*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Syyskuussa

Voi mitä kuulumisia täällä onkaan :'(

Toivojalle suuren suuri :hug: ja syvimmät osanottoni. Tuo keskeytynyt keskenmeno on niin epäreilu ja kohtuuton kokemus, kun mitenkään siihen ei ole osannut varautua. Toivottavasti toivut kokemuksesta nopeasti ja pieni nyytti teillekin vielä suodaan :heart: Itse olen saanut paljon vertaistukea tuolla vauvakuume-puolella "Keskenmenon jälkeen kuumeilijat" pinosta, ehkäpä se auttaisi sinuakin?

Julille myös hirmuisesti jaksamisia kaiken keskelle :hug: Voi kunpa saisitte perjantaina sitten vähän parempia uutisia ja pojan kasvain saataisiin hoidettua. Toivottavasti löydät jossain välissä aikaa myös itsellesi ja saisit vähän levättyä.

(.) Itsellä tänään eka työpäivä takana yli kahteen vuoteen! Aika hurjaa, mutta myös aika kivaa. Jotenkin päivä meni tosi nopeasti, eikä tuo lapsikaan tuntunut olevan moksiskaan koko asiasta. Hän toki jäi kotiin isänsä kanssa, eli ei vielä mitään niin dramaattista muutosta päiväjärjestykseen.

Niin, ja neuvolasta soittivat, minullakin oli löytynyt pissanäytteestä kasvustoa, eli virtsatien tulehdus. Nyt sitten antibioottia naamaan, toivottavasti auttaa. Mitään oireita en ollut huomannut. Onneksi kuitenkin havaittiin ajoissa, niin ei toivottavasti ehdi aiheuttaa mitään vaaraa pikkuiselle.

Nyt nukkumaan tai ainakin sohvalle löhöämään!

kwaidan ja Puh 12+5
 
sannamary mulla on ajoittain tuntemuksia alavatsalla ja itekin pohdin, että mitä ne on. En oo ihan varma onko vaan kohdunkasvukipuja vai jotain supparin tyylisiä?

Toivoja Voi miten surullisia uutisia olette saaneet :'( Tuhannesti voimia ja jaksamisia sinne! :hug:

Juli Voi teilläkin surua ja murhetta siellä :hug: Kunpa voisin sanoa jotain mikä lohduttaisi. Voimia! :hug:

Tikuliina Voimia sinne perhetilanteen keskelle ! :hug:
 
Mua jännittää mennä tänään ultraan koska mä en kuollaksenikaan halua kuulla mitään huonoja uutisia!! Tosin mä sentään nukuin viime yönä ihan hyvin, miestä tän päivänen jännittää niin kovin et raukka ei oo silmällistäkään nukkunu viime yönä :( millä tuota nyt lohduttaisi... No, toivotaan vaan et kaikki on just niinku pitääki....
 
Toivoja74 Voi ei :'( Jaksamista ja voimia kovasti teille :hug:

Nopponen Onnea sokerirasituksen läpäisystä :flower:

Juli87 Herranjumala mitä uutisia, ihan itku tuli kun luin kirjoitustasi :'(
Toivotaan että perjantaina saatte kuullan parempia uutisia hoidosta ja kaikesta.
Voi kun olisi vaaratonta tuo kasvu. Jaksamista teille kovasti ja pienelle pojalle supertsempit :hug:

Tikuliinalle vielä Tsemppaukset :hug: rankalta sinun arki kuulostaa. Hienoa että perhetyöntekijät ovat käytettävissä, kun ymmärrän täysin ettet voi mitään miehen varaan laskea.

Nallu Kiitos tiedoista liittyen mustasukkaisuuteen lasten välillä, rupean etsiskelemään tietoa, google on kaveri siis :D

Minx Soittele vaan rohkeasti neuvolaan, jos mikä vaan asia yhtään askarruttaa. Ja onnea liikkeiden tuntemisesta!

Tigerina Tsemppiä ultraan!

