkeän kalliista korvikkeista.
Eli teilläkin tuntuu olevan selvää ettei maito sovi. Toivottavasti pääsette lastenlääkärille pian, sillä vain he voi kirjoittaa tuon kelakorvaukseen oikeuttavan lappusen.

Lumessa ei kalle kovin montaa kertaa ole istunu. Olenkin miettiny onko se normaalia kun toinen vain olla tönöttää paikallaan, mutta niinpä täällä taisi jotku muutki vauvat tehdä.

ei meilläkään vielä viittä ateriaa mene, vain neljä kiinteää, välipalaksi on tisuli vielä riittäny.

Pohjoisen tapaamisesta olen yhä kiinnostunut ja 13. päivä sopii. Mites muut??

Nyt sitten meilläkin seistään ilman tukea. Ihmeellistä miten muutamassa päivässä tuo lapsi kehittyy eteenpäin. vielä viikonloppuna ei juuri seissyt ilman tukea ja jo nyt oikein esittelee kuinka hän seisoo hienosti ja odottaa ihailua ja taputuksia, äidin mussukka
:heart: :heart:

tänään olis uinti, mutta uskaltaako tuota poikaa sinne viedä kun tossa 2 maissa on verta otettu käsivarresta. Jos joku ehtii kommentoimaan ennen 5 niin kiitos!!

Riksu ja Kalle, 11,23 kg ja 77,8cm. Äipän pikku käsipuntti :heart:
 
ihan pikana ja sitten luistelemaan :D

Riksu: Joo siis sitä kai se jennalla on ( niin kuin oli esikoisellakin ) että ei vielä maitoa suolisto kestä.. että ei varsinaisesti kait allergiaa.. puhuuko ne justiinsa ennemminkin yliherkkyydestä.
Meillä lääkäri tekee lausunnon ja se tulee kotiin. se laitetaan sitten kelalle oirepäiväkirjan kans mitä piti täyttää nyt.
Meille riitti kun eilisen joi nannia.. yön itki ja kitisi raukka :/ ihottuma paheni ja kutina on aivan kamala! Että kyllä tämä on ihan selvä juttu. Jospa alkasi pikku hiljaa oireet hävitä kun en tänään ole taas nannia antanut.
Meille sopii nutrilon soija. Ja sitten kaupan soijamaitoihin kun on 1v täyttänyt.
Meillähän ei kans verikokeissa näkynyt mitään.. toivottavasti sielläkin löytyis maito mikä poitsulle sopii :)

nyt ulos :wave: palailen neuvola kuulumiset kirjoittamaan illalla.
 
jätettiin sit suosiolla uinti väliin. eipä sitä itekkään ilkeä lähteä uimahalliin jos on samana päivänä vaikka haava tullut tms.

Danjuska: Onpa kätevää kun tulee tuo lappu kotiin. Taidetaanpa mekin kokeilla tuota nutrilonin soijamaitoa

En muuten enää halunnut poikaa itkettää, niin sai isänsä ottaa siteen kädestä pois. ja iso itkuhan siitä tuli

Riksu Kalle
 
Äh, taas niin paljon kommentoitavaa, mutta muisti lyhyt.

marza: toivottavasti kaikki on hyvin. Mulla oli kierto tosi pitkä silloin, kun tulin raskaaksi. Tai siis kierto oli pillerien lopettamisen jälkeen mitä sattuu, mutta testi näytti plussaa vasta joskus kp50 tienoilla.

Marais: hienosti on Leo kasvanut. Toivottavasti sun tulevat uudet hommat on yhtä kivoja (ellei vielä kivempia) kuin vanhat. Mullahan on kanssa uudet kuviot tiedossa töissä, mutta se olikin tiedossa, kun vanha projekti on loppunut ajat sitten. Teillä kyllä kiva tilanne, kun mies jää kesäksi kotiin. Velmo syö edelleen yöllä 1-2 kertaa, mutta nyt on alkanut syömään normiruokaa niin valtavasti, että parina yönä ollaan selvitty ilman maitoa johonkin klo 4-5.

Keiju: toivottavasti töihin paluu sujuu/on sujunut hyvin. Joko teillä on hoitopaikka tiedossa?

