Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Itku hälyttimistä ollu puhetta. Meillä on itkuhälytin joka lähettää videokuvaa+ääntä. ebaystä vajaa vuos sitten tilasin kun entiset alko sanoo sopimuksen irti, ne olikin ostettu käytettynä kirpparilta ja alko olemaan parhaat päivät nähneet. Vähän enemmänhän nuo videokuvaa lähettävät vie virtaa et saa olla useemmin lataamassa, mutta muuten oon ollu tosi tyytyväinen nuihin. Nuo on ollu meillä hyvät nyt kun tyttö on nukkunu sisällä nii jos on ite ulkona tai autotallissa hommissa niin näkee millon tyttö herää. Hän nykyään herää niin hiiren hiljaa ja kömpii sängystä pois ettei mitkää pelkät ääni hälyttimet ees mitenkään reakois.

Tänää oli ihana aamu herätä. Katoin kelloo sängyssä ku heräsin ja näytti jo 9:ää. Vähä ajan päästä tyttö kipitti sängystään meijän makkariin ja niin reteesti nosti kättä ja moikkas että huomenta. :) Nyt on ollu paljon virkeempi olokin kun sai nukkua vähän pitempään.

19+4
 
Laretzki
susanna Mua ainakin voisi kiinnostaa ohje, vaikka tällä hetkellä oon ajatellut, että tekisin isoäidin neliöitä pikkuiselle peiton, mutta tiedä vaikka oikein innostuisi..


( . ) Tänään tuntunut että maha on ollut ihan koko ajan tiellä. En meinannut saada aamulla kenkiä jalkaan kun lähdettiin käymään kaupassa, autosta poisnousu ja sisään meno tuntu niin vaikeelta ja kävelykin tuntu jo ihan mahdottomalta taapertamiselta. Huh huh.

Tänään pakerretaan makuuhuoneen parissa. Maalataan tänään sivuseinät ja huomenna tapetoidaan päätyseinä, maanantaina meinaa viimein olisi tulossa meidän Ikea kalusteet. Aivan mahtava taas nähä omaa kättensä jälkeä. Tällä hetkellä on toinen seinä kuivumassa kun laitettiin siihen pohjamaali (siinä oli ennestään tapetti). Täytyy tässä otella vaiheista kuvia, niin voin linkittää sit blogista kuvia. Olis nimittäin kiva kuulla kommentteja :)

Lare ja Spyro 23+0. Kysyin tuossa juuri mieheltä, että tietääkö mones viikko menossa, niin sieltähän se tuli kuin apteekin hyllyltä 24. vk. =)
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye ja hepuhi
Voimia Marulille ja toivon todella että kaikki menee hyvin ja pieni ihme pysyy sisällä :hug:

Täällä kuului poksahdus ja samassa alkoi tuntua potkutkin. Itseasiassa potkut alkoi tuntumaan 2 päivää sitten, vauva varmaan vaistosi äidin surun ja murheen ja halusi piristää ja ilmoittaa olemassaolostaan.. nyt siis potkut tuntuu jo kunnolla, mies tuntee ne myös ja näkee liikkeet. Tänään ensimmäistä kertaa istuillaan tunsin potkaisut, muuten vain selällään maatessa.

Olen miettinyt kuumeisesti nimiä tulokkaalle, ehkä siksikin että saisin muuta ajateltavaa surullisten aatteiden sijaan. Kauniita nimiä onkin kirjattu ylös tytölle ja pojalle..

POKS eli Jadeza ja ruipelo 20+0!!!!!
 
noin, siivous saatu suht päätettyä! lapset on ulkona leikkimässä ja ukko töissä. mie istahdan sohvalle ja alan pillittää ku rupeen miettimään et kuinka paljon sitä jo rakastaa tätä pikkuista, hentoa ihmistä joka kasvaa sisälläni vahvemmaks joka päivä!:heart: Kyllä se vaa nii on et omia lapsiaan rakastaa kaikkein eniten tässä maailmassa vaikka välillä meneekin hermot varsinki uhmaikäisen pojan kaa joka pistää hanttiin kaikissa asioissa mutta ilman omia lapsia mä en olis mitään!
en voi kyl kuvitella et tää olis mun viimeinen pikkunen vaikka silloin puhuttiin et jos yks vielä ja kauheella vaivalla sain mieheni ympäri puhuttua jos jossain vaihees kokeltaisiin vielä ja ihan yllättäen kerran sanoi jos jättäisit pillerit pois ja alettais kokeilee, olin ihan myyty!:heart:
silloin ajattelin että siitä raskaudesta yritän oikein kunnolla nauttia ku viimonen on, mutta nyt en osaa ajatella et tää olis mukamas se viimeinen rakkauspakkaus, mut on luotu äidiks! sitä varten mä täällä olen! olen aina ollut lapsrakas ja teininä jo tiesin et haluun isomman perheen. haluan olla joskus isoäiti jolla on paljon lapsen lapsia ja serkukset sit kokoontuis meillä!:D olen miettinyt näitä asioita pikälle, heh!

että tällainen pieni tunteenpurkaus:whistle:

Pepper+ rakas masuasukki 22+4:heart:
 
Kauheesti ootte kirjotellu =) Lukemassa käyn useinkin, mutta en vaan saa kommentoitua vaikka aikaa olisikin. Tosin tämä minun makuuasento pääalaspäin + miniläppäri yhdistelmä ei tee kirjoittamisesta kovin helppoa. Isolla läppärillä olis kiva kirjoitella, mutta kun se painaa massua ikävästi.

Maruli: Ainoa ohje on ottaa rauhallisesti. Mä aloitin lepäämisen rv 18 ja silti 18+5 oli tilanne huonontunut entisestään joten olen nyt siitä saakka ollut aivan täydessä vuodelevossa takapuoli yläpäätä korkeammalla jotta paine kohdunsuulle olisi mahdollisimman vähäinen. Olen pystyssä ainoastaan wc:reissut ja suihkussakin on pakko kerta viikkoon käydä ja syödäkin on pakko muutaman kerran vuorokaudessa.
Mullehan laitettiin tukilanka 13+5 kohdunkaulalle, mutta siitä huolimatta kohdun sisäsuu on pahasti pettänyt oli ns funnelig on syntynyt tuonne sisäsuuhun ja kanava on suppilon mallinen. Tässä googlettamani kuva kun en osaa tuota funnelisoitumista paremmin selittää Uudelleenohjausilmoitus

Suljettua kanavaa mulla oli reilu viikko sitten jäljellä enään 15-18mm ja suurena riskinä onkin nyt veden meno, sillä kun sikiökalvot pääsee tuon tunneloitumisen takia painumaan ihan lankoihin saakka niin herkästi hiertyvät rikki. Nyt siis vaan maata möllötetään, toistaiseksi edelleen kotosalla, mutta eiköhän nuo sairaalan vuoteetkin kerkiä tutuiksi tulemaan jos ei mitään katastrofaalista tapahdu seuraavien parin viikon päästä. Tiistaina mulla on seuraava äitipoli aika ja jos en silloin joudu osastolle on seuraava käynti 23-24 viikkojen välissä jolloin laitetaan kankkuun vauvan keuhkoja kypsyttävät kortisoonit. Aika hermoja raastavat viikot siis menossa kun seuraavien kahden viikon aikana vauvaa ei aleta hoitamaan jos syntyy.
Mullahan ei ole supistuksia lainkaan ja silti alapää sortuu kun piparitalo =( Hoitona siis tällä hetkellä klexane pistokset veritulppien ehkäisyyn ja lepo + alapään sitkeitä tulehduksia hoidetaan. Jos mua alkais supistamaan niin niitä kyllä kuulemma jo osastolla lääkittäisiin.

Sonsku 21+2
 
Maruli: paljn paljon voimia, nyt vaan iisisti paljon sitä kohdunkaulaa oli jäljellä ?

Kuka se joutu jos illon jokunen viikko takaperin vuodelepoon ? nyt en muista mut mitkä siellä on kuulumiset ?

Onneks näin viikonloppuna ei tuu niin paljoa tekstiä kuin arkena...huoh ... mut aika mukava sitten kun jää äippälomalle seurailla toivottavasti sitten ollaan yhtä aktiivisia ja vaikka vielä aktiivisempia...

Piparisuklaa bongattu, en vielä osatnu en oo varma tykkäsinkö.

Eilen kaksi ystävää lapsineen kylässä ja olipa ihanaa kaikilla meillä kaksi lasta toisella kolmas haaveissa ja lapsemme on ikähaarukalla 4 -7v ja leikit meni melko kivasti yhteen siis piilos jne. kaksi vanhempaa tosiaan jo ekaluokalla ja ne sitten meni poikani huoneeseen pelailemaan... voi kun on ihana seurata kuinka lapsemmekin tulevat niin hyvin toimeen vaikka osa ei tapaa kuin muutaman kerran vuoteen. Ja söimme ja söimme...

Onko muilla et ei malttais odottaa äitiysloman alkua ? miua ei kiinnosta töihin meno ollenkaan , odotan vaan aikaa kun vauva syntyy :heart:

Meno masussani on kuin villissä lännessä kun pikku-ukko herää. Ihanaa kun saa joka päivä varmistuksen et täällä ollaan.

Kadehdin teitä käsitöiden tekijöitä toivottavasti miekin saisin kutomis innostukseni jossain vaiheessa...osaisin kyllä jotain väsätä.

Huomenna aikomus olla pihalla koko päivä ja saada pihakuntoon loma olisi sitten viimeistä päivää vaille lusittu...olishan tuota toinen viikko menny perään. Mut kovin tyytyväinen olen aikaansaannoksiini. Lauantai-iltaa vietän sohvalla television ääressä tänään on kunnon lori päivä pitää kerätä voimia huomiseen urakkaan ;)

Lauantai-iltaa kaikille.

Minnarun&rinssi 21+3
 
Pööppis Juu siis en saanu uutta ultra-aikaa. Se kätilö vaan sano, että jos ilmenee ongelmia niin sitten neuvolassa sovitaan uus ultra-aika, mikäli edes tarpeen. :p Sain kolme kuvaa, jossa ensimmäisessä on sivuprofiili päästä, jalkapohjista ja kuva kädestä. :D Aika erikoiset noikin..

Suurempia mielitekoja ei erityisemmin ole edelleenkään. :p Mutta ihan hyvä näin.

Cherrrye Paranormal Activity leffat kaikki on ollu huikean jänniä! Me varmaan katsellaan tuo sit vuokraleffana jossakin vaiheessa. Marraskuun 4. tulee leffoihin Tintti, niin se ajateltiin käydä kahtomassa. :)

Hirveesti voimia Maruli ja Sonsku! Lepoa vaan :)

Hirmuisesti onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower: Näyttäisi tyttöjä syntyvän rutkasti. Saa nähdä, mikä on lupausten "virheprosentti" sit maaliskuussa.. ;) Elsamallakin tuo sama 10.3. la! :)
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
PS. Susanna kuinka monella silmukalla lähdit neulomaan tuota peittoa? Ja onko tuo about minkä kokoinen cm x cm -mittana? Miekin löysin yhdestä kirjaston kirjasta aivan älyttömän ihanan, mutta sitäkin yksinkertaisemman neuleohjeen vauvan peittoa ja tyynyä varten (B-kirjain keskellä -aka baby tai bebe), mutta vähän epäilyttää noi silmukoiden määrä tai tuon langan paksuus, kun silmukoita tulee 130 kpl ja pitäis tulla noin 74cm (x90) leveä.. Miun langalla sain 130 silmukkamäärällä leveyttä vain noin 25cm! :D Et emt.
 
Nyt sit muitten juttujen kommentointia :)

Mieliteot Ei oo erityisiä :)

Minnarun Oon pääsääntösesti koko aika kotona kun työkseni teen vaan sijaisuuksia, joten mä kaipaisin töihin :D

Elsama Tervetuloa! :)

Sonsku Paljon voimia ja "päätä" jaksamiseen! Otahan nyt iisisti!

Pepper Niimpä! Mustaki tuntuu et tää pieni olento nimeltä tyyne on vaan jotain niin rakasta :heart: Toivottavasti ei tulis sit synnytyksen jälkeistä masennusta tai mitään..

Laretzki Tsemppiä rempan kanssa! Me saatiin just olkkari remppa päätökseen ja ei kyllä ny hetkeen tarvi aloittaa uutta.. :D

Maruli Tsemppiä sinnekkin! Koitahan jaksaa ja ottaa iisisti :heart:

Sisa Mukava kuulla hyviä ultrakuulumisia. Kyllä tytöt rulettaa! Siittä ei pääse mihkään ;)

Nimi ollaan täällä jo päätetty! :heart: Tekis niin mieli kertoa teille mut pidän vielä salaisuutena.