Maha on ihan outo, jotenkin arka/painavan tuntuinen. Ja välillä outoja tuntemuksia, ihan kovaa vihlontaa ihan tuossa jalkovälissä. Vihlontaa on sekä rasituksen yhteydessä että aivan levossakin :confused: Mitään vuotoja ei ole ollut, joten elän toivossa että nuo kivut/tunteet olisivat vaarattomia..

Meliah 14+1
 
  • Tykkää
Reactions: Tikuliina
Toivojalle voimia suru-uutisten keskelle.

Olen miettinyt tota, että tämä palsta on näin alkuraskaudesta ainoa paikka, missä voi
tuntoja jakaa ja hehkuttaa. Samalla koen palstan aika raskaana paikkana, kun niin moni on saanut myös
huonoja uutisia. Oma mieli on herkkä, kun itsekin pelkää eniten juuri keskenmenoa tai että vauvalle tapahtuisi jotain. Korostettakoon, että nämäkin uutiset tarvitsevat/saavat tulla sanotuiksi.
Välillä mietin sitäkin, mitä kuuluu niille 40 muulle, jotka on maalismussukoiden listoilla, mutta kirjoittelee
vähemmän?

Voimia myös sinulle ja teidän perheelle Juli Kokemuksesi vetää sanattomaksi.

HP & Pulla 13+2
 
Tilastollisesti jonkunhan pitää narahtaa NT-ultrassa ja tällä kertaa se olin minä... 1:50

Niskaturvotus oli normaalin rajoissa 2,3, mutta joku verikoearvo oli keturallaan...

Punktioon käy siis tiemme 15+. Nyt vaan odotellaan, ja tunnetustihan se ei ole mun vahvin laji... :kieh:
 
Hei kaikki kanssaodottelijat!

Voimia Toivoja, osanotot !!

AnyHope tsemppiä punktiotulosten odotteluun!

Juli , kamalan pelottavia uutisia, tosi pysähdyttävää näin kun itse odottelee ja murehtii että onnistuuko tuota pientä matkassa pitämään, ei se ole sittenkään ohi se murehtiminen, näköjään, vaan voi niitä ongelmia olla sitten tulevaisuudessakin. Paljon jaksuja sinne ja peukut pystyssä että kaikki kääntyisi kuitenkin paremminpäin!

Täällä ollaan elelty melkoista hiljaiseloa, oon kyllä käynyt lueskelemassa kuulumisia päivittäin mutta jotenkin ei energia riitä itse kirjoittelemaan, varsinkin kun mitään kummempia kuulumisia ei ole. Aikalailla oireettomana oon kokenut tän raskauden, siitä johtuen ei välillä meinaa edes muistaa tai uskoa että tosiaankin ollaan pieniin päin. Jos ei jatkuvaa nälkää oteta huomioon ei mulla ole minkäänlaisia oireita. Paitsi tietty masu kasvaa :D
Harmittaa olla itsekseen Suomessa, ikävä on miestä eikä pääse nyt niin keskenään haaveilemaan ja puhelemaan raskaudesta, siksikin tuntuu varmaan kovin olemattomalta tää raskaus. Vauvantaimi oli kyllä lääkärineuvolassa ihan kunnossa ja vastasi viikkoja kohdun koko, dopplerilla ei saatu sydänäänia kuulumaan mutta lääkäri ultrasi ja siellähän se pieni hikkaili. Nyt vaan ootellaan sitten seuraavaa neuvolaa.

Rakenneultraan sain lähetteen spesialistille siitä johtuen että toinen tyttäreni syntyi vakavasti sydänvikaisena ja elikin sitten vain viikon. Siihenkin ois aikaa vielä monen monta viikkoa.

Aurinkoista syksynalkua kaikille maalismasuille!

Anncarol toukkineen 13+5
 
Viimeksi muokattu:
Oon samaa mieltä Haaveissapullan ja Mammutti ja sintin kanssa: varsinkin ensimmäisen raskauden kohdalla on tosi rankkaa välillä lukea kanssaodottajien suru-uutisista ja miettiä "mä olen kolmen päivän päästä yhtä pitkällä kun tuo, jolle kävi noin" ja eihän sitä millään pysty rentoutumaan ja rauhoittumaan.
Toinen miksi jännittää ja pelottaa ultra, on se, että kun ihmiset on saanut sieltä niitä kkm-uutisia ja mietin vaan et kuinka todennäköistä se esimerkiksi omalla kohdallani voi olla? Mitkä tekijät vaikuttavat siihen? Onko muilla ollut siitä oireita ennen ultraa? Vai onko se vain luonnon valinta...?

