*~ Maaliskuun mussukat 2013~* Maaliskuussa ~ Meidän kuu!!! ~

Onnea Amanda!

Suljetusta ryhmästä Laitoin myös oman pyyntöni ryhmään. Itse olen sitä mieltä, että otettaisiin mukaan vain tällä hetkellä listoilla olevia maaliskuisia.. Jos joukko paisuu liian suureksi ja väki vaihtuu liikaa, ei luottamuksellista fiilistä synny, eikä suljetusta ryhmästä ole hyötyä.. ja muutenhan ryhmään voi periaatteessa pyrkiä kuka tahansa stakkereistakin?? Mitä muut olette mieltä?

Perhepeti Olin esikoisen kanssa paljon tarkempi siinä, että vauva nukutettiin sänkyyn..ajattelin, että aiheuttaa myöhemmin uniongelmaa, jos vauva ei totu nukahtamaan itse ja omaan sänkyyn. Ja höpöhöpö, sanon minä! Voiko vauvaa tosiaan sylitellä liikaa? Nyt huomaan aamuisin herääväni vauva kainalossa.. Niin ne mielipiteet muuttuu, ehdottomatkin :)

Metsittymisestä vielä Olin sitten unohtanut mennä tänään neuvolaan! Nolottaa :ashamed: Ihan ollaan kotosalla hengattu ilman sen kummempaa ohjelmaa, en vaan kertakaikkiaan muistanut koko asiaa!

Unet Beibi nukkui viime yönä 7 tuntia putkeen! Olin NIIN ihmeissäni kun katsoin kelloa aamulla, että piti ensi töiksi tarkistaa hengittääkö vauva! Muuten siis mennään 3 tunnin ruokailuväleillä, lukuun ottamatta illan santsaustunteja klo 19-23, jolloin tissitellään tiheämmin. Voisi luulla, että pitkien yöunien jälkeen olisi jotenkin erityisen virkeä ja hehkeä, mutta olo on itseasiassa entistä väsyneempi..?

HP
 
  • Tykkää
Reactions: Posteljooni
e79
Paljon onnea vauvoista Marionetti, Amanda-80 ja Triida!

SaHi, onneksi kaikki kunnossa siellä!

perhepeti meillä mies on sellainen pyörijä unissaan, etten usko 160 cm sängyn riittävän kunnolla, joten aikomus totuttaa vauva nukkumaan pinniksessä olevaan äitiyspakkauksen laatikkoon.

vauvan nimi on mietittynä, perinteiset nimet, joilla tausta edesmenneissä sukupolvissa.

Täällä muutama supistus tänään, joten ehkä tää vielä tästä ilman käynnistystä lähtee käyntiin

E79 40+6
 
Onnea uusille vauvautuneille!!:flower:

(.) Poju valvoskeli tässä illalla yli 3h ja on syönyt ihan kamalasti. Sormet ristissä, että nukkuisi hyvin yön, mun tuurilla herää kuitenkin puolen tunnin välein syömään... :/ Saapi nähdä, kohta itsekin yöpuulle!

CL ja Aatu 3vk
 
Minä kuulin tästä keskustelu palstasta vasta pari viikkoa sitten, enkä siis juurikaan ole ehtinyt tänne kirjoittelemaan. Mielelläni kuitenkin liittyisin suljettuun osioon mukaan. Kävin tuolla kerhot osiossa klikkaamassa liittymispyynnön. Toivottovasti onnistui.
Huomenna 21.3. olisi kauan ooteltu laskettu aika. Saas nähdä onko pikkuinen täsmällistä sorttia. :)
 
Paljon onnea greentea1, Como ja Amy74! :flower:

Meillä mentiin viime yö kolmella yösyötöllä, parin tunnin välein heräs vauva syömään. Tosin eka syöttö meni pyllylleen kun minä nukahdin samantien kun poika pääs tissille. Oli ilmeisesti vähän aikaa imeny ja sitten simahtanu minun viereen. Muutenkin vähän laiskanlaisesti imi tissiä et ei ihmekään et heräili niin usein kun ei saanut mahaansa kunnolla täyteen. Kaunis ilma taas ulkona, kyllä tämä kevät on sitten ihanaa aikaa! :heart: Poju nukkui eilen ekat pitemmät unet ulkona, reilun tunnin nukkui vaunuissa ja sitten vielä sisällä jatkoi toista tuntia :)

Särö ja Jalo n. 3vko
 
Herranen aika! Olipa vauva-uutisia tänä aamuna, jee jee!

Onnea Como ja Amy! Beca toivotaan ettei menis kovin paljon ainakaan yli!

Meillä oli hyvä yö, kahdella syötöllä mennään, mutta se ei minuu haittaa, niiden kestot on pysyny siinä puolessa tunnissa!

Särö mie huomasin eilen, että kun lisäsin yhden pumppaussession päivälle kun Paavo nukkui, sain talteen 80 ml maitoo hujauksessa ja tuntu että nyt maitoa on enemmän. Jäbä imi tänä aamuna niin antaumuksella, että aattelin että se räjähtää kohta! Että näköjään ainakin miun pittää pumppailla aina sillon tällön. Meillä on ollu välillä samanlaista, että ei yöllä tunnu heräävän kunnolla syömään ja syökin sitten usein. Silloin mamma ja isi on väsyneitä!
 
Viimeksi muokattu:
Nippa Pitää minunkin yrittää jossain välissä pumpata niin kuin joku tais tuossa aiemmin ehdottaakin että vaikka imetyksen yhteydessä. Eilen illalla ei taas omista tisseistä riittäny maito ja vaikka päivän aikana kerättyä maitoo oli 80ml pullossa niin sekään ei riittäny vaan piti antaa vielä 50ml korviketta.
 
Onnea vauvautuneille :) :flower:

siis tietokone ei jostain syystä päästä mua sivulle 37, ei eilen eikä tänään. nyt oon ihan pihalla eilisistä tapahtumista.

täällä ei kummempaa. vauva on ihana ja nukkuu yöt niin hyvin :heart: oon sekaisin onnesta. ja hormonihuurujakaan ei näy, ei sellaisia mitä oli esikoisen syntymän jälkeen. ainoat huurut aiheuttaa tää totaalinen rakastuminen. Ja tää ei todellakaan ole meidän viimeinen vauva, sanoi mies mitä sanoi :D

ja arki 5-vuotiaan ja vauvan kanssa on helppoa. tuosta esikoisesta on oikeasti apua :) sillä on vaan ne isot kuulosuojaimet käytössä jatkuvasti

äidin luona ollaan oltu jo kyläilemässä ja tänään tulee sisko lapsineen käymään.

dania & jatkuvasti kakkaava prinsessa, illalla ikää jo 1 viikko!!!
 
Paljon Onnea greentea1 ja Como Pojista ja Amy74 tytöstä :flower: :heart:

e79 toivotaan että pääsisit tositoimiin!

Minä luulin kanssa eilen illalla että yöllä päästään tositoimiin kun 21-23 supisteli oikein napakasti 6-13min välein ja piti silmiä pitää kiinni ja hengitellä ettei sattuisi niin kovin kipeesti...MUTTA taas kun menin sitten sänkyyn että jos yrittäisin vähän nukkua niin johan ne lopahti jälleen. Mun ei vissiin pitäis vaaka-asentoon mennä ollenkaan kun aina loppuu silloin : / vaihdoin kukkiin multia siinä alkuillasta ja seisoin ja kävelin ympäri huushollia parisen tuntia niin siinä jo alkoi jomotteleen alakertaan ja nivusiin ja siihen sauna ja vadelmanlehtitee päälle niin sai noin hyvin aikaan suppareita. Pari-kolme kertaa yöllä heräsin supistukseen ja monta kertaa sai hypätä vessassa, mutta välit sain yllättävän hyvin nukuttua.
Nyt aamusta tullut muutama supistus muttei ei yhtä napakasti ja kipeesti kuin illalla. Niinpä vein tuossa petivaatteet pihalle ja yrittäis taas touhuta jotain että josko tästä uudelleen alkais supisteleen. Niin ja kohta taas neuvolaan....

Eilen noi supparit tuntu myös siinä mielessä ilkeelle kun aina kun supisti niin tuntui että rakko antaa periksi vaikka olisi vasta käyny pissalla ja silloinkaan ei tullu kun liru vaan..tosi inhottavaa..Onko muilla ollu vastaavaa??

Mut jos alkais valmistautua sinne neuvolaan :wave:

Aippa3 ja pähkinä 40+2
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille!:flower:

Tsemppiä kaikille vielä kasassa oleville!!

(.) Käytiin jo pojan kanssa vaunulenkillä, on niin ihana ilma taas, aurinko paistaa ja kirpeä pakkassää (muttei liian kylmä kuitenkaan). Poitsu on nyt nukkunut jo 2h tuolla vaunuissa ja edelleen vetää sikeitä. Yö meni vaihteeksi hieman risaisesti, poika söi 1,5-2h välein vaikka illalla valvoskeli pitkään ja tankkasi ihan mielettömästi. Ihmetellään vaan miehen kanssa, mihin tuo poika sen kaiken maidon syö! Jännityksellä odotetaan myös ensi viikon neuvolaa, että paljon on pieni kasvanut. Ensi viikolla ois myös isyyden tunnustus, hyvä kun saadaan sekin sitten pois alta. :)

CL ja Aatu 3vk 1pvä
 
CL Minä oon kans ihmetelly mihin se kaikki maito mahtuu. Malttamattomana kävin jo vaa'alla pojan kanssa ja sain painoks 4,7kg eli kilo ois tullu syntymäpainoon lisää. Toki tuollanen henkilövaaka ei näytä varmaan ihan tarkasti. Eka lastenneuvola on vasta 28. päivä. Isyydentunnustaminen ois perjantaina.

Särö ja Jalo n. 3vko
 
onnitteluttriida, greentea, como ja amy74 pienokaisista!:flower::heart: ihana läjä vauvauutisia oli ilmestynyt!=)

e79lle tsemppejä, toivottovasti pääset tositoimiin.:)

aippa3, mulla tulee myös sellainen ikävä tunne rakkoon kun supistaa vaikka olisikin käynyt vähän ennen vessas... voisko sit olla ettei se tyhjene ihan tyhjäks?

eipä täs olos mitään.... kokeiltiin illal vaihteeks taas kahta s:ää muttei pienintäkään vaikutusta. täällä on liian kylmät ilmat ei pikkuinen halua ulos.

toivottovasti naaman turpoaminen nannalla nyt meinas jotain lähi päiville!=)

pepper& typy 39+2
 
Onnittelut synnyttäneille! :flower: Ja tsemppiä kärvistelijöille, enää ei ole pitkä aika, että kaikilla on vauvat sylissä! :) Sairastelijoille jaksuja!

Me ilmotettiin jo vauvan nimi maistraattiin, ja nimiäiset pidetään ensi kuun alussa. :) Nimi on vähän erikoisempi, toinen nimi tavallisempi. Raskausaikana tuli jo nimi päätettyä, joka sopii molemmille! Ei hirveästi vaihtoehtoja jäänyt, kun tehtiin lista kivoista nimistä ja yliviivattiin pois ne, mitkä ei toisen mielestä ollut hyviä. ;)

Salainen kerho saa kannatusta miultakin, ikinähän ei voi tietää, josko joku ois jo täällä tunnistanut ja stalkkailee sitten. Sillä en ole kertonut sen kummemmin synnytyksestä ja muusta henkilökohtaisemmasta viime aikoina, kun sain kuulla, että eräs tyyppi stalkkailee netissä muutenkin, ja yrittää udella ystävältäni meidän elämästä esittäen hälle, että olisimme hyviäkin ystäviä. Tämä samainen tapaus puhuu kaikista kavereistaan selän takana, eikä tosiaan ole ystävä, viimeksi nähtiin viime kesänä! Tuttu korkeintaan, mut tuosta stalkkauksesta jäi ns. paska maku suuhun, niin empä tiedä laskeakko tutuksikaan. Miun mielestä tuo on ihan hiton outoa, mutta onneksi ystäväni ei ole kertoillut mitään kummempia tuolle tyypille, tuppaa nimittäin olemaan sellainen henkilö, jonka mielestä kaikki asiat kuuluvat kaikille - oli kyse sitten hänen omista asioistaan tai sitten muiden. En ymmärrä, että miksi ei voi suoraan kysyä kuulumisia, vaan pitää seurailla netissä ja udella miun ystävältä kaikkea mahdollista, vaikka henkilön omassa elämässä luulisi olevan tarpeeksi puimista? :mad: Näitä sattuu valitettavasti. Laitoin siis liittymispyyntöä sinne, siellä sitten enemmän asiaa! :)

Joku muuten kyseli siitä pumppauksesta, ja joku jo ehdottikin että imettäessä pumppaisi samaan aikaan. Mie oon tehnyt silleen, et kun oon syöttäny vauvan, niin pidän vauvaa sylissä pumpatessa, kun maito tulee rutkasti helpommin silloin, oikein valumalla. Toinen hyvä hetki pumppaamiselle on silloin, kun vauva on itkenyt vähän, miulla ainakin "maitohanat" aukee sillon. :D

Asiasta kukkaruukkuun, ootteko te miettinyt ohjelmaa nimiäisiä varten, vai pidättekö ennemminkin pelkät kahvittelut?

Viude ja Dude melkein 1kk :heart:
 

Yhteistyössä