MAALISMASUKIT 2007

maarith
Mä alan nyt ite saamaan näppylöitä ristiäisten takia,kun nyt meillä on jo kolme kummia,mutta huomasin,että tartten vielä yhden,kun yksi noista ei kuulu kirkkoon,yksi kuuluu ortodokseihin ja ainoastaan yksi luterilaiseen :( alkaa ottamaan kaaliin koko #/()&/(&)(*** ristiäiset.Muutenkin pitäis ne siirtää tuosta aijotusta 19.5 tuonne 3.6.Ja passikin pitäis pikkuselle hankkia heinäkuun alkuun mennessä,joten kiirettä tulee.Täytyy siis käydä kirkolla maanantaina ja selvittää noi hommat,että saako sen paperin lähettää jo aikasemmin vaikka lapsen kastaiskin sitten jälkikäteen.Jos joku tietää tuosta niin kertokaa toki. :/

Meijän neidolla on nyt alkanu häviämään noi näppylät kokonaan naamasta ja ihan perusvoiteella,joten eipä siihen mitään ihmeitä onnex tarttenu.

painosta,että mulle tuntuu vaan tulleen sitä lisää nyt.tai lähtihän sitä pois vähän synnytyksessä,mutta ruokahalu valtava ja edelleenkin pienimmät äitiyshousut käytössä eikä vanhat farkut mene,joten :ashamed: Täällä,kun tuntuu olevan niin reippaita äitejä,kun heti salilla,yms jumpissa käytte.Onko teillä vauva ja muut lapset hoidossa sen aikaa vai kuinka sinne kerkeette menemään?Vai onko kaikki te reippaat äidit vaan yhden lapsen äitejä?tai toinen(muut) lapsonen tarhassa?

No ehkä mäkin joskus kuosiudun tai sitten jään tälläsex veteläx pullamössömammax :'(
 
tiipeli
Huomenta!

maarith: meillä isukki on lasten kanssa sillä välin, kun mä käyn reenaamassa. Oon pakastanut maitoa, niin sieltä sulattelee vauvalle ruokaa. Pitäiskin taas lypsää sinne varastoja, mutta pumppu hajos :headwall: täytyykin kohta soittaa ainulle varaosista... Älä ota mitään stressiä laihduttamisesta/urheilemisesta, kyllä ne kilot siitä alkaa karisemaan, kun lapsi kasvaa ja joutuu perässä juoksemaan ;) pikkuhiljaa...

odette: täytyypi joskus kävästä vesijumpassa. Mulla jäi kerran niin huono maku vesijumpasta, niin aina on sellanen kuva, ettei se oo kivaa, vaikka senkin jälkeen oon ollut hyvissä jumpissa. Sillon kerran jouduin liian matalalle, kun oli niin paljon porukkaa ja mulla ihan ihan hirmuKYLMÄ koko jumpan ajan kun yläkroppa oli veden pinnan yläpuolella. Sellaset oli hyviä jumppia, mitkä oli hyppyaltaalla, viime keväänä. Siellä ainakin oli riittävän syvää :D eniten tykkään uida matkaa, joskus -kuten eilen- oli vaan niin paljon porukkaa, ettei ollut kivaa kun sai koko ajan ohitella. Ja jotkut ui vielä 2-3ihmistä rinnakkain kun juttelevat samalla! muRR. Ja samaan aikaan tulee samanmoinen valjakko vastaan. Mistäs sitten ohitat?? Sukellat ali? :LOL: Mihin te muuten muutitte? Onnea uuteen kotiin! :flower:

peppi: teen nyt sellasta kokonaisvaltaista reeniä; muistuttelen kroppaa, että tämmöisiäkin lihaksia on ja niitä voi jopa käyttää! ;) eli suurin piirtein joka lihasryhmälle jotakin. Kolme liikettä peräjälkeen noin 20 toistolla, palautus ja sama uudestaan. Sitten seuraavat 2-3 liikettä peräkkäin ja palautus. Sykkeen pidän noin 130 reenin ajan. Ja salin jälkeen käyn uimassa ja venyttelen saunassa. Kotona on aina semmonen härdelli, kun tulee niin unohtuu venyttely :ashamed: Ajattelin nyt tämän kuun tehdä tommosta ohjelmaa, kesällä ei välttis tuu nii käytyäkään salilla, ainakaan sillon kun tuo uimahalli on kiinni ja ku alkaa luistelukelit niin siirryn siihen. Syksyllä varmaan sellanen ohjelma, jossa oma päivä jaloille, yläkropalle veto- ja työntöpäivät. Ainakin alkuunsa... Mies tekee mulle ohjelmat, sekun on liikunnan ope ja reenannu ite pitkään kaikkea, niin osaa. Mutta tosi mukavaa on taas kun pystyy liikkumaan kunnolla! Näin eilen hallilla kaveria, jolla la kesäkuun puolivälissä ja se just valitteli tuskaista oloaan ja kun ei jaksa edes kävellä. Hyvin on vielä itelläkin muistissa se olotila!

