Huh hellettä B) !
Ihanan lämpimiä päiviä pitelee
.
Siitä on pitkä, kun viimeksi kirjoittelin, joten laitan ensin 3kk neuvolakuulumisia.
Neuvolantäti oli korttiin kirjoittanut, että virkeä tyttö, hyvä kyynärtuki ja seuraa tarkasti. Mitat olivat 6535g, 60,5cm ja pään ymp. 40,4cm. Ens keskiviikkona onkin jo 4kk neuvola ja lääkäri, jolloin saadaan uudet kuulumiset.
Päivärytmistä Onkos teidän vauvoilla jo kuinka selkeät päivärytmit? Meillä vielä haetaan. Välillä nukkui selvästi kahdet pidemmät unet ja muutamat tosi pienet nokoset päivän aikana. Nyt en enää ole oikein selvillä kuinka meillä nukutaan ja milloin neiti on kunnolla väsynyt
. Eilen esim. Miisa nukkui aamulla 30min, sitten päivemmällä 2h ja iltapäivällä vielä 30min. Tuo olisi ihanne, jos noin lähtisi menemään. Mutta nyt sitten tänään neiti valvoi vain 1h aamulla ja nukahti jo unille...saas nähdä nukkuuko pidempään kuin tuon 30min. Viimeisen viikon ajan yötkin ovat olleet levottomampia kuin aikaisemmin, jolloin nukuttiin n.6h putkeen. Nyt meillä herätään 1-2h välein :/ . En tiedä eikö maito pidä tarpeeksi enää nälkää vai mikä on. Tiheän imun kausikin oli ja meni n.kk sitten....niin olin huomaavinani. Esikoinen alkoi kans näihin samoihin aikoihin heräillä tosi tiuhaan ja aloiteltiin silloin kiinteät. Täytyy tänäiltana ostaa kaupasta velliä ja kokeilla maistattaa sitä huomenna päivällä, jospa se maistuisi ja masu kestäisi. Tosin voi olla tuhoon tuomittu kokeilukin, kun pullo ei meinaa kelvata. Sitten täytyy siirtyä heti perunaan tai bataattiin.
veden juottaminen En ole edes tarjonnut vielä...mutta pullosta ei meinaa mennä mikään. Ihan pienenä pullo kelpasi, mutta reilun kk:n sisään isukki on saanut juotettua pullosta n.10milliä, mun ollessa esikoisen kanssa lääkärissä.
ryysyrannan rinsessa Meilläkin M joskus tutkii käsiään silmät kierossa maatessaan selällään. Se on hassun näköistä. Pääasiassa meillä kyllä vaan syödään nyrkkejä niin, että lupsutus kuuluu. Ja tuttiinhan neiti ei nyrkkiään vaihda :/ .
Viihdytäänkö teillä autossa? Meillä M inhoaa autoilua. Mulla on tosi korkea kynnys lähteä yksin lasten kanssa autoilemaan, kun M huutaa matkan alusta loppuun asti takapenkillä. Jos mies ajaa ja mä olen lasten välissä takapenkillä, niin neiti viihtyy edes vähän paremmin. Tähän ei varmaan auta kuin aijan kuluminen ja se, kun joskus saadaan vaihtaa neiti kaukalosta toisenlaiseen istuimeen.
Leikkimatto on meilläkin in! Siinä viihtyy jonkun aikaa itsekseenkin. Oppi juhannuksena kääntymään selältä masulleen ja nyt ei sitten selällään meinaa enää pysyäkään
. Masullaan on mukavempi tutkia tavaroita ja katsella ympärilleen. Muutenkin M on varsin sosiaalinen tapaus. Vaunuissa ei viihdy hereillä 10min kauemppaa vaan tahtoo nähdä kunnolla ympärillensä. "Yskähtelee" ja jokeltaa kaikille ihmiselle ja hymy on herkässä :heart: .
Aurinkoisia päiviä kaikille :wave: