Maalaisitko 7 vuotiaan vanhan koulupöydän vai ostaisit uuden?

Meillä muutto edessä ja sellanen ongelma, että appivanhemmat tuoneet tytölle aikoinaan varmaan 2v lahjaks silloinkin jo vanhan peilipöydän. Tämä vaaleansininen enkä tykkää, koska se ei sovi uuteen asuntoon ruskeisiin tapetteihin. Ne on ihan käärmeissään, kun meinattiin ostaa uusi ja laittaa vanha ullakolle askartelupöydäksi. Onko kellään kokemusta, et voiko kalustelevyä hioa ja maalata uusiks? En oikeen tiedä, mitä tässä tekis. Toisaalta ei sais tuhlata rahaa ja toisaalta tekis mieli uutta. Appivanhemmista en nyt niin välitä. ne puuttuu meidän elämään ihan koko ajan. Maksaahan se maalikin. Toisaalta mulle sanottiin,ettei kannata kallista ainakaan ostaa, kun likka ton ikänen eikä periaatteessa tarvi pöytää. Se ei ainakaan tee läksyjä omalla pöydällä vielä ollenkaan.
 
on sen takia, että pöytä on vaaleansininen ja sänky pyökki ja tapetti on yksiväristä beigeä kahdella seinää ja yksi seinä beigeä kuvioitua. ja uusi talo kyseessä. ja se väri riitelee tosi pahasti ja kyseessä jo ennestään 30 vuotta vanha pöytä muutenki. olis edes ollu valkonen. Mä vaan olen tarkka väreistä. ei se tässä vanhassa talossa ole häirinnyt, kun on kyseessä valkoset seinät. olis varmaan pitänyt ajatella ennemmin, mutku ajateltiin sillon, että hommataan sille uusi pöytä.
 
"annika"
kalustelevyn voi kyllä maalata kun käsittelee sen ensin tartuntapohjamaalilla, ja sitten korkeakiiltoinen maali pintaan. Kulutuksenkestävyys maalilla ei silti ole mikään huikea, mutta esim hyllyt yms onnistuu tuolla tavalla hyvin. lapsen kirjotuspöydässä se maali ei varmaan huippuhyvin pysy, eli joku kirjotusalusta siinä pitäis olla sitten päällä
 
"vieras"
Pieni purkki Otexia kympin ja pienin purkki Helmeä tai Empireä kympin plus maalaustarvikkeet. Ei ole kyllä mitään hajua, kuinka paljon maalia tuollaiseen menee, että riittäkö edes pienin purkki.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25869060]Pieni purkki Otexia kympin ja pienin purkki Helmeä tai Empireä kympin plus maalaustarvikkeet. Ei ole kyllä mitään hajua, kuinka paljon maalia tuollaiseen menee, että riittääkö edes pienin purkki.[/QUOTE]
Ja sävytettynä maksaa enemmän (riippuu sävystä). Että kyllä siitä pöydästä täytyy tykätä, että jaksaa vaivan ja maksaakin tuon verran.
 
"annika"
[QUOTE="vieras";25869072]Ja sävytettynä maksaa enemmän (riippuu sävystä). Että kyllä siitä pöydästä täytyy tykätä, että jaksaa vaivan ja maksaakin tuon verran.[/QUOTE]

mä luulen että että pienintä purkkia ei edes saa sävytettyä vaan pitäis sitte olla se 0,9litran purkki joka maksaa lähelle 20e, sävytettynä ehkä 23e.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25869060]Pieni purkki Otexia kympin ja pienin purkki Helmeä tai Empireä kympin plus maalaustarvikkeet. Ei ole kyllä mitään hajua, kuinka paljon maalia tuollaiseen menee, että riittäkö edes pienin purkki.[/QUOTE]
Empirellä muuten ei kannata maalata, jos ei ole jotakin hyvin tuuletettua tilaa. Ei voi maalata asuintiloissa, kun siellä vietetään aikaa. Kaamea liuotinkäry. Hyvä maali toki. Saa kauneinta jälkea aikaan.
 
"vieras"
[QUOTE="annika";25869088]mä luulen että että pienintä purkkia ei edes saa sävytettyä vaan pitäis sitte olla se 0,9litran purkki joka maksaa lähelle 20e, sävytettynä ehkä 23e.[/QUOTE]
Ihan totta muuten. Muistaakseni joitakin sävyjä kyllä voi, mutta ei kaikkia, kun niihin menee liian vähän väripastaa. Osa sävytetyistä valkoisista seinämaaleista vaatii muistaakseni kolmen litran purkin. Enpä ole tullut ajatelleeksi, että niitä sävyjä ei sitten voi käyttää pienten kalusteiden maalaamiseen ollenkaan.
 
Kannattaahan sitä kokeilla maalata, ja jos ei onnistu niin etpähän häviä ku maalin hinnan... Ja hyviä maalaus vinkkejä tossa olikin jo monta, joilla kyl pitäis onnistua. Maali sävyjäkin löytyy niin monia että voi tulla tosi hyväkin.
 

Yhteistyössä