*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Syyskuussa



Laskettu aika-- Nimimerkki -- Monesko lapsi -- Synnytyssairaala

28.2.

lenkkari -- 1. lapsi -- MKS *poikaolo*
Hanskius -- 1. lapsi -- OAS

1.3.

Mam_87 -- 3. lapsi
mamiko -- 2. lapsi -- PHKS
Sunshine9 -- 2. lapsi -- PKKS
Katrin -- 2. Lapsi - PHKS
Eeppi -- 1. lapsi -- TAYS
Särö -- 2. lapsi -- KYS *tyttöolo*
HeidiHe -- 2. lapsi -- Tyks

2.3.

Juli87 -- 2. lapsi
Alisa84 -- 2. lapsi *poikaolo*
Nopponen -- 2. lapsi -- OAS
Bingo -- 3. lapsi

3.3.

Pihlaja78 -- 4. lapsi
Metsävirna --1. lapsi -- TAYS
CandleLight -- 2. lapsi -- K-SKS *poikaolo*

4.3.

Tyntti -- 1. lapsi -- MKS
SMV78 -- 2. lapsi -- Porvoo
Meliah -- 2.lapsi
Millipilli -- 1. Lapsi -- TAYS

5.3.

omppulimu -- 1. lapsi -- K-SKS

6.3.

SoonFab4 -- 4. ja 5. lapsi *kaksoset: tyttö- ja poikaolo*
Hillankukka42 -- 5. lapsi
Pixie- -- 2.lapsi -- SeKS
Sintu74 -- 1. lapsi -- LKS *tyttöolo*

7.3.

Tiipula -- 2. lapsi -- TAYS
pepponen -- 1. lapsi -- TAYS/VAS
Niittyvilla -- 1. lapsi
anncarol -- 4. lapsi
Minx82 -- 2. lapsi -- NKL
Viude -- 1. lapsi - PKSSK

8.3.

tiiw -- 1. lapsi
mi.mmu -- 3. lapsi -- K-PKS

9.3.

Eea -- 3. lapsi -- PKSSK *tyttöolo*
dania87 -- 2. lapsi -- VKS
Nallu -- 2. lapsi -- TAYS
Taffo82 -- 2. lapsi -- LS
Emsuli -- 1 .lapsi -- TAYS

10.3.

Sone* -- 3. lapsi -- SKS *tyttöolo*
P12 -- 3. lapsi
Nal --
anna.82 -- 1. lapsi -- K-PKS
Tikrutes -- 2. lapsi
Johnis -- 2. lapsi -- KOS
Kuunalle -- 2. lapsi

11.3.

am13 -- 4. lapsi -- NKL
Vesperi -- 2. lapsi -- KSKS
Mammutti ja sintti -- 4. lapsi -- SATKS
HaaveissaPulla -- 2. lapsi --KOS/NKL/HYS
Sannamary -- 2. lapsi -- NKL
TK73 -- 4. lapsi -- K-hks

12.3.

Minttu_89 -- 1. lapsi -- SEKS

13.3.

kwaidan -- 2. lapsi -- KOS
nippatäti -- 1. lapsi

14.3.

Marhula -- 1. lapsi
Fanny07 -- 2. lapsi
Myy* -- 1. lapsi -- ulkomailla
E79 -- 1. lapsi

15.3.

OivaAino -- 3. lapsi
Hygge -- 2. lapsi
Laia -- 1. lapsi
Pippuri81 -- 4. lapsi -- KOKS
Kilu87 -- 1+. lapsi -- PKKS
Como -- NKL

17.3.

Jemimi-- 4. lapsi -- KYS

18.3.

Toiveikas84 -- 2. lapsi -- TAYS
Tea84 -- 3. lapsi -- OYS
iiris82 -- 2. lapsi -- KOS
BabyBloom -- 2. lapsi -- ulkomailla

19.3.

Katjuliisa -- 4. lapsi -- PKKS *tyttöolo*

20.3.

Pupu82 -- 2. lapsi
natusani -- 4. lapsi -- TYKS

21.3.

Ssaraa -- 1. lapsi -- TAYS
aippa3 -- 5.lapsi -- OAS
Leo_81 -- 3. lapsi -- SeKS

22.3.

Tigerina -- 1. lapsi -- LS

23.3

Ainulii -- 1. lapsi -- LS/HYKS
Heidsu -- 3. lapsi -- KOS

24.3.

Marais -- 2. lapsi -- MKS
kokkeli -- 4. lapsi -- Seks
Tikuliina -- 4. lapsi -- NKL *poikaolo*
Nuska83 -- 1. lapsi -- TAYS
Ihanainen -- 1. lapsi

25.3.

Triida -- 2. lapsi -- PKKS
mariana87 -- 1. lapsi -- KYS

26.3.

Nanna*83 -- 1. lapsi -- KOS
Heili Karjalasta -- 5. lapsi -- Ekks

27.3.

santzuu -- 2. lapsi -- TYKS
Katsu74 -- 4. lapsi
Piula -- 1. lapsi -- OYS

28.3.

SaHi80 -- 3.lapsi -- EKKS

29.3.

kettuliina -- 2. lapsi -- TYKS

30.3.

Ananaskookos -- 4. lapsi -- K-SKS

31.3.

Nimendi -- 4. lapsi -- HUS
Mandalay -- 2. lapsi -- OYS

Taustalla:

Star_of_life

MEITÄ ON NYT 94 ODOTTAJAA :flower:

PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA!!!!

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

Edelliset ketjut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2159684-maaliskuun-mussukat-2013-heinakuussa/


http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2171357-maaliskuun-mussukat-2013-elokuussa/
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mammutti ja sintti
Tervehdys kaikille!

ON:
Olin jo ajatellut että selviän tästä raskaudesta pelkillä aamuyökkäilyillä kun raskauskin edennyt jo yli ensimmäisen kolmanneksen. Sittenpä nämä oksentelut alkoivatkin...
Aamuisin olen juonut teetä ja syönyt ruisleipää, sekä juonut mansikkakeittoa. Hetken päästä syömisestä kaikki on tullut ulos, vaikka itse syömisen aikana ei olisikaan yökkäyttänyt.
Vaihdoin ruisleivän hapankorppuun ja kas kummaa, se on pysynyt sisällä.
Päivisinkin täytyy miettiä mitä syö, koska pahoinvointi seuraa pitkin päivää ruoan osalta.

Hampaiden pesun pystyn suorittamaan vasta päivällä yökkäilyrefleksin vuoksi, joten kuskaan hammasharjaa mukanani töissä. Pesen hampaani vasta puolen päivän aikaan, jolloin pesu ei enää aiheuta yökkäilyä.

Kohdun kasvukivut ovat välillä todella koviakin ja sitä jo miettii onko pikkuisella kaikki hyvin. No, ensi viikon keskiviikkona on taas neuvola, jolloin nähdään missä mennään.

Tällä hetkellä minua vaivaa sekä hiivatulehdus, että oireeton pissatulehdus.
Kumpaankin on lääkitys, mutta hiivatulehduksen pääsen hoitamaan pois vasta antibioottikuurin loputtua. Antibiootti voi pahentaa hiivatulehdusta lääkekuurin aikana ja hiivatulehduslääkkeestä (Canesten Kombi) saa parhaimman avun vasta sitten kun olen olen syönyt ab-kuurin (Selexid) loppuun.

Ummetus on vaivannut jo kohta kuukauden. Pahimmillaan on mennyt 4:kin päivää, ennenkuin vatsa on toiminut. Olen syönyt kivettömiä luumuja ja lisännyt nesteen juomista, mutta mikään ei tunnu tepsivän. Ajattelinkin kysyä seuraavalla neuvolakäynnillä, voiko raskauden aikana käyttää esim. Levolacia tms.

Sintu & masukki 13+3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kwaidan uudesta pinosta ja kun jaksat sitä vielä syyskuunkin hoitaa. Minä voin ottaa myös jonkin kuukauden pinon hoitaakseni, mutta vasta sitten mielellään kun olen kotona enkä enää töissä... (odotettavissa siis saikulle jäänti jo paljon aiemmin kuin äippäloma alkaa, sen teki viime lääkärineuvolassa lääkäri selväksi kun kuuli mun työnkuvan...) Mut en viitsisi ottaa nyt vielä vastuulle ku 2.vuorotyön johdosta en saa aina aikaiseksi moneen päivään paljon muutakaan aina, saatikka sit pinon säännöllistä päivitystä. :)

Päänsärky
taas ilmaantunut vaivaksi täälläkin parin viikon tauon jälkeen... Ja panadoli auttaa jonkin verran vasta ku oon nakannu kaks niitä naamaani... (mielellään ei muutenkaan haluis ottaa mitään mut töissä on pakko et jaksaa vetää vuoron loppuun... :()

Vatsa toimii
hitaasti... 3 pv:n välein, ennen joka päivä ellei kahdestikin. Eli joo... ahdistaa vattaa välillä aikatavalla... :(

Ekat liikkeet ilmeisesti täälläkin aamulla tuntuivat... Pientä muljahdusta alavatsalla heti herättyäni kun makasin ihan rauhassa selällään vuoteessa. :heart:

Nyt valmistautumaan iltavuoroon... näin lauantaina ei jaksais kiinnostaa sit yhtään!!! :(

Nopponen 14+0 POKS,POKS!!! :wave:
 
Kiitos uudesta pinosta.. :)

Kaikkia teidän mainitsemianne oireita löytyy täältäkin.. :$

Pieniä liikkeitä olen tuntenut jo 13+ lähtien, jotka nyt vaan voimistunut ja tullut useammin.. :)

Käytiin lasten kanssa täällä turussa jossain lasten tapahtumassa painolassa kaarinassa.. Sielä oli paljon kaikkea ilmaista ja oli koneita esillä.. Trukkeja ym.. :) Viikonloppu siis menee muuten rauhallisesti.. :)

(.) : vatsa pullottaa sen verran, että onnitteluja saanut sellaisiltakin ketkä eivät ole tienneet.. :D aikaisemmin ovat katselleet mahaa, mutta eivät vissiin ole kehdanneet kysyä.. ;) Naama kukkii edelleen ja ummetus vaivaa.. pissalla saa edelleen ravata yöllä ja päivällä.. Liikkeitä siis tunnen jo.. parhaiten istuvaltaan ja myös makuultaan.. :) Ihanaa kun meillä kaikilla alkaa jo tulemaan se eteen, että vatsa näkyy ja liikkeitäkin pikku hiljaa :heart:

Btw asiasta kukkaruukkuun onko muut huomanneet, että vessapaperin kulutus olisi lisääntynyt? :D Meillä se on ja tuntuu, että saa olla vaihtamassa rullaa koko ajan.. Ai miten niin minä ravaan vessassa.. ;)

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:

mam ja riisi 14+2 olisiskos nyt..:heart:
 
Kiitos kwaidanille uudesta pinosta!

Täällä kans Serla kiittää kun saa ravata koko ajan vessassa. Yölläkin monesti kahteen otteeseen. Ja pakko on juoda suht paljon et maha toimis.

Täällä ei vielä liikkeitä tunnu, voi kun alkas pian niin helpottas vähän tätä huolta. Ei se auta vaikka ultrassa näki viime viikolla, kyllä se vaan semmonen pieni huoli on et onko siellä kaikki hyvin...

Lisästressiä vielä aiheutti se että appivanhemmat pölähti aamulla pihaan (ei siis olla kohta vuoteen oltu anopin kans tekemisissä) ja heti kuohahti se sama ahdistus pintaan kun muisti kaiken paskan mitä siltä ihmiseltä on sietäny vuoskaudet. Ei mieskään kyllä yhtään ajatellu kun pyys anopin vielä eteiseen. Odottiko ne oikeesti et tässä tehdään joku sovinto kun toinen lapsikin on tulossa?!? Joo, ei tule tapahtumaan, olen ollu viimeset puol vuotta onnellisempi ja pirteempi kun kertaakaan sen jälkeen kun anoppiin tutustuin ja siihen helvettiin en enää takasin palaa... :(

Tämmöstä täällä, mennään päivä kerrallaan :)

Särö 14+1
 
Kiitos uudesta pinosta...

