Heips!
Meillä melkein sama seuraava neuvolapäivä
Maaliskuu 2015, 30.12.
Ja hyvä kun neuvolassa sielläkin kaikki hyvin! Perhevalmennuksesta kyllä tykkäsin esikoisesta, nyt toisen kanssa ei juuri mitään tuollaista ole, vaikka mun mielestä kyllä voisi olla.. Se oli tutustumismielessäkin kiva, mulla jäi monta äitituttua siitäkin ryhmästä kun sitten vauvojen synnyttyä käytiin samoissa perhekerhoissa ym.
Mammakaverit, perhekerhot ja kahvilat on siis olleet mulle myös tärkeitä, jotenkin se sama elämäntilanne ja vertaistuki on kivaa, vaikka ei mitään suurta sielujen sympatiaa välttämättä muuten olisikaan. Se jotenkin "riittää" että tietää, mitä tarkoittaa kun äitikavaeri sanoo aamulla, että "meillä oli huono yö". Voi antaa kahvikupin käteen ja avautua sen jällkeen omasta yöstä, joka ei tunnukaan enää yhtään niin huonolta kuin kaverin
Eli suunnitelmissa on sitten lähteä kodin seinien sisältä ainakin perhekahvilaan ja meidän kunnan avoimen perhetyön tiloihin "avoimeen päiväkotiin" niin esikoinen saa leikkiseuraa ja äiti kahvia ja sympatiaa ja vauvakin yleensä aina viihtyi niin paljon paremmin liikkeellä kuin kotona
MariaR81 ja muut huonosti nukkuvat, samoin täällä on asennon löytäminen hankalaa öisin. Mulla ei niinkään lonkat puutu vaan hertiat ja olkapäät/käsivarret kun en ole kyljelläni tottunut nukkumaan. Nyt yöt ovat tosiaan sitä kyljeltä toiselle vaihtamista, ja pissalla käymistä ainakin kerran -tottakai. Olettko kokeillut imetystyynyt kanssa nukkumista? Mulla on esikoisesta se, ja voisi taas otta pötkylän unikaveriksi, sen saa hyvin jalkojen väliin ja mahan editse kainaloon
Voi apua, mitä se loppuvaiheen nukkuminen taas on, muisti palailee pätkittäin viime raskauden tuntemuksista... :stick:
Onko muilla
maha kiristellyt viime aikoina?! Välillä tuntuu että nyt venyy ja paukkuu maha oikein urakalla, viikonloppuna teki tiukkaa istua lapsen palapeliseurana lattialla kun tuntui ettei mitenkäänpäin saanut hyvää asentoa siinä lattialla kun mahaa veti ja ahdisti. Muutenkin tuo kumpu tuntuu jo kyljistäkin kylkiluiden alapuolella, ja välillä monotetaan jo äitiä kylkiluihin.. että tee mulle tilaa, mä jumppaan!
Niin, huomaahan sen jo tästä mahastakin että nyt se alkaa
viimeinen kolmannes nimitäin!! Ainakin Kaksplussan raskauslaskurin mukaan
Mihin se toinen kolmannes katosi, anteeksi vain?!
Vappuvaavi ja tulokas (25+0 POKS!)