Ä
äiti miettii
Vieras
12 vuotta sitten esikoiseni aloitti koulun. Oli perhepäivähoitajalla hoidossa, ja kaks kertaa viikossa 2h kerralla srk:n kerhossa. Ja tietenkin kun olin äippälomalla/hoitovapaalla tyttö oli kotona. Kun aloitti ekaluokan läksi aamulla yksin kouluun, herätin kun lähdin töihin ja vein pienemmät hoitoon. Hyvin on tyttö pärjännyt elämässään.
Meidän kuopus aloitti ekaluokan tänä syksynä, nyt olen vuorotteluvapaalla, mutta poika kulkee yksin kotoa kouluautolle, n. puol kilometriä. Toki usein saatan hänet sinne, mutta periaatteessa siis pystyy lähteen yksin ja kulkeen yksin. Mutta se mikä oli 12 vuotta sitten normaalia että lapset pärjäsivät myös yksin on tänä päivänä jotain aivan ihmeellistä, harvinaista. Ekaluokkalainen ei pärjää yksin koulumatkaa jne.
Mistähän tämä johtuu ja asuin paikka on pysynyt samana.
Meidän kuopus aloitti ekaluokan tänä syksynä, nyt olen vuorotteluvapaalla, mutta poika kulkee yksin kotoa kouluautolle, n. puol kilometriä. Toki usein saatan hänet sinne, mutta periaatteessa siis pystyy lähteen yksin ja kulkeen yksin. Mutta se mikä oli 12 vuotta sitten normaalia että lapset pärjäsivät myös yksin on tänä päivänä jotain aivan ihmeellistä, harvinaista. Ekaluokkalainen ei pärjää yksin koulumatkaa jne.
Mistähän tämä johtuu ja asuin paikka on pysynyt samana.