**Maalismasut 2009** elokuussa

Kaa
Päivitelty taas.

Meitä on jo hurjan paljon!!

Äitiyspakkaus
otetaan, koska esikoinen on tulossa. Tykkäsin kyllä enemmän tuosta viime vuoden pakkauksen värimaailmasta, mutta tottakai kelpaa tänä uusikin.
 
Netskuli täällä olo ollut hyvä. Oireina väsymys ja sellanen itkuherkkyys. Muuten olo mitä mainioin. Ei yhtään kuvota, eikä tee pahaa mikään. Mahaan kanssa aina välillä sattuu. Maanantaina on se varhaisultra, niin sillon sitten selviää.
 
Voi hitsi, onnea Kaa mielettömän paljon :heart: :hug: Mä oon niin onnellinen teidän puolesta! Eiköhän nyt mene kaikki hyvin loppuun asti!

Me on ajateltu nyt siirtää tuo poika nukkumaan omaan huoneeseensa. Ikää siis 8 kk ja yöt on rauhattomia, siis minä en saa nukuttua, kun poika ährää ja minä sitten alituiseen vaihdan hänen asentoaan, nostan tuttia suuhun ja peittelen uudelleen. Just eilen neuvolassa tästä juteltiin (meillä on ihana neuvolantäti :heart: ) ja varmaan yöt vois rauhottua, jos tehtäis tällanen ratkaisu. Tänään olenkin sitten ahkerasti surffaillu lastentarvike-nettikauppoja, etsiskellyt pojalle huoneeseen mm. mattoa, verhoja ja pientä kivaa sisustustavaraa. :)

Äitiyspakkauksesta, en ollenkaan osaa sanoa, otetaanko. Edellisestä ollut käytössä vain murto-osa niistä vaatteista (ai miten niin nirso vauvanvaatteiden suhteen :whistle: ), mutta saa nyt nähdä. Toisaalta esikoiseltakin on jäänyt niin paljon vaatteita (unisex-värisiäkin, sopis hyvin tytölle myös), että tuskin tarttee ostaa hirveesti vaatteita. Ellei oo sitten tyttö tulossa ja annan vallan mekonostohimoilleni... :D

Mulla on myös noita vähäoireisia päiviä, niin oli esikoisenkin odotusaikaan, ja välillä se tietty hirvittää, mutta pitää yrittää ajatella, ettei se pelkäämällä mihinkään parane eikä tässä vaiheessa voi itse kuin elää siivosti.

Tiuhtin Äiti + Viuhti 7+0
 
Paljon hyviä ultrakuulumisia täällä!

Verenpaineista ja salmiakista: Mulla taitaa olla kanssa vastaanottoverenpaine. Alkaa sydän heti tykyttämään, kun joku kietoo sitä mittaria käteen. Vaikka aika alhainen verenpaine onkin. Joku sanoi, että voi syödä ihan vapaasti salmiakkia. Oon sitä miettinyt, kun itsellä on suunnaton himo salmiakkiin. Koittaakohan keho nostaa itse alhaista verenpainetta.. Ajattelin vaan, että saahan sitä syödä, ja näköjään sitten saa jos tuntuu siltä..

Äitiyspakkaus me luonnollisesti otetaan, koska on esikoinen tulossa.

Huomasin juuri, kun joku oli kirjoittanut, että ensi viikolla on ultra ja oli samoilla viikoilla, kuin minä, että mullakin on ultra ensi viikolla torstaina! Hui kun taas jännittää!

Ihania ne runot oli! :heart: Pitäisköhän laittaa työpaikan viestivihkoon joku noista.. Vaikka se lottojuttu. Äidille pitäis kai kertoa kohta puoliin, mutta kun en jaksaisi sitä hössötystä.

Hyviä illanjatkoja ja rauhallista viikonloppua! Oma vkl menee taas töiden parissa. :kieh:

Mimmukka 10+ jotain
 
Netskuli,meillä on sama synnäri :) Sullehan oli kans tulossa kakkonen? Kuinka vanha teillä on esikoinen? Tuo meidän neiti on 8kk.

