Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

Pahoitteluni Siruliina :unsure: ei voi muuta todeta kuin elämä osaa olla todella epäreilu.

Täällä mies uhkaa kuulemma laittaa jonkun lapsilukon koneelle, etten stressaisi itseäni netin kauhutarinoilla :LOL: Kolme viikkoa np-ultraan ja se tuntuu niiiin p i t k ä l t ä ajalta, varsinkin kun koko ajan mielessä on huoli onko kaikki hyvin. Vaikka siis mitään viitteitä siihen, että jokin olisi huonosti ei ole.

Plus odotan kuin kuuta nousevaa, että pääsen kaapista ulos ja vastaanottamaan yllättyneitä ilmeitä :giggle: Meillä kun tuntuu lähipiirikin heittäneen pyyheen kehään, että meille koskaan lasta tulisi vaikka (jo) kahdeksannella yrityskierroksella tärppäsi. Nyt pelkäänkin kuin hullu, että ultrassa paljastuu jotain pahaa ja joudumme palaamaan lähtöruutuun.
 
Pahoittelut myös minulta Siruliina :(

@Edith_87 ihana mies sulla! :LOL: täällä ihan samoja tuntemuksia. Eikä auta yhtään lukea nettiä ja kaiken maailman kauhutarinoita. Pitäis vaan antaa kännykän olla ja luottaa omaan vaistoon siitä et kaikki ok, silti pelkään kauheesti kromosomivirheitä (nt oli normaali eikä mullakaan mikään viittaa että olis jotain vialla). Jos trisomioita ei ole niin mitäköhän sitä alkaa pelkää seuraavaksi...o_O
 
Pahoittelen @siruliina

Onko muilla tullut ajatuksia että mies pettäis tai jotain sellaista. Viime raskaudessakin kerran yhtäkkiä mietin sellaista. Normaalisti en kyllä sellaista pelkää.

Tää pissalla ravaaminen on ärsyttävää onneksi en yöllä ramppaa. Joskus käyn yölläkin jos oikein herään. Mut päivällä pissattaa koko ajan. Ja tuntuu vähän niinku ei sais rakkoa tyhjäksi. En kyl juo tarpeeksi. Tuntuu et jos juo enemmän niin se aiheuttaa huonoa oloa. Muissa raskauksissa olen ihmetellyt kun muut valittaa että koko ajan käyvät pissalla ja itse ei tarvinut mut nyt kyllä ja jos nukkuu päiväunet niin herää melkeen kipuun kun tuntuu että rakko on niin täynnä ja sit pitää käyä välillä pissalla ja jatkaa levähtämistä.

Oon siis puolivuotiaan kanssa kotona. Taapero on puoli viikkoa tarhassa. Ja mies enimmäkseen illat töissä.

En tiedä teinkö kunnon esittelypostausta alkuun.
 
@anni00 mulla sama ton juomisen kans, tuntuu että tekee huononolon. Mut pyrin silti reilusti juomaan, ja ramppasen sielä vessassa, myös yks-kaks kertaa yössä.
Raskaushormoonit ne varmaan kaikki pettämis-pelotkin aikaansaa.... luulen niin. Määkin oon kotona puoltoista vuotiaan kans.

@Edith_87 :D ihana mies, mun mies on vuosia sitte kieltäny multa kaikki tunteisiinmenevät ja pelkoja/ahdistusta aiheuttavat elokuvat , kun kuulemma niitä jään vatvomaan :whistle:

@rosmarin , tiiätkö, mää mietin ihan samaa, ett kun pääsen ultrasta ja jos sielä kaikki ok, niin alan pelkää että sokerirasituksessa tulee kotain ja sitte ett rakenneultrassa ja sitte ett synnytyksesdä...ja jaja...huhhuh. :ninja:
Onneks nää pelot ja jännäykset on iha normaalia.