Ootteko miettiny, et miten me raskitaan luopua toisistamme sit ku beibsit syntyy???

Täällä tosiaan oltiin päivä shoppaamassa ystävän kanssa, joka samoilla viikoilla raskaana. Oltiin varmaan huvittava näky ku rinnakkain kaks mahat pystyssä olevaa :D Mukaan tarttui Tyynelle juttuja ja sit joululahjoja, itselle vain muutamia juttuja. Tyyne potki ihan koko päivän aivan hullunlailla! Mietin jo, et onko sillä joku vikana kun temmeltää kun viimestä päivää.. Rahaa palo hulluna mut oli kivaa :)

kn&tyyne 22+1
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
voi jessus !! mä kaaduin tänään,en tajua. meni vaan jalat solmuun ja ennenku huomasin olin nenälläni maassa. mieskään ei kerenny reagoimaan mitenkään. onneks ilmeisesti vaistomaisesti otin sit kädellä tukea,ja lensin enimmäkseen kyljelleen.. mahaa särkee edelleen,en yhtään tajua kuinka mä tolleen kompuroin.. hitto et säikähdin,mies oikein huudahti että herranjumala,etkai kaatunu mahan päälle ja säikähti todenteolla tuo ukkokin.. huh..


-ruska- voidaanhan me jatkaa kirjoittelua kun vauvat on syntyneetkin =) !!

maruli voi ei.. :/ nyt vaan niin paljon lepoa kun sielu sietää,eikä mitään ylimääräsiä juoksuja missään !!

paranormal activity: oon nähny sen ensimmäisen,katottiin miehen kans yhdessä ja mä pelkäsin hirveesti.. hyi yök! miehen mielestä taas oli aivan susipaska elokuva,ja ei aiota niitä jatko-osia sit ees kattoa :D

sonsku en löydä sanoja tuohon sun tilanteeseen,epäreilua tuo on. niin epäreilua että joudut elämään tollasessa epätietosuudessa että kauanko se vauva vielä jaksaa masussa.. edelleen toivotan paljon paljon viikkoja vauvalle masun turvissa ja sulle paljon voimia lepäilyyn <3 :hug:

sunniee ja vv 21+4
 
Ruska: Ei kai me vaan luovutakaan vaan perustetaan tonne toiseen osioon meijän pino. Ja sitten mua ainakin kiinnostas suljettu/salattu facebook ryhmä sit ku vauvat on syntyny...

Sonsku: paljon voimia lepäilyyn! Toivotaan parasta ! :hug:

Vauvan peitosta
koko: n.70x75
Lanka: alunperin novitan mambo, mutta sen valmistus on lopetettu, ni oon nyt tehny novitan Tempo langalla.
Puikot: Pyöröpuikot (pitkä) Nro 8.

Helmineule:1krs neulo 1o, 1n. toista.
2krs neulo nurjalla oikeat silmukat nurin ja nurjat oikein.
Toista kerroksia 1-2.

Sileä neule: 1krs neulo silmukat oikein
2krs neulo silmukat nurin.

Luo 80 silmukkaa ja neulo helmineuletta 5cm.
Jatka molemmissa reunoissa 5 silmukalla helmineuletta ja neulo keskimmäisillä silmukoilla vuorotellen 10 s helmineuletta ja 10 s sileää neuletta.
(Ruudun koko on noin 10x15 cm).
Neulo silmukat tässä järjestyksessä yhteensä 16krs.
Jatka molemmissa reunoissa edelleen 5 s:lla helmineuletta ja vaihda ruutujen paikkaa neulomalla aina helmineuleen sijaan sileää neuletta ja sileän neuleen sijaan helmineuletta.
Neulo ruutuja kunnes työssä on yhteensä 8 ruutua päällekäin.
Neulo lopussa vielä kaikilla silmukoilla 5cm helmineuletta.
Päätä silmukat helmineuletta neuloen.

