Maailman parhaat mokkapalat iltanne iloksi ;)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja titi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joku puhuikin jo luultavasti samasta ohjeesta mikä mulla on ja minkä itse olen havainnut vielä mokkapalojakin paremmaksi.
Ja niinkuin MyyMuikkunen yllä jo laittoikin et lastensynttäreille saa tehtyä kivoja leivospaloja erilailla koristelemalla ja me ollaan tehty myös monesti niin et leikataan piparimuotilla pala ja sit koristeet päälle... pojan suosikkeja on autoleivokset, ylläri!

Eli tässä nyt vielä se laihduttajille sopimattomampi resepti... =)

suklaapiirakka

2,5dl vettä
200g margariinia
4rkl kaakaojauhetta
1tl suolaa

Kiehautetaan kattilassa ja annetaan jäähtyä.

5dl vehnäjauhoja
5dl sokeria
2tl vaniljasokeria
1,5tl soodaa

sekoitetaan keskenään ja lisätään kaakaoliemi joukkoon.

lisätään 1dl piimää tai jogurttia ja perään 2 munaa. Sekoitetaan ja pellille & uuniin. 200 astetta n.20min.

Kuorrutus:

2rkl maitoa
100g margariinia
1rkl kaakaojauhetta

Kiehautetaan ja lisätyään n.½ pakettia tomusokeria. Levitetään hieman jäähtyneen piirakan päälle ja koristellaan.

Onnistuu myös vähemmällä sokerimäärällä ja joulun aikaan lisäsin taikinaan ripauksen kanelia vähän joulun makua antamaan. Jogurttina olen vaihtelun vuoksi käyttänyt banaani tai vaniljajogurttiakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millä kahvin voisi korvata kuorrutteessa? En ole koskaan edes ajatellut tekeväni mitään mokkapaloihin viittaavaa, kun en voi sietää kahvia =)
Laitoinkin tossa just suklaapiirakan ohjeen minkä kuorrutteeseen ei tule kahvia. =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millä kahvin voisi korvata kuorrutteessa? En ole koskaan edes ajatellut tekeväni mitään mokkapaloihin viittaavaa, kun en voi sietää kahvia =)

Mun mielestä se kahvi ei tuosta kuorrutteesta kyllä erotu ollenkaan. Minäkään en ole kahvin ystävä. Ja kertoohan sekin paljon, että noi on ihan lasten suokkareita! Ei lapsistakaan moni kahvin mausta pidä.

Kahvin voi korvata esim. vedellä tai appelsiinimehulla. Voi myös jättää kokonaan pois ja laittaa 2rkl lisää kaakaojauhetta.

Meillä ei siksi käytetä kookoshiutaleita, ku kookokselle & pähkinöille allergiaa :)

Tuo ansun laittama resepti on just se mun suosikkiresepti! Se onnistuu aina ja vie varmasti kielen mennessään... :) Mä olen myös käyttäny eri makujugurtteja, kun maustamatonta ei aina kaapista ole löytyny.

Täytyy joskus kokeilla tota Ansun reseptiäkin. Mun mielestä tämä millä itse tein on helppo ja vaivaton myös. Tai Sit oon vaan niin tottunu et vaahtouttaa aina ekaks noi munat&sokerin tai sokerin ja voin :)

Yhteistyössä