Tää päivä tuntuu superpitkältä :eek:
Kohta asioille ja kerholainen hakemaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: rosmarin
@mekkuli81 no älä :LOL: kokoajan sitä pelkää jotain, enkä usko että se loppuu tähän raskausaikaan. En oo vielä edes uskaltanut miettiä sitä rakenneultrastressiä :whistle:

@Hilkku81 tervetuloa! Ja onnea, ihana että onnistuitte lahjasolulla saamaan raskauden alkuun! Nythän teilläkin alkaa näyttää jo oikein hyvältä jos kerta 8+ viikolla on syke bongattu :)

Meillä ei noin pitkää lapsettomuutta takana mutta hoitojen tulos meilläkin raskaus on. Ja jos lugesteron tabletteja tarkotat niin ymmärrän kyllä tunteen. Mulla oli ne kokeilussa lyhyeen luteaalivaiheeseen ennen kun siirryttiin letrozoleihin. Ja se pitkin päivää valuva mömmö oli kyl inhottavaa :ninja:
 
@Hilkku81 tervetuloa mukaan ja onnea raskauteen! Teilläkin todella pitkä aika takana raskauden odotusta. Toivon todella, että kaikki menee hyvin. :love:

@anni00 Mulla ei varsinaisia pettämisjuttuja ole mielessä pyörinyt koskaan. Ainoastaan se harmittaa, etten ole nyt raskauden aikana oikein jaksanut puuhastella makkarissa entiseen malliin. Ollaan normaalisti melko aktiivinen pariskunta petipuuhissa. Onneksi olemme miehen kanssa puhuneet asiasta ja hän ymmärtää täysin jos ei kiinnosta. Toivottavasti ekan kolmanneksen jälkeen fiilikset muuttuu ja alkaa taas makuuhuoneessakin tapahtua. :D

Viime yönä alavatsaa ja nivusia "viilteli" ihan kunnolla. Piti äkkiä mennä tarkistaan, ettei ole tullut mitään vuotoa (onneksi ei). Varmaan kohtu kasvaa ja siksi vilhoo välillä. :)
 
@mekkuli81 Joo niin täälläkin :D Kauhuleffat ja muut yliahdistavat elokuvat on pannassa. Mies totes tänään, että hän laittaa kohta koneelle ja mun puhelimeen sellaisen asetuksen, että saan lukee vain ja ainoastaan Feissarimokia, kun kaikkialla muualla on kuitenkin jotain mikä herättää mun ylivilkkaan mielikuvituksen liikenteeseen :ROFLMAO:

Btw. Särkeekö muilla ala/ristiselkää? Mulla on tässä useamman viikon satunnaisesti särkenyt. Ollut välillä sellaista paineenomaista ja välillä ihan selkeää lihassärkyä. Tosin mulla on ennenkin raskautta särkenyt herkästi yliliikkuvat nivelet kun on ja notkoselkä sen takia... Mietin vaan että lisääkö tää raskaus sitä jo tässä vaiheessa?
 
Siellä se pieni sydän pamppaili ja laskettuaika pysyi päivälleen samana 26.3
<3 Reilun kolmen viikon päästä olisi sitten niskaturvotus ultra. On edelleen vähän epätodellinen olo että meille oikeasti tulee kolmas lapsi.
Minkälaisia ikäeroja teillä muilla on tulossa muihin lapsiin? Meillä on ennestään 5vee sekä 1v1kk lapset ja vähän jännittää tuon uuden tulokkaan ja kuopuksen aika pieni ikäero.
 
Pitkästä aikaa ennätin tännekin lukemaan teidän kuulumisia. Tervetuloa uusille ja pahoitteluni Siruliinalle.