Onnea hyvistä ultrakuulumisista teille jotka saaneet hyviä kuulumisia :heart:

Huonoja uutisiakin oli tullut :'( Voimia ja jaksamisia heille.

Joka päivä olen lukenut kuulumisianne mutten ole jaksannut itse kirjottaa mitään :( töiden jälkeen olen niin väsynyt etten jaksa mitään tehdä. Toivottavasti helpottaa joskus tuo väsymys. Oireet ovat taas poissa paisti se väsymys ja nännikipu. Mä olen muka pongaillut liikkeitä muttei ne taida oikeita liikkeitä kun viikkoja on vasta 11+4 mutta sen edellisen pikaultran mukaan vasta 10+4. Mulla on vasta np-ultrakin 11.9 joten silloin tietää tarkan lasketun ajan. Niissä verikokeissa ajattelin käydä ensi viikolla jossain välissä kun kerkeän. Mulle vois päivittää tyttöolon voi toki vielä muuttua olot mutta tällä hetkellä ja koko alkuajan tuntunnu että tyttö on masussa :)

Mukavaa syksyn alkua kaikille :)

Katjuliisa ja neljäsnapero 11+4 (10+4)
 
Kwaidan Kiitos uudesta pinosta taas! :)

Äitiysvaatteita munkin pitäisi ostaa lisää. Edellisen jäljiltä on niin paljon kesäisiä vaatteita, eikä niillä talvella tarkene! Eniten mua stressaa talvitakin ostaminen, kun just viime talvena ostin uuden takin. Ja se ei kyllä todellakaan mene kiinni ens talvena kun on aika piukkaa mallia :)

13+0 POKS! :)
 
Ei vitsit, kiitos kwaidan taas! En mitenkään jaksanut eilen kirjoittaa, että voisin tehdä pinon. Mutta täten lupaan, että hoidan lokakuun! :)

Aina mä täällä kurkin, mitä teille kuuluu, mutta jostain syystä en saa ite kirjoitettua mitään. Täällä kuitenkin kaikki hyvin, ultrassa käyty ja sydänäänet kuuluu aina kun viitsii - istukka on edessä ja pikkuisen vielä varjostaa. Liikkeitä saa varmaan jonkin tovin vielä odotella.

Mä jo kovasti mietin, että mitähän sellainen maalisvauva mahtaa käyttää ulkovaatteinaan. :D Olen tullut siihen tulokseen, että varmaan muuten vaan lämpöisiä vaatteita & lakkia, ja sitten se viihtyy toppamakuupussissa niin vaunuissa kuin turvakaukalossakin.


Tiipula 13+2
 
Liikkeistä ei mitään pienintäkään merkkiä. Jos syön isomman aterian, tulee alavatsaan kipua / puristusta mutta sitä ei voi hyvällä tahdollakaan tulkita muuksi kuin normaalia helpommin tulevaksi ähkyksi.

Wc:ssä ravaaminen on varsinkin yöaikaan melkoista, useimmiten 2 selviää mutta viime yönä oli 3 vessassakäyntiä. Ei ihme että päivisin väsyttää kun uni on katkonaista. Saatan herätä tunnin-puolentoista päästä jo ekalle vessareissulle :(.

Seulan tuloksia jäin miettimään, kun mulle ei sanottu että tulisi kirjettä kotiin enkä tiedä mikä on käytäntö tällä paikkakunnalla, voi olla että ilmoitetaan vain niille joilla on poikkeavuutta. Mun verikoe on otettu kotipaikkakunnalla eikä täällä missä nyt asun, joten tiedonkulussa voi olla muutenkin viivettä. Nykyinen neuvola ei ole saanut vielä edes mun papereita kotipaikkakunnalta ekasta neuvolakäynnistäni eikä mun miestä löytynyt tietokannasta vaikka kirjat ollaan kyllä siirretty tänne yms. pientä sählinkiä.

