Maailma seis, mieheni on kipeä! Mikä ihme siinä on...

18.09.2009
430
0
16
...että voi mies olla NIIN avuton ja säälittävä ihan perus flunssan takia! Onko yleistäkin? Itse jaksan kyllä hoitaa asiat vaikka kuumeessakin enkä ruikuta huonoa oloa. Toki lepään jos on mahdollisuus, ja töissä ollessani jään saikulle jos olen todella niin kipeä, etten pysty tekemään töitä.
Tietenkään ei voi tietää kuinka huono olo toisella on, mutta se, että JOKA kerta flunssassa sama valitus...voiko muka aina olla niin järkyttävän paha tauti?? Alkaa todella ärsyttää välillä!

Kyllä, normaalia on. Täällä kun ukko on kipeenä niin sitä pitäisi koko perheen vuoden vanhaa tenavaa myöten passata ympäri vuorokauden. Koska sillä on niin huono olo, katsos, että hyvä kun kykenee pyllynsä itse pyyhkimään.

Alkuperäinen kirjoittaja puddighinu:
Kyllä, normaalia on. Täällä kun ukko on kipeenä niin sitä pitäisi koko perheen vuoden vanhaa tenavaa myöten passata ympäri vuorokauden. Koska sillä on niin huono olo, katsos, että hyvä kun kykenee pyllynsä itse pyyhkimään.

Peesi.. :D :headwall:

Mulle on kans sattunu samanlainen yksilö.. Miehet on hankalampia hoitaa sairaana ku lapset! :D Vähäsen ku nenä vuotaa ni voi elämä!

Nyt on kyllä sellasta tosi ilkeetä tautia liikkeellä, mullakaan ei ollu ku vähäsen lämpöö mutta niin huono ja heikko olo etten mä mihinkään pystyny, makasin vaan. Oli mulla kyl karsee nuha ja yskäki..

Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:

Peesi.. :D :headwall:

Samma här..

Ei kai ne kaikki, mutta suurinosa. Kaikki mun kaverit kyllä omaa juurikin tälläisen "mä olen niin kipeä, hoida mua"-miehen. Mun ex oli aina NIIN kipeä, että mä en edes tajua... olin viimesilläni raskaana ja lähes itkin, että kauppaan on pakko mennä, vaikka käveleminen tekee niin pahaa, mies kuumeessa sängynpohjalla ja huutaa, että hae hei paninia samalla, mulla on niin nälkä. En hakenu ja hän oli NIIN loukkaantunut, kun en häntä hoitanut. Ja sama mies oli jättänyt mut kotiin kuumeisena pienen vauvan kanssa jalkapallon takia! Jalkapallon!!!

Mä kerran raivostuin äijälle ku sil oli just joku pikku flunssa ja mun ois sit pitäny jatkuvasti sille jotai juoksuttaa, sen lisäks et kotona hoidan kaikki hommat. Se sit meni vessaan ja TAAS sano et tuo tai tee tai jotai.. Mul palo hihat ja tokasin vaa sille et "Huuda sit ku saa tulla pyyhkimään..". Tajus se sentää vinkin.. ;) :laugh: :laugh:

mun mies oli mummonsa luona käymässä ja laittoi illalla viestin "nyt ei kaikki oo kohdallaan"

mä tietysti jo hätäännyin että siellä on tapahtunut jotain vakavampaa, kunnes kävi ilmi että miehellä on lieviä flunssan oireita :laugh:

muutenkin sen flunssat on tosi ylidramaattisia aina :D

Joo :laugh: : *niisk* "voi ei, musta tuntuu ihan siltä, että mulle kohta ehkä saattais olla tulossa flunssa, nyt en pysty tekee mitään, tuo nenäliina, pitää vaan levätä ja juoda kuumaa teetä"

Mun mies mittaa kuumeen varmaan 3 kertaa päivässä nykyisin, ettei vaan ole sikainfluenssaa tai muuta vakavaa. Kuulemma lääkäri käskenyt mittailla :o :headwall:

Eikä tää muuten haittaisi, mutta nyt hän on työmatkalla ja vei kuumemittarin mukanaan. Mä taidan sen sijaan täällä kotona olla sairastumassa.

Tästä aiheesta on olemassa Baby Blues -sarjakuvastrippi otsikolla Sama tauti, kolme potilasta, yksi uhri, jossa koko perhe potee flunssaa jatkaen kukin touhujaan PAITSI tietysti perheen isä, joka makaa sängyssä kuoleman kielissä... Löytäisinpä sen tähän!

Tarina on niiiin tuttu täälläkin!

Mun ex harvoin sairasti mut sit sillä oli kyllä aina kerralla kova tauti. Oli kipeä ja passasin kyllä mutta se voihkiminen ja voivottelu. :headwall: aih oih voih ja uih, koko ajan.

Ehkä nää miehet on niin kovia ja tekevät kovaa duunia jne että kun on pienikin tilaisuus niin saavat olla avuttomia. :D

Hyvin reippaana yleistyksenä ( anteeksi jo etukäteen) monet miehet ovat suunnattoman sairaita
ja saamatomia potiessaan flunssaa. Mutta ollesaan taas vakavasti sairaita, lykkäävätkin sitä lääkäriinmenoa, ja silloin saattaakin olla jo liian myöhäistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Hyvin reippaana yleistyksenä ( anteeksi jo etukäteen) monet miehet ovat suunnattoman sairaita
ja saamatomia potiessaan flunssaa. Mutta ollesaan taas vakavasti sairaita, lykkäävätkin sitä lääkäriinmenoa, ja silloin saattaakin olla jo liian myöhäistä.

Niin totta! Mun mies joutui vuosi sitten viikoksi sairaalaan yhden viruksen takia, kun ei mennyt ajoissa lääkäriin. Valitti kyllä silloinkin =) mutta ei millään olis menny tutkimuksiin....

mun mies on niin jumalattoman kipeä aina, valittaa ihan tosissaan ja on tekemässä sanojensa mukaan kuolemaa. Sitten aina kun sanon napakasti että nyt varaan sulle lääkärin ja meet tutkimukseen (perustelen että pitää mennä jos oikeasti on noin huono olo) niin sit tuleekin toinen mielipide että ei tää olo nyt niin hirveä ole :D :laugh:

En tiedä onko normaalia.

Meillä mies valittaa jos on oikeasti kipeä. Samoin myös minä. Ja silloin kyllä annetaan toiselle tilaisuus huilata ja sairastaa "rauhassa". Hoidetaan lapsia ja kotia vaikka vähän lihaksia särkee ja päätä juilii. Töistä kyllä otetaan saikkua jos kipeinä ollaan, siellä me ei olla korvaamattomia.

Yhteistyössä