Äitiyspakkauksesta En usko että otan. Vaatteet ei oikein miellyttänyt ja oli niin kauheen suuria alle kolme kiloiselle vauvalle. Tuolla olis jotain potkareitakin mitkä menis vasta nyt mut en halua noin "isoa" tyttöä potkareihin pukea :ashamed:
Käytetyimmät oli harsot ja peitto. Että otan kai rahat ja ostan niillä sen peiton :)

chromo 7+5
 
Tuosta äityispakkauksesta, kysyin mieheltä ja hän sanoi että saan päättää.. Mutta kun en osaa. Paljonko se raha on nykyään jos sen valitsee? Jos se jotain 140e on niin sillä saa kyllä jo paljon vaatetta ym kun osaa vaan etsiä. Mitä mieltä olette H&M lastenvaatteiden kestävyydestä? Ne kun ovat hyvännäköisiä ja aika edullisiakin. =)
 
Tervetuloa uusille!! :flower: On vissiin nää kesäyöt ollu hedelmällistä aikaa =)

tekis mieli vaan uikuttaa ku tää olo on niin karsee.. mulla on vatsa- ja selkälihakset ihan krampissa yökkäämisestä.

Mä en oo vielä perehtyny siihen millanen se äitiyspakkaus on, mut luultavasti otetaan se. Mulle ei oo niin tärkeetä, että lapsi on puettu yksilöllisesti. Musta tulee varmaan aika lailla H&M mamma :ashamed:

Huomenna on yhdeksäs päivä ja yhdeksän viikkoa tulee täytee ja mun synttärit! Odottelen innolla, missä vietän sen. Sängyssä peiton alla vai vessassa.. (Joo vali vali...) Nyt mä lopetan tän valituksen..

Olin kaks päivää mökillä ja tuttavapariskunta oli siellä ja niillä oli 2 viikon ikäinen pikkuinen. Se oli niin pieni, että ei mitään rajaa. Tosin painoa oli vasta 2600 g, synty pari viikkoa etukäteen. Tuntu niin ihmelliseltä, että meilläkin vois olla pikkuinen muutaman kuukauden päässä...

Tsemppiä kaikille ja jaksamista!

Muty & hempparaipe

ps. mun tissit on niin kipeet et tekis mieli laittaa kylmäkallet liiveihin.. :D
 
Moikka moi!

Kiva lukea iloisia kuulumisia =) Ihanaa kun huomio kiinnittyy vähän valoisampiinkin aiheisiin välillä. Oltaisiinpa kaikki jo eletty pahoinvointikautemme ja voitaisiin täällä vaan posotella onnellisuutta ja ilouutisia kirjoitellen. Noh, vähän ruusuinen ajatus, tiedetään..

Tällä viikolla painoa tippunut 2,5kg - nyt alle 50kg.. Oon päässyt vanhempieni luokse äidin hoitoon :) Ah, miten ihania äidit onkaan!! Vointi on parantunut, kun saa levätä ja nauttia äidin herkkuruuista (vaikkakin pääsääntöisesti yleensä on vaikeaa syödä mitään). Kaips tämä tästä. Välillä todella toivoo, että voisi pikakelata tämän vaiheen raskaudesta ja jatkaa siitä "voin hyvin"-vaiheesta..

Eeeva ihania runoja! :)

Nyt lähden katselemaan sitä äitiyspakkauksen sisältöä netistä, jeejee!

KAIKILLE VOIMIA JA ILOA !! Muistetaan vaikeinakin päivinä, mikä etuoikeus meillä on saadessamme kantaa sisällämme uutta elämää. Millaisia pikkuihmisiä masuissamme onkaan kasvamassa..? :)

 
heips pikaseen..

Eternal-life ja Nöttiäinen: Hienoa että ultrassa kaikki hyvin :heart: :flower:

Tiuhtin äiti: Meillä poju muutti omaan huoneeseen toissa syksynä kun tähän taloon muutettiin.. Tau oli silloin alle vuoden ikäinen.. joulukuussa syntynyt.. ja meillä ainakin yöt rauhoittui aikalailla.. tosin tulihan sitten erivaiheita jollon yöt risaisia.. hampaat jne mut pääasiassa parani kyllä.

