*** MAALISKUUN 2010 ODOTTAJAT LOKAKUUSSA ***

Lokakuuta kaikille! Kiitos marcelinalle uudesta hienosta ketjusta. Oli ilo tulla tänne kun tuo kuva tuli ekana vastaan! :flower:

Ninni -74 onnittelut eilisistä uutisista! :flower: :flower:

Jemppi pidetään sormet ja varpaat ristissä, että tuo paha olo pysyy poissa! Harmi, ettei sulla Krokodiili rupee vielä helpottamaan, toivottavasti kuitenkin pian :hug:

nystymuikio, koita jaksaa :hug: :hug: me ollaan täällä sitä varten, että saat tukea. Toivottavasti saat meistä voimaa, kuten mä olen saanut tästä porukasta!

Kinder-, tuli ihan tippa silmään kun kuvailit noita liikkeitä ja pienten paikkoja. En oo kovin herkistellyt, mutta nyt tuli hymy ja itku samaan aikaan niin ihanalta tuo sun kuvaus kuulosti!

(.) Täällä voidaan hyvin. Levossa toki vielä, mutta ajattelin kokeilla tänään kaupassa käyntiä, kun lääkäri antoi siihen luvan. Vuotoa ei ole tullut maanantaisen gynen reissun jälkeen enää siteeseen asti!! Pisin tauko sitten elokuun puolivälin. Rauhallisesti meinasin ottaa, en aja ite, en nostele mitään ja tulen mahdollisimman pian takaisin. Ideana mennä katsomaan villalankaa vauvan haalariin, kun äiti tulee käymään. Äiti lupasi kutoa (meillä siis kudotaan ei neulota :D) lämpöisen haalarin, ettei välttämättä tarvis ostaa toppahaalaria. Näillä näkymin saan ohkasen käytetyn toppapussin kaverin pieneltä ja ajattelin, että sillä sitten pärjäis villapuvun kanssa.

Ja ainiin, kuvittelin eilen illalla tuntevani liikkeitä. Normaalista poikkeavia pieniä tönäsyjä sisäpinnalla :heart: :heart:

NinaRinsessa 16+5


 
Glow
Kiitos uudesta pinosta! =)

Tässähän meneekin reilu 2 viikkoa rakenneultraa odotellen (tai jos sanotaan vajaa 3 viikkoo, niin kuulostaako lyhyemmältä :D ) . Aion kysäistä sukupuolta. Viime kerralla en ehtinyt kun ultraaja kysyi "haluatteko tietää", haluttiinhan me :heart:
 
Mulla on rakenneultra vasta 2.11!! :eek:

Saatanpa käydä kurkkaamassa sitä ennen tuolla 4 d.llä, jos ne kromosomi vastaukset on normaalit.

Miten saan estettyä itseäni soittelemasta sinne genetiikanlaitokselle vastauksesta, kun tiedän ettei ne oo valmiit vielä..... :ashamed:

Viikot ois 16+4
 
MLL
Solmussa ootko Rovaniemeläinen? Tai meinastiko 4D:tä Rovaniemellä? Mietin vaan, että missä täälä tehään ja osaatko sanoa paljon se maksaa? Jos innostutaan sitä sukupuolta sinne menemään selvittelemään.. Eka katoin, että meillähän on samana päivänä rak. ultra, että jospa törmätään, mutta mulla onkin vasta 4.11. :)
 
MLL
Kiitos! Täytyy varmaan sitten soitella sinne terveystalolle jos alkaa tuntua tarpeelliselta :) Äitini yritti lohdutella, että pitäisi jäädä jännitystä siihen syntymäänkin, mutta on siinä mun mielestä ihan tarpeeksi jännitystä ilman että jännittää kumpi tulee :)
 
Glow
Alkuperäinen kirjoittaja marcelina:
Glow, minä päivänä sulla on se rakenneultra? Mulla on 19.10 maanantaina. Tosiaan itelläki on tarkoitus kysyä sitä sukupuolta.
No sama päivä kun sulla :D aamulla jo onneks ni ei tartte koko päivää sitten odotella
 
Alkuperäinen kirjoittaja Glow:
Alkuperäinen kirjoittaja marcelina:
Glow, minä päivänä sulla on se rakenneultra? Mulla on 19.10 maanantaina. Tosiaan itelläki on tarkoitus kysyä sitä sukupuolta.
No sama päivä kun sulla :D aamulla jo onneks ni ei tartte koko päivää sitten odotella
Mulla kans aamulla, klo 9,00. :D Piti vilkaista, että eikai olla vielä samassa paikassa, mutta ei näköjään. Mä meen Helsinkiin Naistenklinikalle ja sä näemmä Kokkolaan?
 
Tänään on ollut masis päivä...

Inhottavaa tulla nyt valittamaan, varsinkin kun luki mitä Nystymuikion :hug: perheessä on sattunut, mutta....

Kävin tänään pyörähtämässä hennesillä ja ajattelin ihan pikaiseen käydä poikkeen siellä vauvanvaate puolella. Innostuin ja ostin kolme bodyä, sukkia ja suloisen haalarin. Olin aluksi tosi onnellinen ostoksista, mut sit esitellessäni niitä kaverilleni tuli ihan h i r v e ä ahdistus. Ne alkoi puhumaan vaunuista, syöttötuoleista, sittereistä, kaukaloista, pinnasängyistä ja muista, niin ja kyseleen että minkäslaisia meille sitten tulee ja pitäisi jo olla ostelemassa... Mua on siitä lähtien ahdistanut ihan hirveästi. Kotiin kun pääsin esittelin ostokseni miehelle ja kerroin tuntemuksistani. Hän oli kovin ymmärtäväinen ja huolissaan siitä etten nyt turhaan synkistele. Sovittiin yhdessä että piilotetaan vaatteet vielä hetkeksi kaapin perälle ja makustellaan asiaa kaikessa rauhassa. Tuntuu että tässä on menossa sellainen lumipallo efekti joka vain kasvaa ja kasvaa ja kasvaa ja sitä ei pysty hallitsemaan. Ahdistaa kaikki hömpötys ja "tavaranhankintatuputusmania"

Tuli sellainen tunne että onko mussa joku vialla. Miksi reagoin näin. Ensimmäistä kertaa vähän pelottaa itse pienokaisen tuleminen. Ollaanko valmiita ja osataanko. Onkomuilla vastaavan kaltaisia tuntemuksia?

Hämmentynyt ja pelokas
Harakanhattu ja pikkanen 16+ :heart:
 
Harakanhattu Ihan normaalilta kuulostaa.Vaikka ois kuinka toivottu lapsi niin silti tunteet voi yllättää ja iso ja uus asia helposti myös hiukan pelottaa :hug:
Mulla ainaki vielä pelottaa ostaa mitään ja siksi onki vaan puhuttu siitä mitä tarvitaan.Jos rakenne uä:n jälkeen uskaltautuis jotaki ostaan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Poppeli:
marcelina, meillä la samana päivänä ja mä myös menossa NKL, sen voiskin lisätä tuonne mun litaniaan :)
Jee, ajattele ku oltais samaan aikaan synnyttämässä. Tai no toisaalta mä taidan synnyttää jo helmikuun lopussa, ku mulla on diabetes, niin se synnytys käynnistetään viimeistään pari viikkoa ennen laskettua aikaa.

 
Harakanhattu: mulla on ihan samanmoisia tuntemuksia vaikka on neljäs tulossa ja mitään en oo säästäny edellisiltä lapsilta. Ihmiset kauhistelee sitäkin kun en ole mitään säästänyt. Kyllä met molemmat kerkiämmä vielä sinne tavarakaupoille, katellaan ihan rauhassa ja sitte ko siltä tuntuu niin sinne kaupoille ;)

Nystymuikio: sinulle ja perheellesi paljon voimia! :hug:

Ja omaa napaa: eilen tuli 2 viikkoa punktiosta, jospa ne tulokset pian tulisi! Supistuksia on tullut nyt kolmena päivänä aika paljon, ei ne kipeitä oo, mut tuntuu kuin vattanahka olis kaks numeroa liian pieni :whistle:
Enää viikonloppu töitä ja sit on 2 viikon kesäloma, toivottavasti ei tartte lunta vielä kolata :LOL: Täällä on nimittäin -4 pakkasta just nyt.

Mukavaa päivää kaikille!

MannaHari ja pömppis 17+6
 
Harakanhattu Täällä ihan samoja tuntemuksia! Jotenkin ahdistaa tehdä ostoksia jo näin "aikaisessa" vaiheessa...Oon sanonut miehellekin, että oikein ahdistaa välillä. Ja kun tuntuu että joku pieni vaatekappale on aina kiva silloin tällöin ostaa, mutta itsellekin teki hyvää laittaa ne pois näkyviltä. Ahdistaa vielä, kun ostettiin turvakaukalo kaverilta ja he ovat muuttamassa ja se pitää hakea sieltä pois jo muuton vuoksi ens viikolla ja tuntuu ylihurjalta, että näin ajoissa on tehty niin "iso" ostos. Eli jaksamista sinne :hug: Tuntemukset on ihan normaaleja!