Tilasin Ellokselta parit äitiyshousut ja tänään hypistelin H&M mammaosastolla farkkuja ja toppeja. Luulisin, että normaalisti kokoa 38 käyttävä ihminen pärjäisi ihan perusmarkettien XL kokoisilla trikoopaidoilla ja aukiolevilla neuletakeilla yms. viritelmillä, housuthan nyt tietysti on pakko ostaa äitiysmallistosta. Mutta mitä H&M äitiyspaitoja katsoin, niin eivät olleet kyllä mitenkään eri näköisiä mahan kohdalta kuin normipaidat ja topit, niitä sivusta rypytettyjä ei ainakaan siellä ollut.
 
Kiitokset uudesta pinosta

Täällä miehen vanhemmilla ollaan, huomenna iltapäivällä lähdetään kotia päin.
Kerrottiin eilen raskaudesta ottivat hyvin vastaan kyllä, itse asiassa paremmin kun kuvittelin.
Mies, hänen vanhemmat ja Allu eli esikoiseni on jossakkin tapahtumassa odotas... En saa nimeä päähän siellä on kaiken näköstä.. Eri puuhapistei lapselle ja näin.
Ite olisin lähteny kanssa mutta tää pahoinvointi ottaa vallan sekä heikotus kun ei pysy ruoka sisällä :/ Joku oli ehdottanu sillon niitä juomia miss oli kalorei. Joinki mutta ylös tuli.. Väkisin oon yrittäny syyä mut eihä ne sisäll pysy :(
Esikoisella maanantaina magneettikuvaus ja kyllä PELOTTAA!! Täytyy varautua myöskin pahimpaan pienempänä tuli niin monta takapakkia.
OLEN HIRMU ONNELLINEN KUN PIKKU KESKOSEMME ON JO MELKEIN 2.V NOIN HYVÄSSÄ KUNNOSSA.
Kaikki on alkanu itkettää varsinkin just jossai telkkuohjelmis tai näi. Ihasama kuoleeko, syntyykö tai jotain muuta niin itken :D
Wc käynnit öisin yleensä kerran tai kaksi. Joskus kolme. Vihaan vessassa ravaamista :D

Viikonloppuja kaikille

Juli ja Mini 14+1
 
Viimeksi muokattu:
Söin tänään töissä kanttarellikeittoa ja pariin-kolmeen otteeseen tuntu ku rouskuis suunnilleen hiekka hampaissa ku söin. Eli sieniin oli jääny jotain jämiä ilmeisesti jos ei oltu kuunnolla huuhdottu. Saman ilmiön huomasin useempi vuos takaperin korvasienissä. Olisinkin kysyny että jos siinä oli jotai hiekka/multa/maajämiä, niin eihän ne mee istukasta sikiölle ja sikiölle ole jotain haittaa?
 
Inhoja vihlasuja ollu välillä alamahassa, etenkin jos nousee äkisti tai nostaa poikaa. Onko muilla ollu? Onkohan ne niitä repäsykipuja, tais niitä olla esikoisenkin aikaan... Olen vielä vähän tarkemmin seuraillut tuntemuksia kun eilen törmäs koira tuohon alamahaan aika kovasti niin säikäytti.

Just tuossa sohvalla istuessa tuntu ihan kuin jotain "sipellystä", voi kun alkais jo ne liikkeet tuntua... :heart:

Omppulimu En usko että on syytä huoleen, tuskin sieltä mitään pöpöjä tulee, eiköhän keitto ole kuumennettu ihan kunnolla.

Särö 14+1
 
kwaidan Kiitos isosti uudesta pinosta! :wave: Niin se vaan vaihtui jo syyskuu, kovaa vauhtia kohti joulua mennään :D

sintu syötkö maitohappobakteereja? Tsemppiä pahoinvointiin :hug:

särö Onpas kurja kuuloinen tilanne, voimia sinne :hug:

Vessassa ei tarvi onneks ravailla, edellisessäkin raskaudessa kaks viimestä viikkoa kävin öisin muutaman kerran pissalla, joten toivon, että sama jatkuu myös nytkin :)

Vatsan toiminta Voi huoh ja blääh.. Täällä ollaan välillä ummella ja välillä ihan ripulilla.. Niin tais olla jollakin muullakin. Todellä ärsyttävä vaiva tämäkin :headwall:

mammavaatteista omilla paidoilla/topeilla ajattelin pärjätä, mut housuja joudun vielä yhdet tai kaks hommaamaan. Mulla onkin jemmassa ehkä 4 äippähousut, joten niillä saan luvan pärjäillä.

Alisa & Hippu 14+0 :popcorn:
 
Kwaidan, kiitos uudesta pinosta!

Tikuliinalle voimia! Kamalaa tuollainen!!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Päänsärystä olen minäkin kärsinyt. Johtuu lähinnä siitä, että niskat menevät nyt koko ajan aivan jumiin, vaikka yritän hierotuttaa ja pitää lämpimänä. Tajusin, että johtunee siitä, että rinnat on kasvaneet ja ovat nyt painavammat, niin rasittavat sitten hartioita, yläselkää ja niskaa. Pitää käydä ostamassa uudet liivit. Kiitos, muuten siitä liivinettikauppalinkistä, tutkin tuota tarkemmin ja katson uskaltaudunko tilaamaan ja kokeilemaan.

Vatsantoiminta, enimmäkseen tuntuu olevan vatsa kovana. Ajattelinkin ostaa pussin luumuja kotiin, jahka muistan kaupassa käydessäni.

Äitiysvaatteista vielä en ole käynyt ostamassa mitään. Jotkut housut ainakin pitää ostaa ja stressaan jo valmiiksi mistä keksin talveksi sopivan takin. Toivottavasti ei tule yhtä isoa mahaa kuin esikoisesta, niin mahtuisi joku takki päälle.

Maalisvauvan vaatetuksesta oon ajatellut, että aikalailla on kyllä toppapuku ja lämmin makuupussi kovassa käytössä silloin.

Liikkeistä Muutaman kerran olen ollut tuntevinani jotain, mutta laskenut sitten ilman piikkiin. Tänään tuntui muutaman kerran sellaisia töytäisyjä tuolla kohdun suunnalla, että epäilin olisiko liikkeitä. Mitä nopeammin tuntuu, niin sitä parempi! :)

(.) Itkuinen olen ollut, tai paremminkin herkkä. Ei tarvita paljoa, että kyynelehdin kunnolla. Nyt kun iltapäivälehdissä ja niiden lööpeissä on tästä kamalasta lapsen surmasta koko ajan juttua, niin tekee todella pahaa ja käy ahdistamaan. Jutut olen kyllä suosiolla jättänyt lukematta, kun siitä ei seuraisi mitään hyvää, että lukisin. Lööppejä on vaan vaikea välttää kun töissä niitä joutuu katselemaan melkein koko ajan. :( Olo on muuten ollut ihan hyvä, illalla väsähdän aikaisin. Meillä oli tyttö nyt oksennustaudissa eilisen ja tänään ollut vielä heikkona. Sormet ristissä, ettei itselle tuota samaa tautia tule, se jos tulee meikäläiselle, niin se tulee rajuna!! Nyt suuntaan nukkumaan!

CandleLight ja toukka 13+6, huomenna poksuu!! :)
 
Söin tänään töissä kanttarellikeittoa ja pariin-kolmeen otteeseen tuntu ku rouskuis suunnilleen hiekka hampaissa ku söin. Eli sieniin oli jääny jotain jämiä ilmeisesti jos ei oltu kuunnolla huuhdottu. Saman ilmiön huomasin useempi vuos takaperin korvasienissä. Olisinkin kysyny että jos siinä oli jotai hiekka/multa/maajämiä, niin eihän ne mee istukasta sikiölle ja sikiölle ole jotain haittaa?
Mut entä jos siinä oliki jotain hiekkaa tms ja vauvaan menee nyt elimistöön jotain muruja, toinen on niin pienikin vielä :/ ?
 