Me saatiin hoitopaikkapäätös tänään ja nyt kyllä harmittaa aika kovasti! Hoitopaikka on Jampassa (ok, myönnän olevani aika ennakkoluuloinen, mutta Jamppa on oikeasti varsin levotonta aluetta ja siellä liikkuu tosi epämääräistä porukkaa, vaikka tietenkin suurin osa on ihan normaaleja ihmisiä ), meiltä on sinne useamman kilometrin matka, päiväkoti on tosi iso ja ryhmä tarkoitettu 2-4-vuotiaille. Tiedän, että kunta saa järjestää paikan mistä haluaa/pystyy ja että täällä on tosi täyttä, mutta silti hatuttaa. Yritin soittaa jo ja selvittää vähän tarkemmin esim. tuota ryhmäjuttua (onko oikeasti kaikki muut yli 2-vuotiaita), mutta ei siellä vastattu. Täytyy käydä tutustumassa paikan päällä, mutta vähän mietitään jo muitakin vaihtoehtoja.

Ulkona ollaan oltu tosi vähän. Tai siis vaunuissa nukutetaan, mutta aika vähän leikitään.

Potalla käydään yleensä normaalin vaipanvaihdon yhteydessä, mutta yritän ajoittaa sitä esim. päiväunilta heräämiseen. Aika harvakseltaan tulee silti pissoja ja kakkoja ei ole tullut vielä kertaakaan. outius: aika jännä, jos Annika kakkaa aina vaan pottaan. En tiedä onko "mahdollista", mutta ei ihan sattumaltakaan kuulosta.

Velmo oppi tänään kävelemään. :heart: Tai no ei nyt vielä valtavia matkoja kävele, mutta 1-2 m meni useampaan kertaan. Hassua, kuinka nopeasti tuo kävelemään oppiminen tapahtui. Jouluna ei pysynyt taaperokärryn kanssa pystyssä askeltakaan ja konttaamaankin oppi vasta viikko sitten.

Uusi ketju voidaan ihan hyvin pistää taaperopuolelle, mutta mäkään en uskalla lupautua ylläpitäjäksi.

Kohta tulee varmasti mieleen, mitä muuta piti kommentoida mutta tässä nyt kaikki tältä erää.

Misstra ja Velmo kohta 11 kk
 
Heipsan kaikille!

Ekaksi tervetuloa uusille ja takaisin palaaville! :flower:

Sitten vähän haikeita kyyneleitä tähän väliin, viimeinen kuukausi vauvapuolella, seuraavaksi ollaankin jo taaperoita :'( Mä en valitettavasti voi alkaa pinovastaavaksi, kun tuun olemaan keväällä aika vähän maisemissa kun on kaikenlaista reissua suunnitteilla. Kaata kiitän jo tässä vaiheessa isoin halauksin pinovastaavan hommista, KIITOS! :hug: Ja toivottavasti pahoinvointi alkais pian helpottamaan!

marza toivottavasti sulla olis masussa kaikki hyvin. Oliko se myymä ketä tuolla odotuspinossa aikoinaan kans sai jo melkein tuomion keskenmenosta/tuulimunasta, vaikka viikkoja oli enemmänkin, ja kuitenkin siellä oli terve vauva kehittymässä? Että kyllä näitä vääriäkin diagnooseja tapahtuu, etenkin kun viikkoja on vielä niin vähän ja alkio on ihan pikkipikkiriikkinen.

Outius wau, meillä ei ole tullut kakka vielä kertaakaan pottaan. Pissat tulee kyllä oikeastaan aina kun pistän tytön potalle. Sitten taputetaan yhdessä kun on valmista :D Tuohon pidätyskykyyn sanon sen verran, että se on TODELLA yksilöllistä. Minä ja mun siskot ollaan kaikki oltu päiväkuivia vuoden ikäisenä ja yökuiviakin ennen 1,5 vuoden ikää. Sekin on siis mahdollista, mutta tavallisempaa on, että rakon ja suolen hallinta alkaa vasta parin vuoden tienoilla tai myöhemmin. Kyllä sitä pottaa kannattaa kokeilla, mutta leikin varjolla, eikä yhtään pakottamalla.

Danjuska ihana kuva Jennasta :)

Unohdin jo muut mihin piti vastata :headwall:

Mulla loppui vuoto jo viikossa tuon tyhjennyksen jälkeen, ja pelkään nyt vähän, ettei kohtu ole tyhjentynytkään kunnolla eli joutuisin vielä kaavintaan. Ensi viikolla menen verikokeisiin jossa katotaan se hcg-arvo, jollei ole laskenut niin sitten täytyy varmaan kaapia. En sitä lääkkeellistäkään halua enää kokea. Mutta toivottavasti tämä olis nyt tässä, olis kiva että menkat alkais pian niin saisin sen kierukankin mahdollisimman pian.