Krokodiili Ihan ylihurjaa tuo sun pahoinvointi! Jaksamista sinne :hug:

Rakenneultra On täällä 29.10. Me mennään suoraan 4d-ultraan, koska kaupunki ei tarjoa rakenneultraa täällä :headwall:

Liikkeistä Nyt mä oon melkein 100% varma, että mä tunsin liikkeitä eilen illalla saunan jälkeen :heart: Oon kyherrellyt siitä asti. Oon ajatellut liikettä jo viikolla aiemmin, mut ajattelin, et ehkä mä vaan kuvittelen, mut eilen tulin siihen tulokseen, et ei kai tästä voi enää erehtyä :heart: Tulin ihan ylionnelliseksi. Unohtui päänsäryt yms!

(.) Päänsäryistä vielä sen verran, että lääkeannokset on vähentyneet puolella ja olo on muutenkin tosi paljon parempi (aamun oksentamisesta huolimatta). Ensimmäistä kertaa alan haluta tehdä jotain.. Päätin alkaa tänään siivoamaan keittiön kaappeja ;)


Jemppi & unikko 16+3
 
mulla meni marcelina viimeks 2 viikkoa yli, joten olis vain reilua että tää syntyis pari viikkoa etukäteen :D

nystymuikiolla on ollu kyllä tosi hanurista viime päivät :( saanko kysyä mistä tuo nimimerkki tulee, se on minusta aivan hulvaton.

omaan masuun ei kuulu mitään, rakenneultra tasan 2 viikon päästä ja sitä odotan todella kovasti. jos kaikki on hyvin, haluttas tietää sukupuoli :heart:

poppeli 17+0
 
Mannahari! Mä selasin tota vanhaaa ketjua mutten saanu selville et oliks teillä hälyyttänyt se veriseula vai oliko turvotusta? Maaliskuisissa kun oli muitakin punktiota odottavia :ashamed:

Nystymuikiolle voimia :hug:

Ihanaa Jemppi et päänsäryt vähentyy, toivottavasti loppuvatkin pian että pääset nauttimaan raskausajasta :hug:

Harakanhattu, ihan tutulta kuulostaa, onneksi se on ohimenevää!
 
Kovasti jaksamisia kaikille, joilla vastustaa syystä tai toisesta :hug:
Meillä rakenneultra vasta 13.11. joten sinne jos minne on iäisyys |O Noh, onneks päästään jo ens viikolla kurkkaan masuun lääkärineuvolan yhteydessä :heart:

Harakanhattu, elä suotta ahdistu. Ehkä kaverisi ovat vain yli-innokkaita teidän tulokkaan johdosta :) On täysin luonnollista, ettei vielä ole kaikkea tarvittavaa hankittuna. Jokainen tyylillään, mut itse ainakin aion hommata (jos hommaan) jotain vasta kun puoliväli on ylitetty. Tietysti sekin vaikuttaa, et en osaa viel ajatella mitä erilaista tarvis kevätvauvalle kuin esikoiselle (loppukesän vauvalle). Onneksipa aika viel matelee kun ajattelee maaliskuuta :D

Oma masu voi hyvin. Nyt ehkä vähän jo tuntuu, et sais kasvaakki... :saint:

mobic ja pikkuinen 15+2.

Ps. Ootan kuin kuuta nousevaa, et mies palaa tänään työreissulta :heart: On mulla normaalistikin sitä todella ikävä, jos se jossain reissussa mut nyt tuntuu samalta kuin rakkauden ensihuumassa, ettei pysy nahoissaan kun oottaa, et näkee toisen!! :)
 
Solmussa: niskaturvotusta oli 2,6mm siis keskiarvo, paikoin 2,9mm, veriseulan tuloksista lääkäri sanoi että niitä ei oteta nyt huomioon, sitä en älynnyt kysyä että miksi. Eli siis mulle katottiin ikä, turvotus, ja se istukan reunan repeäminen, niin den perusteella lääkäri päätyi tarjoamaan mulle punktiota. Välillä on päiviä että olen varma että kaikki on ok ja sitten on taas näitä päiviä että itkettää ja pelottaa ihan sairaasti....tulis nyt vaan ne vastaukset!
 
Glow
Kotkaan meen mä :)
On vähän ristiriitaiset tuntemukset sitä paikkaa kohtaa. Jouduin ravaa lääkärissä siel justiin alkaen vuosi sitten ja kohtelu ei ollut häävi, aina jäi todella idiootti olo. Synnytys itsessään menikin sitte tosi hyvin ja kätilö oli aivan ihana. Osastolla oliki sit taas hieman nyrpeämpää hlö kuntaa, osa ainakin... tosin siinä kohtaa on niin sekavat ja herkät fiilikset itellä että :whistle:

Eilen oli sitten toinen ilta putkeen kun menin sänkyyn, alkoi kovasti koskea/supistella :/ En tiedä pitääkö olla huolissaan vai ei. Kovin herkästi en nimittäin koksiin halua mennä näytille!!! Ne pitää mua varmaan viime kerrasta jo ihan hysteerisenä, vaikka ei sille mitään voinut että neuvolasta sinne lähetettiin, minä kun en niille supistuksille minkään voi(nut ) . Oli silloin ja on nyt se streptokokki bakteeri mikä aiheutti varmaan ainakin osan viime kerralla suppareista, nyt en tiedä. Mulla on viikosta 13 vai 14 lähtien ollu estolääkitys päällä. On tässä ollu muutama viikko kovaa stressiä, harmia ja tohinaa et nekin osansa tekee. Minä kun en osaa jättää pölynimuria nurkaan, en millään, enkä olla ressaamatta asioista.
Luulisi että kolmatta lasta odottaessa jo jotain vähän tietäisi/ei olisi näin pihalla raskausasioista, mutta kyllä mä vaan olen.
Tietysti supistuksia normaalistikin alkaa tulla tässä kohdin ja kipuja voi olla kohdun kasvamisen takiakin... tiedä sitten milloin olla huolissaan!
Ultraan tosiaan se reilu 2 viikkoa, seuraavaan neuvolaan vähän enemmän aikaa.
 
MLL
Toi ahdistus on mullekkin tutuksi tullut tunne. Eikä pelkästään tavaroiden kanssa..Tai no tavaroista tuntuu, että en millään osaa päättää paljon minkäkin kokosia vaatteita pitäisi olla valmiina ja mitä kaikkea muuta oisi hyvä olla kun vauva tulee kotiin. Asutaan kaupungissa niin voihan niitä hakia sitten lisää jos tuntuu tarvetta. Tavaroista muutenkin tuntuu, että kauheesti tekisi jo mieli ostaa, muttei viittisi, kun jos käy jotain ja sitten taas jos ei osta, niin mitän jos ei olekkaan jostain syystä rahaa keväällä tai ei muista kaikkea tai ei ehdi jos vauva tulee etuajassa?! Toinen mikä välillä ahdistaa, on oma jaksaminen vauvan kanssa ja osaako siitä ylipäätään huolehtia? Osaan varmaan vaihtaa vaipan ja tarjota tissiä ja jotenki pestäkkin, mutta sitten kun pitäisi alkaa tarjoilla kiinteitä ja jos se tulee kipeäksi, niin oon varmaan ihan sormi suussa. Yritän tuudittautua siihen, että tiedän pari tosi uus avutonta kenen lapset on hengissä, että ehkä minäki pystyn tähän ja kaipa nää tunteet on normaaleita, ehkä liika itsevarmuus oisi huonostakin. Eikö sitä sanota että jännitys teroittaa aina näyttelijääkin? Odottelen meidän kenraaliharjoitusta maaliskuussa kauhulla ja innolla yhtä aikaa :)

Onneksi Jempillä on helpottanut päänsäryt pikkuisen, se että jaksaa alkaa touhuilla on aina hyvä merkki :)

Täälä ei ihmeempää. Supistelu on hiukan rauhottunut, mutta semmonen kirpakka kipu ei. Aina kylkeä kääntäessä tai ylös noustessa ja väillä kävellessäkin tulee sellasta kipua tonne alas ja kohdun alalaitamille. Kipu on vähän kun oisi ankara lihastreeni ollut eilen ja sitten millaset lihakset on sen jälkeen. Ainoa vaan ettei ole ollu treeniä ja en oikeen osaakkaan mun kohtua jumppailla :) Ehkä se on jotain suppareiden jälki maininkia...Pitäisköhän soittaa neuvolaan? Äitipolilla kuitenkin lääkäri tutki tiistaina ja hän ei löytänyt mitään poikkeavaa mikä aiheuttaisi supistuksia.

