Iltaa ja kiitti uudesta pinosta
Mariaja Ja face-ryhmäkin perustettu, kivakiva! Liityn sitten varmaan myöhemmin sinnekin. Oon koittanut hakea eri palstoilta oman paikkakunnan ryhmää myös, kun sitten kun vauva syntyy olisi kiva nähdä vauvojen kanssa just kahvitellen ja vauvakinossa ym. Tosi tiivis porukka syntyi silloin kun esikoista odotin, syntyi ystävyyssuhteita ja edelleen nähdään isommallakin porukalla. Saa nähdä miten nyt käy, kun ryhmiä on aika paljon, ja porukka vielä hajoaa eri tahoille.
Lare, meillähän on sama la, niin meinaatko siis jäädä virallisesti varhennetulle äitiyslomalle? Kun muutenhan se meillä alkaa vasta 21.1. ja tuen maksupäivä on sitten vasta just ennen laskettua päivää. (
Kela - Lapsen syntyessä) Mä olen tuohon päivään asti ansiosidonnaisella, työkkärin kanssa on jo laitettu asiat kuntoon, että he siirtävät mut sivuun tuosta päivästä lähtien ja menee tiedot heiltä suoraan liittoon.
Odotan äitiysloman alkua, kun sitten on vaan lähempänä h-hetkeä! Mähän olen etsinyt töitä vielä koko syksyn, ja jotain keikkaa tein vielä elo- ja syyskuussa, niin ei tämä työtilanne tosiaan tästä enää muutu, niin kuin joku tuossa edelläkin sanoi, niin raskaana ollessa työllistyminen on kyllä haasteellista. Onnea muuten hurjasti
pikkumökölle, tosi lottovoitto tuo vakiduuni! Tilanne ei siis kohdallani ihmeesti muutu sitten kun loma alkaa kotona oleminen jatkuu ja esikoinen on pari päivää viikossa tarhassa vielä kevään.
Torstaina tehdään neuvolassa Kelan paperit kuntoon. Pikkuhiljaa olen innostunut tekemään hankintoja pienelle. Me ei rakenneultrassa kysytty sukupuolta, elettiin me jännityksessä viimeksikin
Esikoisen vaatteita on säästössä paljon ja nimen omaan suht neutraalin värisiä vaatteita hankin silloinkin. Tuli sitä vaaleanpunaista sitten vähän joka suunnasta kuitenkin lahjana ihan pyytämättä. Tarvii nuo varastot kuitenkin käydä läpi ja lajitella, kun oma maku on vähän muuttunut. Vaatekoosta vielä sen verran, että viimeksi ostin ja kirppistelin siis 56 koosta eteenpäin kun kaikki sanoi, että ei niitä pienempiä vaatteita ainakaan tartte. No, täysaikainen vauva saatiin, mutta pikkuriikkinen kuin mikä (47 cm), niin tytön neuvolakortista just tarkistin, että saavutti tuon 56 sentin pituuden vasta 3 kk:n iässä. Ja sitä ennen käytettiin 50 koon vaatteita ja vielä pienempiäkin, eli ihan keskoskoon vaatteita. Mielummin hankin ne 50 koon vaatteet kuitenkin nyt ennen vauvan syntymää, kuin että lähden pienen nyytin kanssa kaupoille. Nettishoppailua voi tietysti harrastaa myös
Ja te, jotka ootte tehneet hyviä kirppislöytöjä esim. vanhojen äitiyspakkauksen vaatteista, niin vinkkinä voin sanoa, että ne on yleensä kokolappuaan pienempiä. Ne oli meillä just pelastus ekoina viikkoina.
Meillä oli
kohtuamme, ja se osoittautui meillä vähän turhaksi hankinnaksi. Se on käytännössä sellainen suhteettoman kallis pullea ämpäri
Kyllä sinne kylvettäjän kädet hyvin mahtui, siinä on tarkoituksena että vauvaa voi siinä kylvettää samassa kippura-asennossa kun vauva on kohdussa tottunut olemaan. Siirryttiin kyllä käyttämään tavallista ammetta tosi pian. Sitä suosittelen, että amme on jossain korkeammalla, saunan lauteilla vaikka, niin säästää kylvettäjän selkää. Meillä suihkunletku ei kunnolla ylety saunaan, niin ammeen täyttäminen olisi ollut turhan hankalaa, niin hankittiin ammeteline, ja se oli hyvä hankinta.
Rhonda 23+3