äitiyspakkauksesta.. tekisi mieli ottaa mutta pojalta on kaikki pienet vaatteet kyllä jemmassa... että saa nyt nähdä mihin lopputulokseen päädytään.. toisaalta pitaäis ostaa kaukalo, esikolle oli kaverilta lainassa.. niin.. edelleenkin jos tässä sinne asti päästään.

jaksuja pahoinvoinnista kärsiville! täällä kestona tuo pahaolo.. mitään ei jaksas tehdä. raitis ilma vähän helpottaa kujn tulee vaan lähdettyä. Poitsu ollut aivan yli kiltti ja herttainen tänään :heart: aamulla tuli sohvalle minun luo ja sanoi että "eihän äiti oo huono olla??" :heart: tuli sylkkyyn ja katottiin sinisen nallen talo :D
yleensä viihtyy sohvalla iskän mahan päällä.. äitin masu on kuulemma liian kova :LOL: joo.. toive ajattelua :whistle:

nyt tuon pikku nassikan kans iltapalalle :wave:
 
Tosiaan hyvin meni kaikki ultrassa, kohtu mulla on kuin onkin takana päin ja skidi on nyt 18.5-21.8mm pitkä ^_^ alkio vastas viikkoja 8+6, ettei se nyt niin kauheen paljon "nuorempi" oo raskautta kun se taas on 9+2 , eihän? On se vaan ihana kokemus tuokun näkee sen sydämmen pamppailevan ja oikeesti vihdoin näkee sen ja voi uskoa oikeeseen raskauteen, kun mäkin olin jo ihan piinannu itteeni koko pävän ettei siellä mitään kuitenkaan oo! :xmas: Vielä on vähän hassu olo kun muistelee sitä ja katselee paria kuvaa siitä mitkä sai viiä mukanaan.. ^_^

Taas tuli vaan omaa napaa, mut oon vaan niin tohkeissani tästä uutisesta! ^_^

noora rv 9+2
 
Tervetuloa kaikki uudet! :wave: Ja onnittelut niille jotka saaneet jo hyviä uutisia ultrasta!!

Sanni-Maria Juu, mulla tosiaan tuo eka ultra oli sen takia että varmistettiin sikiön ikä kun kierto ei ollut aivan säännöllinen...Onneksi pääsin näin aikaisin jo kun ei tätä raskautta oikein todeksi uskonut ennen kuin näki itse pikkuisen ruudulla. Ja meilläkään ei kuulemma terkat tee enää ultria ollenkaan vaan pelkästään lääkärit. Mullakin kaikki loput ultrat tuolla KYSissä sitten kun niiden aika on. Tuohon np-ultraan pitäisi tulla kutsu kai melko piakkoin. Toivottavasti sinäkin pääset pian näkemään pikkuisesi ensimmäistä kertaa!! =)

Äitiyspakkauksesta sen verran vaan että kyllä me se otetaan kun esikoinen tulossa ja kuitenkin siinä on suhteellisen paljon tavaraa. Eikä nuo väritkään minusta mitenkään pahoja olleet...

Nyt aamupalalle ettei vaan paha olo pääse yllättämään...

Tepa ja Pikkuinen 7+5
 
Se ei ollu mullakaan kaukana etten ois ruvennu pillittämään ihan täysillä! haha :D Se on musta hienoinpia asioita maan päällä, että näkee sen alkion/sikiön ensimmäisen kerran, siksi harmittelenkin ettei mies voinut olla mukana eilen, mutta kyllähän tässä vielä kerkeää! :) En voinu nukkua ilman että ne ultrakuvat oli mun yöpöydällä. :ashamed: Toivottavasti ei nyt kuullostanu kauheen epätoivoselta! :LOL: Mut musta oli ihana ku ne kuvat oli siinä ihan vieressä, lähellä mua. :xmas:

Mitäs muut? Muillekkin jotka saivat hyviä ultrakuulumisia, onnea ja toivotaan että menee ihan loppuun saakka! :flower: Niille joilla on ultra niin onnea tutkimukseen ja paljon voimia kaikille!!! =) Oon aivan tähdissä koko ajan. :S xD

Noora ja helmeni 9+3
 
Huomenta! Täällä kans yks joka melkein itki kun näin sikiön ultrassa, oli niin epävarmaa onko siellä edes mitään ja kun näin sen ruudulla niin tokaisin: luojan kiitos ollaanhan siellä elossa. Lääkäri katto vähän pitkään.. Mulle tehtiin tuo ultra raskauden keston määrittämiseksi ja nyt ois sitten jo keskiviikkona Kysissä np-ultra. Se tulee kyllä aika aikasin kun raskaus ei ollutkaan niin pitkällä kun piti, terkkari kyllä sano että voidaan tehä jo sillon ei tarvii ruveta aikaa siirtämään, ke siis 10+4.
Mitenkähän paljon nykyään maksaa jo tuo äippäpolilla käyminen? Oon jostain lukenu että maksut ois noussu taas elokuun alusta. Ihan sama kylä paljonko joutuu pulittamaan, pääasia että näkee vauvelin. Saan kyllä muutenki juosta Kysissä varmaan vähän väliä, edellinen raskaus ei menny ihan putkeen.. Raskausmyrkytyksen takia makasin sairaalassa kuukauden, ja varottelivat nytkin että kannattaa jo miettiä pojan hoitohommat ens talvena jos ja kun joudun taas sairaalalepoon... :/
Onko täällä ketään muuta jolla ois myös ollu raskausmyrkytys? Ois niin kiva vaihtaa ajatuksia kun tuntuu että vain toinen saman kokenu ymmärtää oikeesti mitä helvettiä se on.

Myhkäri+mahamölliäinen 10+0
 
täällä on ollut juttua tuosta äitiyspakkauksesta.
olen sitä miettinyt ja kävin katsomassakin. oli kivan värisiä mutta taidetaan silti ottaa rahana.
meillä on noita makuupusseja jo kaksi ja harja,helistin,kirja. kaikki löytyy vielä.
tuo toppapuku harmitti. oli tosi kivan värinen. se kun vaan on ihan liian iso kun vauva syntyy ja seuraavana talvena voipi olla jo pieni joten melko varmaan hukkaan menee.
eiköhän se raha mene tarvikkeisiin. tarttis ostaa kaukalo, rintapumppu ja jotain vaatteita, ainaskin toppapuku.
onneksi on tytöltä jäänyt tosi paljon kaikkea ja varsinkin vauvan leluja.
voi kyllä olla että mieli vielä muuttuu tuon paketin suhteen kun sen aika tulee. saas nähdä ;)

cadillac ja toukka 10+5
 
Cailin1 voi mä olen niin pahoillani. Voimia ja :hug: sinulle.

Äitiyspakkauksesta meillä on esikoisesta se sininen oliko se 06 paketti, kun 07 jakoivat vielä niitä. Mut veikkaan, että otan toiselle myös pakkauksen, koska on kuitenkin rahallisesti arvokkaampi kuin se raha 140,00 ?. Kaupoissa lastenvaateiden hinnat on pilvissä ja se raha menisi kuitenkin hujauksessa. Meillä on kanssa aikaspaljon vaatteita-> tytölle. Jos poika syntyy, niin lähtee aika paljon tavaraa myyntiin. Osa omista ostoksistani ovat neutraaleja, niin sopivat kummallekin. Tosin sen 140 ? voisi käyttää turvakaukaloon. Sillä esikoisesta meillä oli sellainen lainassa kummipojaltamme. Jaa, pitänee tarkemmin miettiä.

Oma (.). Etoo etoo ja etoo. Heti ekaksi aamulla pyttyä halaamaan. Ruoka ei maistu, vaan kaikki käy nenään. Tekee mieli raikkaita mehukkaita hedelmiä sekä mehujäätä. NAM :p
Väsyttää, odotan että neiti on syönyt niin pääsen ah, niin ihanaa kuin onkaaan nukkuminen.

TARRASUKKIA KAIKILLE, ETTÄ VAUVELIT PYSYVÄT MATKASSA LOPPUUN ASTI!

Jadekettu 7+0
 
Cailin1: Olen tosi pahoillani puolestasi!

Hei kaikki,
ilmoittautuisin mukaan.

Perustiedot itsestäni: ikä 30v. ja ensimmäistä odottelen. Turun alueella asustellaan elikäs TYKS olisí synnytyspaikka, jos niin pitkälle päästään.

Raskaus on vasta alussa, ja laskettu aika kuukautisten mukaan olisi 22.3.09. Tulevalla viikolla aion mennä ultraan selvittämään, että kyytiläinen on varmasti mukana.

Viikonloppuja
 
suunnistaja Monelta sun ultra on maanantaina? Mulla on kans maanantaina 13.30
toivotaan et kaikki ois hyvin.
Ei oikeen pysty nyt muuta aatteleen. Siksi en nyt jaksa tänne kirjotella tän enempää ennen maanantaita kun ei jaksa kun omaan napaa aatella. Ei vaan jaksa luekea kaikkea ja olla mukana muiden jutuissa.

 

Yhteistyössä