Me ollaan @Edith_87 myös nyt Keski-Euroopassa lomalla ja oon niin onnellinen ku lähdetään huomenna takaisin kotimaahan. Siis ihana reissu muuten, mutta tuo syömisten stressaaminen! Tuli kyllä syötyä parmesaania pastan päällä ja yksi hampparipihvi oli mielestäni vain viittä vaille läpikypsä, mutta näissä tilanteissa oon miettinyt että paikalliset ihan varmasti syö näitä samoja myös raskaana. Toisinaan hetkinä oon taas ollu aivan ärsytyksissäni kun ei meinaa löytyä mitään syötävää. Oisin kyllä mielelläni maistellut myös paikallisia viinejä ja juustoja, mutta ne luonnollisesti jäi.

Raskausoireiden kyttääminen on vähän hellittänyt näin lomareissulla, nyt on parina päivänä rinnat olleet taas poikkeuksellisen hellät, oon koko ajan kiusallisen tietoinen mun sykkivistä nänneistä o_O Pahoinvointia ei ole enää ollut, mutta iltaturvotus on aivan jäätävää ja valkovuodon määrä on lisääntynyt. Poika-aavistus on pysynyt vahvana.

Enää kaksi viikkoa ekaan neuvolaan, sieltä se lähestyy vaikka muuten aika tuntuu matelevan.

Tuut1kk1 ja otukka 8+3
 
  • Tykkää
Reactions: Madre18
Pahoittelut Siruliinalle :( Toivottavasti teidänki aika vielä koittaa.

Minä kävin labrassa rv 9+3 ja kovasti mietin että entä jos onkin liian ajoissa, kun tulokas taitaa olla vähän viikkojaan pienempi...

Ihanan huomaavasia ja huolehtivaisia miehiä teillä :) Omani on varsinainen viilipytty, eikä hössötä kyllä mistään..

Meora Törkeää kohtelua olet kyllä saanut :( vihaksi pistää, miten nykyaikana vielä vaaditaan tuommosta? Onneksi osaat kyllä pitää puolesi ja toivottavasti pysyt täällä meidän kanssa :)

Paljon on kommentoitavaa, mutta ei tahdo millään muistaa mitä piti sanoa...

Meillä vanhemmat lapset on tulevana maaliskuussa 3v9kk ja 2v2kk. Eli melkoisen pienillä ikäeroilla :D

Tervetuloa uusille!

Jenspanen 10+4
 
Kristin onnea hyvistä uutisista! Varmasti konkretisoituu ihan eri tavoin kun näkee, että kohdussa on elämää. :love:

Meillä tulee olemaan ensi keväänä 9v, 8v ja 6v lapset, eli neljäs on vähän kuin iltatähti tämän aika tiiviin kolmikon perässä. Mies vitsaili että tarvitseeko tämäkin sitten kaverin, mutta kyllä mä olen sitä mieltä että nyt on viimeinen, ja yritän (peloistani huolimatta) myös nauttia. :love:

Nyt sain myös ajan nt-ultraan, se on vasta syyskuun ekalla kokonaisella viikolla, eli kolmisen viikkoa pitää odottaa... sitten pääsisi ekan kerran näkemään pikkuisen.

Vaikka pelottaa niin on alettu pohtia myös auton vaihtoa (tulee meillä pakolliseksi) ja mä unelmoin toiveideni mukaisesta synnytyksestä. :D Kahden aika ikävän kokemuksen jälkeen oli kolmas (valittiin eri sairaala) todella voimaannuttava kokemus. Siinä kivunlievityksenä oli vain amme. Ei ollut lääkkeitä, ei tikkejä. Niin paljon parempi kuin eka väkisin makuulla synnytetty ja toka, jossa otin epiduraalin. Niin että viimeiseen synnytykseen, jos sinne asti päästään, on toiveet aika selvät. :)
 
@mekkuli81 onnea, sullahan lähtee samalla toinen kolmannes huomenna käyntiin! :)

@Hannah4 uskon että on tuossa selvinnyt mitä haluat, toivottavasti tämä synnytys menisi paremmin :) itse oon miettinyt että haluan sairaalaan ja kaikki kivunlievitykset, saa nähdä miten muuttuu kun alan selvittämään asioita sit lähempänä.

