On ihan unohtunut kirjotella, mutta teidän kuulumiset oon kyllä käyny lukemassa!
Monilla alkaa pian äitiysloma, tsemppiä kovasti viimeisiin työpäiviin ja -viikkoihin! Mullakin alkaa virallisesti äippäloma 5.2., mutta koitan saaha opiskeltua senkin jälkeen.
@Madre18 kuulostaapa tympeältä tuo, että menee lääkärineuvola noin myöhään! Kyllähän se omaa mieltä rauhottaa, kun saa mahdollisimman aikaisin tietää mikä on kohdunsuulla tilanne ja muutenkin että kaikki on hyvin.
Mahan koosta ja painonnoususta ollut puhetta.. Mullakin menee hermot kun koko ajan joku kommentoi että ompas iso maha. Tiedän että se on hyvällä sanottu ja monet iloitsee, kun vauvan syntymä on jo niin lähellä, mutta silti mun pää kääntää sen jotenkin "oletpa lihava"-kommentiksi.
En tiedä miksi. Painosta puheenollen, nyt ei ole kolmen viikon aikana noussut paino ollenkaan, mikä vähän ehkä huolettaa. Nyt on plussatestin jälkeen tullut 6-7kg ja vaikka toivoinkin pientä painonnousua niin silti mietityttää että eikös sen pitäisi näillä viikoilla joka viikko nousta edes vähän. Onneksi ensi viikolla neuvola, niin varmaan saa tähänkin asiaan mielenrauhan. Mun kroppa on tässä raskaudessa reagoinut niin, että mihinkään muualle ei ole tullut mitään ylimääräistä mutta maha on kunnon pallona tuossa edessä.
Oon muutenkin niin pieni että iso maha oikein korostuu ja siksi kai ne tuttavat tuota mahaa taivasteleekin.
Ostin muuten viime viikolla ekat äitiysfarkut ikinä ja oli kyllä joka ikisen pennin väärti! Olen lähinnä kolitsihousuissa ja leggarit+joku mekon tapainen -yhdistelmällä liikkunut tähän asti ja olin jo varma että selviän ilman äitiysvaateostoksia. Päätin kuitenkin ostaa farkut kun katsoin kateellisena muita farkut jalassa kulkevia.
Nämä on kyllä maailman mukavimmat housut tämän mahan kanssa!
Mitähän muuta.. Rustailin jääkaapin oveen lapun, jossa suunnitelma meidän tulevan sairaalakassin sisällöstä. Ei toki vielä olla pakattu mitään, mutta onpahan suunniteltu valmiiksi.
Vuodelepokäskyäkään ei olisi enää kuin vajaa pari viikkoa jäljellä ja yllättävän kivuttomasti on mennyt aika lepäillessä vaikka alkuun kauhistelin. Tänään tosin ajattelin siivoilla ihan kevyesti jotain.
Ihanaa viikonloppua kaikille! Me mennään huomenna ravintolaan syömään ja juhlimaan miehen synttäreitä, jotka oli tuossa alkuviikosta. Olen odottanut huomista kuin kuuta nousevaa, kun saa syyn vähän laittautua ja lähteä ihmisten ilmoille! Taidan olla vähän mökkihöperöitynyt.
Suikku + pienokainen 32+5