MAALISKUUN MUSSUKAT 2015 *Marraskuu*

Neuvolakuulumisia:
RV: 26+3
Painonmuutos: +409g/vko
RR: 119/75
Hemoglobiini: 114 -> aloitan rautakuurin
SF: 23 cm
Vauvan syke: 140 (nukkui kun kuunneltiin)

Pojat oli mun mukana ja otettiin samalla influenssa rokotteet.

Äitiysavustuksen hakemuken laitoin jo mutta en oli varma miten palkka tulee, joten raha-hakemuksen laitan myöhemmin.

Nyt varaamaan aika sokerirasitukseen vielä.

Mariia ja Nappula 26+3

• Tykkää
Reactions: Vappuvaavi
Heips!

Meillä melkein sama seuraava neuvolapäivä Maaliskuu 2015, 30.12. :) Ja hyvä kun neuvolassa sielläkin kaikki hyvin! Perhevalmennuksesta kyllä tykkäsin esikoisesta, nyt toisen kanssa ei juuri mitään tuollaista ole, vaikka mun mielestä kyllä voisi olla.. Se oli tutustumismielessäkin kiva, mulla jäi monta äitituttua siitäkin ryhmästä kun sitten vauvojen synnyttyä käytiin samoissa perhekerhoissa ym.

Mammakaverit, perhekerhot ja kahvilat on siis olleet mulle myös tärkeitä, jotenkin se sama elämäntilanne ja vertaistuki on kivaa, vaikka ei mitään suurta sielujen sympatiaa välttämättä muuten olisikaan. Se jotenkin "riittää" että tietää, mitä tarkoittaa kun äitikavaeri sanoo aamulla, että "meillä oli huono yö". Voi antaa kahvikupin käteen ja avautua sen jällkeen omasta yöstä, joka ei tunnukaan enää yhtään niin huonolta kuin kaverin :D Eli suunnitelmissa on sitten lähteä kodin seinien sisältä ainakin perhekahvilaan ja meidän kunnan avoimen perhetyön tiloihin "avoimeen päiväkotiin" niin esikoinen saa leikkiseuraa ja äiti kahvia ja sympatiaa ja vauvakin yleensä aina viihtyi niin paljon paremmin liikkeellä kuin kotona ;)

MariaR81 ja muut huonosti nukkuvat, samoin täällä on asennon löytäminen hankalaa öisin. Mulla ei niinkään lonkat puutu vaan hertiat ja olkapäät/käsivarret kun en ole kyljelläni tottunut nukkumaan. Nyt yöt ovat tosiaan sitä kyljeltä toiselle vaihtamista, ja pissalla käymistä ainakin kerran -tottakai. Olettko kokeillut imetystyynyt kanssa nukkumista? Mulla on esikoisesta se, ja voisi taas otta pötkylän unikaveriksi, sen saa hyvin jalkojen väliin ja mahan editse kainaloon :) Voi apua, mitä se loppuvaiheen nukkuminen taas on, muisti palailee pätkittäin viime raskauden tuntemuksista... :stick:

Onko muilla maha kiristellyt viime aikoina?! Välillä tuntuu että nyt venyy ja paukkuu maha oikein urakalla, viikonloppuna teki tiukkaa istua lapsen palapeliseurana lattialla kun tuntui ettei mitenkäänpäin saanut hyvää asentoa siinä lattialla kun mahaa veti ja ahdisti. Muutenkin tuo kumpu tuntuu jo kyljistäkin kylkiluiden alapuolella, ja välillä monotetaan jo äitiä kylkiluihin.. että tee mulle tilaa, mä jumppaan! ;)

Niin, huomaahan sen jo tästä mahastakin että nyt se alkaa viimeinen kolmannes nimitäin!! Ainakin Kaksplussan raskauslaskurin mukaan :) Mihin se toinen kolmannes katosi, anteeksi vain?! :LOL:

Vappuvaavi ja tulokas (25+0 POKS!)

• Tykkää
Reactions: Piip-
Hellurei!
Täällä ollaan :) Työt + nukkuminen ja avot.. Muuta ei ehdikään :)

Noh, neuvolakuulumisia kuitenkin <3

RV: 23+2
Paino: +638 (hups)
Rr: 124/77
Hb:118
Syke: 140
Liikkeet:++

Rautaa pikkuhiljaa joka toinen päivä, arvo ei sinänsä huono mutta mulla normisti 150-160 joten lasku aikas suuri.

Ilmankos väsyttää ja hengästyttää..

Neuvolalääkäri joulukuun puolivälissä ja sokerirasitus+pvk siihen päälle ennen joulua. Seuraava neukku vasta puolivälissä tammikuuta ja sit kuulemma alkaa tiheämmin. Ja soitto tai kirje tulee sit loppuraslaudessa keskustelemaan synnytyksestä (mulla kun jäi ton tokan jälkeen vähän kaiveleen :)

Huhhuh alkaa kyllä konkretisoitumaan että kyllä tässä oikeesti ollaan vauvaa tekemässä :) kaukalo ja telakka nyt tuossa keskellä olkkaria, v-loppuna tulee pinnis. Kärryt pitäis laittaa tilaukseen ja vauvavakuutuksesta ootellaan päätöstä että saadaanko vaiko ei. Ja nyt on kelankin paperit kädessä että tuet sais hakee :)

Milloin viimeistään tuo äitiysrahahakemus pitää tehdä, aattelin jättää ihan viimetippaan tulojen vuoksi?

Noh. Voikaa paksusti :) aih, niin ihanat pohjekrampit seurana :)

Höpönenä 23+2

• Tykkää
Reactions: Piip- ja Vappuvaavi
Heips ja perjantaita!

Hyvä kun kaikki kunnossa neuvolassa höpönenä :) Ja olen kateellinen tuosta puolenvälin lääkärineuvolasta; meillä siis vaan alussa ja lopussa nykyään ja tuo kolmas käynti on karsittu..

Äitiysrahaa haen kans puolen vuoden tulojen mukaan. Tein kyllä jo hakemuksen Kelan verkkopalvelussa, ja työnantaja sitten toimittaa alkuvuonna sen palkkatodistuksen suoraan Kelaan. Eli peritaatteessa voit muuten hakemuksen jo tehdä, ja toimittaa sitten vaan todistuksen tuloista kun sen saat. Siinähän voi sitten kestää jonkun aikaa, että saat ekan kuun päivärahat vasta takautuvasti, mutta ei ne mahdottomia ole kestänyt. Ja lapsilisä ja äitiysavustushakemuksethan voi tehdä jo heti :)

Vakuutuksen terveysselvitys täälläkin tehty ja odotellaan mitä vakuutusyhtiöstä sanotaan, tai kyselläänkö vielä jotain lisää..

Sokerirasitus mulla edessä ensi tiistaina, en odota yhtään innolla jo senkään takia että siellä menee puoli päivää ja töitäkin olisi ;)

Suonenvedot muuten mulla loppu kun syön taas lisämagnesiumia, närästys on nyt puolestaan siinä vaiheessa, että voisin melkein kohta kuurin omeprazoleita työterveyslääkäriltä käydä hakemassa. Rauhoittuisi tuo korventaminen taas vähän.

Täällä jo muutto mielessä! Nyt on vuokrakämppä irtisanottu ja joulun jälkeisenä viikonloppuna muutetaan :heart: Pieni ressi vaan kun ajattelee taas sitäkin hässäkkää, mutta sitten saa keskittyä täysillä kodinlaittoon!

Ihanaa viikonloppua kaikille, nyt se joulunaika virallisesti jo alkaa :xmas:

Vappuvaavi ja tulokas 24+3

Heippa pitkästä aikaa! Unettomina öinä käynyt juttuja lukemassa, mut oon aina nukahtanut, ennen kun oon päässyt loppuun :D Kännykällä tää sivusto on muuten ihan surkee, mut taidan saada lapseni maailmaan ennen kuin tähän on tiedossa parannusta :D

Täällä on käyty myös rakenneultra eikä mitään huomautettavaa ollut. Siellä pieni pötkötti linkkuveitsenä. Kätilö meillä ultras ja oli kyl supermukava ja selitti koko ajan mitä näkyy ja mitä koittaa tutkia millonkin. Kysyi myös itse halutaanko tietää sukupuolta, joten senkin suhteen oli "suvaitsevainen".

Neuvolassa oon käynyt myös ja sielläkin kaikki mallillaan. Hyvät arvot edelleen. Rauta notkahti tuossa, mutta päivittäiskuurilla sekin oli nyt jo yli 130. Sokerirasitukseen varasin ajan ja vielä on TH ja lääkäri ennen vuoden loppua. Meillä siis on käyntejä tosi kivasti :)

Mä olen nyt kolmatta vuotta muksun kanssa kahden kotona. Toki mies on pitänyt kaikki mahdolliset ylimääräset lomat meijän kanssa. Meijän paikkakunnalta en myöskään tunne oikein ketään, eikä mulla ole täällä äitikavereita. Missään perhekahviloissa ei kuitenkaan olla käyty, eikä poika käy muskareissa ei muissa... Ainoot vierailut on yleensä parin päivän reissuja mummuloihin. Mutta, en oo kyl kaivannut yhtään vertaistukea tänne. Me ollaan hienosti viihdytty pojan kanssa kahden. Päivä päivältä vielä paremmin, kun poika kasvaa ja juttelee ja sen kanssa voi touhuta jo niin paljon kaikkea yhdessä. Kannattaa seurata omia mieltymyksiä näittenkin asioitten suhteen. Ei ne perhekerhot oo mitenkään pakollisia, jos niihin ei itse halua lähteä mukaan ja silti lapsesta tulee ihan sosiaalinen tapaus :)

Kelalle laitoin myös hakemukset menemään ja vauvavakuutustakin on haettu.
Jotenkin omalla painollaan menee tämä raskaus, kun ei ole kummemmin vaivoja ja aika tuntuu menevän niin nopeesti. Joulukin tulee ihan just!

Mukavaa joulun odottelua kaikille!

Sisunen ja pötkylä 23+0 (poks!)

Yhteistyössä