Mimosa on oppinut ihan kauheasti taas kaikkea, tänään nousi ekaa kertaa seisomaan ilman tukea ja kovasti kerää rohkeutta ilman tukea kävelemiseenkin. Uusin sana on ''mitä?''. Mimosa oppi myös osoittamaan kaikkea, selitän sitten aina mikä se asia on johon sormi osoittaa. Ja ihan hirmuisesti tulee sitä oman kielen höpötystä, Mimosa paasaa leluilleen ja sitten hakkaa niitä maahan kun ne eivät vastaa :LOL:
Me nyt sitten annetaan Mimosa miehen vanhemmille yökylään 26. päivä tätä kuuta. Kutsutaan iltapäivällä kavereita Mimosan synttärikakkukahville, ja alkuillasta mummu tulee hakemaan juhlakalun ja aikuiset saa jatkaa juhlintaa ja terästää kaffeensa ;) Vähän jännittää, mutta on ihan hauskaakin kun voidaan hyvien kaverien kanssa (jotka sattuvat olemaan silloin kaupungissa kun on hiihtoloma)viettää iltaa just like in the old times. Sukulaissynttärit neidille pidetään 28. päivä.

Huomenna täytyykin soittaa kuvaamoon ja varata aika 1-vuotiskuvaukseen, kehitin jo kauhean ongelman siitä missä vaatteissa Mimosa kuvataan mutta nyt tilasin tälläisen



ja sitten ostin Lindexistä sellaisen maatuskapuvun jossa on punainen tunika ja maatuskakuvioiset leggingsit. Toi Riihipeikon mekko on NIIN ihana, sen voi laittaa vaikka seinälle koristeeksi kun käy pieneksi, se on vaan niin kaunis.

Ai niin, ja se kauan odotettu soffakin saapuu huomenna! Ihanaa ihanaa.

Aurinkoisesta päivästä ilahtunut upupa ja Mimosa, 11kk1vko
 
Moi,

Outiukselle pottailusta ja pidätyskyvystä: meillä on ihan sama homma, että kakka on tullut nyt reilut kuukauden päivät lähes vain ja ainoastaan pottaan. Olisinko yhden vai kaksi kakkavaippaa saanut vaihtaa tässä ajassa. Kakkaa yleensä yhdesti tai kahdesti päivässä ja minulla myös sellainen olo, että odottaa potalle pääsyä, ennen kuin tekee. Pissattu on jo marraskuusta lähtien, kun innostui pottailusta jo silloin (vai äitikö se innostui :D, vaikka ei poikakaan ole koskaan pahana pitänyt. Ne on kivoja rauhoittumisen hetkiä päivän aikana, luetaankin usein kirjoja siinä samalla). Uusi suloinen tapa on myös se, että haluaa välttämättä lähes aina istua potalla sen aikaa, että tekee edes pissan. Kysyn aina välillä, että onko valmista (ja ojennan käsiä), mutta jos ei ole vielä tehnyt, poika puistelee päätään. Sitten vaan odotellaan. :D Ja meillä muuten kans aina ihan sama tapa, että kaadetaan tavarat pönttöön ja vilkutetaan sille. Hei hei kakka, hei hei pissa. :D

Eihän tietenkään ole läheskään päiväkuiva vielä, mutta paljon on pissavaippojen vaihto vähentynyt. Ja onneksi mun siskokin oli hyvin innokas pottailun harjoittaja, kun hoiti poikaamme sen kolmisen viikkoa tammikuusta, kun tein töitä. Ja ai niin, minäkään en tietenkään koskaan ole pakottanut potalle enkä myöskään siitä pakkomiellettä itselleni ottanut. Ihan yhtäkkiä siitä on vain tullut meidän päivärytmiin säännöllinen tapa. Mummolassakin käydessä on helppo, kun äiti on säästänyt minun vaaleanpunaisen pottani. :D Muutaman kerran Anton on myös ehtinyt käsillään tutustua tuotoksiin, kun on saanut pikku kätösensä ujutettua potan sisään siinä istuessaan.

upupa: ihanan mekon olet tilannut. Ja teillekin tulee uusi sohva, meillekin tänään. On se kevät ihanaa aikaa! :)

Hei nyt pitää hakea poika ulkounilta, paremmin lisää!
 
Misstra onnea Velmolle kävelemään lähtemisestä! On kyllä tosi nopeasti vaihtanut nelivedosta takavetoiseen! Se on tosiaan uskomatonta, että noin lyhyellä välillä pienet voi oppia noin suuria asioita!