Näitä pohdiskelemaan jää

Tigerina 10+4
 
Uusi ilmottautuu Maaliskuun mussukoihin.

17.3.2013 Jemimi 4.lapsi KYS
Olen lukenut juttuja päivittäin heinäkuun puolesta välistä jolloin positiivisen testin tein,mutta en ole uskaltautunut kirjoittelemaan aiemmin. Ensimmäinen neuvola oli pari viikoa sitten viikoilla 10+3 ja tänää oli tuo nt-ultra,jossa kaikki oli hyvin,niin ajattelin nyt sitten vasta liittyä joukkoon mukaan.

Olen 31-vuotias (tammikuussa 32) ja tytöt 10/00, 07/02 ja 09/05.

Mukavaa viikon alkua kaikille sekä voimia ja jaksuja menetyksen kokeneille!

Jemimi ja Nötterö 12+2
 
Olen samaa mieltä monen muun kanssa että tämä palsta on todella hyödyllinen monella tapaa vaikka täältä joutuu lukemaan niitä suru-uutisiakin. Harmittaa ihan kun en esikoista odottaessa älynnyt tänne kirjautua, olisi moni ahdistus tuntunut pienemmältä kun olisi saanut tänne purkautua.

Voimia punktion ja sen tulosten odotteluun Anncarol, se on varmasti raskasta. :hug:

Särö 14+4
 
Ompas täällä ollut kovasti murheellisia uutisia. :( Voimia sitä tarvitseville!

Tigerina mietit mikä on todennäköisyys, että juuri sinun kohdalle jotain sattuu, sitä ei kai kukaan voi tietää. Itse ainakin ajattelen, että jos jossain raskauden vaiheessa jotain menee vikaan on niin tarkoitus tapahtua. Tiedän, että sillä kyseisellä hetkellä elämäni romahtaisi, mutta kyllä aika silti vie eteenpäin ja korjaa haavat. Me molemmat ollaan miehen kanssa hoitoalalla ja molemmilla on niin laaja tietämys mitä kaikkea voikaan tapahtua, jotenkin se saa on saanut meidät ajattelemaan, että suurempi ihme se on, että tämä lapsi saa syntyä kuin se, että jotain kävisi.

Jotenkin sitä ajattelee koko ajan, että jos raskaus ei etene normaalisti, mutta paljon muutakin pahaa voi sattua. Joskus mietin kun molemmat ajamme autolla paljon mieheni kanssa, että jos sattuukin kolari, jommalle kummalle ja käy pahoin. Tässä maailmassa on niin paljon iloja ja suruja ja mitä tahansa voi sattua ihan koska tahansa, elämässä vaan pitää ottaa kaikki vastaan mitä tulee, ei vaan oo muuta mahdollisuutta. Toivottavasti en ketään loukannut ajatuksillani. :/

Täällä voidaan hyvin, nyt on kaksi neuvolaa takana. Ostettiin kotiin doppler ja saatiin silläkin äänet kuulumaan. Pian olemme lähdössä ulkomaille kahdeksi viikoksi lomailemaan. Ei oikein meinaa enää työt olla päällimmäisenä mielessä. :)

Minttu ja kääpiö 13+0
 
Voi ei, miten surullisia uutisia täällä olikaan odottamassa. :'(

Suuret pahoittelut Toivoja74! Paljon voimia koettelemuksen keskelle! :hug:

Juli87 Hurjasti voimia myös sinulle ja perheellesi! Kyllä joitain taas koetellaan niin paljon enemmän kuin toisia. :( Ei ole reilua tämä elämä. Toivotaan kovasti ettei pojan tilanne pahene! :hug:

Tikuliina ei ole helppoa sinullakaan. :( Hurjasti jaksamisia perhetilanteeseen ja sairauden kestämiseen!!

AnyHope Jaksuja sullekin punktion odotteluun! Toivottavasti olisi vain väärä hälytys.