Omppulimu Eikös napanuoran kautta kulje vain veri eli äidin ruuansulatuselimistö ei ole suoraan yhteydessä vauvaan, vain pelkästään verenkierto. Vauvaan menee siis kaikki ravintoaineet mitkä imeytyvät äidin verenkiertoon mutta muu aines pysyy äidin suolistossa. Eli ole ihan huoleti :)

Nukuin tosi huonosti viime yönä, oli vähän riidan poikasta miehen kanssa hänen äitinsä vierailun takia ja se varmaan jatkuu tänään... Ei vaan mies tunnu ymmärtävän vieläkään miten negatiivinen vaikutus äidillään on minuun. Eikä ole kyse mistään yhdestä "akkojen riidasta" vaan systemaattisesta vuosia kestäneestä kiusaamisesta jolle minä lopulta laitoin pisteen ihan oman terveyteni takia. No, keskustelu jatkuu tänään... :|

Särö 14+2
 
Meilläkin on työpaikalla flunssa-aalto, kunpa se ei tulisi mullekin :(. Saapa nähdä huomenna, mikä siellä on kokoonpano kun viime viikolla piti pärjäillä vajaamiehityksellä.

Särö78 kuulostaa tosi stressaavalta tilanteelta. Toivottavasti miehesi ymmärtää olla sun puolella, eikä "painostaa" sovinnon tekoon anopin kanssa sen takia että on lapsenlapsi tulossa :mad:.

Aiotteko osallistua perhevalmennuksiin? Meillä oli luentojen aiheina raskaus & liikunta + ravinto ja toinen luento oli aiheesta raskausajan seksi. Sellaisia asioita, joista olen saanut paljon tietoa sekä neuvolasta että kirjastosta jo muutenkin. (Suosittelen muuten Virva Pisanon kirjaa Liikkuva äiti jos treeniasiat askarruttaa.) En aio osallistua noille luennoille, kun tuskin tulee paljoakaan uutta asiaa.

Ekakertalaisena olisin toivonut tietoiskuja vauva-arjesta ja synnytyksestä ja ne olisivat olleet myös miehelle hyödyllisiä. Ehkä niistä tulee sitten synnytysvalmennuksessa? Vähän huono tarjonta siis täällä päin, muita aiheita ei tämän syksyn aikana ollutkaan :(.
 
Ärs ja voi. Sori, että kerron aina vaan negatiivisuuksia, mutta tuntuu ettei mun elämässä nyt oikein muuta ole.

Mies ilmoitti eilen, että hän tulee tänään hakemaan tärkeimmät tavaransa ja muuttaa takaisin omaan asuntoonsa. Me ollaan riidelty aika paljon viimeisen 2 viikon aikana, sillä hän jäi sairaslomalle ja tissutellut joka päivä. Hänellä on ollut ongelmia alkoholin kanssa eikä hän ole oikein koskaan ollut vastuussa mistään, joten 45 ikävuoteen nähden aikamoinen lapsi tietyissä asioissa ja nythän mulla siihen sitten pinna paloi. Sanoin että on tämä päivä aikaa miettiä kumman valitsee. Alkoholin ja asioiden kertomatta jättämisen vai mut ja vauvan. Jos valitsee ensimmäisen niin voi hakea samantien kaikki tavaransa eikä tarvi olla yhteydessä sen jälkeen.

Ihan kuin kaipaisin tämän kaiken muun stressin lisäksi vielä kiukuttelevaa miestä.

Vaatteista: äitiyshousuja oon ostanut 3. Lisäksi mulla on collegehousuja, joita enimmäkseen käytän. Paitoja täytyy ostaa muutama vähän isompi. Muuten en ajatellut vaatteisiin sijoittaa. Talvitakki mulla on valmiiksi A-linjainen, kellohelmainen, empire-leikkauksella joten mahdun siihen koko raskauden ajan.

Olikohan muuta. Varmaan oli, mutten muista enää. Voi olla että olen muutaman päivän taas hiljempaa. Riippuu siitä mitä tuo mies oikein päättää. Onneksi on vahva tukiverkosto.

Tikuliina ja tyyppi 10+5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä