(.)Täällä ollaan viel kotona turvallisesti!
Vuoto on tyrehtynyt satunnaiseksi tiputteluksi... Eli välillä näyttää jo elämä valoisammaltakin, ja kun päivät kuluu eteenpäin (joskin hitaasti) aina vaan tulevaisuus kirkastuu vauvaa ajatellen.
Onneksi on niin kova liikkumaan pieni et ei sitä oo tarvinnu pelätä etteikö vauvalla olis kaikki hyvin. Huomenna taas neuvola, pistävät nyt sitä lääkiä (jonka nimeä en edelleenkään muista), että vauvan keuhkot kehittyvät paremmin jos käy huonosti ennen turvallisia viikkoja... Kävin työmaallakin hoitelemassa pakolliset asiat alta pois et jos sairaalaan joutuis ni ei tartte murehtia sitäkään... (ihan vaan siis paperiasioita ja pukukaapin tyhjennystä sijaisen käyttöön jne, en nostellu mummoja.
) Sois sit varmaan et töihin joskus 2014...? JOS kaikki hyvin menee ja saa nyytin viel syliinkin asti. (väkisellä ajattelee myös toista vaihtoehtoa
) Mut nyt sit enemmän niitä positiivisia asiota, eikös niin?
Paljon ei uskalla jaloillaan olla yhteenkyytiin ku paine alavatsalla varottelee... Joten osaa kyl ottaa nyt rauhassa oikeesti, kyl niin paljo vuoto säikytti... Mielessä vaan liikkuu ajatuksia, milloin tulis vauvantarvikkeita alkaa laitteleen ku kovin myöhään ei kyl mun kohdalla sitä asiaa kannata jättää... oonko ees kotona loppu aikaa...? Kaikki on siis esikolta jääny et laittelulla tarkotan pikkupyykin pyöritystä ja isäntä saa nostella isommat eli pinniksen, hoitopöydän ja vaunut esille varaston kätköistä, siihenki tarttee kyl mua ku sillä oo hajuakaan mihin oon kaikki säilöny...
Mut sit mielessä myllertää pelko et jos liian aikaisin alkaa laittaan kaikkea valmiiksi, käykin huonosti ja kotiudun yksin ja saan kerätä sit surun keskellä kaikki pois...
Mut pakko kai se on jostain alkaa, joulun jälkeiseksi ajaksi ei viitti enää jättää... Vaikka voihan olla et siihen mennessä istukka olisikin vastoin lääkäreiden skeptisyyttä noussut ylemmäs, vuodot lakannu ja mentäis normisti loppu aika, sekin on mahdollista, pitäis vaan muistaa se itsekin...
Niin ja se joulu... senki eteen pitäis jotain tehä... enkä tarkoita nyt ylenpalttista siivoamista, mitä en suinkaan voi edes ajatella vaan lahjat jne... Oon keksiny paljo mitä ostaisin mut nyt en uskalla lähtee isolle ostosreissulle moneksi tunniksi... Ukko kai laitettava asialle vaikka vihaa shoppailua... : /
Voih, tulipas stoori... :ashamed: Tätä se teettää ku on päivät eikä tee mitään, sitä kun ajattelee sit liikoja ja halu purkaa se teille kanssa sisarille on kova... Ystävät, sisko ja äiti täällä reaali maailmassa saavat kans toimia mun psykiatreina ihan tarpeeksi.
Synnytyspelosta sen verran et, jep, se oli esikon kohdalla ja se oli myös nyt alkuraskaudessa. Mut nyt kun nää ongelmat alko mun kohdalla kaikki synnytyspelot kaikkos, oli se sit leikkaus ja viel mieluummin alatiesynnytys ni kunhan saan vaan vauvani terveenä syliin, se on ainut mitä pystyn enää ajatteleen!!
Kestän minkä vaan kivun sen varjolla! Ja hyvin se esikoisenkin synnytys meni peloista huolimatta, kun se alkoi kaikki meni omalla painollaan ja loppui ihanasti tytön syntymään, seuraavana päivänä ei enää ollu juuri mitään vaivoja synnytyksestä, sen vuoksi sektioon en itse menisi ellei olis AIVAN pakko niinku mun tilanteessa nyt näyttäis käyvän...
Nyt lopetan romaanin, mulla on selvästikkin liikaa aikaa... Koittakaa ymmärtää.
Nopponen 22+2