Ninni, joo siis koska Jyväskylä ei tarjoa rakenneultraa niin halusin sen siinä samalla. Tosi ihmeellinen oli vaan se täti kun soitin sinne ja sanoin että haluaisin että rakenneultra tehtäisiin siinä samalla, niin hän vaan tokas töykeästi että
niiiin...4D-ultrahan ON rakenneultra! ihanku oisin joku idiootti tai jotain.
Mutta sori nyt vaan kun satun tietämään että 4D:n suositukset normaalisti ovat ~24-26rvk koska silloin vauvalla on jo enemmän lihaa luiden päällä ja selkeästi enemmän "vauvan näköinen". Näin siis siinä tapauksessa jos on normi rakenneultra takana ja menee vain ns. katselemaan vauvaa. Muttajoo. Jäi kyllä semmonen olo et kiva maksaa lähes 200 e tommosesta palvelusta.
Omaanapaa: Pieniä harjoitussupistuksia on nyt päivittäin ja ongelmana onkin että milloin niistä pitää huolestua.
Ja onko ainoastaan kipeät supistukset haitallisia, voiko esimerkiksi paikat lähteä avautumaan tommosista harjotussuppareista? Ite en oo huomannut mitään yhteyttä niiden ja esim rehkimisen/kävelylenkkien välillä. Että niitä vaan saattaa tulla vaikka sohvalla maatessa, kuitenkin aina vain 1 kerrallaan, ei perättäisiä. Kertokaahan viksummat pitääkö suppareista kuitenkin aina soittaa neuvolaan? Mies-raukka alkaa jo huolestua kun maha vetäsee ihan kovaks ja mä sanon että supistaa, et joko se syntyy vai mitä hemmettiä
Mulla on ollut 1.
neuvolalääkäri, se oli silloin melko heti 1. neuvolakäynnin jälkeen. Ja nyt taasen kun on 22.11 2. neuvolakäynti niin about viikko sen jälkeen on toinen nlalääkäri. Näin siis meillä.
Tyttö- ja poikasykkeistä... Joo, mitä enemmän aikaa kuluu, sitä vähemmän niihin uskon. Ja juuri noi ~150 sykkeet voi olla ihan kumpi vaan melkein joka kerta kun sitä ei lasketa oikein nopeaksi eikä hitaaksikaan. Meijän vilpertillä on leposyke about 140 ollut nyt tosi pitkään, ja sitkun innostuu saattaa paukkua aina tonne 150 asti, mut ei yli siitä kummiskaan. Ja niihin alkuraskauden sykkeisiin ei sit taas oo mitään luottamista sillä mitä pienempi ihminen-> sen nopeampi syke. Eli nyt vasta voi alkaa edes johonkin suuntaan ennustaa, vaikka aika rulettia taitaa olla nykyään. Ne vanhanajan tädit jotka ennusti sykkeistä sukupuolta, niin oon ymmärtänyt että enemmänkin siitä miltä ne kuulostavat, kuin nopeuden perusteella.
Painoa on mulla tullut tähän mennessä ~4 kiloa... Hoikkis ku oon aina ollu niin se on pikkasen huolestuttanut. Painonnousua oli kuitenkin viime neukkukäynnillä 233g/vk ja neuvolatäti sanoi että se on oikein hyvä, näillä viikoilla suositukset 250g/vk, eli käyrillä mennään... Rauhoitti jonkin verran, oon kuitenkin antanut melkein joka mielihalulle periks ja mättäny ruokaa menemään. Aijaijai.
Nyt se pitäis taas töitä jaksaa jatkaa, kohta onneks pääsee LOUNAALLE, ruoasta kun tuli puhe! Ja kai mä soitan sinne terveystalolle uudestaan vielä tänään jos saisin vihdoinkin sen 4D:n varattua, kun niillä vielä sen p*skapalvelun lisäks koneetkin reistaili eilen... arrrgh.
mamaL
Onni 20+5