hiukan huolestunut MLL :heart: erittäis eloisa raksu 16+2
 
Minullakin on ollut ahdistuksia ja tuntemuksia tavaran hankinnan takia....
Vauvanvaatteita on nyt noita mitä oon saanut mutta just nyt aamulla mietin että ehkä ostan esim. tuplarattaatkin vasta kun nämä pikkaset ovat syntyneet jne...
Pinnasängynkin ehkä sittenkin viime hetkillä :eek: En tiedä. Ensin olin jo nyt vloppuna menossa hankkimaan pinnasänkyä mutta ajatus alkoikin tuntumaan tosi ahdistavalta, mieleen tuli kaikki "mitä jos, entä jos, jos jotain käy..." yms :|
Joten isommat hankinnat nyt taitaa sittenkin jäädä myöhemmäksi.

Esikoiselta on vielä tallella 1 turvakaukalo, 1 sitteri ja hoitopöytä ja jotain "tilpehöörejä".
Eli olisi vielä toinen turvakaukalo ja pinnasänky (1 näin alkuun) ja ne tuplayhdistelmät ostamatta.


Kinder- & t+v 17+3
 
mä en oo hankintoja ees miettiny vielä, esikoisella on onneks unisex-vaatteita paljon ja tytön vaatteita sain kasan jos kaverilta jos sattuisi olemaan tyttö. kaukalo, sitteri yms. löytyy ja eiköhän esikoinen anna pinnasänkynsä vauvalle kun vauva siirtyy sellaisesta vauvakopasta sänkyyn. kaikkea ehtii kyllä hankkia, viimeksikin jätin sinne loppupäähän hankinnat.

milliin se eka sokerirasitus kuuluisi olla? en enää muista ja painon vuoksi sinne täytyy mennä.
 
MLL
Poppeli mulla ei ole fakta tietoa tosta sokerirasituksesta, mutta ystäväni joka joutui siihen painon takia, kävi rv 23 sokerirasituksessa. Luulisi että siihen vaikuttaa onko paino noussut raskausaikana nopeastí ja onko muuten syytä epäillä raskausdiabetestä. Hänellä siis oli epäily, voihan olla, että se on myöhemminkin jos kaikki pysyy kunnossa. Mutta vastatkoon viisaammat jos olen väärässä, nää on mun omia mietteitä.
 
Sokerirasituksesta: mun mielestä se on n. rv 26, voi tietty olla paikkakuntakohtaisia eroja.

Painonnoususta on täällä ollut puhetta: mä oon kauhuissani kun mulla paino nousee hrveetä vauhtia, nyt rv 17 ja lähtöpainosta tullut jo 5 kg ! Kaikenlisäksi tuo ei ole tullut herkkuja syömällä kun mulla ei herkut ole alkuraskaudessa maistunut yhtään, vaikka tavallisesti olen oikea herkkusuu. Mulla tuon painonnousun täytyy johtua siitä, etten ole jaksanut viime viikkoja lukuunottamatta liikkua yhtään kun olen vaan maannut sohvalla ja syödä puputtanut olen muuten vähän väliä kun se on helpottanut tuota pahoinvointia. Onneks nyt sentään pahoinvointi on helpottamaan päin, mutta kyllä silti täytyy suht tiuhaan syödä vieläkin, ettei huonot olot yllätä. Onneks nyt olen normaalipainoinen näidenkin kilolisäysten jälkeen, se vähän lohduttaa :ashamed:

Vauvatavaroista: lohduttavaa, että on muitakin, jotka ei "uskalla" vielä tehdä hankintoja kun mielessä kalvaa ajatus jos kaikki ei menekään hyvin. Toisaalta olis ihana jos uskaltaisi luottaa, että kaikki menee hyvin ja nauttia jo tässä vaiheessa tästä raskaudesta enemmän, mutta minkäs sitä luonteelleen tekee :ashamed: Itse pidän jonain "merkkipaaluna" rakenneultraa ja sitä odottelen kovasti ( 22.10), että sit jos kaikki on hyvin, niin uskallan jo kaikille tästä raskaudesta kertoo ja tehdä ehkä jotain hankintojakin. Meillä tosin melkein kaikki vermeet onkin kun on toinen lapsi kyseessä, mutta turvakaukalo tuli aikoinaan myytyä uuden istuimen alta pois yms.

Ihanaa, viikonloppu alkamassa ja tänään tulee viikko taas täyteen: rv 17 :heart: Hyvät viikonloput kaikille !
 

Yhteistyössä