Maaliskuun Muruset 2012 *Tammikuussa*

Täällä kans ois yks satunnainen kävijä lisää jos huolitaan :) Virallinen l.a on 28.2 koska ekassa ultrassa saivat vähän isomman mitan. Menkkojen mukaan l.a ois 6.3 ja tuon mukaan on kyllä vauva kasvanu ihan kaiken aikaa. Rakenneultrassa kysyttiin kumpi l.a laitetaan papereihin ja valitsin ton ensimmäisen sen takia, että jos joutuuki niin onnettomaan tilanteeseen, että vauva syntyy ennenaikaisesti ja joutuu viikkoja miettimään hoitopäätöksiä tehdessä. No, onneks ei syntyny niin pienillä viikoilla kuitenkaan ja vielähän tuo mahassa köllöttää kun viikkoja on jo 33+jotain muistaakseni. Tää on meille viides lapsi :heart:

Täällä vauva on perätilassa. Joku tuossa puhu, että pää tuntuu kylkiluiden alla ja just sitä tunnetta on kyllä täälläkin. Vauva ei koskaan ole todistettavasti ollut pää alaspäin vaan ihan alusta lähtien on kököttäny pää ylöspäin : / Toivon todella, että ymmärtäis kääntyä itsekseen.

Raskaus on menny hyvin, joka ei mun kohdalla ihan itsestään selvyys ole. Nyt vaan odotellaan synnytystä, tuntuu pitkältä ajalta odottaa!

En ole vielä vauvan vaatteita tai tarvikkeita laittanu kaappiin, enkä edes kattonu onko vauvalle kaikki tarpeellinen. Vaunut löytyy ja turvakaukalo, samoin toppapuku ja ihan jotain perusvaatetta varmasti jolla alkuun pääsee. Pikkuhiljaa pitäs alkaa haalimaan lisää tavaraa.

Onko täällä muilla yöllisiä suonenvetoja? Mulla alko ihan yhtäkkiä, ihan kamala vaiva :O Ensimmäistä odottaessa oli sama vaiva mutta muiden kohdalla ei oo sitä ongelmaa ollu. Pitää vissiin hakea magnesiumia apteekista ja kokeilla sitä!
 
äippärahapäätös,on tullut jo joskus kuukausi sitten :) samat rahat kun esikoisesta tulee täälläkin kun ikäeroo on vaan sen 1,5 vuotta..

huomenna ois hammaslääkäri aamusta,hitto mua pelottaa kuulla paljonko on reikiä :DD
torstaina sit neuvola,ainakin oman vaa'an mukaan paino ois nyt noussu jonku 1,5 kiloa eli yhteensä sen 11,5 kiloa ois tullut nyt.. :)


uuten vaivana on tullu suonenvedot nivusiin.. ei kyllä tällästä ollu viimeks. käy ihan saakutin kipeetä.. ja levottomat jalat öisin.. ai että kun on ihanaa kun ei saa nukuttua :(


sunniee ja vv 32+0
 
Tervetuloa uusille, päivitän etusivua kun mielenkiinto riittää :D

En nyt millään muista, koska kirjoitin viimeksi :O Yritin selata, enkä ainakaan löytänyt sepustusta maanantain TYKS käynnistä. Pahoittelut jos kirjoitin kuitenkin!

Eli maanantaina oli se sokerisensorin purku TYKSissä. Menin paikan päälle labran kautta ja annoin hoitajalle sensorin, äippäkortin ja ravintopäiväkirjan. Hoitaja ohjasi päivähuoneeseen odottelemaan, lääkäri oli kuulemma syömässä. Kohta hoitaja tulee siihen paperinipun kanssa, johon oli tulostanut sensorin sokerit. Eli siis se sensori mittasi to-la 5min välein mun sokereita, jonka lisäksi pidin ravintopäiväkirjaa, että saa yhdistettyä mahdolliset ylitykset ym. Hoitaja totesi, että pahalta näyttää, kyllä sä lääkitykselle joudut, mutta lääkärin kanssa sit tarkemmin juttelet.

Tämän jälkeen pisti mut puntarille, josta kävi ilmi, että mun paino oli pudonnut kilon siitä, kun viimeksi 22.12 on punnittu. Lekurille pääsin sit tunnin päästä. Ihana täti tuo lääkäri muuten! Sanoi, että ei näillä arvoilla kyllä lääkitykselle laita, 1 ylitys raja-arvoissa ja sekin silloin, kun ravintopäiväkirjassa lukee suklaakääretorttu, pizza yms ;) (oltiin siis just tuo aika mun äidin luona, jossa käydään 2krt/vuosi, että toi mittausajankohtakaan ei ollut kovin ihanteellinen, kun ei ollut normaalielämää).

Päädyttiin siihen, että mittailen nyt kotosalla ja pidän ruokavaliosta pois kaikki, jotka olen huomannut sokeria kohottavan. Infoksi vaan, mulla ei esim. suklaa kriittisesti kohota noita sokereita, pahimmat on 4-viljan puuro ja makaroni! (sit esim. vehnäpuuro ei sokereita nosta).
Nyt sitten näitä tässä mittaillessa ei ole arvot noussut yli ollenkaan, vaikka aika aktiivisesti testailen esim. hedelmät, kun ovat kuulemma pahoja kohottajia. Eilen banaanin jälkeen mun arvot oli paastoarvojen tasolla.

Lääkäri sit ultrasi kuitenkin, vaikka mun arvot on jees, niin mulla on nyt sitten kuitenkin raskausdiabetes. Hämmentyi kyllä, kun vauva on kovin hoikka ja kevyt, joka on ihan normaalia, mutta kohonneilla sokereilla pitäis olla isompi. Pää ja jalat kasvaa keskikäyrällä, mutta vyötärö alakäyrällä. 2,5 viikon päästä uusiks kontrolliin. En jaksa tästäkään stressata, voi kuulemma johtua ihan vauvan sisäänhengityksestä, mittavirheestä tai sit siitä, että hän nyt vaan on aika solakka <3

Eli tää kaikki vahvistaa mun alkuperäistä intuitiota siitä, että ottavat turhan kriiittisesti ton rd:n. Mahtavaa, että ovat tarkkoja ja tutkivat, mutta mutta...

Kokonaissaldo 29+0: Vauvan painoarvio 1152g ja mun paino -1kg, eli raskauskiloja nyt tullut 2.

Äippärahapäätös Tuli kuukaudessa, alle viikossa kun toimitin puuttuvan lappusen työnantajan maksamasta palkasta (jota eivät peräänkuuluttaneet, itse kyselin, kauanko menee)

Hille78 Voin vaan kuvitella mikä näky! Mä en edes vaivautuis, soittasin varmaan taksin :LOL:

Ens viikon keskiviikkona on se neuvola, johon keräilen rohkeutta vihdoin todeta, että EN JAKSA! Eilen olin muutaman tunnin ollut töissä, nivuset huusi armoa, lattialle en taipunut nostelemaan, vauva painoi tonne alas, selkä huusi armoa. Meinasin jo todeta, että nyt tämä tyttö lähtee lekurille, mutta sitten työkaveri jutusteli töistä pääsystä ja suunnitelmistaan, niin en sit hennonnut kuitenkaan :( (jos siis olisin lähtenyt lääkärille, työkaverin harteille se olisi tippunut. Hällä oli 14 asti työvuoro, mulla 17.30, niin hän olis sit joutunut jäämään sinne kun mä menen lekurille)
Mulla alkaa olemaan toi helpotettu lista, mutta eilen pomo kysyi yhtä iltavuoroa helmikuun alussa, että josko tekisin. Sain onneksi sanottua rehellisesti, että ei, en jaksa. Käskin vilkaisemaan muuta listaa ja sanoin, että sille on syynsä, miks mulla ei ole iltavuoroja... (pomo siis ei tee listoja, ravintolapäälikkö tekee). Tais olla eka kerta mun 4-vuotisen tuolla olo historian aikana kun sanon ei... Oon aika ylpeä :p
Sit vielä muutenkin stressaa kun hän tolleen laskee vielä mun varaan, kun olen jo aikaa sitten tuonut ilmi, että en todellakaan tule jaksamaan helmikuun puoleen väliin, jolloin loma oikeesti alkaa.

Mariaja & Tyllerö 29+2
 
sannuliini81 Minäkään en ole vielä saanut päätöstä äitiysrahasta! Marraskuussa jättäessäni hakemusta virkailija kertoi, että tämän päätöksen tekemisessä voi kestää. Meidän palkanlaskija ei ole vielä toimittanut sitä työnantajan lomaketta, koska saan sen kolmen kuukauden palkan TES:in mukaan. Ilmeisesti toimittaa vasta myöhemmin, jotta siellä olisi mahdollisimman tuoreet tiedot.

ON Olen loppuviikon sairaslomalla noiden nivuskipujen takia, jotka jotenkin säteilevät alamahaan. Käveleminen ja istuminen tuovat vain lisäkipua... Jatkoa arvioidaan ensi viikolla.

Kirskis ja Kaiku 31+1
 
Täällä vaihtelee päivittäin nuo kipuasiat. Nyt kun myös mies on lomalla on koirien lenkitys hänen hommaa mie voin lasten kanssa hiihdellä jne. ni paineen tunne alapäästä on hävinny suonikohjuakaan ei tunnu miulle jaloissa ne on myös semmoisia et levossa niitä ei näy ei aamuisin lainkaan mut iltaa kohden alkaa pullistelemaan. Eilen oli aivan mahtava hiihtää kun ei kivun kipua.

UNIONGELMAT: miulla alkaa olla aika ikäviä iltaisin en saa eka nukahdetuks ja sitten herään yöllä, olikos muita ? ärsyttävää kyllä päivällä sitten jaksaisi nukkua.

Huomenna ultra, jännittää jo, toivottavasti kaikki hyvin. Ajattelin just et meillä on aika onnekas ryhmä kaikilla menny tosi hyvin ja tosi hyville viikoille pikkuiset on päässy :)

Tää lähtee järkkäilemään kaappeja jos jostain saisi taiottua hyllytilaa.

Ja muuten POKS POKS POKS

minnarun&pikku-ukko 32+0
 
Minnarun Mulla on niin, että nukahdan kun seinään illalla, jos nousen yöllä pissalle, en saa helposti unta ja jos taas en nouse, herään aamulla siihen kipuun, jonka pissahätä aiheuttaa ja sit en osaa enää nukkua. Tänäänkin vapaa ja mä olen ollut 7:stä asti hereillä.

Mulle tuli mieleen äsken suihkussa ollessa, että mites te muut hoidatte alapään siistimisen? Tästähän oli joskus alussa juttua ihan vaan kun oli vasta pikkupikkuvatsoja tähän verrattuna :D
Mulla on kyllä aika lailla jäänyt koko homma, silloin tällöin jaksan vaivautua, niin kyllä sit mennään fiilispohjalla ilman katsekontaktia :D

Mariaja & Tyllerö 29+2
 
Mulle tuli mieleen äsken suihkussa ollessa, että mites te muut hoidatte alapään siistimisen? Tästähän oli joskus alussa juttua ihan vaan kun oli vasta pikkupikkuvatsoja tähän verrattuna :D
Mulla on kyllä aika lailla jäänyt koko homma, silloin tällöin jaksan vaivautua, niin kyllä sit mennään fiilispohjalla ilman katsekontaktia :D

Mariaja & Tyllerö 29+2

No joo o, viimeksi kuukausi sitten onnistuin vielä itse...edellispäivänä kävi mielessä kun rupeaa sellanen reuhka olemaan että. :D Mut ei puhettakaan että onnistuisi itse, en ala sokkona raapimaan. Kai miehen on vähän pakko uhrautua jos meinaa että makkarin puolella tapahtuu muutakin kun nukkumista. :D

Epa
 
  • Tykkää
Reactions: -Pätkis-
Hammaslääkärissä kävin tuossa maanantaina ja oliko pikkusen kipiät ikenet kun poisti kaiken hammaskiven. Nyt pitää käyttää semmosta hammasväliharjaaki. Viikon päästä paikkaavat vielä yhden reiän takahampaasta... HUOH.
Alapään siistiminen onnistuu ihan hyvin vielä. Minimahan kun omaan. Onneksi tuo Ukkokaan ei kovin herkkä ole noiden karvojen suhteen, antaa kasvaa vaan :D
Äippärahapäätös on mulleki tullu. Muistaisvaan että mitä se oli :) Äitiyspakkausta en ottanu, koska oli vielä Isoveikan pakkaus aivan priimakunnossa ja turvakaukalo piti hankkia uusi...

Hille78 voin vainb kuvitella miltä tuntuis/näyttäis ajaa polkupyörällä :D :D

Naapurinneiti ja Lennart 30+5
 
itseasiassa just eilen siistin itse itseäni. ja sokkona mentiin :cool:. sit peilin eteen tarkastaan miltä näyttää. mut alkaa olla aikasta harvassa tuo siistiminen

eilen tytär mua yritti saada luisteleen, mut ei saanut ylipuhuttua. totesin et aivan liian riskialtis laji mulle tällä hetkellä. menin kuitenkin mukaan ja kengillä jäällä "hiihtelin".

2h neuvolaan. ja eilen reippaana tyttönä kehuskelin miehelle et kävellen menen (matkaa 1,6km) mut kerkes jo koiruuden aamulenkin aikana mieltä muuttaa, välillä kivisti, välillä särki ja sukkapuikkojakin tuli koettua, totesin et tuntia ennen lähen niin saa omaan tahtiin vaappua eteen päin.
kävely täälläkin aikmoista vaappumista välillä
 
Mulla oikeestaan nyt helpottanu töissä olo, ainoo et välillä alkaa supistaa (etenkin jos vessahätä) inhottavasti ja housut alkaa olla aika kireet mut ei ois enää paljoa... laskin et max.8vuoroo!! Menee menee!! + et kotona supistelee enempi ja kotona menee hermo helpommin... Menee kyllä töissäkin jos joku homma ei toimi -et joo vastaus näihin mieliala asioihin :D Mut töissä se on yleensä aika ohimenevää, enkä hermostu -lähen vaan veks ja teen ite. Kotona teen jotain.."et ois tehny -oisin mä voinu" ja sit jos jätän tekemättä ni sit saan tehä sen ite illalla ku tuun töistä...+ kaikki tarvii pyytää erikseen -en mä jaksa!! eikä mulla riitä hermo siihen et "ku meillä nyt on sisällä 16 astetta lämmintä ni viittisitkö hakee puita ja lämmittää" Kyl tarvii ite älytä ku mies on vielä se joka aina narisee et on kylmä... Sit jos se tekee jotain ni mä saan siivoo jälet, jos imuroi -imuri löytyy keittiöstä.Jos tekee ruokaa- kaikki sotkut jää pöydälle. Jos siivoo vessoja -pesuaineet ja rätit jää sinne.. et ennemmin teen ite!

nukkuminen nukun ihan älyttömän huonosti, öisin herää monta kertaa ja muutenkin tosi levotonta unta -en ees muista millon ois heränny silleen et ois tuntunu et ois nukkunu :/ Ehkä tää helpottaa sit ku lapset muuttaa pois kotoo :D :D

Jaahas kiukku iski taas poitsulle -alkaa olee ruoka-aika...
 
Mä joudun harventamaan tän palstan lukemista, kun miehen tietokone meni rikki ja se joutuu tekemään hommansa "mun" koneella. Mä sitten surffailen netissä sen puhelimella ja face toimii paljon paremmin siinä, kuin tämä.

hille78 Sulla on sentään työssä tauot, meillä kun syödään se aika kuin keritään ja sitten jatketaan työtä. En oo 5 vuoteen pitänyt yhtään virallista kahvitaukoa ja ruokatauotkin on jääneet siihen 5-10 minuuttiin, jolloin samalla seurataan työtä. Ja työpäivät ovat olleet 6-13 tuntiin..
Mä luovutin pyöräilyn suosiolla pari viikkoa sitten, kun se kuulemma voi tehdä tuhoja alapäässä jo 3kuukauden raskauden jälkeen. En sitten tiedä, en ole kysynyt neuvolassa, mutta ei mun olo kovin kiva oo jos oon pyöräillyt.

Tänään meen taas kokeileen työntekoa, huomisen otin itselleni lepopäiväksi, kun pakko jaksaa viikonloppu olla töissä ja ei oo toivoakaan että pystysin olemaan 4 päivää putkeen ilman polttoja. Ihanaa kun voi "luovuttaa" jo vaikka oon niin työriippuvainen. Mariaja tiedän tunteen, kun ei enää taivu nostamaan tippuneita esineitä lattialta. Aamulla vielä voi onnistua, mutta päivän aikana Käpy alkaa painamaan niin pahasti alaspäin, että mä aina potkiskelen tippuneet tavarat pois tieltä :) Muut sitten nauraakin että tietää milloin oon ollut töissä, kun lattialla on kansia yms.

Siistiminen Mä oon aina siistinyt käsituntumalta ja hyvää on tullut. Eikä mun maha vielä haittaa näkyvyyttä :D

Äippärahapäätös Tuli maanantaina Kelan sivuille. Ilmoitin eilen, että aloitankin äippälomat 4.2 kuten pitäisikin. Ensin oli kyllä tarkoitus olla töissä 10.2 saakka, mutta en halua niitä polttoja enää alamahaan turhan takia. Toisaalta äippärahakin on parempi kuin odotin, että ei mua haittaa sillä elellä :) Onneks mun ei tarvi asioida Kelan, vaan sairauskassan kautta. Helpottaa huomattavasti asioimista :)

hepuhi:heart:Käpy 31+4
 
alapään siistiminen en oo paljon sinnepäi nähnykään viikkoihin,saati kuukausiin :D joten käsikopelolla koitan vähän siistiä jottei ihan riehaantumaan pääse :D

notkea kun näkkileipä sopii just hyvin tähän olotilaan,kun mitään ei saa nostettua lattialta,sukkien laitto on mahdotonta ja sängystä noustessa pitää ottaa tukea ,ja ylipäätään menee kauan että lattialta ylös pääsee jos sinne sattuu istahtaan pojan kanssa :)

hammaslääkäri kävin minäkin tänään,ja ai että kun munkin ikenet nyt huutaa hoosiannaa kun hammaskiveä poistettiin,sainpa minäkin sen hammasväliharjan vai mikä onkaan. ja aikaa varailen hampaan paikkaukseen keväällä. ihme ettei sen enempää ollut mitään kun viimeks varmaan 8 vuotta sitten käynyt.. :D


nukkuminen on melko huonoa täälläkin,ekat pari tuntia nukun sikeesti sitten kun joskus nukahdan,mut ekan vessareissun jälkeen alkaa pyöriminen ja asennon etsiminen,lonkkien särky jne..

sunniee ja vv 32+1

ps. huomena neuvola. varo vaan vaaka täältä tullaan :D
 
Bikinirajan siistiminen: Mies on välillä hoitanut siistimisen, mutta viimeksi eilen siistin itse. Apuna käytin meidän sadesuihkun tapaisen suihkun leveääkin leveämpää "selkäpuolta", se kun toimii hyvin peilinä :D Ihan ok tulos tuli noinkin.

Neuvolassa tuli käytyä aamulla ja kaikki ok. Paino on nyt noussut tasan 10kg (58kg ---> 68kg) ja siihen terkka ei kommentoinut mitään. Hb oli 130 (raskauden alussa 150) eli vaikka on laskenut niin ei tarvitse mitään erillistä rautalisää noin hyvällä arvolla aloittaa. RR oli 139/78, mutta mulla on aina neuvolassa vähän korkeammat lukemat kuin kotosalla mitattuna. Pissa puhdas, ei turvotusta, sf 29,5, vauvan sydänäänet 150 pintaan, liikkeet ++ ja vauva raivotarjonnassa, kuten jo itse tuntemuksista päötellen tiesinkin. Tosi alhaallahan tuo majailee ja lantioon laskeutumisesta johtuvat nuo mun paineaaltomaiset lantiokivut ja kamalat puukotus tuntemukset kohdunsuulla. Terkka meinasi, että kivut todennäköisesti helpottavat kun vauva asettuu sinne alas lähtökuoppiin. Nyt se punkaa päällään itselleen sijaa, auts.

Pahaolo vaivaa edelleen ja taas tänään sai oksentaa kaiken aamiaisen ulos heti kun olin lautasen tyhjäksi saanut :x

Viime yönä sain taas nukuttua hyvin huimat 2h ja loput yöstä oli sellaista levotonta unta ja pyörimistä. Terkka kehotti kokeilemaan josko Panadol nukkumaan mennessä helpottaisi lonkkien särkyä ja parantaisi siten unta. Mä en ole mitään ottanut kun ei ole särkenyt koko ajan, mutta pitänee kokeilla jos siitä olisi apua.

Sipsunen & pikkusisko 30+5:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hah, mä oon keksinyt ihan loistokeinon saada tyttö nopeasti päikkäreille, ilman vastaan vänkäystä ja kitinää. Lampaantalja! Se vaan sinne peiton päälle ja tyttö oikein hihkuu kun pääsee sen päälle päikkäreille. Saa nähdä kauan toi toimii :D Meillä on nyt sellainen minä itse ja ei, ei vaihe menossa. Saa äiti kasvatella itselleen lehmän hermoja...
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttu83
sipsunen Täällä sama! suhteellisen hermoja kysyvää: "ANNA!!!" "EII!!" ja hirveet itkupotkuraivarit ku joku ei mee mielen mukaan :headwall: Ruokaa syö yhen lusikkallisen ja "kiitos!" ja kiipee syöttäristä alas -saa aina yrittää keksii jotai et jätkä malttaa olla paikoillaan..

alapään siistiminen onnistuu kutakuinkin... ei se nyt ihan niin tarkasti mee ku ennen mahaa mut siistimpi kuitennii :)

notkeus Just TAAS yks päivä pudotin töissä numerolapun ku vein annosta pöytään -viereisestä pöydästä yks mies nous ojentamaan sen mulle -se varmaan ajatteli et jos ei nosta sitä lappuu ni joutuu nostaa mut ku rymähdän lattialle :LOL: Vähä kömpelöä siis on, ja yleensä kyykkimällä nostelen tavaroita ku ei vaan taivu.

pikkumökö + paavo-pesusieni 30+4
 
Pikkumökö: Lohdullista kuulla, että muillakin samanlaista. Eilen tyttö heittäytyi hankeen mahalleen huutamaan ja huusi siinä sitten kasvot ihan lumesta ja kyynelistä märkänä, kun puolen tunnin keinumisen jälkeen totesin, että tehdäänpäs jotain muutakin kun tulee muuten kylmä...

Piti vielä omiin oloihin lisätä, että eilen nukkumaan mennessä kun vauva möyrysi tuolla alhaalla, niin tosi inha paine iski persuksiin. Ajattelin jo, että nyt se koittaa kaivaa ittensä ulos väärästä reiästä. Välilä en tiedä sen möyryämisestä ja niistä paineaaltomaisista kivuista johtuvatko vauvasta, supparista vai molemmista. Esikoista odottaessa ihmettelin miten joku ei voi tunnistaa harjoitussuppareita, mutta nyt ei itsellä ole välillä hajuakaan onko kyse supparista vai vauvan möyrinnästä. Tämä yksilö on meinaan kohtalaisen kova möyrimään ja potkii ihan kiitettävästi. Välillä oikein näkyy kun kantapää vetää edes takaisin tossa.
 
Sipsunen samaa täällä! me vielä siirrettiin poika jatkettavaan sänkyyn 4 päivää sitten.. yöunet menee tosi hyvin,sinne jää ja aamulla tulee pois,mut päikkäreille ei malttais. ja tuo minä itte ja eiei vaihe myös täälä :D kyllä koettelee hermoja tältäkin,kun saa odottaa ja odottaa ja odottaa ja noi uhmakohtaukset kestää sellasta kivaa puoltatuntia,suoraa huutoa ja itkua. :D kiva !
 
  • Tykkää
Reactions: pikkumökö
Heissaleijaa :)

Neuvola kuulumisia:
Paino noussut nyt 15 kiloa alusta katottuna
Verenpaineet 100/55
Hemppa 113 (nyt joutuu alottaa rautakuurin)
Kohdun p.korkeus 27cm

Prinsessa oli raivotarjonnassa, sykkeistä sai + ja liikkeistä ++

Neukkutäti kehu että Mulla on niin malliraskaus ku olla ja voi :)
Mulle tulee aina niin hyvä fiilis kun se joka kerta kehuu muaa :)
Nyt sit rupee olemaan neukkukäyntejä 2 viikon välein..

Alapään siistiminen: Oonkin odottaanu koska joku ottaa puheeks, Mä oon aina ennen taipunu niin että nään mitä teen... Nyt ei toivookaan että saisin siistittyä sellaseen kuntoon ku haluaisin. mahan sivuilta näkee kurkkia ihan vähän mut sit vetää kyljet juntturaan.
Mies jo vähän valitellu (huumorilla mut otan vakavasti) et vois jotain tehä asialle, minkäs voit. Ite en pysty ja ukko ei uskalla prkl. Kai se on varattava aika ammattilaiselle että siistis vähän tota biksurajaa :|

Voi vitsit, neuvolan jälkeen kävin kirppiksellä ja löysin ihanan talvitakin! sellasen parkatyylisen :) Ja kooltaan tietysti sellasen että maha mahtuu varmasti loppuun asti tohon :)

Sanoinkohan mä jo täällä että jippii, nyt on prinsessan vaatteet pestyinä ja silitettyinä kaapissa, Kiitos kaikille lajitteluvinkeistä! Seuraavaks ois petivaatteiden vuoro :)

Sitten kysymys taas: onko jotain haittaa tai käyttäisittekö ite vaavin pinnsänkyssä liian pientä patjaa? Ku anoppi oli hommannu liian pienen patjan (päähän jää n.20cm tyhjää tilaa ja sivulle 5-10cm) ni mietein et uskallankohan mä tytyn laittaa siihen jos kierähtää jotenkin ja sattuu yms...

Iik, mulla olis tässä kuussa kans hammaslääkäri! :( pelottaa.

No ei mulla taas muuta :)

Jassu ja Prinsessa 29+6 (huomenna pokspoks)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Toivottavasti meijän tytölle ei tuu pahaa uhmaikää olleskaa. :D Tällä hetkellä sen saa vielä houkuteltua aika hyvin tekemää asioita kun käyttää vähän mielikuvitusta. :)

Alapään siistimisestä on tosiaan tullu vähä hankalempaa, mut käsikopelolla sen mitä ei nää enää onnistuu hyvin vaikka vähän työläämpäähän se on kun ennen..

Mulle on ilmaantunu selkä ja lonkakipu aina kun yrittää yöllä kääntää kylkee tai nousta sängystä. Hetken kestää et pääsee kunnolla ylös ja vähän aikaa kun on jaloillaan nii sit helpottaa..

Täälläkin vauva myllertää ihan kiitettävästi aina ja tuntuu/näkyy selvästi kun toinen välillä vetää jalkapohjaa pitkin mahanahkaa.. :) mut ihanaahan se on et toinen ilmottaa aina tasasin väliajoin olevansa kunnossa masussa, eikä tarvii miestiskellä liikkuuko vaiko ei..

mine88 ja juniori 30+1
 
tosta alapään siistimisestä vielä: onnistuu paremmin wc-pöntöllä istuessa niin et nostaa toisen jalan ylös :)

tosta relaxbirth-laitteesta en oo koskaan kuullukaan..

NYT tää lähtee ettii vaatteita sinne pikkujouluihin.. parin tunnin päästä tarvii jo lähtee...
 
Pikkujouluista Meillä on joskus helmikuun puolessa välissä, just ennen virallista äippälomaa ja aikaan, jolloin olen sit jo tod.näk. saikulla. Voiko sinne sit mennä? :O Vai onko se jotenkin epäeettistä sit saikulla mennä, vaikkakin sit ei oo kun muutama päivä varsinaisen äippäloman alkuun... Ihan tylsää jos en meinaan kehtaa mennä ees pikkujouluhuin kun koen ne kuitenkin ansainneeni...
 
Mulla ei vielä alkaneet neuvolaäynnit olla kahden viikon välein. Nyt seuraava kerta on kolmen viikon päästä, että sentään vähän tihentyvät. Miten usein teillä muilla, joilla on jo ennestään yksi tai useampia lapsia, on nuo käynnit tässä vaiheessa? Mulla nyt siis viikkoja 30+5. Esikoisesta mulla oli jo näillä viikoilla neuvola kahden viikon välein. Toka ja ilmeisesti myös vika lääkäri mulla on 14.2.
 
alapään siistiminen juu ei mitään mahiksia, vatsa on nii eessä ettei sinne näe yhtään ja jos istualteen yrittää nii vatsa oikein lössähtää siihen päälle. kokeilin viimeks muutama vk sitten ja tuloksena oli monen monta haavaa jotka vuotivat ihan kivasti verta nii en enää viitti yrittää.

seksihalut ovat loppuneet kuin seinään: / sitä on jotenkin iltaisin nii loppu tän vatsan kaa ja kun toinen on koko päivän möngertänyt alakerran ihan kipeeks ja muutenkin ähissyt ja puhissut kun mikään ei oo enää helppoa, ni ei vaa oo haluja. ahistavaa...

notkeus jos jotain pitää noukkia lattialta kestää kivan kauan ennen kuin on kumartunut ja noussut takas ylös, sukkia vihaan nykyään ja kengät on myös pakko laittaa istualteen jalkaan. nyt olis varmaan tosi seksikästä tankotanssia miehelle!:D

pepper& mussukka 33+1
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa ja sunniee
Seksihalut on täälläkin kadonneet... taitaa olla reilu kk kun on viimeksi vehdattu. Eilen just mietin, että pitäiskö miehen kanssa puhua asiasta, että haittaako häntä kun mua ei kyllä haittaa. Eipä tuo onneks ole edes yrittänyt. Se tuntuu kauheelta säätämiseltä kun vatsa on tiellä, lapsi painaa väärään kohtaan ja musta edelleen tuntuu, että ei olla kaksin.
 

Yhteistyössä