Elppana torkkuu sohvalla. Se ottaa aina tähän aikaan pikkutorkut ja sitte 11-12 aikaan menee kunnon unille. Meiän pitäski sitte lähtee koulun kirjastolta hakee vähän luettavaa. Toivottavasti ei alkais sataa, synkältä näyttää :/ Siitäkin huolimatta: aurinkoista päivää!

Tiipeli & Elvis
 
no heissuli veissuli kaikille tasapuolisesti!!

Enpä ole hetkeen jaksanut tänne kirjoitellakaan, jotenkin tuota puuhastelua on riittänyt muutenkin.. =)

Voimia ja haleja kaikille joiden vauvat sairastelleet :hug:

Meillä nyt viikon verran valvottu öitä, Ronja örisee ja mörisee, itkee, imee tissiä, imee tuttia...nukkuu toki pieniä hetkiä ja taas örinä jatkuu... Päivisin on kyllä oikein tyytyväinen ja aurinkoinen, joten uskoisin ettei mistään vakavammasta ole kyse.. itsellä tuntuu vaan pian voimat loppuvan, hölmö kun olen enkä sitten päivälläkään kunnolla nuku vaikka mahkuja olis, nytkin Ronja nukkuu, esikko on koulussa ja mies töissä...

Sunnuntaina olis ristiäiset, onneks ei kauheesti tartte stressata mutta vähän kuitenkin. Kakut ja voileipäkakut on tulossa leipurilta, pikkuleivät on ostettu, astiat odottaa käyttöä valmiina, jotain pientä vain tarttee kaupasta hankkia. Kastemekonkin pesin eilen, sillä mekolla onkin ikää lähes 60v, siinä on nimensä saanut mummu, äiti, eno, kummisetä, sisko, serkut..ja nyt siis Ronja. Vaaleanpunaista silkkinauhaa kävin ostamassa ja yritän siitä nyt väsätä vähän koristusta.

Nyt meikkiä naamaan ja vaunut kohti kauppaa, tänäänkin olis kai jotain syötävä :p

Näin vaan omaa napaa taas... :ashamed:
Mukavaa päivän jatkoa kuitenkin kaikille!!


T.Manta Amalia ja Ronja tasan 6vko
:wave: :wave:
 
Moiii!

Tiipeli:Jyskään muutettiin maalaiskunnan puolelle rivariin..Ollaan viihdytty tosi hyvin vaikka vähän kauemmaks muutettiin keskustasta ja kouluista..Joo oon huomannu että välillä uimahallissa on ihan kauheesti porukkaa..Kyl se varmaan on taitolaji et miten ohittelee hitaammat uimariporukat :LOL:

Maarith:Ei kannata ottaa ressiä painon putodutuksesta jos on paljon puuhaa kotona kyllä ne tosiaaan hitaasti tippuu kuitenkin, kuten Tiipelikin totesi ja eihän se mitään vaikka kaikki kilot eivät edes tippuisi..Itse vaan olen koko ikäni urheillut paljon niin siksi olen odottanut tätä päivää että urheilla saa ilman mitään riskejä..Elämäntapa tämä mulle on ja tosiaan mulla ei ole kun yksi lapsi jota iskä tai mummi hoitaa silloin kun lähden reenaamaan..

Onko muuten muiden vaalit kovia katsomaan tv:tä?Meidän Rasmus äsken kitisi kun ei ollut tarpeeksi puuhaa leikkimobilen kanssa ja katseli tv:hen päin joten laitoin telkkarin päälle niin meidän poju ihan onnessaa rupes seurailee sitä
:whistle: Kylläpä tällä äipällä on kehittäviä leikkejä lapselleen :headwall: Hih!!!

Mukavaa päivän jatkoa!
 
hei taas,
niin tuosta painonpudotuksestahan se minunkin piti jotain sanoa...
mulle tuli raskausaikana ruhtinaalliset 27kg !!!!!!! :ashamed:
Laitokselle jäi 7kg, nyt 6vko:ssa lähtenyt 8kg eli jäljellä "vain" 12kg... Mutta en stressaa, luotan siihen että imetyksellä ja päivittäisillä vaunulenkeillä ne kilot lähtee..toivottavasti =) . Esikosta (7,5v sitten) mulle tuli 25kg ja tytön ollessa 9kk:n ikäinen painoa oli lähteny 35kg!! Joten toivossa on hyvä elää nytkin :p

Mutta eipä nyt taas muuta tällä kertaa, Ronja torkkuu sylissä ja tää yhden käden naputus on aika vaivalloista...taidanpa painella sänkyyn kattoon josko tv:stä tulis jotain kivaa.
Hyvää yötä!!
:wave: <br><br>
 
Lauantaihuomenet :wave:

Meillä isompi poika kipeenä :( Oli koko eilisen päivän n. 40 asteen kuumeessa reppana. Ei jaksanut oikein mitään, makoili vaan ja nukahteli syliin :heart: Ja oli tietenkin itkuisempi, tänään vaikuttaa kuitenkin jo paljon paremmalta, ei ole niin tulikuuma ja jaksaa touhutakin :)

Rasmus söi viime yönä 2 kertaa ja ähisi vähemmän, minäkin sain jopa jonkun verran nukuttua. Vaikka esikoinen heräsikin jo ennen viittä... :eek: Mies kyllä onneksi nousi sen kanssa, mutta mä en pysty kyllä enää nukkua, jos poika on täällä hereillä.

odette: Onnea uuteen kotiin :flower: Meillä ei oo kauheesti telkkari päivisin päällä. Aamuisin yleensä jonkun aikaa. Eipä oo meidän Rasmus sitä vielä hokannut :D Eikä isoveikkakaan kovinkaan kiinnostunut siitä ole, tykkää kyllä sammuttaa telkkaria ja laittaa kiinni :D

maarith: Jaksamisia ristiäisvalmisteluihin! Meillä on kaksi lasta, molemmat pojat ovat isän kanssa, kun minä olen ne huimat kaksi kertaa salilla ollut :D Näin varmasti jatkossakin, ovat siis iskänsä kanssa. Mies on aika paljon kotona päivisin. Sen takia kerkeen nyt enemmän ja paremmin käymään, kesällä menee varmaankin ihan normaalisti joka arkipäivä 8-16 töihin niin sit on vaan iltaisin aikaa käydä.

tiipeli: Joo, mun ohjelmaan kuuluu kans joka lihasryhmälle jotakin ja toistot on 15x3 useimmissa laitteissa. Mun pitäis myös jäädä salille venyttelemään, eipä sitä ehdi täällä kotona sit tosiaankaan tehdä! On kyllä aivan mahtavaa, kun pystyy liikkua kunnolla, ei ole sitä pötsiä tiellä :D

manta amalia: Meillä on kans tollanen suvussa kiertävä kastemekko ja varmasti ainakin yhtä vanha. On tehty mun isotädin, eli mun papan siskon häämekosta, tämä isotäti on sen tainnut itse tehdä, jos oikein muistan. On käynyt kaikki mun serkut ja vaikka ketkä sukulaiset läpi :) Mekkoon on aina sit kirjailtu vauvan nimi ja joko syntymä- tai ristiäispäivä =)

Paino on täällä pudonnut reilu 10kg, jotain 12kg. Vielä olis 8kg jäljellä :ashamed: Ja edellisestä raskaudesta 5kg :ashamed: :ashamed: Et pudotettavaa vielä on!!

Mut nyt on mentvä :wave:
 
Mainos :whistle: :D

Profiilissa Onni 1kk ekaa kertaa mökillä ja vadissa aamupesulla :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
..Niin ihana... :D :heart:


Vihdoin sain laitettua kuvat..
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Viiviliina<br><br>
 
Huomenta...Tökkiikö muilla iltasin nää sivut? Kun tuntuu että koskaan iltasin ei tänne pääse ja päivisin ei aina aikaa...

Eilen olikin siivousta koko päivä,kun esikko täytti jo huimat 6v.Sit olikin kavereiden kiva tulla kylään ja taas on tänään saanu imuria heiluttaa :whistle:

Piti kans tulla kommentoimaan tosta painosta...Mulla heittelee toi paino ihan hirveesti :/ Parhaimmillani oon ollu jo 200g päässä lähtöpainosta ja toisena päivänä näyttääkin sit taas 3kg enemmän.Ja oon yrittänyt käydä aina aamulla ennenkun mitään suuhuni pistän. Mistäköhän moinen johtuu?

Noh,nyt jokatapauksessa saa taas vähän aikaa kattoo mitä suuhunsa pistää,hirvee morkkis ku on tullu mässäiltyä ja lenkit vähentyny :saint:

Jahans,Minkalle ruokaa..... :wave: :wave:
 
Viiviliina: kyllä oli söpö kuva teidän vauvasta!

Olettekos muut ajatelleet kesällä mökkeillä? Me muutetaan kesäksi taas mökille, missä vesi kannetaan järvestä. Sähköt löytyy ja sen tuomat ilot, mutta toi vesijuttu on sit vähän perinteisempi. Siitä huolimatta aion pärjätä siellä vauvan ja neljän muun tenavan kanssa. Maisemat kun ovat siellä niiiin ihanat!
 
Viiviliina: Olipas Onni tosiaan suloinen :heart: Täältä löytyy myös profiilista meidän poika :heart:

vitviu: Nää sivut tökkii tooosi usein :kieh:

Manteli: Me varmaan käydään ainakin mun isovanhempien mökillä, siellä on kyllä kaikki mahdollinen ja tarvittava :D

Sellasta mietin, että kuinkahan paljon tämän ikäiset syövät kerralla, niinku milleinä... Paljonko teillä menee, jotka annatte pullosta silloin tällöin niin yhdellä aterialla? :attn:

Jospa sitä pääsis pikkuhiljaa jo nukkumaan, riippuu ihan tuosta Rasmuksesta, vaikuttaa kyllä aika pirteältä vielä :/

Hyvät yöt :wave: <br><br>
 
imettäjä uranuurtaja
hei te jotka imetötte, mitä syötte että saatte maidon riittämään? ja kuika usein päivän aikana?
kiitokset jos viittsitte vasta... luin täätä että jolain oli vauavlle painoa tullut 600g ja kadena olen, jospa minäkin saisin vauvalleni tuommoset painot lisää 2viikossa vciellää jollai vekkuli konstilla!!!
 
Hei!

Maidon riittävyydestä ja syömisestä - meillä tyttö on ihan täysimetyksellä, kasvaa hyvin 200-300 g/viikko. Itse en syö mitenkään erikoisesti, välillä jopa aika huonosti, mutta se ei tunnu vaikuttavan maidon määrään... Maitoa tulee ihan reilusti. Syön aamupalan, yhden tai kaksi lämmintä ateriaa, ja leipää tms. välipalaksi aina välillä. Juoda kannattaa varmaan aika paljon. Eli en tähän osaa oikein mitään vinkkiä antaa, kun mulla ei näytä huonokaan syöminen vähentävän maitoa.

Eilinen päivä oli aika väsyttävä, Tinja nukkui koko päivänä vaan 2-3 tuntia, ja mieskin oli töissä yli kellon ympäri :( Olin illalla aika raato, mutta tämä päivä onkin sitten onneksi mennyt tosi mukavasti. Onneksi, sillä mies joutui tänäänkin töihin, ja joutuu varmaan vielä huomennakin... kurja juttu. Mutta tänään on sentään saanut vähän asioita tehtyä, eilen pääsin suihkuunkin vasta yhdeksän jälkeen illalla...

Hyvät yöt kaikille!

Kirsikka ja Tinjuskainen
 
Tervehdys pitkästä aikaa kaikille =)

Liekkö satunnaista vai mitä, mutta nyt Netta on nukkunu muutaman yön niin että herää vasta kuuden maissa. Tänään esim. puol seiska.
Onhan siinä sitte se mutta... Herää aamulla 9-10 välillä, eikä nuku päikkäreitä :eek: ja joka ikinen yö on pakko lypsää ku muuten sattuu ja lujaa. Mutta silti en valita :D *koputtaa puuta* ja jospa tämä jatkuiski tähän malliin.

Kuivia näppylöitä on täälläki ja kerran päivässä oon laittanu Pebanthenia (miten-lie-kirjotetaan). Paitsi että eilen en enää tainnu laittaa...

Masu ei oo toiminu toisella vieläkään entiseen malliin vaan, toisena päivänä kakkaa tulee ihan mahottomasti ja toisena ei ollenkaan. Nyt oli kaks päivää ummella kunnes eilen taas toimi. Johtunee siitä rota-rokotteesta...

Mami71 ja muille liioista yösyötöistä kärsiville: Tsemppiä, eiköhän ne unet sieltä toivottavasti kohta löydy :hug: ja lohdutukseksi että, vaikka nyt ois saanu nukkua niin ei sitä osaa... Tunnin-parin välein sitä herää kattomaan että joko syödään.

Katja ja Netta (2kk 9pv)

Ai nii, meilläki on profiilissa kuva tai ainaki pitäis olla. Pitää kohta vaihtaa sinne tuoreempi kuva missä on ristiäismekko päällä =)

Mutta nyt :wave:
 
Imettäjä uranuurtaja...tuolla helmiäisten puolella on ollut juttua jostain mammateestä jota vissiin luontaistuotekaupasta saa ja sitä juomalla pitäs sitte maidontulo lisääntyä =) että ei kun kokeilemaan...

Niin heipsanit vaan tänne kaikille...oon vähän ulkona kun ei pariin päivään oo muuta ku lukenut juttuja...nyt en sitte muista että kysykö joku maidon määrästä pullosta annettuna niin meillä menee sellainen 100-200 ml per kerta eli vaihtelee suuresti.

Meillä oli lapsukaiset eilen hoidossa koko päivän mun vanhemmilla ja ukon kanssa oltiin SPR:n ensiapukilpailussa hommissa... Hyvin oli päivä isovanhempien kanssa mennyt ja molemmat lapsukaiset olivat olleet todella kiltisti ja äitikin nautti kun sai välillä keskustella aikuistenkin ihmisten kanssa =) Kun tulee niin paljon oltuu vaan noiden lasten seurassa täällä yleensä niin jää vähiin nuo keskustelukaverit

Mukavaa sunnuntaita nyt kaikille :wave:
 
synnevi
Sunnuntaipäiviä :wave:

Odette: Onnea uuteen kotiin! :flower:

Tiipeli: Laitoin sulle yy:nä sen lääkärin nimen. Ilmota nyt ihmeessä oliko saman niminen... näinkin oleellinen asia vaivaa niin etten öisin unta saa :LOL: :LOL: :LOL:

Torstaina päästiin siis kotiin ja haava näyttää jo aika hyvältä. Pulauttelu on loppunut ja paino lähtenyt nousuun. Antibiootti ilmeisesti aiheuttaa vähän masuvaivaa, joten kävin ostamassa Rela-tippoja. Miten te niitä annatte? 5 tippaa kerralla vai jaettuna? Aattelin, että onko enemmän apua jos annan aina ennen lääkettä (lääke klo 8, 16 ja 24 ->esim. 1-2-2 tippaa) vai sama vaikka annan 5 tippaa aamulla?

Ja lopuksi *rumpujen pärinää* Synnevistä tuli eilen Neea Karita
Mä myös laitan kastekuvan profiiliin, kunhan saadaan ekaks kuvat koneelle.

Vielä piti lisätä: Odette kyseli tv:n "katsomisesta". Meillä Neea yks kerta seuras silmä tarkkana jotain lätkäpeliä. Ilmeisesti kun punapaitaisia pelaajia heilui, niin kiinnitti huomion ja sitten selostajan huutaminen teki vielä niin tutun kotoisan äänimaailmankin..

Aurinkoista päivän jatkoa!
:wave: <br><br>
 
Pikaisesti kysyisin tuosta rotavirus-rokotteesta, eli kuinka moni on aikonut sen ottaa? Pyysin reseptin siitä ja ensi viikolla käyn sen hakemassa ja se pitäisi sitten myös antaa ensi viikon aikana, mutta nyt en taas oikein tiedä otetaanko sitä vai ei :/ Hirmu kallishan se on, mutta kun esikoinen oli viime syksynä oksennus- ja ripulitaudissa niin päätin että tälle nuorimmaiselle se rokote otetaan, oma huoli on niin suuri ja se epävarmuus että saako sairastunut varmasti tarpeeksi nestettä, ettei tarvitse lähteä minnekään sairaalareissulle. Hitsi mitähän tekis, kun mies oli sitä mieltä ettei sitä tarvita :(
 
Iltaa!

Tultiin illalla Järvenpäästä koriturnauksesta missä olimme Rassen kanssa valmentamassa joukkuettani.Rasmus oli koko turnauksen maskotti kun se kentän laidalla oli Peltor-työkuulokkeet päässä mun sylissä rintarepussa...Rasse vaan seuraili tyttöjen peliä rintarepusta ja kyllä niin katsojia kuin pelaajia nauratti tämä 2 kk vanha koriskoutsi :D Hyvin meni reissu..Oltiin Rassen kanssa hotellissa yötä ja päivät kuluivat peleissä ja reissatessa paikasta toiseen..Niin hyvä mieli tuli tälle äipälle kun pääsi touhuamaan omia juttuja ja Rasse viihtyi siinä samalla...

