maaleista ja väreistä ja kaikesta muusta

Taevahan Tosi

Aktiivinen jäsen
28.01.2008
11 227
2
38
Oisko täällä ketään joka osais sanoa onko akryylivärit hyvät ja oisko joku toinen vaihtoehto myös? materiaali mille olis tarkoitus maalata on puu ja mä en kauheesti noista väreistä tiedä mitään ja erityisesti siitä mikä mahtas olla paras vaihtoehto jos maalaa lapsen leluja? Ja tietty mikä mahtas olla halvin ja täytyykö mun tietää jotain erityistä noista väreistä. Yritin noista jo lukea mutta tuntuu et kaikki tiedot on joko niin hepreaa etten ymmärrä tai sitten niin lyhyesti kerrottu etten oikein tiedä mitään.

Minkä ikäisen leluista on kyse? Jos lapsi ei niitä suuhun pistä, niin puuta voi maalata ihan edullisilla lateksimaaleillakin. Esim. Biltemassa on sellaisia seinämaaleja pakattu minipurkkeihin ja ne maksaa alle 2?/purkki. Olen käyttänyt niitä askartelussa ja hyvin tarttuu puupintaan.

Mä olen yrittänyt rautakaupasta kysellä mutta kun ne myyjät ei tunnu tietävän mikä sopis lapsen leluille :/ ja sitten niillä ei ole ollut kun muutaman hassun värin valikoima pienissä purkeissa :/

Akryyliväri ei ole järin kestävä... Ainakaan minun käyttämäni maalausten maalailuun tarkoitetut. Pellavaöljypohjainen käy puulle ja sitä sopii vaikka syödä...

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Akryyliväri ei ole järin kestävä... Ainakaan minun käyttämäni maalausten maalailuun tarkoitetut. Pellavaöljypohjainen käy puulle ja sitä sopii vaikka syödä...

Voi pylly ja minä kun käsitin et se kestäs vaikka sateessa, no hyvä etten usko ihan kaikkea mitä on kirjoitettu :xmas:

Kalustemaalia mäkin suosittelen, jotta kestää. Empire on hyvää ja kestävää, sekä helppo käyttöistä ja saatavilla vaikka mitä värejä. Se on itsetasoittuva alkydimaali, eli vaikka siihen maalatessa jää ne pensselin raidat, ne häviää.

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:

Voi pylly ja minä kun käsitin et se kestäs vaikka sateessa, no hyvä etten usko ihan kaikkea mitä on kirjoitettu :xmas:

Kyllä se sadetta kestää, akryylimaali on samantyyppistä kuin muovimaali. Se vain että maali helposti kuoriutuu pois jos siihen pökkää jokin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:

Kyllä se sadetta kestää, akryylimaali on samantyyppistä kuin muovimaali. Se vain että maali helposti kuoriutuu pois jos siihen pökkää jokin.

Okei eli se todennäköisesti lähtee liitämään kun se lelu saa ekan kolhun :/

Yhteistyössä