Tigerina tsemppiä ultraan!!

Tervetuloa joukkoomme kirjavaan Jemimi!

Onhan täällä palstalla kaiken näköstä, välillä surua mutta sitten myös sitä iloa... Välillä todellakin ahdistaa ja pelottaa, kun lukee muiden huonoista uutisista tai huolista. Mutta on kyllä hyvä, että täällä voi kertoa kaikki maan ja taivaan väliltä, ja itse ainakin koen, että täältä on saanut myös paljon vertaistukea.

Omaan napaan ei mitään uutta. Väsymys alkaa ehkä pikkasen jo helpottaa. Samoin kävelylenkeillä jaksaa taas reippaammin ja pidempään ilman kamalaa puuskuttamista. Pieni huoli on taas nostanut päätään omastakin tilanteesta, kun on lukenut miten huonosti täällä osalla on käynyt. Ylihuomenna meillä on onneksi se uusinta nt-ultra, niin pääsee taas näkemään pienen. Viikotkin etenee, tänään alkoi jo 12. viikko! :) Kohta ollaan siis jo "varmoilla vesillä", tai niin varmoilla kun sitä nyt ikinä voi olla...

Nanna 11+0 POKS!
 
Eea
Toivoja74 :hug: Paljon voimia ja uskoa tulevaan!

Juli87 Toivottavasti kaikki kääntyy vielä hyväksi! Voimia kovasti koko teidän perheelle!


AnyHope
Tsemppiä odottteluun! Toivotaan, että tulos on normaali ja kaikki hyvin!

Tsemppiä kaikille muillekin, joita elämä koettelee!!

Täällä kaikki kunnossa. Olo normaali, ei vaivoja. Ens viikolla olis seuraava neuvola.

Eea & Pallero 13+3
 
Ompas täällä ollut kovasti murheellisia uutisia. :( Voimia sitä tarvitseville!

Tigerina mietit mikä on todennäköisyys, että juuri sinun kohdalle jotain sattuu, sitä ei kai kukaan voi tietää. Itse ainakin ajattelen, että jos jossain raskauden vaiheessa jotain menee vikaan on niin tarkoitus tapahtua. Tiedän, että sillä kyseisellä hetkellä elämäni romahtaisi, mutta kyllä aika silti vie eteenpäin ja korjaa haavat. Me molemmat ollaan miehen kanssa hoitoalalla ja molemmilla on niin laaja tietämys mitä kaikkea voikaan tapahtua, jotenkin se saa on saanut meidät ajattelemaan, että suurempi ihme se on, että tämä lapsi saa syntyä kuin se, että jotain kävisi.

Jotenkin sitä ajattelee koko ajan, että jos raskaus ei etene normaalisti, mutta paljon muutakin pahaa voi sattua. Joskus mietin kun molemmat ajamme autolla paljon mieheni kanssa, että jos sattuukin kolari, jommalle kummalle ja käy pahoin. Tässä maailmassa on niin paljon iloja ja suruja ja mitä tahansa voi sattua ihan koska tahansa, elämässä vaan pitää ottaa kaikki vastaan mitä tulee, ei vaan oo muuta mahdollisuutta. Toivottavasti en ketään loukannut ajatuksillani. :/

Täällä voidaan hyvin, nyt on kaksi neuvolaa takana. Ostettiin kotiin doppler ja saatiin silläkin äänet kuulumaan. Pian olemme lähdössä ulkomaille kahdeksi viikoksi lomailemaan. Ei oikein meinaa enää työt olla päällimmäisenä mielessä. :)

Minttu ja kääpiö 13+0
Olen sun kanssa kyllä samaa mieltä et ei tän raskauden kulku ole ainoa mikä täs elämässä tartteis huolettaa, kyl läheisistä kenelle tahansa voi koska vain käydä jotain ja silloin on kyl raskaus tosiaankin pienin murhe.

Enkä toki tarkoittanut kuulostaa omanapaiselta edellisessä viestissäni, mutta varmasti jokainen ensimmäistään odottava ymmärtää että sitä liikkuu mielessä ihan kaikennäköisiä asioita ja huolia laidasta laitaan. Kyllä ne huolet siitä helpottuu.
 