Upupa toivottavasti sun ei kaavintaan tarttis enää mennä, johan tuossa on henkisesti ja fyysisesti ollu kestämistä.
Aivan ihana tuo mekko! Olin ehtinyt itse jo pähkäilemään Siirin kuvausvaatetusta ja taidanpa ottaa sulta idean. Oon yrittänyt kaupoissa kattella mekkoja, mutta tarjonta on ollu tosi huono. Olin ihan unohtanut koko Riihipeikko-malliston.

Täällä on Siiri sairastellu koko viikon. kuumetta oli vain pari päivää, mutta kova yskä on tosi sitkeessä ja haittaa nukkumista. Eilen illalla mentiin nukkumaan klo 22, mutta vasta puoli kahdentoista korvilla Siiri nukahti. Aina uneen päästyään piti herätä yskimään. Toivottavasti Siiri on viikonloppuna jo kunnossa, kun mies lähtee reissuun ja ollaan kaksistaan.

Nyt tarvitaan äitiä! Kuulumisiin...

Kaatjuska ja Siiri 10 kk 1 vko

 
Hellurei kaikille! Kovasti ollaan Empun kans treenailtu =) ja tänäänki on kääntyilly jo monta kertaa selältä masulleen! ja :heart: seinän kautta istuilleen!! Se on tapahtunu tänään yhen kerran! Kovasti oon pyöritelly ja konttaus asennossa pitäny ja avittanu istumaan,,jospa se siitä ja 1.3 näyttäs neuvolassa et minähä osaan!!

terkuin Marsu ja siskit
 
=) Huomenta! Mies lähti tuossa just kouluun ja ite nousin kans kaffeelle. Emppu heräs myös ja köllii nyt olkkarin lattialla ja =) just käänty massulleen!!! Jihuu!! Ja kaiken kukkurax ei itke! Kymmenen hujakoita lähetään kävelee ja mennään käymään serkku poikien luona =)
Mukavaa päivää kaikille! :flower:

terkuin Marsu ja siskit
 
Hei vaan! Työt on nyt aloitettu. :headwall: Mies jäi kotiin isäkuukaudelle, ja heillä näyttää menevän ihan hyvin Kallen kanssa (olivat esim. Tallinnan risteilyllä jo käyneet). Mulla on vaan vaikeaa. Oli yllättävän kova pala vaihtaa rytmi taas virka-aikarytmiin, ja sitten olla vielä siitä omasta pikku mussukasta erossa niin paljon... Tiistaina toisena työpäivänäni jouduin vielä työmatkalle Saksaan, päivälle tuli mittaa 18 tuntia. Ja kun öisin edelleen heräilee, niin ei ole kaikkein virein olotila... Mitenkäs muut töiden aloittajat, miten menee? Misstra, joko sulla alkoi työt?

Hoitopaikasta ei olla vielä kuultu mitään. Yritin soitella tammikuun lopulla, mutta sanoivat vaan että olivat vasta saaneet helmikuun lapset laitettua hoitopaikkoihin. Toivottavasti kohta kuuluu, haluaisin ehtiä käydä katsomassa ihan rauhassa.

Ulkoilusta on ainakin ollut puhetta. Kovilla pakkasilla meillä jäi ulkoilut väliin, kun vielä sairastuttiin koko porukka nuhaankin. Mutta nyt on sitten vaunuiltu ja mies on etenkin käynyt Kallen kanssa pulkkailemassa. Kalle tykkää istua siinä vauvapulkassa ja ihmetellä maisemia. Lumessa Kalle ei ole oikein vielä ollut, joskus olen laittanut sen istumaan hankeen mutta siihen on jäänyt. Muutenkin talvivaatteet aiheuttavat meidän elohiirelle kokovartalohalvauksen, joten ei kyllä konttaa tai ryömi mihinkään! :LOL:

Joku kommentoi edellä lasten nopeaa kehitystä. Voin täysin yhtyä tuohon! Taputtamaan Kalle oppi varkain ekan työpäiväni aikana... Seisominen muuttui yhtä äkkiä tukevaksi. Ilman tukea askeleita otetaan vain pari kolme, mutta tuettuna suorastaan juostaan... Lisäksi Kalle on jo pari kuukautta osannut tulla sohvalta ja meidän sängystä alas turvallisesti jalat edellä, mutta nyt se on vasta alkanut esim. päiväunilta "nousta itse" eli kun herää meidän sängystä, tiputtautuu alas ja ryömii olkkariin etsimään äitiä... Aika söpöä, kun nurkan takaa yhtäkkiä ilmestyy unenlämpöinen vauva. :heart:

Mutta nyt täytyy jatkaa töitä, että pääsee ajoissa kotiin!

Keiju
 

Yhteistyössä