Eli siis tähän tapaan:


ps. Jos me saadaan toinen poika ni siitä tulee nimetön.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja -ruska-
Syysmamalle onnea hyvistä ultrakuulumisista sekä tyttölupauksesta :flower: Kylläpäs nyt on tyttöjä tulossa :heart:

Mua oksettaa kun vetäsin ahneuksissani kaksi komasosaa siitä hemmetin piparisuklaalevystä kerralla ja vielä ennen kun tein mitään oikeaa iltapalaa. Se vaan oli niiiiin hyvää :ashamed: Mies lähti kääntymään kaverinsa kolmekymppisbileissä, niin mä jäin tähän sohvalle sen suklaan kanssa porsastelemaan.

Navan kohdalle sattuu. Tuntuu ajoittain kuin siitä työnnettäisiin jotain tylpää seivästä läpi, auts! Iskiashermokin jää vähän väliä pinteeseen ja tuntuu kuin saisi sähköiskun takalistoon. Mielumin kuitenkin nämä kuin jatkuva oksentaminen...

Onko kenelläkään muulla navan alueella kipuja?

Sipsunen & pikkusisko 20+1
 
Mulla on alkanu selkä nyt menee ihan jumii tai ainahan mulla on selkä vaivannu, mutta nyt ku masu alkanu kasvaa pikkusen ja painoo tullu lisää ni nää selkä kivut on KAUHEITA välillä pari kyyneltäki sen takii päässy :'(

Mitenkäs täällä on ihmisten viikonloppu menny? :)

Meillä suihkun raikkaana kohta sohvalle herkkujen kera kattomaan leffaa :popcorn:
 
Laretzki
ruska Sit totta kai perustetaan äitiryhmä tuonne muualle,

ja mä olisin kanssa siitä FB-ryhmästä kiinnostunut...Kyllähän sen voisi nytkin jo perustaa, mutta täällä on kiva tällä hetkellä jutustella...Sitä voisi esim. vuoden vaihteessa alkaa järkkäileen kun la:t alkaa olemaan lähempänä. Mä voisin melkein alustavasti ilmottautua että mä voisin sitä ehkä järkkäillä, kun oon varmasti ensimmäisiä ketkä jää äippälomalle (jollei sit tietty oo niitä, jotka vaarallisten töitten takia jää pois) ja sit olis varmasti pelkästään aikaa :D. Ja mä muutenkin aika paljon käytän FB:tä ja kuulun tällä hetkellä sellasiin salaisiinkin ryhmiin, niin voisin tutustua niihin vielä tarkemmin. Vois sit sinne laitella kuvia pienistä vaan ihan toistemme nähtäville. :)

Meidän seinät on makkarista nyt maalattu, huomenna yhen seinän tapetointi, maanantaina kalusteiden kasaus ja sit se on valmis. Sitten pitää ideoida vielä lastenhuoneen värimaailma, vaikka sinnekin on jo ajatuksia, vessan suunnitelma toteuttaa. Onneksi kylppäri+sauna sentään on ihan remontoijan hommia, sinne pitää valita vaan värit ja materiaalit =)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Laretzki toi fb-idea kuullostaa hyvälle! Mikäli vaan tohdit sellasen perustaa, niin ilmottele täällä sit! Liityn ihmeessä! :) Saadaan sit vielä lisäks arvuutella, et kuka kuuluu minkäkin nikin taakse ;) Jee, kivaa!
 
Pööppis
Sonskulle kovasti voimia ja jaksamisia ja me kyllä myötä eletään täällä ja pietään peukkuja että pikkunen pääsee syntymään asti kunnon viikoilla ja voi hyvin.
Ja marulille kanssa voimia kovasti <3


Täällä on maha täynnä ruokaa,kun käytiin Amarillossa herkuttelemassa. Olinkin toss lähestulkoon paastonnu tän päivän kun oli tas huono päivä.

Ihania vaatteita siellä edellissivulla oli osteltu <3 En muista enää kuka se oli :ashamed:

Larezki, toi suljettu fb-ryhmä vois olla ihan jeez, jopa mie voisin ilmottautuu sinne sit.

Joku puhui säryistä, mullon ollu tän pvää järkkykipu häntäluun yläpuolella, en tiiä liittyykö tähän kun paljon tullut istuttua netissä,että istumisesta menny. gräyh..

Nyt jos koittelis mennä goissaa,jos hyvällä tuurilla unikin tulis :)


hyvää yötä
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea

Yhteistyössä