Tänää on ollut taas vähän huonompi päivä pitkästä aikaa, oksennusta ei oo tullut mutta on ällöttänyt lähes koko päivän. Ruokakaan ei taas pitkästä aikaa oo maistumut kunnolla. Onneks kaupasta ostin maustekurkkuja nii niitä oon saanut alas :LOL:
Väsymys on ollu kans ihan omaa luokkaansa tänään ja menenkin kohta varmaan nukkumaan, heh onhan kello jo kohta yhdeksän :whistle:
 
Pääsin sittenkin halaamaan pönttöä! :sick::sick: Ja oikeen niin että vatsalihaksiin sattui. Tuli monivitamiinitkin ulos mutten uskalla ottaa uutta ton a-vitamiinin takia.

Mut olo parani ja nyt menen unille :sleep: öitä maaliskuun mammat :love:
 
Huh, täällä on kyllä parin viimepäivän aikana tuo nälkä kasvanut ihan uusiin sfääreihin! Tuo nälkä tuntuu siltä, että tekisi mieli raivota jos ei heti saa ruokaa. :LOL: Ihan pieniä annoksia kerrallaan, muuten oksettaa. Parin tunnin päästä uudelleen, muuten oksettaa. Tarkkaa hommaa mitä syö, moni ruoka-aine oksettaa. Tästä tulee mielenkiintoista kun arki alkaa, miten saan nuo 2h ruokavälit järjestettyä ilman että vetää koko ajan jotain epäterveellistä snackia. :ROFLMAO:

Oon yrittänyt rytmiä kääntää, et meen aiemmin nukkumaan (tänään venähti), mutta se ei kyllä oo oikein tuottanut tulosta kun tuntuu että unta riittää niin kauan kun joku väkisin herättää. :rolleyes: Toivottavasti ohimenevä vaihe tämä nälkä ja väsymys.
 
Huomenta vaan! :)
Ja poks 12+0 ! :LOL: .. enää 5 yötä nt-ultraan :confused: jännittää hulluna...

Nälkä se täälläkin, ja jos yhtään venyy ruokailu nii pahaolo tulee eikä helpolla lähe pois. Iltaan muutoin painottuu huonovointisuus..toivon että pian ko helppaa kokonaan..

Väsyttää myös, jos hetkenkään jää paikoilleen ,tai menee pötkölleen niin kyllä uni sieppaa.

Vatsa on ollut vähän sekaisin, ja selkääkin välillä sattuu o_O tuli muistot edellisten odotusten aikoina vaivanneista liitoskivuista .. apua, miten ne taas kestän jos (kuten on kerrottu) pahenee kertakerralta :eek:
Viimekerrat jo itkua ja kotona jököttämistä kipujen takia :unsure:...
Tästäpä tsemppiä kävelylenkkeihin, jospa vähän auttaisi tuleviin kolotuksiin. (y)

Tänään kotipäivä, ja pitäisi viikkosiivoukset hoitaa :) Ihana että mulla on kaverina nuo melkeen 2v & 5v typyt.

Hei, taas viikonloppu. .. saas nähdä joko nyt joutuu valkoisen valheen lipsauttaan kun ei riennot kiinnosta :alien:

Mekkuli ja mini6 12+0
 
Voi Siruliina, olen tosi pahoillani puolestanne. :(

@Meora ai että pistää vihaksi sun puolesta! Ihan asiatonta ja vielä nuo verikokeiden myöhästelyt... Minulta muistaakseni otettiin kuopuksen kohdalla osa verikokeesta myöhässä. Rv-aika on suositus, muttei vielä täysin myöhäistä. Lisäksi voisit kysyä mahdollisuutta lisäseulontaan oliko se rv 15-16? Ilman muuta kantelu ja asia eteenpäin silti tuollaisessa huolimattomuudessa. Tsemppiä. ❤
 

Yhteistyössä