Maajussi hoi. Miksi tulisin töihin 8.71 euron tuntipalkalla?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Saat liikuntaa ja raitista ulkoilmaa samalla. Maailma näyttää eriltä, kun seisoo pellolla, kuin että katsoo sitä näytön läpi. Siinä työssä tuntee, että tekee jotain tärkeää!

vierailija
Riippuu mikä koulutus sulla on alalle. Jos tuut ihan aloittelijana, ja työhönohjauksessa menee mun omaa työaikaa joka hommassa, niin et saa kuin vitosen.
Jos osaat jo valmiiksi ja riittää pelkkä työpaikan esittely, niin saat kolmetoista. Silloin odotan että eläinten ruokinta, sairashoito ja ennaltaehkäisy ja lääkitykset, kiimantarkkailu, ja katastrofien ennakointi sujuu (niiltähän ei voi kokonaan välttyä kun luonnon kanssa ollaan tekemisissä, siksi on tärkeää yrittää ennakoida). Osaat kiinnittää traktorin työkoneet ja tarvittaessa käyttöhuoltaa niitä, sekä tiedät mitkä on koneiden normaalit äänet ja mitkä kertoo ongelmista.
Ymmärrät että on tärkeää tulla töihin silloin kuin sovitaan, oli sää mikä hyvänsä, ja kannat vastuusi.

r0s
On muuten oikeasti aika hauska, että olen opiskellut maatilatalouden perustutkinnon opinnot, mutta jos sille alalle töihin menisin, häviäisin jokaikinen työtunti ainakin vitosen jos vertaan alaan millä nyt työskentelen mihin mulla ei ole koulutusta.

Tavallaan duuni on kuitenkin paljolti sama. Työvälineeni on useimmiten lapio tai kauhakuormaaja.

Yhteistyössä