Synnevi ja Peppi:Kiitoksia onnen toivotuksita =)

Viiviliina:Aivan ihania kuvia sun lapsukaisista :heart:Onnissa oli paljon samaa näköä kuin meisän Rassessa =) Kyllä teillä on ihana ja siisti koti ja hyvät näkymät mökkilaiturilta..On mukava katsoa kuvia onnellisen näköisestä perheestä =)

Relatipoista:Mä annan Rasselle 5 tippaa per päivä ja tipat annan aina kerralla..Vois kyllä kokeilla niiden jakamistakin..

Rassella on nykyään välillä hieman ummetusta..Välillä hän on kakkaamatta pari päivää ja sit kun "hanat aukee" niin sitä kakkaa tulee ihan kauheesti..Välillä on pitäny pestä koko poika kun kaikki vaatteet on menny ihan kuraseks..Tosi ihanaa :x

Nyt unten maille...

Mukavaa viikkoa kaikille!

Ode ja Rasse kohta 2,5 kk :heart:
 
Olen taas ollut vähän pimennossa, mutta jonkun verran ehdin tekstejä lukea. Päivänsäteelle ja Synneville :hug: Ja Luppanan tarina kosketti kyllä syvästi :hug:

Meilläkin on pojan kanssa ollut vähän murheita, mutta ei kuitenkaan mitään noin vakavaa. Pojan pienen elämän aikana ollaan jo 5 kertaa käyty lääkärissä. Nyt on toinen silmätulehdus menossa ja ihon kanssa on myös ollut ongelmia. Täällä oli muillakin ollut rajuja hormoninäppyjä ja meillä kans nuo kaikki iho ongelmat johtuvat niistä. Pahimmillaan koko otsa oli ruskean visvan ja mädän peitossa. Se kuitenkin lähti nopeasti pois ja loppujen lopuksi olikin vain hormoninäppyjen "kuoriutumista". mutta oli se kyllä tosi hurjan näköinen :eek:

Ihosa on vieläkin näppyjä kauttaaltaa, lähinnä vartalolla ja käsissä. Jalat ovat karhean kuivat ja nissä on sellaisia kuivia tarkkarajaisia kohtia. Esikoisella oli samassa iässä samanlaisia ja hänet luokiteltiin atoopikoksi. Todennäköisesti pojalla on ihan samanlainen iho.

Heräsin itse jo 6.30 ja lapset vaan viuelä nukkuu.. Sais esikko jo ainakin herätä, muuten tulee taas ongelmia päiväunien kanssa :/
 
Heipsan..

Manteli: Me aiotaan varmaan olla paljon mökillä, meillä on mökki sen verran lähellä että käytiin esim. viime kesänä töissäkin sieltä. Meillä on sähköt ja sisään tulee kylmä vesi.. Mä en kuitenkaan koskaan kokenut vesien kanssa pelaamista hankalaksi, siel muuten sit jotenki lepposaa. Ja mä käytän kertakäyttö astioita kun laiskuus iskee eikä hutsita tiskailla :whistle: . Mökkeily on vaan niin ihanaa... Lapset kahlailee järvessä ja leikkii rantsussa vaikka koko päivän...(eikä tarvi ees arskan paistaa B) ).

Peppi: Mulla ei ole mitään kässäriä maito määristä noin niinku milleissä, joskus annan lypsettyä maitoa lisäksi kun ei poika tule tyytyväiseksi, silloin riittää yleensä joku 20-40ml...

Imetyksestä:(Nikkiä en nyt muista)Mä oon huomannu että ei kysymys:niinkään syöminen vaikuta maidon määrään, mut heti huomaan jos juominen on unohtunut, mun pitää ainakin ihan juomalla juoda vettä vähän väliä.

Synnevi:Ihana nimi... Ois ihana ku ois tyttö ja poika, Neea ja Nooa.. :whistle: Ja kiva että Neea voi jo paremmin!!

Odetta: Hieno homma reissu meni hyvin, tottuu sitte rasmuskin menoon ja meininkiin... Ja kiitos sanoistasi..ja nyt kun katselen ympärilleni ni en siitä siisteydestä tiedä :D

Ja sitten kysymys:
Voiko vauva syödä liikaa... Kun meillä on onni parina yönä nukkunu mun kainalossa (kun en o jaksanu syötön jälkeen laittaa omaan sänkyyn) niin poika vaatii tissiä koko ajan.. ja lupsuttelee vähän koko ajan mutta kun nukkuu omassa sängyssä niin nukkuu n.5 tunnin pätkiä.. :eek:
Ens yönä kyllä tsemppaa ja kippaan tuon murun takaisin sänkyynsä yöpalan jälkeen :whistle:

HYVÄÄ ALKAVAA VIIKKOA KAIKILLE IHANILLE MAALISMAMMOILLE (ja meille huhti ja helmi mammoille tietty kans :D ) B)
 
Heippa!