Huh, huh mitä uutisia monella. Sanoja ei ole teille, mutta olette mielessä :hug: Anyhope ja Juli voimia ja tsemppiä pitkältä tuntuvaan odotukseen. Toivottavasti kaikilla on ihmisiä, joille voi tarvittaessa purkaa omia tuntoja. Täällä ainakin voi!

Jemimi tervetuloa joukkoon :wave:

Tigerina tsemppiä ultraan ja Nanna83 kanssa.

Minx82 13+5
 
Kiireellä kirjoittelin tuossa aikasemmin kun olin lähdössä poikaa viemään päiväkotiin niin katoin nimimerkin väärin :ashamed: eli AnyHope, sinulle voimia punktion odotteluun. Toivotaan että todennäköisyydet on sinun puolella ja kaikki on hyvin!

Minttu, olen ihan samaa mieltä että kyllä se on ihme joka kerta kun lapsen saa terveenä käsivarsilleen eikä se huoli siihen lopu.

Jemimi tervetuloa mukaan!

Särö 14+4
 
Onpas täällä nyt tummaa varjoa meidän palstan yllä ja paljon voimia niille tarvitseville... :hug:

Ihania uutisia muistaen myös..:flower:

tulin vaan pikaisesti päivittämään kun ihan tavattoman hulina päivä ollut tai koko alku viikko.. :/ Masussa ei uutta muuta kuin liikkeitä tuntuu edelleen hyvin :heart:

mam ja riisi 14+5..
 
Voimia ja jaksamista kaikille koettelemuksen kohdanneille!

Onnittelut kaikille ,jotka olette saaneet hyviä ultrakuulumisia!

Joka päivä olen käynyt täällä kurkkimassa ja lukemasaa kuulumisia,en vaan ole itse jaksanut kirjoittaa.
mut nyt vähän jotain..

PelkoMeillä jokaisella on erilaisia pelkotiloja.Itse en pelkää synnytystä,kaikki edelliset olleet tosi helppoja.Mut odottaminen peloittaa sitäkin enemmän,kaikki huolettaa,miten menee loppuun asti.Varmaan osa syynä koen korkean ikäni ja sen aiheuttamat riskit.Vauva on kuitenkin tervetullut ja yritän kestää murheeni kovien särkyjenikin aikana.(hermosärky kädessä on aika kauheeta)mut en halua valittaa.

Äitiysvaatteetmitään en ole vielä hankkinut,mut varmaan pitäs kohta mennä housukauppaan..ei meinaa enää löytyy sopivii housuja jalkaan :D

Tänään kävin lääkärinneuvolassa.Siellä se pikkuisen sydän kovasti jumputti:heart:
Verenpaineet oli hiukan koholla,mut ei viel hälyttävästi.Sain verenpainemittarin kotiin,jotta voin mitata itse paineit.Kahdessa raskaudessa mul on ollu raskausmyrkytys ja lapsukaiset syntyneet vähän etuajassa.
Vähän jäi kyl ihmetyttään ku kohdunpohja oli jo kahden sormen mitan päässä navasta.Lääkärikin sanoi,et onpas iso.Naureskeli,etteihän siel vaan oon kaks =)sanoin ettei ainakaan nt-ultrassa näkynyt.No nyt seurataan johtuuko mahan nopee kasvu lapsiveden määrästä vai onko toinen ollut piilos? =) Onko kellään käynyt niin et toinen olisi löytynyt vasta myöhemmin?

PalstaKoen tän erittäin hyödyllisenä juttuna..on kiva kun on muitakin kohtalotovereita..voi jakaa niin ilot kuin surut ja aina on joku joka kuulee..kiitos kaikille..:heart:

Sintu74Ollaanko lähes samaikäisii..ja meillä on laskettu aika samana päivänä ja minunkin olisi tarkoitus synnyttää LKS:ssä =)

Siinäpäs sitä olikin,paljon oli mielessä asioita ,mut ei tuu nyt muuta mieleen ku aloin kirjoittaan..

Hillankukka42 13+6
 

Yhteistyössä