Onnellinen, mitä saitte ohjeiksi ihon hoitoon? Siis noiden märkivien näppyjen?

Pitäisi varmaan soittaa neuvolaan, kun meidän tytön korvantaustat näyttää vähän tulehtuneilta, tai siis iho on punainen ja märkii (ei onneksi kovin pahasti). Ollaan putsattu vedellä ja septidinillä, mutta ei näytä auttavan. Pitäisiköhän sinne jotain rasvaa lykätä...? Ja tyttö repii korviaan, en tiedä kuinka paljon tuon ikäinen hallitsee käsiensä liikkeitä, mutta mietin, että kutiseekohan korvat, ja repiikö sen takia niitä ihan tarkoituksella, vai nappaako vaan korvasta kiinni kun sattuu käsi sinne heilahtamaan. Harmi, että meidän oma neuvolantäti on paikalla vaan ke-to, pitää jollekin muulle sitten soittaa, onhan siellä niitä...

Nojuu, jatkan puuhailua kun tyttö vielä nukkuu, vois vaikka ruuan laittaa...
 
Päiviä!

Hyvin meni täällä viime yökin, Rasmus söi kerran, syö illalla vikan kerran 22-23, yöllä syö 03 aikaan ja sit aamulla 06 aikaan tankkaakin aika pitkän aikaa. Ähinätkin ovat vähentyneet paljon.

Vyöhyketerapiassa käytiin, varattiin aika vielä ensi maanantaille, vaikka poika onkin paljon parempana, tai siis maha, ollut, mutta vielä oli kuitenkin suolet solmussa :)

Mulla maitoa tulee ihan kivasti, mutta niin tuli esikoisenkin aikaan, kunnes se 3kk iän paikkeilla yhtäkkiä väheni totaalisesti :/ Pitäis tosiaan muistaa syödä ja varsinkin juoda paljon!

Katjuska: Aika paljon menee, jos menee se 200ml:kin kerralla :D Meillä esikoinen ei ole koskaan juonut niin paljoa kerralla, mutta kaikkihan on erilaisia syömisenkin suhteen. Kuinka pitkiä välejä teillä on syöttökerroissa? Varmaan tuolla määrällä pysyy vatsa kauan täytenä :)

synnevi: Kiva, että Neea voi hyvin :) Mulle ei toi vyöhyketerapeutti suositellut noita Rela-tippoja, mut Rasmuksella onkin tosi herkkä vatsa, se kun on kuulemma öljypohjainen niin saattaa aiheuttaa vatsavaivoja, vaikka pitäiskin helpottaa.. Mä ostin apteekista sellasta DDS-junior mahahappobakteerijauhetta, se sekoitetaan joko lypsettyyn maitoon tai sitten korvikkeeseen. En nyt tietenkään sano, etteikö noi rela-tipat auttaisi, varmasti auttavat :)

Unissakävelijä: Mä en oo tota rotavirusrokoitetta edes ajatellut :ashamed: Paljonko se sit maksaa?

odette: Kiva, että teillä meni reissu hyvin :) Tuli sellainen selvä mielikuva, jossa teidän Rasmus on siellä liinassa ne korvasuojat korvilla ja sinä valmennat joukkuetta :D :heart:

Onnellinen: Samankuuloista tuo teidän ihottuma, kuin mitä Rasmuksella oli! Rasmuksellakin alkoi niin, että ensin oli koko otsa täynnä sitä ruskeaa "rupea", sitten se levisi korviin ja sen jälkeen suun ympärille, sitten olikin koko naama ja päänahka sitä täynnä :( Ootteko käyttäneet mitä rasvaa? Toi Sibicort on aivan huippua, sillä ne lähti tosi nopeasti pois.

Viiviliina: Joskus muistan jonkun kertoneen/jostain lukeneeni, että kun vauva nukkuu vieressä ja haistaa koko ajan sen äidin ja äidinmaidon hajun niin haluaa sitten useammin syödä ja pitää sitä tissiä jopa tuttina... Joillain siis saattaa näin käydä. Meillä Rasmus nukkuu alkuyön omassa sängyssään ja loppuyön mun vieressä, ei onneksi vaikuta kuitenkaan syömiseen tuo vieressä nukkuminen. Mä kyllä siirtäisin pojan omaan sänkyynsä, mutta sitten se heräisi siihen ja sit pitäis varmaan sitoa kantoliina, kun ei oikein muualle nukahda :ashamed: Ja se se vasta työlästä olis!

Mut nyt mentävä! Meillä on tänään se munuaisultra taas..

Kirsikka olikin kirjoitellut samaan aikaan.. Meillä kans Rasmuksella varsinkin korvat tai korvanlehdet silloin ihottuman aikaan märkivät ja olivat ruvella, niihinkin auttoi se sibicort-rasva, saakohan sitä apteekista ilman reseptiä? Sitä kannattais laittaa, se tosiaan on tosi tehokasta. Mä laitoin ennen sitä vaikka mitä, bepantehnia, perusrsvaa, putsasin septidinillä, mut mikään ei auttanut :/ Tuo vyöhyketerapeutti sanoi, että pitää heti hoitaa se pois, ettei mene korvakäytäviin ja tulehdu oikein kunnolla, sit se vasta ikävää onkin :( Me saatiin se antibioottikuuri, kun oli niin pahana ja tulehtunut, ei ollut onneksi ihan vielä korvakäytäviin mennyt. Mut kannattaa sinne neuvolaan olla yhteydessä tai sit jos sitä Sibicorttia saa ilma reseptiä niin hakea sit sitä! Ainiin ja tosta raapimisesta vielä.. Mä en tiennyt, että tän ikäiset tosiaan osaisi raapia, mut se vyöhyketerapeutti sanoi, että osaa kyllä ja Rasmus sit raapikin päänahkaa, kun varmasti kutitti se ihottuma siellä :/

Mut nyt tosiaan menen :wave: <br><br>
 
tiipeli
Heippanen!

Mukava viikonloppu ohi ja pääsee taas stressaamaan kouluhommien kanssa. Meinaa kohta aika loppua! Mutta tänään aloitettiin viikko siitä huolimatta ilman opinnäytetyömietintöjä ja tenttiin lukua ja käytiin kartsalla Elviksen kans. Tosin päänvaivaa aiheuttaa miehen 30v lahja! Synttärit ois keskiviikkona enkä keksi mitään!! Ehdotuksia?? Se on auttamaton urheiluhullu, mutta olispa "omaperäistä" jos keksis muuta kuin urheiluun liittyvää...mä kun oon aina ostanu jotain sporttikamaa sille :ashamed:

Neuvolassa käytiin. Poikanen on kovasti kasvanut. Terkka sanoki, että vois luulla 3kk ikäiseksi :) Painoa oli tullu reilu kilo lisää kuukaudessa, oli nyt 6095g ja pituutta oli tullu 5cm ja oli nyt 61,5. Pipo oli 41,4.

Unissakävelijä & Peppi85 mietti rotavirusrokotetta. Niin tehdään mekin..mietitään. Maksaa 73+73 ? eli aika tyyris on. Lääkäri sano justiin, että 2000 lasta vuosittain joutuu sairaalahoitoon rotaripulin vuoksi. Ei siis mikään suuri luku. Ja meiän esikoinen joutui 8kk iässä sairaalaan tiputukseen ihan normivatsataudin vuoksi, eli rokote ei kuitenkaan sairaalaan joutumista estä. Mut kovastihan sitä suositellaan...

Viiviliina: Elvis kans syö koko ajan, jos jää viekkuun nukkuu. Jos jaksan viiä takas omaan sänkyyn, niin riittää yleensä 1 syöminen yössä paitsi viime yönä, kun nukkui KOKO yön heräämättä laisinkaan!! Yhdeksän tuntia!!! Klo 21 meni nukkuu ja kuudelta heräs, söi 3minsaa :eek: ja nukkui reilun tunnin, kunnes mulla soi kello ja herättiin koko poppoo. Oli vähän luksusta!! :D :D :D

Kirsikkako se oli kestovaippoja ommellut? Mitä kosteudensuojakangasta oot käyttäny? Mistä oot ostanut? Oon kovasti haaveillut ompelevani harkkahousuja isommalle pojalle (sitten kun oppari on riittävän hyvällä mallilla, niin joutaa ompelee) ja pitäs ostella kankaita. Annoin nimittäin kaikki kestoilukankaat Elviksen kummitädille, kun olin päättänyt, ettei enää kestoilla. Mut ne harkkahousut kuitenkin houkuttelis, tarkotus kun olis alkaa kuivaksiopettelua isomman poikasen kanssa.

Kai sitä joutuu vähän "töitäkin" tekee tänään ennen kuin Elppana herää.. eli se on moi! :wave:

Tiipeli & Elvis 2kk
 

Yhteistyössä